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rival companiesとは 意味・読み方・使い方
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意味・対訳 競合他社
「rival companies」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 13件
The two rival companies joined hands (with each other).発音を聞く 例文帳に追加
ライバル会社同士が手を握った. - 研究社 新和英中辞典
Last year, major rival companies filed a petition for protection under the Corporate Rehabilitation Law one after another.発音を聞く 例文帳に追加
昨年は大手の競合が相次いで会社更生法の適用を申請しました。 - Weblio Email例文集
of a new form of business in the distribution industry which accepts orders from non-rival companies to deliver and store their goods on a contract basis called a contract warehouse発音を聞く 例文帳に追加
物流業で,コントラクトウエアハウスという経営形態 - EDR日英対訳辞書
For example, companies planning to operate overseas with the intent of taking advantage of cheaper labor power need to have superiority in other business aspects because potential local rival companies are also in a position to use the same cheaper labor force. Therefore, Japanese companies without such superiority would be outperformed by local companies and would lose competition.例文帳に追加
例えば、企業が相対的に安価な労働力を求めて海外に進出するとしても、その安価な労働力自体は現地地場企業も利用可能なのであり、何らかの優位性がなければ現地企業に競争で負けてしまうことになる。 - 経済産業省
Further, if not only business partners but also multiple rival companies in the region form agglomerations, companies will be motivated to achieve differentiation through innovation.例文帳に追加
さらに、提携相手だけでなく、地域に競争相手となる企業が多数集積していれば、企業にイノベーションによる差別化への動機づけも与えられる。 - 経済産業省
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「rival companies」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 13件
There is also an increasing number of cases of technology and know-how drainage by Japanese employees, for example, cases in which Japanese employees give technical guidance to rival foreign companies without the employers' permission.例文帳に追加
また、例えば勤務先に無断で外国の競合企業の技術指導に赴く等、日本人従業者による技術・ノウハウの流出事例も増加している。 - 経済産業省
For example, the situation of patent acquisitions in the US shows that many companies that are deemed internationally competitive have acquired an overwhelmingly greater number of patents related to their core businesses than rival companies (Figs. 2.1.46, 2.1.47).例文帳に追加
例えば、米国における特許取得状況を見ると、国際的に競争力のあるといわれている企業の多くが、中核事業に関し、競合他社に比べ圧倒的な特許を取得していることが明らかになっている(第2-1-46図及び第2-1-47図)。 - 経済産業省
On the other hand, for foreign M&A companies in the telecommunications and transportation industries during the target period, telecommunications companies have experienced severe competition with their domestic rival, and these difficult conditions for business performance may have been the cause of the slow growth in profit earning capacity of foreign M&A companies.例文帳に追加
他方、対象期間における情報通信・運輸業のM&A外資系企業は、情報通信企業のみであるが、情報通信業では国内企業との競争が激しく、M&A外資系企業が業績を上げるのが難しい状況にあったことがM&A外資系企業全体の業績の伸びが鈍化した要因と考えられる。 - 経済産業省
As a competitor in the global market, when necessary, the company acquires overseas patents and uses them as a “weapon” against rival companies. The company doesn’t only protect its intellectual property, it utilizes it strategically as an offensive tool, and one could say this makes it an example for other SMEs to follow.例文帳に追加
グローバル市場で競争する同社は、必要に応じて海外特許も取得し、ライバル会社への「武器」とするなど、知的財産を「保護」だけでなく「攻め」のツールとして戦略的に活用しており、他の中小企業にとっても参考となる事例といえよう。 - 経済産業省
Efforts for attracting demand of rapidly growing markets in emerging countries should be made strategically for each country by classifying them into three categories based on levels of economic development, status of Japanese companies' business expansion, and the environment for competition with foreign rival companies in respective countries, while taking into consideration local needs for infrastructure and the perspective of ensuring the supply of resources.発音を聞く 例文帳に追加
成長著しい新興国市場の需要を獲得するに当たり、経済発展度合い、我が国企業の進出状況、他国企業との競争環境を踏まえ、新興国を3つに分類し、現地のインフラニーズや資源供給確保の観点も考慮した上で、各国毎に戦略的に取り組むことが重要。 - 経済産業省
To provide a customer service and a customer management method using home pages, which continuously provide consumers with more valuable commodities, services, and information than those of other rival companies and utilize the latent power of home pages for information exchange between sellers and buyers to improve the values of commodities and not only carry on a market research but also obtain information related to customers' latent needs.例文帳に追加
競合他社よりも価値ある商品やサービスや情報をいかに消費者に継続して提供するか、また、ホームページの潜在的な力を活用し、売る側と買う側の情報交換を図ることにより、商品の価値向上を図るか、さらに、単なる市場調査のみならず、顧客の潜在ニーズに関する情報についても取得することが可能なホームページによる顧客サービス及び顧客管理方法の提供を目的とする。 - 特許庁
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