例文 (254件) |
driving behaviorの部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 254件
A system control section 142 and a notification section 152 of a driving support device 100 provide a driver of an own vehicle VM with information on the behavior of a preceding vehicle VP acquired by either detection or presumption when a speed change of the own vehicle VM is supposed to affect the speed of following vehicles VF around the own vehicle VM.例文帳に追加
運転支援装置100のシステム制御部142及び通知部152は、自車両VMの速度の変化が自車両VM周辺の後続車両VFの速度に影響を与えると推定されるときに、検出及び推定のいずれかによって得られた直前車両VPの挙動に関する情報を自車両VMのドライバーに提供する。 - 特許庁
To achieve a vehicle traveling control device making possible follow-up travel restraining one's own vehicle's unstable behavior by accurately detecting a preceding vehicle's unstable driving state, alarming the driver, performing follow-up travel with a longer inter-vehicle distance than a usual case, and making lane changing by avoiding the preceding vehicle.例文帳に追加
この発明は、先行車の不安定な運転状態を精度良く検出し、運転者に警告し、通常よりも長めの車間距離で追従走行し、先行車を避けて車線変更することで、自車の不安定な挙動を抑制した追従走行が可能な車両走行制御装置を実現することを目的とする。 - 特許庁
The electric power steering device 21 using motors 5l, 5r for driving right and left rear wheels 4rl, 4rr as the regenerative brakes includes an auxiliary reaction force torque setting part for controlling auxiliary reaction force torque according to the vehicle behavior, and the auxiliary reaction force torque setting part increases the auxiliary reaction force torque when regeneration by the motor is performed.例文帳に追加
左右後輪4rl,4rrを駆動するモータ5l,5rを回生ブレーキとして用いる電動パワーステアリング装置21において、車両挙動に応じて補助反力トルクを制御する補助反力トルク設定部を備え、補助反力トルク設定部が、モータによる回生が行われた場合に補助反力トルクを増大させる構成とした。 - 特許庁
However, while institutions analysis looks mainly at the incentive schemes as offered to various entities including both individuals and organizations (companies, universities, government,etc.) and the balance brought about by their strategic behavior and its standardization, the interest of the new spatial economic analysis of agglomerations lies with the spatial aspects arising from the driving force to agglomerate (this force can be negative, in which case it works against agglomeration) brought about by various entities and by parameters such as transport costs in their broad sense.例文帳に追加
ただし、制度分析が専ら、各主体(個人、組織(企業、大学、政府等))に示されるインセンティブ・スキームと、それら主体間の戦略的行動がもたらす均衡やその規範化といった論点を考察するのに対し、集積に関する新しい空間経済学的分析は、多様な主体がもらたす集積力(正負の双方があり得る。負の場合は排斥力となる。)や広義の輸送費等のパラメータが織りなす、空間的な様相に関心がある。 - 経済産業省
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