意味 | 例文 (15件) |
キーシンを含む例文一覧と使い方
該当件数 : 15件
XStringToKeysym, XKeysymToString, XKeycodeToKeysym, XKeysymToKeycode, XConvertCase \\- キーシンボルの変換例文帳に追加
XStringToKeysym, XKeysymToString,XKeycodeToKeysym, XKeysymToKeycode, XConvertCase - convert keysyms - XFree86
グループ 1 は 1 番目と 2 番目のキーシンボルで、グループ 2 は 3 番目と 4 番目のキーシンボルである。例文帳に追加
Group 1 contains the first and second keysyms; Group 2 contains the third and fourth keysyms. - XFree86
キーシンボルテーブルは、キーシンボルのそれぞれに対して 1 行、モディファイアの各種状態に対して 1 列を持っている表である。例文帳に追加
Applicationstranslate event keycodes and modifier masks into keysyms using a keysymtable which contains one row for each keycode and one column for various modifier states. - XFree86
これは Ctrl F1 が F11 のキーシンボルを生成するという意味である。例文帳に追加
The default is``10'', which means that CTRL F1 generates the key symbol for F11. - XFree86
グループ内部では、モディファイアの状態によりどのキーシンボルが使用されているのかがわかる。例文帳に追加
Within a group,the modifier state determines which keysym to use. - XFree86
1 番目のキーシンボルは Shift と Lock モディファイアがオンになってない時に使用する。例文帳に追加
The first keysym is used when the Shift and Lock modifiers are off. - XFree86
.SMXKEYSYMDBこの変数は非標準のキーシンボル定義が書かれたファイルを指さなければならない。例文帳に追加
XKEYSYMDB This must point to a file containing nonstandard keysym definitions. - XFree86
グループの切り替えは MODE SWITCH という名前のキーシンボルで制御する。 この切り替えは、このキーシンボルを何らかのキーに割り当て、そのキーをMod1 から Mod5 のどれかのモディファイアに割り当てることによって行う。例文帳に追加
Switching between groups is controlled by the keysym named MODE SWITCH, by attaching that keysym to some key and attaching that key to any one of the modifiers Mod1 through Mod5. - XFree86
2 番目のキーシンボルは Shift モディファイアがオンの時、Lock モディファイアがオンでかつ 2 番目のキーシンボルが大文字のアルファベットである時、または Lock モディファイアキーがオンでかつ ShiftLock として解釈されている時に使われる。例文帳に追加
The second keysym is used when the Shift modifier is on, when the Lock modifier is on and the second keysym is uppercase alphabetic, or when the Lock modifier is on and is interpreted as ShiftLock. - XFree86
テーブルが解釈されてキーシンボルになる正確なセマンティクスは 特定のプログラム、ライブラリと言語入力メソッドに依存するが、それぞれの行の最初の 4 つのキーシンボルについては以下のようなしきたりが一般的に受け入れられている:例文帳に追加
The exact semantics of how the table is interpreted to produce keysyms depends on the particular program, libraries,and language input method used, but the following conventions for the first four keysyms in each row are generally adhered to: - XFree86
それぞれのグループでは、1 番目の要素がアルファベットで 2 番目の要素が特別なキーシンボル\\fINoSymbol\\fP ならば、このグループは 1 番目の要素が小文字で、2 番目の要素が大文字であるグループと同様に扱われる。例文帳に追加
Withineach group, if the first element is alphabetic and the the second elementis the special keysym NoSymbol, then the group is treated as equivalentto a group in which the first element is the lowercase letter and the secondelement is the uppercase letter. - XFree86
所定の条件を満たしたとき、表示領域にキーシンボルであるトビィシンボルT1を停止させ、他の表示領域のうち少なくとも1つが変動中であるときに、変動中の表示領域に向けて、トビィシンボルT1からトビィキャラクタt1を移動させる。例文帳に追加
The game machine is so controlled that, when prescribed conditions are satisfied, a Toby symbol T1 that is a key symbol is stopped in a display region, and when at least one of the other display regions is moving, a Toby character t1 is transferred from the Toby symbol T1 to the moving display region. - 特許庁
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