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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > "bypass ratio"に関連した英語例文

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"bypass ratio"を含む例文一覧と使い方

該当件数 : 20



例文

SUPER-HIGH BYPASS RATIO ENGINE例文帳に追加

超高バイパス比エンジン - 特許庁

HIGH BYPASS RATIO JET ENGINE例文帳に追加

高バイパス比ジェットエンジン - 特許庁

TURBOJET HAVING LARGE BYPASS RATIO例文帳に追加

大きなバイパス比を有するターボジェット - 特許庁

HIGH BYPASS RATIO VARIABLE CYCLE ENGINE FOR SUBSONIC AIRCRAFT例文帳に追加

亜音速機用高バイパス比・可変サイクルエンジン - 特許庁

例文

HIGH BYPASS-RATIO TURBOFAN JET ENGINE例文帳に追加

高バイパス比ターボファンジェットエンジン - 特許庁


例文

HIGH BYPASS RATIO TURBO-FAN ENGINE WITH VARIABLE JET NOZZLE例文帳に追加

可変ジェットノズル付き高バイパス比ターボファン・エンジン - 特許庁

THREE-SPOOL BYPASS TURBO JET HAVING HIGH BYPASS RATIO例文帳に追加

高いバイパス比を有するスリースプールバイパスターボジェット - 特許庁

Owing to a high bypass ratio, a considerably large thrust force is given by the bypass flow B.例文帳に追加

バイパス比が高いことにより、バイパス流Bによって相当な大きさの推力がもたらされる。 - 特許庁

To provide a fan engine for a subsonic aircraft having a light weight, high efficiency and a high bypass ratio.例文帳に追加

軽量、高効率かつ高バイパス比の亜音速航空機用ファンエンジンを提供する。 - 特許庁

例文

To provide a high bypass ratio jet engine capable of achieving a high bypass ratio by substantially increasing a bypass air flow rate without enlarging a fan diameter, without increasing the number of stages of a low pressure turbine and not employing a complicated reduction gear.例文帳に追加

ファン直径を大きくせず、低圧タービンの段数を増やさず、かつ複雑な減速機を用いることなく、バイパス空気流量を大幅に増加して高バイパス比化を達成できる高バイパス比ジェットエンジンを提供する。 - 特許庁

例文

To provide a turbofan jet engine which is capable of increasing a bypass ratio without increasing a fan diameter and of reducing air resistance acting on the engine.例文帳に追加

ファン径を拡大することなくバイパス比を高め且つエンジンに作用する空気抵抗が小さなターボファンジェットエンジンを提供する。 - 特許庁

To provide a feed additive for supplying to ruminants having an excellent reticulorumen bypass ratio and protecting vitamin C, and to provide a method for producing the same.例文帳に追加

反芻胃バイパス率が優秀でビタミンCが保護される反芻動物給与用飼料添加剤及びこれの製造方法に関する。 - 特許庁

The fan 12 is adapted to maintain a flow rate of the first flow substantially constant independent of the bypass ratio.例文帳に追加

ファン(12)は、バイパス比とは独立して、第1の流れの流量を実質的に一定に維持するようになっている。 - 特許庁

When the ratio of oxidative gas flow rate flowing to the downstream side of the bypass valve through the bypass passage from the connection part to the oxidative gas flow rate flowing from the connection part of the supply passage and the bypass passage to the fuel cell is defined as a bypass ratio, the control device controls so that the bypass ratio is increased on the way to execution of purge treatment.例文帳に追加

供給路とパイパス路との接続部から燃料電池に流れる酸化ガス流量に対する、接続部からバイパス路を通ってバイパス弁の下流へと流れる酸化ガス流量の割合を、分流比として定義したとき、制御装置は、掃気処理の実行途中で分流比が大きくなるように制御する。 - 特許庁

To provide an engine mount for an airplane and an airplane, that can reduce the size of the engine mount and effectively utilize a space inside an engine nacelle, even for an engine with a high bypass ratio.例文帳に追加

高バイパス比のエンジンにおいても、エンジンのマウントを小型化し、エンジンナセル内のスペースの有効利用を図ることのできる航空機のエンジンマウント、航空機を提供することを目的とする。 - 特許庁

To provide a fan rotor blade of a turbo fan engine for increasing suction air flow rate without enlarging a fan diameter and a casing inner diameter, thereby increasing bypass ratio, reducing fuel consumption and noise, and also reducing the engine weight.例文帳に追加

ファン径及びケーシング内径を大きくすることなく吸込み空気流量を増大させることができ、これによりバイパス比を高め、低燃費化と低騒音化を達成するとともにエンジン重量を削減することができるターボファンエンジンのファン動翼を提供する。 - 特許庁

To provide a turbofan engine capable of increasing the intake air flow of a fan single-stage moving blade without increasing the diameter of a fan moving blade and the inside diameter of a casing, thereby increasing a bypass ratio to achieve low fuel consumption and low noise while reducing engine weight.例文帳に追加

ファン動翼径及びケーシング内径を大きくすることなくファン1段動翼の吸込み空気流量を増大させることができ、これによりバイパス比を高め、低燃費化と低騒音化を達成するとともにエンジン重量を削減することができるターボファンエンジンを提供する。 - 特許庁

To provide a turbofan engine capable of increasing the intake air flow of a fan single-stage moving blade without increasing the diameter of a fan and the inside diameter of a casing, thereby increasing bypass ratio to achieve low fuel consumption and low noise while reducing engine weight.例文帳に追加

ファン径及びケーシング内径を大きくすることなくファン1段動翼の吸込み空気流量を増大させることができ、これによりバイパス比を高め、低燃費化と低騒音化を達成するとともにエンジン重量を削減することができるターボファンエンジンを提供する。 - 特許庁

The diameter of this drainage hole 27c is formed smaller than the opening area of the opening part 27b1, and the bypass ratio of the scavenging flux rate bypassing the fuel cell against the scavenging flux rate passing through the fuel cell at scavenging is made to be at least10%.例文帳に追加

この水抜き穴27Cの穴径は、開口部27b1の開口面積よりも小さく形成され、掃気時に燃料電池を通過する掃気流量に対する燃料電池をバイパスする掃気流量のバイパス率が少なくとも10%以下となるように構成されている。 - 特許庁

例文

Thus, since the rear engine mount 40 is divided into the engine-side mount member 41 and the strut-side mount member 42, a vertical length of the engine-side mount member 41 and the strut-side mount member 42 can be reduced, even for the engine 20 with a high bypass ratio where an outer diameter of a fan part 20a is significantly different from an outer diameter of the engine core part 20b.例文帳に追加

後部エンジンマウント40を、エンジン側マウント部材41とストラット側マウント部材42とに分割することにより、ファン部20aの外径と、エンジンコア部20bの外径とが大きく異なる高バイパス比のエンジン20においても、エンジン側マウント部材41、ストラット側マウント部材42の上下方向の長さを抑える。 - 特許庁

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