Magic squareの部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 14件
MAGIC SQUARE GENERATION GAME BOARD, MAGIC SQUARE GENERATION GAME MACHINE AND MAGIC SQUARE GENERATION CARD例文帳に追加
魔方陣作成ゲーム盤及び魔方陣作成ゲーム機並びに魔方陣作成カード - 特許庁
He researched on mahojin (magic square) and sugaku-yugi (mathematical tricks). 例文帳に追加
魔方陣、数学遊戯の研究。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
The effect of the magic corresponds to overlapping of the blocks 122 and projecting of them from the magic square 121.例文帳に追加
魔法の効果は、ブロック122の重なり、魔法陣121からのはみ出しに応じたものとなる。 - 特許庁
An encoding part obtains transformed information C from a magic square M by designating a line position and a columnar position of the magic square M.例文帳に追加
符号化部aは、魔方陣Mの行位置と列位置を指定することにより、魔方陣Mから変換情報Cを得る。 - 特許庁
a square containing a number of integers so arranged that the sum of the numbers in each row, column and diagonal is always the same, called magic square 例文帳に追加
縦,横,斜めのどの列も数の和が等しくなるように数字を並べたもの - EDR日英対訳辞書
In the puzzle battle, a magic square (block frame) 121 is displayed on a display 15 according to the kind of a selected magic, and the player operates an input device to move/rotate blocks 122 falling from the upper part of the display 15 and stops the block at a desired position to fill the magic square 121.例文帳に追加
パズルバトルでは、選択された魔法の種類に応じて魔法陣(ブロック枠)121が表示装置15に表示され、プレイヤが入力装置を操作して表示装置15の上部から落下するブロック122を移動/回転させ、所望の位置で停止させて魔法陣121を埋めていく。 - 特許庁
a mathematical matrix containing integers arranged in an equal number of rows, columns and diagonal columns, called magic square 例文帳に追加
魔方陣という,縦・横・対角線,いずれの列の和も等しくなるように数字を正方形に並べたもの - EDR日英対訳辞書
A plaintext in binary representation and a magic square sequence in binary representation are exclusively ORed and the result is sent; and a reception side exclusively ORs the received binary signal and a square magic sequence obtained from the reception side to obtain the plaintext in binary representation and then deciphers the plaintext according to it.例文帳に追加
2進数化した平文と、2進数化した魔方陣数列との排他的論理和演算を行い、その出力を送信し、受信側では受信した2進数信号と、受信側から入手した魔方陣数列との排他的論理和を演算し、2進数化された平文を得、それに基づいて平文を復号する。 - 特許庁
When all the squares in the magic square 121 is filled with the blocks 122 before a prescribed time passes after the time of starting the puzzle battle shown in a passing time gauge 124, the magic selected by the player is actuated to damage the enemy character 102.例文帳に追加
経過時間ゲージ124に示されるパズルバトルの開始からの経過時間が所定時間に達するまでに魔法陣121の全てのマス目をブロック122で埋めると、プレイヤの選択した魔法が発動して敵キャラクタ102にダメージを与える。 - 特許庁
Here, when a value of an nth order magic square is assumed to be from 0 to n2-1, the input information P takes a value from 0 to n2-1; a value of the line position designating information RP takes a quotient of P/n; and a value of the columnar position designating information CP takes P mod n (a remainder of P/n).例文帳に追加
ここで、n次の魔方陣の値を0からn^2‐1とした場合には、入力情報Pの値は0からn^2‐1となり、行位置指定情報RPの値はP/nの商の値となり、列位置指定情報CPの値はP mod n(Pをnで割った余り)となる。 - 特許庁
The amplifier control circuit 7 selects one pattern out of 64 magic square patterns based on pixel data LD[3:0], frame number FR, line number LN, and column number COL, and creates a control signal CTRL[2:0] corresponding to a specific pixel value in the selected pattern.例文帳に追加
アンプ制御回路7は、画素データLD[3:0]と、フレーム番号FRと、ライン番号LNと、カラム番号COLとに基づいて、64個の魔方陣パターンの中から一つのパターンを選択し、選択したパターン内の特定の画素値に対応する制御信号CTRL[2:0]を生成する。 - 特許庁
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