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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > driving behaviorに関連した英語例文

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driving behaviorの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 254



例文

To surely inform a following car of the behavior of a driving car by lighting a wheel, in particular, a front wheel by a turn signal lamp blinking only for indicating the turn direction.例文帳に追加

方向指示の場合にのみ点滅する方向指示灯で車輪、特に前輪を照らすことにより、自車の挙動を後続車に確実に伝えることができる。 - 特許庁

To provide a top plate structure of an elevated installation type air conditioner, capable of obtaining necessary rigidity, strength and vibration characteristic by reducing the thickness including the behavior of the top plate at the time of driving a fan.例文帳に追加

ファン駆動時における天板の挙動を含めて、薄肉化することにより、必要な剛性、強度、振動特性を得ることができる高所設置型空気調和機の天板構造を提供する。 - 特許庁

To provide a method and a means capable of effectively achieving a 'real time' indication of a grip state affecting a behavior of a vehicle, when the vehicle is accelerated, braked, or turned in a different direction by a driving force.例文帳に追加

車両が駆動力により加速され、制動されまたは方向転換されるときに、車両の挙動に影響を与えるグリップ状態の「リアルタイム」表示を有効に達成できる方法および手段を提供することにある。 - 特許庁

To provide a driving simulator permitting to easily simulate vehicle behavior containing a transmission of a steering reaction force to a driver, based on an arbitrary control logic.例文帳に追加

任意の制御ロジックに基づき、ドライバーへの操舵反力の伝達を含む車両挙動のシミュレーションを容易に行えるドライビングシミュレータを提供する。 - 特許庁

例文

A forward deviation calculation section 52 calculates forward deviation in behavior of a vehicle for the first 5 minutes in driving using the plural prediction times, and creates a graph by plotting relationship between the forward deviation and relative steering angle at each prediction time.例文帳に追加

前方偏差演算部52は、運転初期5分間の車両の挙動に対し、複数の予見時間を用いて前方偏差を演算し、各予見時間について、前方偏差と相対操舵角の関係をプロットしたグラフを作成する。 - 特許庁


例文

To provide a means and a method allowing obtaining of a display of an adhering state for instantaneously affecting the behavior of a vehicle in real time by obtaining actual information on safely margin when driving the vehicle.例文帳に追加

車両の運転時の安全余裕に関する現実的情報を得ることにより、車両の挙動に瞬間的に影響を与える密着状態の表示を「リアルタイム」に得ることができる手段および方法を提供することにある。 - 特許庁

The company uses the GPS devices installed in the taxis to determine the running path of each vehicle on a minute-by-minute basis at 10 meter intervals. This data is used to make good analyses of driving behavior. The results are then theorized and shared with other employees.例文帳に追加

タクシーに搭載したGPSシステムを活用して走行10m、分単位で各車の走行軌跡を割り出して優れた乗務行動分析を実施しており、分析結果を理論化し、他の社員に伝達・共有している。 - 経済産業省

A cause system index showing a possibility of a driver being drunk is calculated, and one or more result system indexes showing the possibility of the occurrence of either a driving behavior or a vehicle state which may be caused by drunken driving are calculated.例文帳に追加

運転者の飲酒可能性の確からしさである原因系指標を求めると共に、飲酒運転によって引き起こされる運転行動及び車両状態の少なくとも一方状況の発生の確からしさについての1又は2以上の結果系指標を算出する。 - 特許庁

To provide an apparatus for controlling the vehicle driving force, which apparatus can avoid the remarkable deterioration of the behavior to be generated when the tire gripping force of a driving wheel of the vehicle has exceeded its critical value in an accelerating period of the vehicle in the neighborhood of the critical performance, and can be safely used for practical use.例文帳に追加

車両がその限界性能の近傍にて加速中に駆動輪のタイヤグリップ力が限界を越えた場合に発生し得る挙動の著しい悪化を回避し、安全に実用化できる車両の駆動力制御装置を提供すること。 - 特許庁

