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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > sub-mufflerの意味・解説 > sub-mufflerに関連した英語例文

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sub-mufflerの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 24



例文

SUB MUFFLER例文帳に追加

サブマフラー - 特許庁

SUB MUFFLER FOR EXHAUST SYSTEM OF AUTOMOBILE例文帳に追加

自動車の排気装置サブマフラー - 特許庁

SUB-MUFFLER STRUCTURE FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINE例文帳に追加

内燃機関のサブマフラ構造 - 特許庁

To provide a sub-muffler capable of reducing exhaust system vibration at the time of idling and excellently maintaining riding comfortableness, even if the sub-muffler of an internal combustion engine is provided on a downstream side of a main muffler.例文帳に追加

内燃機関のサブマフラがメインマフラより下流に設けられていてもアイドル時の排気系振動を低減し乗り心地性を良好に維持できるサブマフラの提供。 - 特許庁

例文

The vehicle front side of the differential device 15 is provided with a sub-muffler 17 connected to a main muffler 17 through a rear tube 23.例文帳に追加

デファレンシャル装置15の車両前方側には、メインマフラ21にリアチューブ23を介して接続されるサブマフラ17が配置されている。 - 特許庁


例文

To provide a single sub-muffler structure superior in aspects of mountability, cost reduction and manufacturing workability.例文帳に追加

搭載性、コストおよび製造作業性の面で優れた単一のサブマフラ構造を提供する。 - 特許庁

EXHAUST EMISSION CONTROL METHOD, SUB FUEL TANK, AND EXHAUST EMISSION CONTROL MUFFLER例文帳に追加

排気ガス浄化方法並びに副燃料タンクおよび排気ガス浄化用マフラ - 特許庁

Here, the rear pipe 38 is supported on a vehicle body side through the sub-muffler 40 and the tail pipe 46 by a support member 48, and the exhaust pipe 32 of the main muffler 16 and the rear pipe 38 are bonded to each other at a rear side of the vehicle than the main muffler 16 by pressure-fitting.例文帳に追加

ここで、リヤパイプ38がサブマフラ40及びテールパイプ46を介して支持部材48によって車体側に支持されると共に、メインマフラ16の排出パイプ32とリヤパイプ38とがメインマフラ16よりも車両後側にて圧入によって結合されている。 - 特許庁

The rear pipe 38 is supported on a vehicle body side by a support member 48 through the sub muffler 40 and the tail pipe 46 and a discharge pipe 32 of the main muffler 16 and the rear pipe 38 are connected by press fitting on a more rear side of the vehicle than the main muffler 16.例文帳に追加

ここで、リヤパイプ38がサブマフラ40及びテールパイプ46を介して支持部材48によって車体側に支持されると共に、メインマフラ16の排出パイプ32とリヤパイプ38とがメインマフラ16よりも車両後側にて圧入によって結合されている。 - 特許庁

例文

The muffler chamber 48 can secure the volume of a sufficient size required for generating a muffler function by using the inner space of the sub bottomed cylinder part 32 projected to the rear side of the rear housing 6.例文帳に追加

マフラー室48はリヤハウジング6の後方に突出させたサブ有底筒部32の内部空間を利用してマフラー機能を発生するために必要な十分な大きさの容積を確保することができる。 - 特許庁

例文

In the exhaust structure 10, exhaust air from an engine is fed out to the outside of a vehicle via respective front pipes 12, a main muffler 16, a rear pipe 38, a sub-muffler 40 and a tail pipe 46.例文帳に追加

排気構造10では、エンジンからの排気が、各フロントパイプ12、メインマフラ16、リヤパイプ38、サブマフラ40及びテールパイプ46を経て車両外へ送出される。 - 特許庁

In an exhaust structure 10, exhaust from an engine is delivered out of a vehicle through respective front pipes 12, a main muffler 16, a rear pipe 38, a sub muffler 40 and a tail pipe 46.例文帳に追加

排気構造10では、エンジンからの排気が、各フロントパイプ12、メインマフラ16、リヤパイプ38、サブマフラ40及びテールパイプ46を経て車両外へ送出される。 - 特許庁

The outlet pipe 22b is supported by a sub-muffler outer cylinder 2a side via a separator 48 for reinforcing.例文帳に追加

補強用セパレータ48を介してサブマフラ外筒2a側に支持されているのはアウトレットパイプ22bである。 - 特許庁

A flexible pipe 45 is installed in the vicinity of the pipe flange 44 of the second pipe 15, and a sub-muffler 52 is installed in the vicinity of the pipe flange 46 of the center pipe 16.例文帳に追加

第2パイプ15の管フランジ44の近傍にフレキシブルパイプ45を設け、センタパイプ16の管フランジ46の近傍にサブマフラ52を設ける。 - 特許庁

To provide a muffler structure wherein a sub-assembly is not joined to an outer cylinder in the inside of the outer cylinder when welding a mating surface of the outer cylinder which is wound up.例文帳に追加

