意味 | 例文 (230件) |
Keihanshinを含む例文一覧と使い方
該当件数 : 230件
Keihanshin Kyuko Railway Company 例文帳に追加
京阪神急行電鉄 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
The three central cities of the Keihanshin region. 例文帳に追加
京阪神の中心都市である3市。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
Generally speaking, the term Keihanshin often indicates the Keihanshin Metropolitan area. 例文帳に追加
一般的に京阪神と言えば、京阪神大都市圏を指すことが多い。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
Kobu Udon is a popular dish served in Udon noodle shops in the Keihanshin area (Osaka, Kyoto and Kobe). 例文帳に追加
京阪神のうどん店でよく見られるメニュー。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
Keihanshin Dream Saitama-go (Nishinihon JR Bus/Seibu Bus) 例文帳に追加
京阪神ドリームさいたま号(西日本JRバス・西武バス) - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
On this occasion, the abbreviated name was also changed back to 'Hankyu' from 'Keihanshin.' 例文帳に追加
この時、略称も「京阪神」から「阪急」へ戻している。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
Keihanshin Kyoto Station changed its name to Hankyu Kyoto Station. 例文帳に追加
京阪神京都駅を阪急京都駅と改称。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
To have the special rapid train go through to Tsuruga Station from the Keihanshin area; 例文帳に追加
敦賀へ京阪神から直通の新快速を走らせる - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
This line was therefore operated by the Keihanshin Express Electric Railway Company. 例文帳に追加
京阪神急行電鉄の京津線となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
Since then, these four coaches were used for the Keihanshin Local Line. 例文帳に追加
それ以来、京阪神緩行線の生え抜きであった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
Thus, trains of Keihanshin Local Line became virtually fully air-conditioned. 例文帳に追加
このようにして、実質的に冷房化率100%となった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
The following research cities are located in Keihanshin. 例文帳に追加
京阪神には以下の研究都市が存在する。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
October 1, 1943: The station was renamed Keihanshin Kyoto Station (the official station name) when the Keihan Electric Railway was merged into the Keihanshin Express Railway (currently Hankyu Railway). 例文帳に追加
1943年(昭和18年)10月1日京阪神急行電鉄(現在の阪急電鉄)への合併に伴い、京阪神京都駅に改称(正式駅名)。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
While the Yokosuka Line and express trains of Keihanshin (Kyoto, Osaka and Kobe) area were excluded, the Keihin Line and the Keihanshin Local Line became the target. 例文帳に追加
このときは横須賀線と京阪神間の急電は除外されたから、具体的には京浜線と京阪神緩行線ということになる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
Occasionally designations of 'Keihanshin' or 'Keihanshin Metropolitan area' may be used to mean Kyoto urban area, Osaka urban area, and Kobe urban area all together. 例文帳に追加
京都都市圏・大阪都市圏・神戸都市圏を併せて「京阪神」または「京阪神大都市圏」とする場合もある。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
(The same is true of the lines connecting between Keihanshin and Kochi or Matsuyama area.) 例文帳に追加
(このことは京阪神~高知、松山方面の系統にも通ずる所がある。) - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
Keihanshin Dream Shizuoka-go (Nishinihon JR Bus/JR Central Bus) 例文帳に追加
京阪神ドリーム静岡号(西日本JRバス・ジェイアール東海バス) - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
October 1, 1943: It became a Keihanshin Express Railway station as a result of another amalgamation. 例文帳に追加
1943年10月1日-会社合併により京阪神急行電鉄の駅となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
It's a prepaid card usable for many forms of transportation in the Keihanshin area. 例文帳に追加
京阪神地区の多くの交通機関で使えるプリペイドカードである。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
Thus, the Keihanshin Local Line converted 100% of their cars to air-conditioning both in name and reality. 例文帳に追加
こうして、京阪神緩行線の冷房化率は名実ともに100%となった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
Based on the standard of 1.5% metropolitan area, Kyoto City is part of the 'Keihanshin (Kyoto-Osaka-Kobe) Metropolitan area.' 例文帳に追加
また、1.5%の基準では、「京阪神大都市圏」の一角を担う。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
On the other hand, it is also often called the Keihanshin Kankosen (slow line), just as it has since the time of the former Japan National Railways. 例文帳に追加
なお、旧国鉄時代から京阪神緩行線と言われることも多い。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
*Both lines were transferred in 1949 to the Keihan Electric Railway, which was divided from Keihanshin Electric Express Railway to form a new company. 例文帳に追加
※いずれも、1949年に京阪神急行電鉄から分離発足した京阪電気鉄道へ譲渡された。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
ICOCA Monitor Test was undertaken at some of the major stations in the Keihanshin area from June 28 to July 26, 2003. 例文帳に追加
2003年6月28日から7月26日まで京阪神の主要駅の一部でICOCAモニターテストが行われた。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
October 1, 1943: The railway became one of the lines of Keihanshin Kyuko Railway (Hankyu Railway) due to the merger. 例文帳に追加
1943年(昭和18年)10月1日会社合併により京阪神急行電鉄(阪急電鉄)の路線となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