例文

To provide a driving force controller for a hybrid vehicle capable of performing avoidance operation by informing a driver of the risk to overheat of a clutch or a motor as a vehicle behavior and capable of enabling the driver to prevent a situation where driving force suddenly stops coming out.例文帳に追加

車両挙動として運転者にクラッチまたはモータの過熱に対する危険性を知らせて回避操作をとることを可能にして、急に駆動力が出なくなる事態を運転者自身で防ぐことを可能にしたハイブリッド車両の駆動力制御装置を提供する。 - 特許庁

例文

This vehicle behavior estimating device detects driving torque TD output from an engine via an AT to a driving shaft (S140) and detects road surface transmission torque Td_tire in accordance with previously detected rotating speeds Vwdr, Vwdl of driven wheels of a vehicle, a vehicle body speed Vd, and driven wheel torque Tdr, Tdl (S160).例文帳に追加

エンジンからATを介して駆動軸に出力される駆動トルクTDの検出を行うと共に(S140)、先に検出しておいた車両の駆動輪の回転速度Vwdr、Vwdl、車体速度Vd、駆動輪トルクTdr、Tdlに基づき路面伝達トルクTd_tireの検出を行う(S160)。 - 特許庁

This control device for the vehicle provided to the four-wheel drive vehicle in which one of the front or rear wheels driven by the motor, performs a control for stability of a vehicle behavior by changing a driving force distribution ratio on the front and rear wheels and a driving force distribution ratio on the right and left wheels.例文帳に追加

前後輪の一方をモータにより駆動する4輪駆動車両内の車両制御システムは、前後輪の駆動力配分比を変えたり、或いは左右輪の駆動力配分比を変えたりして、車両挙動の安定を図るための制御を行う。 - 特許庁

A simulation execution part 107 of the simulation device 102 calculates a current of an actuator circuit model at prescribed time intervals based upon the inputted applied voltage and the actuator circuit model obtained by an actuator circuit 105 and calculates a behavior corresponding to the calculated current of the virtual mechanism model obtained by a driving mechanism model part 106 to analyze the behavior.例文帳に追加

シミュレーション装置102のシミュレーション実行部107は、入力した印加電圧とアクチュエータ回路部105で得たアクチュエータ回路モデルに基づいてアクチュエータ回路モデルの電流を所定時間間隔毎に算出し、駆動機構モデル部106で得た仮想機構モデルの算出した電流に応じた挙動を算出して解析する。 - 特許庁

The vehicle travel control device 1 is provided with a braking and driving force control means 13b controlling at least one of braking force and driving force for stabilizing behavior of a vehicle, and a drive force distribution control means 13a controlling distribution ratio of drive force of a rear wheel and driving force of a front wheel of the vehicle.例文帳に追加

車両走行制御装置1は、車両の挙動を安定化するために制動力および駆動力のうちの少なくとも一方を制御する制駆動力制御手段13bと、車両における前輪の駆動力と後輪の駆動力との配分比を制御する駆動力配分制御手段13aとを備えている。 - 特許庁

In the vehicle safety device 1, the driving intention of the driver at present is recognized on the basis of the analyzed result obtained by analyzing images of the driver taken by a camera device 2, and the vehicle behavior in correspondence with the driving operation is controlled when it is determined that driving operation against the intention of the driver is carried out based on the intention of the driver and the operation state at present.例文帳に追加

車両安全装置1は、カメラ装置2によって運転者を撮影した撮影画像を解析することによって得られた解析結果にしたがって運転者の現時点における運転上の意図を認識すると共に、運転者の意図と現在の操作状態とに基づいて運転者の意図に反する運転操作が行われた際に、その運転操作に応じた車両動作を制御する。 - 特許庁

To provide a driving force distribution control device capable of individually, continuously and delicately adjusting the control amount of various types of control related to driving force distribution on a low μ passage to a high μ passage, sufficiently suppressing control interference between the control by a driving force distribution mechanism and the control by an anti-skid brake system and improving stability of vehicle behavior.例文帳に追加

駆動力配分に関する各種制御の制御量を個別に且つ連続的に低μ路から高μ路まできめ細かく調整でき、駆動力配分機構による制御とアンチスキッドブレーキシステムによる制御との間に生じる制御干渉を十分に抑制して車両の挙動の安定性の向上を図った駆動力配分制御装置を提供する。 - 特許庁

The measuring instrument determines a target driving direction of the golf ball to be struck, and confirms the inclination direction of a surface where the golf ball is located in the target direction on the basis of the reference direction of the measuring instrument when the golf swing behavior is measured.例文帳に追加

ゴルフスウィングの挙動を計測する際、計測装置が、打撃するゴルフボールの打ち出し目標方向、およびこの目標方向における、ゴルフボールが位置する面の傾斜方向を、前記計測装置の基準方向を基準にして確定する。 - 特許庁

To provide a pneumatic tire for a motorcycle, which has superior driving stability, and which has superior gripping force to stabilize the behavior of the tire near its cornering limit and can exert superior cornering performance.例文帳に追加

優れた操縦安定性能を有する自動二輪車用空気入りタイヤを提供する、および、グリップ力に優れコーナリング限界点近傍でのタイヤの挙動が安定し、優れた旋回性能を発揮し得る自動二輪車用空気入りタイヤを提供する。 - 特許庁

To provide a torque controller for suppressing change in the behavior of a vehicle, by fixedly maintaining driving force in a longitudinal direction of the vehicle, even when the direction of drive wheels is altered, when a hybrid vehicle starts an internal combustion engine during a travel by an electric motor.例文帳に追加

ハイブリッド車両が、電動機による走行中に内燃機関の始動を行なうときに、駆動輪の向きが変化したときでも、車両の縦方向への駆動力を一定に維持するようにして、車両の挙動の変化を抑制できるトルク制御装置を提供する。 - 特許庁

To allow high-accuracy risk recognition by more directly obtaining a rule for recognizing a risk degree included in external environment of a moving body from relation with driving behavior of a driver, and extracting a rule that permits an individual difference or a difference by a state of the driver.例文帳に追加

移動体の外界環境に含まれる危険度を認識するためのルールをドライバの運転行動との関係からより直接的に求め、ドライバの状態による差や個人差を許容するルールを抽出して、高精度な危険認識を可能とする。 - 特許庁

To stably maintain the behavior of a vehicle after all electric motors becomes undrivable during turning in the vehicle comprising a power unit capable of outputting a driving force to one pair of wheels and an electric motor provided in each of wheels of the other pair.例文帳に追加

何れか一対の車輪に駆動力を出力可能な動力ユニットと、他の一対の車輪のそれぞれに設けられた電動機とを備えた車両において旋回中にすべての電動機が一旦駆動不能になった後の車両の挙動を安定に保つ。 - 特許庁

To provide a behavior controller of electric vehicle in which the revolution amount (e.g. yaw rate) of a vehicle and the revolution attitude of the body can be realized in desired characteristics simultaneously by suppressing disturbance in the revolution amount even in a situation where a driving wheel cannot receive a sufficient pavement reaction because of a small frictional coefficient of the pavement.例文帳に追加

路面摩擦係数が小さいために駆動輪で十分な路面反力を受けられない状況においても、旋回量の乱れを抑制して、車両の旋回量(ヨーレート等)と車体の旋回姿勢とを同時に望ましい特性に実現可能な電動車両の挙動制御装置を提供する。 - 特許庁

According to the information on the periphery of the vehicle obtained as discrete information and the decision result of driving behavior, a basic running measure for running the vehicle along the road, a right or left turn running measure for turning the vehicle right or left, or a lane changing running measure for changing the lane of the vehicle is selected.例文帳に追加

一方、離散的な情報として取得された車両の周囲の情報及び運転行動の判断結果に基づき、車両を道なりに走行させる基本走行策,車両を右左折させる右左折走行策,又は車両を車線変更させる車線変更走行策が選択される。 - 特許庁

In a state in which the behavior of the blade for cleaning the image carrier is stable, a cumulative value of driving torque of a motor is approximately the same and is approximately proportional to the number of revolution of the image carrier even if the charged conditions of the image carrier by an electrifying apparatus are different.例文帳に追加

像担持体をクリーニングするブレードの挙動が安定している状態では、帯電装置による像担持体の帯電条件が異なっても、モータの駆動トルクの累積値は略同じ値となっており、像担持体の回転回数に対して略比例している。 - 特許庁

On the basis of the ratio of the recognized oncoming vehicle velocity to own vehicle velocity or behavior information of the vehicle, such as, sudden braking detected on the basis of information provided from a drive control part 80, it is determined whether the driving skill of the driver is suitable for the property of the road during travel.例文帳に追加

認識された対向車速度と自車速度との比や、駆動制御部80から提供される情報に基づいて検出される急ブレーキといった車両の挙動情報に基づいて、ドライバの運転技量が走行中の道路の有する性質に適するかどうかを判定する。 - 特許庁

The flame detector is further provided with a diagnostic means for storing the operation of the flame relay circuit and/or shutter driving circuit and the output of the UV tube as history over a prescribed time and diagnosing the behavior of flame detecting operation when detecting extinction according to stored information in the OFF state of the flame relay circuit.例文帳に追加

更にフレームリレー回路および/またはシャッタ駆動回路の動作とUVチューブの出力とを所定時間に亘る履歴として記憶し、フレームリレー回路のオフ時における記憶情報に従って消炎検出時における火炎検出動作の挙動を診断する診断手段を備える。 - 特許庁

The traffic safety teaching system 1 is equipped with a drive recorder 2 in which driver's normal real driving behavior is recorded as data time-sequentially, a navigation device 3 having an input operation part 10 and a display monitor part 11, and an ECU 4.例文帳に追加

交通安全教示システム1は、ドライバーの日常の実運転行動をデータとして時系列で記録するドライブレコーダ2と、入力操作部10及び表示モニタ部11を有するナビゲーション装置3と、ECU4とを備えている。 - 特許庁

To avoid slippage in driven pulley models, when a driving pulley model is activated, and to reduce the processing time required for an analysis/evaluation of the belt transmission mechanism in an analysis method of a belt transmission mechanism for evaluating a behavior of the belt transmission mechanism, using a vibration analysis model.例文帳に追加

振動解析モデルを用いてベルト伝達機構の挙動を評価するベルト伝達機構の解析方法において、駆動プーリモデルの立ち上がり時における従動プーリモデルのスリップを回避し、ベルト伝達機構の解析/評価に要する処理時間を短縮化する。 - 特許庁

A driving operation determination part 14 determines whether or not there is a possibility of car sickness from the behavior of the occupant's head and, if finding a possibility of car sickness, executes a warning to the driver through a notification system 30 and vehicle motion control through the vehicle control system 20.例文帳に追加

運転操作14は、乗員の頭部の挙動から車酔いが発生する可能性があるか否かを判定し、車酔いが発生する可能性がある場合には、通知系30を用いた運転者への警告や、車両制御系20を用いた車両の動作制御を実行する。 - 特許庁

In an electronic control unit, an input part 41 inputs detection values from sensors 31, 32, and 33, and a vehicle body behavior control command value calculation part 42 calculates a target longitudinal driving force F_X, target roll moment M_x, target pitch moment M_y, and target yaw moment M_z.例文帳に追加

電子制御ユニットにおいては、入力部41がセンサ31,32,33から各検出値を入力し、車体挙動制御指令値演算部42が目標前後駆動力F_X、目標ロールモーメントM_x、目標ピッチモーメントM_yおよび目標ヨーモーメントM_zを演算する。 - 特許庁

