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「余加速度」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 余加速度に関連した英語例文

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余加速度の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 10



例文

続いて、加速度計算部3は、搬送波位相の加速度成分に不定値を加算することによって、不定性を解消した搬送波位相の加速度成分を算出し、それと方向弦とに基づいて、受信点の加速度を算出する。例文帳に追加

Then, the acceleration calculation part 3 calculates an acceleration component of the carrier phase whose indefiniteness is resolved by adding the indefinite value to the acceleration component of the carrier phase, and calculates the acceleration of the reception point based on the calculated acceleration component and direction cosine. - 特許庁

加速度計算部3は測位用データおよび受信点の位置に基づいて、搬送波位相の加速度成分と測位用衛星の位置と方向弦とを算出し、算出した各データに基づいて受信点の加速度を算出する。例文帳に追加

The acceleration calculating section 3 calculates an acceleration component of the carrier wave phase and the position and direction cosine of a positioning satellite in accordance with the positioning data and the position of the point of reception, and then calculates the acceleration at the point of reception in accordance with the data thus calculated. - 特許庁

車輪加速度の差dω_A/dt−dω_B/dtとJ/rとの積を演算することにより、グリップ回復後の制動力裕を推定する。例文帳に追加

The braking force allowance after gripping recovery is estimated by computing a sum of a difference of the wheel acceleration dωA/dt-dωB/dt and J/r. - 特許庁

この補正は、許容横加速度ayl2 に対して路面μ推定値が大きくなるほど小さな値に予め設定された路面μ対応係数Kμを乗算することで行われ、路面μ推定値が大きくなるほど許容横加速度に対して安全裕が大きくとられる。例文帳に追加

This correction is made by multiplying the permissible lateral acceleration ayl2 by a road surface μ corresponding coefficient Kμ which is se to a smaller value as a road surface μ estimated value is larger and the safety margin is made larger for the permissible lateral acceleration as the road surface μ estimated value becomes larger. - 特許庁

例文

加速度センサ11により残領域4cの振動を検出し、検出結果に基づいて、残領域4cの振動を抑制するように、電磁石9a,9bを設ける。例文帳に追加

Vibration of a residual region 4c is detected by an acceleration sensor 11, and electromagnets 9a, 9b are provided to suppress the vibration of the residual region 4c based on the detected result. - 特許庁


例文

これで、操舵摩擦による操舵トルクの損失分又は剰分を補償でき、目標横加速度Gに合致した操舵トルクTを操舵機構に付与することができる。例文帳に追加

Therefore, loss amount and excess amount of the steering torque due to steering friction can be compensated, and steering torque T matching the target lateral acceleration G can be added to a steering mechanism. - 特許庁

S11では、エンジン回転速度を裕分だけ最大トルク発生状態で上昇させる間の、モード切り替えブレーキに係わる被制動回転要素(モータ/ジェネレータMG1)の回転加速度dω_1/dtを設定する。例文帳に追加

In S11, the rotating acceleration dω_1/dt of a braked rotational element (motor/generator MG1) with respect to a mode switching brake while raising engine rotational speed by the allowance at the generation of the maximum torque is set. - 特許庁

車両の速度および加速度を制御して車両に大きな挙動変化が起こらないようにすることで、ドライバに操作ミスの修正操作に対する裕を与えることができる運転制御装置を提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide a driving control device that can allow for correcting a wrong operation by a driver by controlling speed and acceleration of a vehicle so that a large behavior change does not happen to the vehicle. - 特許庁

横方向加速度を含む入力情報から、車両姿勢が横転傾向にあることが識別されるとき、裕のある状態から段階的に制動制御を実行する。例文帳に追加

When a vehicle attitude is identified liable to roll around based on input information including the lateral acceleration, the device performs the brake control step by step from an easy state. - 特許庁

例文

方向弦行列候補算出部260は基線ベクトル三次候補に基づいて方向弦行列候補を算出し、方向弦行列姿勢検定部261は加速度姿勢値に基づいて方向弦行列を決定し、決定した方向弦行列に基づいて算出される姿勢方位初期値291を出力する。例文帳に追加

A direction cosine matrix candidate calculation part 260 calculates a direction cosine matrix candidate based on the base line vector tertiary candidate, and a direction cosine matrix attitude calculation part 261 determines a direction cosine matrix based on the acceleration attitude value, and outputs an attitude azimuth initial value 291 calculated based on the determined direction cosine matrix. - 特許庁

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