1016万例文収録!

「クッションタイヤ」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > クッションタイヤに関連した英語例文

セーフサーチ:オフ

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

クッションタイヤを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 33



例文

クッションタイヤ例文帳に追加

CUSHION TIRE - 特許庁

ニューマチック形クッションタイヤ例文帳に追加

PNEUMATIC TYPE CUSHION TIRE - 特許庁

ニューマチック型クッションタイヤ例文帳に追加

PNEUMATIC TYPE CUSHION TIRE - 特許庁

ニュ−マチック形クッションタイヤ例文帳に追加

PNEUMATIC CUSHION TIRE - 特許庁

例文

クッションタイヤ用ゴム組成物およびそれを用いたクッションタイヤ例文帳に追加

RUBBER COMPOSITION FOR CUSHION TIRE, AND CUSHION TIRE USING THE SAME - 特許庁


例文

ニューマチック形クッションタイヤ及びその組立体例文帳に追加

PNEUMATIC TYPE CUSHION TIRE AND ITS ASSEMBLY - 特許庁

ニューマチック形クッションタイヤとリムとの組立体例文帳に追加

ASSEMBLY OF PNEUMATIC TYPE CUSHION TIRE AND RIM - 特許庁

ニューマチック形クッションタイヤの製造方法例文帳に追加

METHOD FOR MANUFACTURING PNEUMATIC CUSHION TIRE - 特許庁

産業車両用ニューマチック形クッションタイヤ例文帳に追加

PNEUMATIC TYPE CUSHION TIRE FOR INDUSTRIAL VEHICLE - 特許庁

例文

硬度が高く優れたトラクション性能、かつ加工性に優れたクッションタイヤ用ゴム組成物およびそれを用いたクッションタイヤを提供する。例文帳に追加

To provide a rubber composition for a cushion tire having high hardness, and excellent in traction performance and workability, and the cushion tire using the same. - 特許庁

例文

産業車両用ニューマチック形クッションタイヤとリムとの組立体例文帳に追加

ASSEMBLY OF PNEUMATIC TYPE CUSHION TIRE FOR INDUSTRIAL VEHICLE AND RIM - 特許庁

産業車両用ニュ—マチック形クッションタイヤ及びその製造方法例文帳に追加

PNEUMATIC TYPE CUSHION TIRE FOR INDUSTRIAL VEHICLE AND PRODUCTION METHOD OF THE SAME - 特許庁

産業車両用ニューマチック形クッションタイヤ及びタイヤ/ホイール組立体例文帳に追加

PNEUMATIC CUSHION TIRE AND TIRE/WHEEL ASSEMBLY FOR INDUSTRIAL VEHICLE - 特許庁

ニューマチック形更生クッションタイヤ及びその加工用バフ研磨装置、並びに成形用金型例文帳に追加

PNEUMATIC TYPE RE-TREADED CUSHION TIRE AND ITS BUFFING DEVICE FOR PROCESSING, AND MOLDING DIE - 特許庁

産業車両用ニューマチック形クッションタイヤ及び該タイヤとリムとの組立体例文帳に追加

PNEUMATIC TYPE CUSHION TIRE FOR INDUSTRIAL VEHICLE AND ASSEMBLY OF THE SAME TIRE AND RIM - 特許庁

ゴム成分100重量部に対して、パラベンゾキノンジイミン系化合物を0.5〜7.0重量部含むクッションタイヤ用ゴム組成物およびそれを用いたクッションタイヤ例文帳に追加

This rubber composition for a cushion tire contains 0.5-7.0 pts.wt. of p-benzoquinone diimide compound per 100 pts.wt. of rubber component, and the cushion tire is manufactured using the composition. - 特許庁

リムRに当接する環状のベースゴム層2を備えたニューマチック形クッションタイヤ1である。例文帳に追加

This pneumatic cushion tire 1 comprises an annular base rubber layer 2 in contact with the rim R. - 特許庁

高い耐リム滑り性を維持しながら、リム組み性とタイヤ寿命を改善することが可能なニューマチック形クッションタイヤを提供する。例文帳に追加

To provide a pneumatic cushion tire capable of improving a rim assembling property and tire life while maintaining high rim sliding resistance. - 特許庁

リム組み性を改善すると共に長期にわたるリム滑りを防止した産業車両用ニューマチック形クッションタイヤを提供する。例文帳に追加

To provide a pneumatic type cushion tire for an industrial vehicle improving a rim assembling property and preventing rim sliding for a long period of time. - 特許庁

衝撃吸収性の低下を防ぎつつ偏平率を小さくしたニューマチック形クッションタイヤを得る。例文帳に追加

To provide a pneumatic cushion tire capable of reducing a flatness rate while preventing decrease in impact absorbing performance. - 特許庁