This exhaust emission control device comprises a means 31 for injecting and supplying fuel to an intake air passage, a valve means 32 for controlling an intake air flow giving an effect to an behavior of the fuel injected from the injection supplying means 31, and a means 33 for driving the valve means 32 by obtaining the battery voltage.例文帳に追加

吸気通路に燃料を噴射供給する手段31と、この噴射供給手段31からの噴射燃料の挙動に影響を与える吸気流を制御可能な弁手段32と、この弁手段32をバッテリ電圧の供給を受けて駆動する手段33とを備える。 - 特許庁

To eliminate an operational failure by regulating behavior of a second planetary gear in a free state without meshing by a change in a first planetary mechanism side load for transmitting driving by permitting meshing in a device for dividing motive power by using two planetary gear mechanisms for revolving by normal and reverse rotation of a single motor.例文帳に追加

1個のモータの正・逆転により公転する2つの遊星歯車機構を用いて動力分割を行う装置において、噛み合い許可され駆動伝達する第1遊星機構側の負荷変動により、噛み合わないでフリーの状態の第2遊星の挙動を規制して、動作上の不具合を無くすこと。 - 特許庁

The degree of risk of the driving behavior DR1 is operated by using a visual line action classified by a visual line filter 32, and considering how long and what degree of frequency the driver looks the travel direction of the one's own vehicle from present until a predetermined time.例文帳に追加

そして、視線フィルタ32で分類された視線行動を用いて、現在から所定時間前までにおいて、どの程度の時間、どの程度の頻度で自車の進行方向を見たかを考慮して、運転行動危険度DR1を演算する。 - 特許庁

To effectively and surely prevent worsening of the behavior of a vehicle when compared with a conventional method by controlling braking and driving forces of each wheel so that yaw moment around the center of gravity of the vehicle becomes such yaw moment that allows stable running of the vehicle.例文帳に追加

車輌の重心周りのヨーモーメントが車輌の安定的な走行を可能ならしめるヨーモーメントになるよう各車輪の制駆動力を制御することにより、従来に比して効果的に且つ確実に車輌の挙動悪化を防止する。 - 特許庁

To avoid sudden change of a control/driving behavior of an automobile when leaving a control domain by releasing inter-vehicle distance control, while mitigating gradually deceleration corresponding to vehicle speed or corresponding to elapse of time, when releasing the inter-vehicle distance control because of exceeding the control domain.例文帳に追加

制御領域を超えたために車間距離制御を解除する場合に、車速に応じて、あるいは時間経過に応じて減速度を徐々に緩和しながら車間距離制御を解除することにより、制御領域を外れたときに急激に自動車の制動・駆動挙動が変化するのを避ける。 - 特許庁

Therefore, since a large driving force is never given to the vehicle just after releasing the vehicle stop holding control, the vehicle's behavior just after release of the vehicle stop holding control can be stabilized, and the vehicle can be thus smoothly started.例文帳に追加

したがって、停車保持制御を解除した直後に車両に急に大きな駆動力が付与されることはないため、停車保持制御を解除した直後の車両の挙動を安定したものとすることができ、車両の発進をスムーズに行なうことができる。 - 特許庁

The brake control device 100 for the vehicle stabilizes the behavior of the vehicle CR by changing the slip condition by a slip condition changing means 24a when an abnormality of FI/AT ECU 30 including a driving force distribution device is detected by an abnormality detection means 23.例文帳に追加

車両用ブレーキ制御装置100は、異常検知手段23により駆動力配分装置を含むFI/AT ECU30の異常を検知したときに、スリップ条件変更手段24aによりスリップ条件を変更することで車両CRの挙動を安定化させる。 - 特許庁

To provide a driving force distributing device in which the absolute value of the steering angle is equal to or less than the predetermined value, and any disturbance of the behavior of a four-wheel drive can be prevented even when the vehicle makes a turn, and a control method of the same.例文帳に追加