巻き締めした外筒の合わせ面溶接時に外筒の内部で小組体が外筒に接合されない消音器構造を提供する。 - 特許庁

The exhaust gas processing system is any of a sub-muffler, a catalytic converter and an exhaust heat recovery unit, and a connecting port 4a of the exhaust gas processing system 4 with the exhaust pipe 2a is made eccentric downward.例文帳に追加

排気処理器4は、サブマフラ、触媒コンバータ、排熱回収器のいずれかであり、排気管2aとの排気処理器4の接続口4aは、下方に偏芯されている。 - 特許庁

A plurality of communication holes communicating with the expansion chamber 135 and the inside of the internal pipe 131 is formed on the internal pipe 131, and thereby a sub muffler 103 is constructed.例文帳に追加

また、膨張室135と内管131の内部とを連通する複数の連通孔が内管131に形成されることによりサブマフラ103が構成される。 - 特許庁

A sub-muffler 4 is arranged laterally to extend an axis m of an outer cylinder 41 along a lateral direction of a vehicular body, and a downstream end 31 of a tail pipe 3 is introduced from an axial central part front face of the outer cylinder.例文帳に追加

サブマフラ4を、外筒41の軸線mを車体左右方向へ延ばして横置きに配置するとともに、テールパイプ3の下流端31を、外筒の軸線方向中央部前面から導入する。 - 特許庁

A sub muffler 15 comprises an inner pipe 21 having a plurality of holes 20 in a pipe wall, and an outer pipe 22 connected to the inner pipe 21 to cover a perforated portion 21 of the pipe wall with a clearance.例文帳に追加

サブマフラ15は、管壁に複数の孔20を有する内管21と、同内管21に接続されてその管壁の有孔部分21aを隙間を隔てて覆う外管22とを備える。 - 特許庁

When the straight pipe section 14 is mounted to the outer periphery of a connecting section 20 of a sub-muffler 6, the taper pipe section 12 is held by a chuck 22 and press-fitted.例文帳に追加

そして、サブマフラ6の接続部20の外周にストレート管部14を装着する際に、テーパ管部12をチャック22により保持して圧入する。 - 特許庁

To provide an exhaust device for an internal combustion engine making installation of a sub-muffler to a tail pipe and installation of a muffler having a large volume resonance chamber unnecessary, suppressing increase of sound pressure by air-column resonance of the tail pipe even in deceleration of the internal combustion engine by a simple structure, and reducing weight and manufacturing cost.例文帳に追加

テールパイプへのサブマフラの介装や、大容量の共鳴室を有する消音器の設置を不要にして、内燃機関の減速時においてもテールパイプの気柱共鳴による音圧の増大を簡単な構造で抑制することができ、重量や製造コストを低減することができる内燃機関の排気装置を提供すること。 - 特許庁

To provide an exhaust device that reduces a sound pressure of exhaust noises of different specific frequencies which are generated in an exhaust system due to pipe resonance, with a simple structure, and reduces the weight and manufacturing cost without installing a sub-muffler in a tail pipe or an open/close mechanism of an exhaust passage in a main muffler.例文帳に追加

テールパイプへのサブマフラの設置や、メインマフラへの排気通路の開閉機構の設置を不要にして、簡単な構造で排気系に気柱共鳴によって生ずる気柱共鳴による異なった特定周波数の排気音の音圧を低減でき、重量や製造コストを低減できる排気装置を提供すること。 - 特許庁

The noise can be further reduced by arranging a resonance chamber 12 in a gas passage 15, by communicating the main bearing side muffle chamber 2 with the sub-bearing side muffler chamber 3 by the gas passage 15.例文帳に追加

主軸受側マフラー室2と副軸受側マフラー室3へそれぞれ吐出する圧縮室の位相が異なる複数のシリンダによって構成される圧縮部を備えた多気筒圧縮機において、主軸受側マフラー室2と副軸受側マフラー室3とをガス通路15で連通し、ガス通路15に共鳴室12を設けることにより更なる低騒音の多気筒圧縮機を提供できる。 - 特許庁

例文

The noise can be further reduced by arranging a muffling chamber 12 for expanding the passage area in an intermediate partition plate 6 of a gas passage, by communicating the main bearing side muffler chamber 2 with the sub-bearing side muffle chamber 3 by a gas passage.例文帳に追加

主軸受側マフラー室2と副軸受側マフラー室3へそれぞれ吐出する圧縮室の位相が異なる複数のシリンダによって構成される圧縮部を備えた多気筒圧縮機において、前記主軸受側マフラー室2と副軸受側マフラー室3とをガス通路で連通し、ガス通路の中間仕切板6内に通路面積が拡大される消音室12を設けることにより更なる低騒音の多気筒圧縮機を提供できる。 - 特許庁

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