例文 (15件) |
60 km/hの部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 15件
Speed limit: 60 km/h (interchange section: 40 km/h) 例文帳に追加
規制速度:60km/h(IC部 40km/h) - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
Road design standards: Type 3 Class 1, design speed 60 km/h; Type 3 Class 2, design speed 60 km/h 例文帳に追加
規格等3種1級60km/h、3種2級60km/h - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
Design speed: 100 km/h (exclusive section), 60 km/h (general section) 例文帳に追加
設計速度:100km/h(専用部)、60km/h(一般部) - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
Government Order on Road Design Standards, Etc.: Type 2 Class 2, 60 km/h, Type 1 Class 3, 80 km/h 例文帳に追加
道路構造令等2種2級60キロメートル毎時、1種3級80km/h - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
The section stretching north of the Oguraike tollbooth has four lanes (Type 2 Class 2; design speed 60 km/h), the section from the Oguraike tollbooth to Kumiyama Junction has four lines (Type 1 Class 3; design speed 80 km/h), and the section stretching south of Kumiyama Junction has six lines (Type 1 Class 3; design speed 80 km/h). 例文帳に追加
巨椋池本線料金所以北は4車線(第2種第2級・設計速度60km/h)、巨椋池本線料金所から久御山ジャンクションまでは4車線(第1種第3級・設計速度80km/h)、久御山JCT以南は6車線(第1種第3級・設計速度80km/h)である。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
The section north of the Kyotanabe-matsui Interchange and the section south of the intersection with National Highway Route No. 170 have two lanes in each direction (Type 3 Class 1; design speed of 60 km/h), and the section from the Kyotanabe-matsui Interchange to the intersection with National Highway Route No. 170 (Type 3 Class 2; design speed of 60 km/h) has one lane in each direction. 例文帳に追加
京田辺松井IC以北と国道170号交点以南は片側2車線(第3種第1級・設計速度60km/h)、京田辺松井ICから国道170号交点までは片側1車線(第3種第2級・設計速度60km/h)である。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
When the usual-time congestion decision threshold value has been selected in a step S22, ECU 9 judges 60 km/h or less, in a third gear stage or lower, and 50 km/h or less, in a fourth gear stage or higher as congestion, in a step S14.例文帳に追加
ECU9は、ステップS14において、ステップS22で通常時渋滞判定閾値が選択されていた場合、ギヤ段が3速以下では60km/h以下、ギヤ段が4速以上では50km/h以下で渋滞と判定する。 - 特許庁
The speed limit at the point of divergence to the gentle gradient sidetrack is 60 km/h (the same speed limit is applied at the joining point of the tracks inside the tunnel (described later)). 例文帳に追加
なお、緩勾配の側線への分岐は制限速度60km/hとなっている(トンネル内の合流部(後述)も同様)。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
It is assumed that rapid steering is caused during a run at a predetermined point identified by GPS at 60 km/h in a rainy night.例文帳に追加
GPSにて特定される所定の地点を雨降りの夜間に時速60キロメートルで走行中に急ハンドルが発生した場合を想定する。 - 特許庁
The speed limit within the station is not designated for Karasuma Station, but this isn't common among the stations of the Hankyu Railway; consequently, passengers have to be cautious about incoming trains because the ones bound for Kawaramachi Station can enter the station at 60 km/h when the schedule is tight. 例文帳に追加
また、阪急の駅の中では数少ない構内速度制限の無い駅でもあり、ダイヤに余裕がなければ河原町行きの電車は時速60kmで進入する事もあるので注意が必要。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
In this regard, an assumed speed value output means outputs Vn=60 [km/h] continuously to an assist torque operating section during a temporary period.例文帳に追加
しかし、この時、速度仮定値出力手段によって、暫定期間中においては、アシストトルク演算部に対して、V_n =60[km/h]が継続的に出力される。 - 特許庁
For example, when the speed of a vehicle is less than 60 km/h, at which the wind throb occurs in a windless state, the deflector body 20 is held at a highest position, but when the vehicle speed is increased, it is lowered by the downward component of wind pressure increased therewith.例文帳に追加
例えば、無風状態で、ウィンドスロッブが発生する恐れがある、車速が60km/h以下では、デフレクタ本体20が最高位置で保持され、車速とともに風圧が高くなると、強まる風圧の下方分力に応じてデフレクタ本体20は下降していく。 - 特許庁
In such a case, a controller 20 records the data indicating the predetermined point where the rapid steering has been caused, the data indicating that it is raining in the periphery of an own vehicle, the data indicating that it is night, and the data indicating that the running speed of the own vehicle is 60 km/h into a memory 21.例文帳に追加
この場合、制御装置20は、急ハンドルが発生した所定の地点を示すデータ、自車周辺が降雨状況にある旨を示すデータ、夜間である旨を示すデータ、自車の走行速度が時速60キロメートルである旨を示すデータをメモリ21に記録する。 - 特許庁
例文 (15件) |
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