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cam-shaft controllerとは 意味・読み方・使い方
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意味・対訳 カム軸制御器
「cam-shaft controller」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 14件
CONTROLLER FOR ADJUSTING ROTATION ANGLE OF CAM SHAFT例文帳に追加
カム軸の回動角度を調節するための制御装置 - 特許庁
CONTROLLER FOR ADJUSTING ROTATION ANGLE OF CAM SHAFT例文帳に追加
カム軸の回転角度を調整するための制御装置 - 特許庁
This numerical controller rotates a work 2 by a rotating shaft 1 and performs cam working by reciprocating an X shaft to which a tool 3 is attached.例文帳に追加
回転軸1によりワーク2を回転させ、工具3が取り付けられたX軸を往復動させてカム加工を行う。 - 特許庁
To improve a controller for adjusting a rotation angle of a cam shaft relatively to a rotation angle of a crank shaft of an internal combustion engine, which is of a type wherein a drive wheel is provided and the drive wheel is operatively connected to the cam shaft and to the crank shaft.例文帳に追加
内燃機関のクランク軸の回動角度に対してカム軸の回動角度を調節するための制御装置であって、駆動ホイールが設けられており、駆動ホイールが、カム軸とクランク軸とに作用結合されている形式のものを改良する。 - 特許庁
This controller is constituted in such a way that an input member 14 of a phase change mechanism 9 for exhaust cam shaft is connected to a crankshaft by a first timing chain 6.例文帳に追加
排気カム軸用位相変更機構9の入力部材14を第1のタイミングチェーン6でクランク軸5に接続する。 - 特許庁
To provide a variable valve timing controller capable of performing phase control for a cam shaft at high accuracy based on learning value by learning an appropriate actual phase angle at ordinary times.例文帳に追加
常に適切な実位相角を学習し、その学習値に基づいてカム軸の位相制御を高い精度で実施できる可変バルブタイミング制御装置を提供する。 - 特許庁
To provide a controller of variable valve train in which power consumption and rating of a motor can be reduced by reducing spring reaction during valve lift by the rotary inertial torque of a cam shaft.例文帳に追加
バルブリフト中のバネ反力をカム軸回転慣性トルクにより低減することで、電動機の消費電力及び定格を低減することが可能な可変動弁機構の制御装置を提供する。 - 特許庁
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「cam-shaft controller」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 14件
To provide a valve timing controller capable of stabilizing control, while making a control responsiveness of an exhaust VTC 1 substantially same to that of an exhaust VTC 2, in cam shaft loads different each other in the both.例文帳に追加
カムシャフトの負荷が異なる排気VTC1と排気VTC2の制御応答性をほぼ同一にして、制御の安定化を図り得るバルブタイミング制御装置を提供する。 - 特許庁
To provide a valve timing controller which restrains collision of a housing (the first rotor) with a rotor (the second rotor) due to fluctuating torque transmitted from a cam shaft.例文帳に追加
カム軸から伝達される変動トルクによりハウジング(第1回転体)とロータ(第2回転体)が衝突することを抑制したバルブタイミング制御装置を提供する。 - 特許庁
To provide an internal-combustion-engine valve timing controller which prevents a relative rotary phase of a cam shaft from being not locked in a resting state of an internal combustion engine.例文帳に追加
内燃機関の停止時にカム軸の相対回転位相がロックされないことを防止できる内燃機関のバルブタイミング制御装置を提供する。 - 特許庁
To avoid the situation that feedback control before lock release disturbs the lock release, in a variable valve timing controller having a function for locking a cam shaft phase at a middle lock position positioned at a nearly middle point in a controllable range of the cam shaft phase during a stop of an internal combustion engine or when starting the engine.例文帳に追加
内燃機関の停止中及び始動時にカム軸位相をその調整可能範囲の略中間に位置する中間ロック位置でロックする機能を備えた可変バルブタイミング制御装置において、ロック解除前のフィードバック制御によりロック解除が妨げられる事態を回避できるようにする。 - 特許庁
An electronic controller performs variable control of a valve timing of an intake valve 17 which is driven to be opened or closed by the camshaft 11, by adjusting a control duty which is a control command value of a phase variable mechanism 20 in which a rotating phase of the cam shaft 11 is variable.例文帳に追加
電子制御装置は、そのカムシャフト11の回転位相を可変とする位相可変機構20の制御指令値である制御デューティを調整することで、そのカムシャフト11により開閉駆動される吸気バルブ17のバルブタイミングを可変制御する。 - 特許庁
To provide a valve timing controller of an internal combustion engine capable of changing a relative rotation phase of a cam shaft when performing idle operation close to a predetermined spark advance condition in an engine stop process without changing the relative rotation phase thereof from a proper condition.例文帳に追加
アイドル運転時におけるカムシャフトの相対回転位相を適切な状態から変更せずとも、機関停止過程で上記相対回転位相を所定進角状態付近へと変化させることのできる内燃機関のバルブタイミング制御装置を提供する。 - 特許庁
This electronic controller 20 estimates driving reaction force of a cam which becomes rotation reaction force of a crank shaft 12 when starting the internal combustion engine 10 and compression reaction force of the internal combustion engine 10 based on an engine temperature condition to determine whether the reaction force is large or not.例文帳に追加
電子制御装置20は、内燃機関10を始動させるときのクランクシャフト12の回転反力となるカムの駆動反力、及び内燃機関10の圧縮反力を、機関温度状態に基づき推定し、それら反力が大きい状態にあるか否かを判断する。 - 特許庁
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