操舵角の絶対値が所定操舵角以下であり、且つ車両が旋回している状態である場合においても4輪駆動車両の挙動が乱れることを防止できる駆動力配分装置及び駆動力配分装置の制御方法を提供すること。 - 特許庁

The evaluation device evaluates a drive by the driver based on the behavior of the own vehicle detected during driving from a first vehicle stop to a second vehicle stop, and the display unit displays evaluation information under the drive during the second vehicle stop.例文帳に追加

評価手段は第一の停車から次の第二の停車までの走行中に検知された自車両の挙動に基づいて運転者による運転操作を評価し、表示手段は第二の停車中に該走行中の評価情報を表示する。 - 特許庁

To provide a dynamic behavior measuring sensor for a tire assembly provided with a yaw rate sensor and a lateral acceleration sensor used for a control system capable of controlling braking and driving performance and turning performance of a vehicle more quickly than before.例文帳に追加

車両の制駆動性能および旋回性能の制御を従来に比べてより迅速に行うことができる制御システムに用いられるヨーレートセンサおよび横加速度センサを備えたタイヤ組立体の力学挙動計測センサを提供する。 - 特許庁

This gear design support method for analyzing the dynamic behavior of the power transmission mechanism constituted of a driving shaft, a shaft to be driven, and a gear train comprising gears installed in the respective shafts, generates at first an equation of motion of each shaft, after inputting basic dimensional information of each gear, driving condition information, shape error information, and friction characteristic information.例文帳に追加

駆動軸と被駆動軸とこれら各軸に設置された歯車からなる歯車列とで構成される動力伝達機構の動的挙動を解析する歯車設計支援方法において、まず、各歯車の基本諸元情報、駆動条件情報、形状誤差情報、及び、摩耗特性情報を入力したのち、各軸の運動方程式を生成する。 - 特許庁

This behavior control device for suppressing the sway state of a combination vehicle generates a yaw moment for suppressing the sway state by the braking force distribution control for the wheels of the vehicle when the sway state occurs, and applies driving forces determined based on the amount of the deceleration of the vehicle caused by the braking forces produced on the wheels by the braking force distribution control to the driving wheels of the vehicle.例文帳に追加

本発明の連結車両のスウェイ状態を抑制するための挙動制御装置は、スウェイ状態の発生時に各輪の制動力配分制御によりスウェイ状態を抑制するヨーモーメントを発生すると伴に、制動力配分制御によって各輪に生ずる制動力による車両の減速量に基づいて決定される駆動力を車両の駆動輪に付与することを特徴とする。 - 特許庁

On the other hand, during turn deceleration of the vehicle (steps S12, S13), since the quantity of driving force distributed to a turning inner wheel is corrected to be increased based on a slip ratio of the turning inner wheel (a step S21), the driving force distributed to the turning inner wheel is increased to prevent disturbance in vehicle behavior according to the driver's intention to decelerate and stabilize the vehicle.例文帳に追加

一方、車両の旋回減速中には(ステップS12,S13)、旋回内輪のスリップ率に基づいて該旋回内輪への駆動力配分量が増加するように補正するので(ステップS21)、減速して車両を安定させたいという運転者の意思に応じて旋回内輪に配分される駆動力を増加させて車両挙動が乱れるのを防止することができる。 - 特許庁

In particular, by reset-starting an automatic stop timer 32 at the time when the reel driving becomes a steady state and indexing is terminated, the dispersion in the reel stop operable time by the player is eliminated, and the sense of unfairness of the player is prevented by not including the period of unstable behavior (in particular, in acceleration driving excitation control) of the reels 350A, 350B, 350C.例文帳に追加