他性能を損なうことなく発熱故障を発生し難くしたニューマチック型クッションタイヤを提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide a pneumatic type cushion tire hardly generating heat generation failure without impairing other performances. - 特許庁

製造時の補強部材の損傷と製品バラツキがなく、使用時のリムずれのないニュ−マチック形クッションタイヤの提供。例文帳に追加

To provide a pneumatic cushion tire free from damages to a reinforcing member during manufacturing, from product variation, and from deviation of a rim when used. - 特許庁

転がり抵抗を小さくして車両の消費電力を低減するニューマチック型クッションタイヤを得る。例文帳に追加

To provide a pneumatic type cushion tire capable of reducing the power consumption of a vehicle by reducing the rolling resistance. - 特許庁

ニューマチック型クッションタイヤ10は、トレッドゴム層12と、トレッドゴム層12の径方向内側でリムに接するベースゴム層14と、を有する。例文帳に追加

The pneumatic type cushion tire 10 has a tread rubber layer 12; and a base rubber layer contacted with a rim at an inner side in a radial direction of the tread rubber layer 12. - 特許庁

セパレーション故障の発生を回避しかつリム滑りを効果的に抑制し、もってタイヤ寿命を大幅に向上することが可能なニューマチック形クッションタイヤを提供する。例文帳に追加

To provide a pneumatic cushion tire enabling a remarkable increase in the life thereof by avoiding the occurrence of a separation trouble and effectively suppressing the slippage of a rim. - 特許庁

リム組み性を改善すると共に耐リム滑り性を向上した産業車両用ニューマチック形クッションタイヤとリムとの組立体を提供する。例文帳に追加

To provide an assembly of a pneumatic type cushion tire for an industrial vehicle and a rim improving a rim assembling property and rim sliding resistance. - 特許庁

0.4≦(CR/OD)≦0.5の範囲内のニューマチック型クッションタイヤ10であれば、トレッドの接地面積が小さくなるのに伴って、タイヤの変形領域を小さくできる。例文帳に追加

If the pneumatic type cushion tire 10 is in the range of 0.4 ≤ (CR/OD) ≤ 0.5, the tire deformation area can be reduced as the tread ground contact area is reduced. - 特許庁

タイヤ更生時にベース部をバッフィングする際に、ビードワイヤを損傷することなく作業を可能にするニューマチック形クッションタイヤを提供する。例文帳に追加

To provide a pneumatic type cushion tire capable of buffing a base part when retreading the tire without damaging a bead wire. - 特許庁

リムに対する耐滑り性を向上するようにしたニューマチック形更生クッションタイヤ及びその加工用バフ研磨装置、並びに成形用金型を提供する。例文帳に追加

To provide a pneumatic type re-treaded cushion tire capable of enhancing the slip resistance to a rim and its buffing device for processing, and a molding die. - 特許庁

リムへの取付作業が容易で、かつ、リムとの組み付け後のリムとの間の滑りを防止できるニューマチック形クッションタイヤ及びその組立体を提供する。例文帳に追加

To provide a pneumatic type cushion tire and its assembly capable of being mounted easily on a rim and preventing a slip relative to the rim after being mounted on the rim. - 特許庁

クラウン形状に形成されたトレッド12の表面を形作る曲率半径CRが、ニューマチック型クッションタイヤ10の直径となるタイヤ直径ODに対して、0.4≦(CR/OD)≦0.5の範囲の大きさとされる。例文帳に追加

The curvature radius CR to form a surface of a tread 12 formed in a crown shape is set to be in a range of 0.4 ≤ (CR/OD) ≤ 0.5, where OD is the diameter of a pneumatic type cushion tire 10. - 特許庁

厳しい条件下で使用される場合であっても、耐リム滑り性を向上し、耐久性を向上するようにした産業車両用ニューマチック形クッションタイヤを提供する。例文帳に追加

To provide a pneumatic type cushion tire for an industrial vehicle capable of enhancing the anti-rim slip characteristic even in the case of being used in severe conditions and thereby enhancing the durability. - 特許庁

例文

ソリッドゴム2からなるタイヤのベース部Bにビード部材3を環状に埋設した産業車両用ニューマチック形クッションタイヤ1において、ビード部材3をタイヤ径方向及び/又はタイヤ軸方向に繰返し変形しながらタイヤ周方向に延長する鋼材4で構成する。例文帳に追加

This pneumatic type cushion tire for the industrial vehicle burying a bead member 3 in a base part B of the tire made of solid rubber 2 in a ring shape is constituted of a steel material 4 to extend the bead member 3 in the tire circumferential direction while repeatedly deforming it in the tire radial direction and/or in the tire axial direction. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS