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flight visibilityとは 意味・読み方・使い方
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意味・対訳 飛行視程
「flight visibility」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 13件
(a) that flight visibility is over 8,000 meters発音を聞く 例文帳に追加
イ 飛行視程が八千メートル以上であること。 - 日本法令外国語訳データベースシステム
1. that flight visibility is over 5,000 meters発音を聞く 例文帳に追加
(1) 飛行視程が五千メートル以上であること。 - 日本法令外国語訳データベースシステム
1. that flight visibility is over 1,500 meters.発音を聞く 例文帳に追加
(1) 飛行視程が千五百メートル以上であること。 - 日本法令外国語訳データベースシステム
(a) that flight visibility is over 1,500 meters.発音を聞く 例文帳に追加
イ 飛行視程が千五百メートル以上であること。 - 日本法令外国語訳データベースシステム
Flight Visibility that Allows Acrobatic Flights Etc.発音を聞く 例文帳に追加
曲技飛行等を行うことができる飛行視程 - 日本法令外国語訳データベースシステム
SYSTEM AND METHOD FOR IMPROVING VISIBILITY OF PRIMARY FLIGHT DISPLAY例文帳に追加
プライマリフライトディスプレイの可視性を改善するためのシステムおよび方法 - 特許庁
To provide a system and a method for improving the visibility of a primary flight display.例文帳に追加
プライマリフライトディスプレイの可視性を改善するためのシステムおよび方法を提供する。 - 特許庁
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「flight visibility」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 13件
Article 197-2 Flight Visibility prescribed in the Ordinance of the Ministry of Land, Infrastructure, Transport and Tourism in paragraph (1) of Article 91 of the Act shall be the ones listed in the following items:発音を聞く 例文帳に追加
第百九十七条の二 法第九十一条第一項の国土交通省令で定める距離は、次の各号に掲げる距離とする。 - 日本法令外国語訳データベースシステム
(c) General knowledge of front and cloud and knowledge of turbulent, icing, static, fog, and other visibility hindrance phenomenon that may affect aircraft flight発音を聞く 例文帳に追加
ハ 前線及び雲に関する一般知識並びに航空機の運航に影響を及ぼすじよう乱流、着氷、空電及び霧その他の視程障害現象に関する知識 - 日本法令外国語訳データベースシステム
(d) General knowledge of front and cloud and knowledge of turbulent, icing, static, fog, and other visibility hindrance phenomenon that may affect aeroplane flight発音を聞く 例文帳に追加
ニ 前線及び雲に関する一般知識並びに航空機の運航に影響を及ぼすじよう乱流、着氷、空電及び霧その他の視程障害現象に関する知識 - 日本法令外国語訳データベースシステム
Since the machine body is made to be a forward leaning posture from the usual horizontal flight condition with the angle of a forward leaning posture under traveling condition on a road, visibility from the cabin 2 becomes good, and vertical stabilizers 5, 5 and a horizontal stabilizer 6 extending downward can be disposed on the space S formed between the rear part 12 of the body 10 and a road surface G.例文帳に追加
路上走行状態では機体は通常の水平飛行状態より前傾姿勢角αで前傾姿勢とされるので、客室2からの見通しが良好になると共に、胴体10の後部12と路面Gとの間に形成されるスペースSに下方に延びる垂直尾翼5,5及び水平尾翼6を配置できる。 - 特許庁
Article 91 (1) No aircraft shall make loops, rolls, or any other acrobatic flights specified by Ordinances of the Ministry of Land, Infrastructure, Transport and Tourism, and engage in aircraft test flights or any other extremely high speed flights specified by the Ordinances of the Ministry of Land, Infrastructure, Transport and Tourism (hereinafter referred to as "acrobatic flights etc."), except when such flights are conducted outside the following airspace categories and in the airspace above the height specified by Ordinances of the Ministry of Land, Infrastructure, Transport and Tourism, and furthermore when flight visibility is greater than the minimum specified by Ordinances of the Ministry of Land, Infrastructure, Transport and Tourism; provided, however, that the same shall not apply when permitted by the Minister of Land, Infrastructure, Transport and Tourism.発音を聞く 例文帳に追加
第九十一条 航空機は、左に掲げる空域以外の空域で国土交通省令で定める高さ以上の空域において行う場合であつて、且つ、飛行視程が国土交通省令で定める距離以上ある場合でなければ、宙返り、横転その他の国土交通省令で定める曲技飛行、航空機の試験をする飛行又は国土交通省令で定める著しい高速の飛行(以下「曲技飛行等」という。)を行つてはならない。但し、国土交通大臣の許可を受けた場合は、この限りでない。 - 日本法令外国語訳データベースシステム
ii. Category I Precision Approach refers to the precision approach in the case where the minimum descent altitude (which refers to the minimum altitude from a horizontal plane comprising a runway approach end (which refers to the runway threshold on the closer side as seen from an aircraft intending to land; hereafter the same shall apply) attainable by instrumental flight; hereafter the same shall apply) is 60 meters or more, and the runway visual range (which refers to the maximum distance in which a runway marking, runway edge light or runway centerline can be visually recognized from an aircraft on a runway centerline; hereafter the same shall apply) is 550 meter or more, or the visibility range is 800 meters or more. Hereafter the same shall apply.発音を聞く 例文帳に追加
二 カテゴリー一精密進入とは、進入限界高度(滑走路進入端(着陸しようとする航空機から見て手前にある滑走路末端をいう。以下同じ。)を含む水平面からの、計器飛行により降下することができる最低の高度をいう。以下同じ。)が六十メートル以上であり、かつ、滑走路視距離(滑走路中心線上にある航空機から、滑走路標識又は滑走路灯若しくは滑走路中心線灯を視認することができる最大距離をいう。以下同じ。)が五百五十メートル以上であるか又は視程が八百メートル以上である場合における精密進入をいう。以下同じ。 - 日本法令外国語訳データベースシステム
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