特に、リール駆動が定常状態となり、インデックスが終了した時点で、自動停止タイマ32をリセット・スタートさせることで、リール350A、350B、350Cの不安定な挙動(特に、加速駆動励磁制御のとき)の期間を所定時間に含めないことにより、遊技者が回胴停止操作可能な時間のばらつきをなくし、遊技者に対して不公平感を与えることがなくなる。 - 特許庁

When abnormal behavior, such as slipping of a vehicle, is detected and corresponding control action is performed, a control device 5 acquires the vehicle control state at that point in time as correction data, also acquires the road condition data and the weather information, and stores a driving point at the time of the operation in an external memory 11 as a driving point with care.例文帳に追加

制御装置5は、車両のスリップなどの異常挙動が検出されて対応制御動作を行なうと、その時点での車両制御状況を補正データとして取得し、さらに、道路状況データ及び天候情報を取得し、当該動作時点での走行地点を走行注意地点として外部メモリ11に記憶する。 - 特許庁

The actual drive torque Tt of a driving wheel is calculated based on information about the behavior of a torque converter 31 such as a capacity coefficient of the torque converter 31, the target drive torque Tr of a driving wheel is calculated based on an accelerator operation amount, and the actual drive torque Tt is compared with the target drive torque Tr to determine the presence/absence of an abnormality of the vehicle drive system.例文帳に追加

トルクコンバータ31の容量係数等のトルクコンバータ31の挙動に関する情報に基づいて駆動輪の実駆動トルクTt を算出すると共に、アクセル操作量に基づいて駆動輪の目標駆動トルクTr を算出し、実駆動トルクTt と目標駆動トルクTr とを比較して車両駆動システムの異常の有無を判定する。 - 特許庁

A road traffic control center 20 receives road traffic situation information transmitted from a road sensor 2 and vehicle behavior information collected from a roadside vehicle information collection part 3, creates risk level information of the road traffic situation based on comparison with model driving information, and provides it to a driver of an automobile 10.例文帳に追加

道路交通管制センタ20は、道路センサ2から送信される道路交通状況情報及び路側車両情報収集部3から収集された車両挙動情報を受信し、模範運転情報との比較に基づいて道路交通状況の危険レベル情報を作成して、自動車10の運転者に提供する。 - 特許庁

The seat control part 20 drives the seat driving actuators 31 to change the attitude of the seat 30 on condition that the voice of the driver 40 recognized by the voice recognition part 12 is a voice command preset corresponding to seat behavior and a seating position does not correspond to a reference seating position.例文帳に追加

シート制御部20は、音声認識部12により認識された運転者40の音声がシート動作に対応して予め設定されている音声コマンドであり、かつ、着座位置が基準着座位置と一致していないことを条件として、シート駆動用アクチュエータ31を駆動しシート30の姿勢を変更する。 - 特許庁

To provide a load surface conditions detector for a vehicle capable of directly and accurately detecting a road surface on which the vehicle is running based on the coefficient of friction of the road surface reflecting the conditions of the road surface and the behavior of the vehicle at that time by providing a specified driving force or a braking force to each wheel according to the running conditions of the vehicle.例文帳に追加

車両の走行状態に応じて各車輪に一定の駆動力若しくは制動力を付与し、その時の路面状況や車両の挙動を反映した路面摩擦係数に基づいて、車両が走行中の路面を直接的且つ高精度に検出する車両用路面状態検知装置を提供する。 - 特許庁

例文

The vehicle behavior estimating method is a method measuring yaw rate γ and a roll angle ψ generated in a vehicle (ST09), calculating a differential value f' of the roll angle to the yaw rate (ST10), and estimating that the vehicle is in a driving state that may roll over if the differential value exceeds predetermined estimated threshold values LM2.例文帳に追加

車両の挙動推定方法は、車両に発生するヨーレイトγ及びロール角φを計測し(ST09)、このヨーレイトに対するロール角の微分値f’を算出し(ST10)、この微分値が予め設定された推定しきい値LM2を超えた場合に、車両が横転する可能性のある運転状態であると推定する(ST13)方法である。 - 特許庁

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