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カム軸スラスト軸受の英語
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「カム軸スラスト軸受」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 16件
カム軸のスラスト軸受構造例文帳に追加
THRUST BEARING STRUCTURE OF CAMSHAFT - 特許庁
カム軸及びエンジン全長を短くすることができるカム軸のスラスト軸受構造を提供する。例文帳に追加
To provide the thrust bearing structure of a camshaft which can shorten the entire length of a camshaft and engine. - 特許庁
内燃機関の最後方の主軸受5がクランク軸のスローとスラスト軸受内のスラストカムとの間に配置されている。例文帳に追加
A rearmost main bearing 5 of the internal combustion engine is arranged between a throw of a crankshaft and a thrust cam inside the thrust bearing. - 特許庁
カム軸1の駆動側の前端部の第1軸受部3の後方近傍位置にスラスト受鍔6を突設し、第1軸受部の軸受キャップ5にスラスト受鍔6が嵌入係合する係合溝7を設けることにより、スラスト軸受のためにカム軸1を前方に長くする必要を無くした。例文帳に追加
A thrust receive brim 6 is projected near the rearside of the first bearing 3 on the front end of the drive side of a camshaft 1 and the necessity for lengthening the camshaft 1 to the frontside for the thrust bearing is eliminated by providing an engaging groove 7 in which the thrust receive brim 6 is inserted and engaged to the bearing cap 5 of the first bearing. - 特許庁
カム軸2の一端側にある軸受キャップ部材20が、軸受機能とスラスト規制機能とを有する。例文帳に追加
The bearing cap member 20 existing on one end side of a camshaft 2 has the bearing function and the thrust regulating function. - 特許庁
このため、カムシャフト6とスラスト軸受け15との干渉に伴い発生する打音は、内燃機関の外部へは漏れにくくなる。例文帳に追加
Thereby, hammering generated along with interference between the cam shaft 6 and the thrust bearing 15 hardly leaks to the external part of an internal combustion engine. - 特許庁
この環状給油溝25とスラスト規制用溝部22とが、軸受キャップ部材20に形成されたカム軸方向に伸びるスラスト給油溝27によって連通される。例文帳に追加
This annular oil feeding groove 25 and the thrust regulating groove part 22 are communicated by a thrust oil feeding groove 27 formed in the bearing cap member 20 and extending in the camshaft direction. - 特許庁
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「カム軸スラスト軸受」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 16件
スラストセグメント20がスラストカム上の前方を向いた摺動面22と固定型の主軸受ハウジング上の後方を向いた支持面18との間に配置されている。例文帳に追加
A thrust segment 20 is arranged between a forward facing sliding face 22 on the thrust cam and a rearward facing supporting face 18 on a fixed type main bearing housing. - 特許庁
偏心カムリング支持構造として、ケーシング1内において、偏心カムリング2はスラスト受面13a、bと偏心カムリング2の外周壁に形成した扁平面12a、bにより摺動可能に支持され、スラスト受面13aと扁平面12a間に静圧軸受が配されている。例文帳に追加
In this eccentric cam ring support structure, an eccentric cam ring 2 is slidably supported by thrust bearing surfaces 13a and 13b and flat surfaces 12a and 12b formed at the outer circumferential wall of the eccentric cam ring 2, and the static bearing is disposed between the thrust bearing surface 13a and the flat surface 12a. - 特許庁
このカムシャフト6の軸方向の変位を規制するスラスト軸受け15は、ヘッドカバー5によって覆われてカム室10の内部に設けられている。例文帳に追加
A thrust bearing 15 to regulate displacement in the axial direction of the cam shaft 6 is situated at the internal part of a cam chamber 10 in a state to be covered with a head cover 5. - 特許庁
スラスト軸受機構Sは、第2スラストベアリング25を第2壁部23に向けてスライド移動させるスライドカム30を有するとともに、排気圧力と吸入圧力との圧力差が所定値を超えるとスライドカム30を駆動させるエアシリンダ35を有する。例文帳に追加
The thrust bearing mechanism S has a slide cam 30 which causes the second thrust bearing 25 to slide toward the second wall portion 23, and an air cylinder 35 which drives the slide cam 30 when a pressure difference between an exhaust pressure and an inlet pressure exceeds a predetermined value. - 特許庁
相互に噛合する1対のヘリカルギヤ17,18により駆動連結される吸気カム軸11および排気カム軸12を回転可能に支持するカムホルダHに設けられる吸気および排気スラスト受け部Ti,Teは、軸受部Ji4,Je4と一体成形される。例文帳に追加
Intake and exhaust thrust bearing parts Ti and Te provided on a cam holder H to rotatably support an intake cam shaft 11 and an exhaust cam shaft 12 to be drive-connected by a pair of helical gears 17 and 18 to be engaged with each other are integrated with bearing parts Ji4 and Je4. - 特許庁
軸受け基部72A,73Aのスラスト方向両側面には、排気カムシャフト7の軸心C1と同心の半円の円弧状の軌跡を有する有底状の円弧状溝20L,20Rがそれぞれ形成されている。例文帳に追加
Bottomed arcuate grooves 20L, 20R having semi-circular arcuate paths which are concentric to the axis C1 of the exhaust camshaft 7 are formed on both side surfaces of the bearing bases 72A, 73A in the thrust direction, respectively. - 特許庁
吸気カムシャフト4は、その前端側ジャーナル43が第1カムホルダ50の軸受面61,62によって回転自在に支持されるとともに、VTC取付フランジ41の後端面およびスラストフランジ42の前端面が第1カムホルダ50の軸方向端面に摺接している。例文帳に追加
A front end side journal 43 of an intake shaft 4 is rotatably supported by bearing surfaces 61, 62 of a first cam holder 50, and the rear end surface of a VTC attachment flange 41 and the front end surface of a thrust flange 42 come in slide-contact with the axial direction end surfaces of the first cam holder 50. - 特許庁
ローディングカムと入力軸との間に設けられたスラスト軸受のスリーブの強度低下および大型化を招くことなく、前記スリーブと前記ローディングカムとの嵌合部およびローディングカムを押圧する皿ばねに潤滑油を供給できるトロイダル型無段変速機を提供する。例文帳に追加
To provide a toroidal type continuously variable transmission capable of feeding lubricating oil into a fitting part of a sleeve of a thrust bearing and a loading cam and a belleville spring for pressing the loading cam without reducing strength and increasing size of the sleeve of the thrust bearing provided between the loading cam and an input shaft. - 特許庁
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