意味 | 例文 (16件) |
プレイヤーキャラクターの英語
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英訳・英語 Player character
「プレイヤーキャラクター」を含む例文一覧
該当件数 : 16件
ビデオゲーム装置、プレイヤーキャラクターの行動制御方法及びビデオゲームプログラム例文帳に追加
VIDEO GAME DEVICE, METHOD FOR CONTROLLING BEHAVIOR OF PLAYER CHARACTER AND VIDEO GAME PROGRAM - 特許庁
プレイヤーキャラクターの移動に合わせてカメラを移動して、プレイヤーの視認範囲を拡大する。例文帳に追加
To expand the visible range of a player by moving a camera in compliance with the movement of a player character. - 特許庁
複数のプレイヤーキャラクターを同時にプレイヤー自身が操作可能であり、操作対象のプレイヤーキャラクターをプレイヤーが意識して切り替える必要がないビデオゲームプログラム及びビデオゲーム装置を提供すること。例文帳に追加
To provide a video game program that permits a player to control a plurality of player characters at the same time and does not require the player to intentionally change player characters, and a video game device. - 特許庁
抽出部212はプレイヤーキャラクターのうち自キャラクターが配置される領域内の他のプレイヤーキャラクターと敵キャラクターの位置を抽出する。例文帳に追加
An extracting unit 212 extracts the locations of other player characters and the enemy characters in the region where the own character is disposed. - 特許庁
複数のプレイヤーキャラクターを同時に表示し、複数のプレイヤーキャラクターのそれぞれに対して、少なくとも複数の方向入力手段の一を含むスイッチ群を割り当てる。例文帳に追加
A plurality of player characters are simultaneously displayed, and switches including at least one of a plurality of direction input means are allocated to each of the plurality of player characters. - 特許庁
プレイヤーキャラクター(20)が移動したか否かを判断するステップ(ステップS1)と、プレイヤーキャラクター(20)の移動範囲がカメラ(21)の移動範囲内か否かを判断するステップ(ステップS2)と、カメラ支点(21C)とプレイヤーキャラクター(20)を結ぶ線上にカメラ(21)の光軸を移動するステップ(ステップS3)とを具備する。例文帳に追加
This video game device includes a step of judging whether a player character 20 moves or not, a step for judging whether the moving range of the player character 20 is within the moving range of the camera 21 or not and a step for moving the optical axis of the camera 21 onto a line connecting a camera fulcrum 31C and the player character 20. - 特許庁
第1及び第2のモード間の切替は、該プレイヤーキャラクターに割り当てられたスイッチ群のいずれかへの入力を契機とする。例文帳に追加
Switching between the first mode and the second mode is triggered by input to any one of the switches allocated to the one player character. - 特許庁
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Weblio専門用語対訳辞書での「プレイヤーキャラクター」の英訳 |
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プレイヤーキャラクター
「プレイヤーキャラクター」を含む例文一覧
該当件数 : 16件
送信部214と受信部215はプレイヤーキャラクターと敵キャラクターが配置されている領域と位置をゲーム装置間で送受信する。例文帳に追加
A transmission unit 214 and a reception unit 215 transmit/receive signals between game devices concerning the regions and the locations where the player characters and the enemy characters are disposed. - 特許庁
記憶部211は複数のプレイヤーキャラクターと1つ以上の敵キャラクターが配置されるそれぞれの領域及び位置を記憶する。例文帳に追加
A memory unit 211 stores respective regions and locations in which a plurality of player characters and one or more enemy characters are disposed. - 特許庁
CPU20は、敵キャラクターがプレイヤーキャラクターを攻撃の対象としていることが検知された場合に、ゲーム空間中におけるプレイヤーキャラクターと敵キャラクターとの相対的な位置関係に基づいて、敵キャラクターからの攻撃の方向を表す攻撃予知表示をゲーム画面に付加する。例文帳に追加
The CPU 20 adds an attack forecast display which shows the direction of the attack from the enemy character to the game screen based on relative positional relations between the player character and the enemy character in the game space when it is detected that the enemy character is targeting the player character for attack. - 特許庁
CPU20は、ゲーム空間中におけるプレイヤーキャラクターと敵キャラクターの動作を制御し、モニタ24においてゲーム空間を表現するゲーム画面を表示する。例文帳に追加
A CPU 20 controls operations of a player character and enemy characters in a game space and displays a game screen which expresses the game space in a monitor 24. - 特許庁
複数のプレイヤーキャラクターの少なくとも一体は、割り当てられたスイッチ群による入力に従って行動する第1のモードと、予め定められたサブプログラムに従って動作する第2のモードとを有する。例文帳に追加
At least one of the plurality of player characters has a first mode in which one player behaves in accordance with input by the switches allocated and a second mode in which the one player behaves in accordance with a predetermined subprogram. - 特許庁
敵キャラクターがゲーム画面中に表示されているか否かに関係なく、プレイヤーキャラクターに対して何れの方向から敵キャラクターからの攻撃があるかを攻撃が実際にされる前に認識させる。例文帳に追加
To provide a game device and game programs which make players aware of the direction from which an enemy character's attack comes to the player character before it is actually attacked regardless of whether the enemy character is displayed on a game screen or not. - 特許庁
複数のプレイヤーが存在する仮想空間内のゲームを実行するゲーム装置200において、記憶部201はプレイヤーキャラクターとその他のキャラクターとのそれぞれに割り当てられる、それらの相互の関係を示すパラメータを記憶する。例文帳に追加
In this game apparatus 200 for executing a game in the virtual space where a plurality of players exist, a storage part 201 stores parameters indicating mutual relationships to be assigned to a player character and other characters respectively. - 特許庁
ゲーム装置200によって行われるゲームでは、複数の領域に分割される仮想空間内を、プレイヤーの操作に応じてプレイヤーキャラクター(自キャラクター)が移動し、プレイヤーの操作によらずに自キャラクター以外のキャラクター(他キャラクター)が移動する。例文帳に追加
In a game performed by a game apparatus 200, a player character (own character) moves according to an operation of a player, while characters (other characters) other than the own character move, not depending on the operation of the player, in a virtual space divided into a plurality of areas. - 特許庁
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