October 1, 1943: Due to the company merger, the line became one of the Keihanshin Express Railway (Hankyu-dentetsu) lines. 例文帳に追加
1943年(昭和18年)10月1日会社合併により京阪神急行電鉄(阪急電鉄)の路線となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
Keihan Kyoto Station changed its name to Keihanshin Kyoto Station, and Keihan Suita Station's name was changed to Suita Higashiguchi Station. 例文帳に追加
京阪京都駅を京阪神京都駅、京阪吹田駅を吹田東口駅と改称。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
The Shinkeihan Line became a line of Keihanshin Express Railway and changed its name to the Kyoto Main Line. 例文帳に追加
新京阪線は京阪神急行電鉄の路線となり、京都本線と改称。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
October 1, 1943: Following take over of Keihan Electric Railway Co., Ltd, control of Sanjo Station passed to Keihanshin Electric Express Railway Co., Ltd. 例文帳に追加
1943年(昭和18年)10月1日会社合併により京阪神急行電鉄(阪急電鉄)の駅となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
October 1, 1943: It became a station of Keihanshin Express Railway (the current Hankyu Railway) as a result of amalgamation. 例文帳に追加
1943年(昭和18年)10月1日会社合併により京阪神急行電鉄(現在の阪急電鉄)の駅となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
October 1, 1943: The station became a facility of the Keihanshin Express Railway (or the Hankyu Railway) as a result of amalgamation. 例文帳に追加
1943年(昭和18年)10月1日-会社合併により京阪神急行電鉄(阪急電鉄)の駅となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
October 1, 1943: The station became a facility of the Keihanshin Express Railway (Hankyu Railway) as a result of amalgamation. 例文帳に追加
1943年(昭和18年)10月1日会社合併により京阪神急行電鉄(阪急電鉄)の駅となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
October 1, 1943: Due to the merger of the companies concerned, it became a station of Keihanshin Express Railway (presently Hankyu Railway). 例文帳に追加
1943年(昭和18年)10月1日会社合併により京阪神急行電鉄(阪急電鉄)の駅となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
October 1, 1943: The stationt became a Keihanshin-Kyuko-Dentsu (now Hankyu Corporation) station due to amalgamation. 例文帳に追加
1943年(昭和18年)10月1日-会社合併により京阪神急行電鉄(現:阪急電鉄)の駅となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
October 1, 1943: The station became a station for the Keihanshin-Kyuko-Dentetsu, as a result of the corporate merger. 例文帳に追加
1943年(昭和18年)10月1日会社合併により京阪神急行電鉄の駅となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
October 1, 1943: The station became a Keihanshin-kyuko-dentetsu station as a result of amalgamation. 例文帳に追加
1943年(昭和18年)10月1日会社合併により京阪神急行電鉄の駅となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
October 1, 1943: It became a Keihanshin-kyuko-dentsu (Hankyu Corporation) station as a result of amalgamation. 例文帳に追加
1943年(昭和18年)10月1日会社合併により京阪神急行電鉄(阪急電鉄)の駅となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
October 1, 1943: The station became a facility of the Keihanshin Express Railway (Hankyu Railway) due to the merger of the company. 例文帳に追加
1943年(昭和18年)10月1日会社合併により京阪神急行電鉄(阪急電鉄)の駅となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
October 1, 1943: The station became a facility of Keihanshin Express Electric Railway (Hankyu Corporation) when the concerned railway companies merged. 例文帳に追加
1943年(昭和18年)10月1日会社合併により京阪神急行電鉄(阪急電鉄)の駅となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
October 1, 1943: The companies concerned merged, and this station became a station of Keihanshin Express Electric Railway. 例文帳に追加
1943年(昭和18年)10月1日会社合併により京阪神急行電鉄の駅となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
October 1, 1943: The companies concerned merged, and this station became a station of Keihanshin Express Electric Railway (Hankyu Corporation). 例文帳に追加
1943年(昭和18年)10月1日会社合併により京阪神急行電鉄(阪急電鉄)の駅となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
October 1, 1943: The companies concerned merged, and this station became a facility of Keihanshin Express Electric Railway (Hankyu Corporation). 例文帳に追加
1943年(昭和18年)10月1日会社合併により京阪神急行電鉄の駅となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
October 1, 1943: The companies concerned merged, and this station became a facility of Keihanshin Express Electric Railway (Hankyu Corporation). 例文帳に追加
1943年(昭和18年)10月1日会社合併により京阪神急行電鉄(阪急電鉄)の駅となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
JNR Series 103 was installed serially and in huge numbers from Keihanshin Local Train (completed on September 30, 1984). 例文帳に追加
-103系電車が京阪神緩行線から順次、大量に転入(1984年9月30日に完了)。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
When the line was extended to Nishi-Akashi, the basic section for the operation of the Keihanshin Local Line was fixed. 例文帳に追加
この西明石延長で京阪神緩行線の基本運転区間が確定した。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
In early 1951, type 70 cars were introduced to the Keihanshin Local Line at the same time as the Yokosuka Line. 例文帳に追加
1951年の初めには、横須賀線と同時に京阪神緩行線にも70系が投入された。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
Further, enhancement of transport capacity for the Keihanshin Local Line was done using cars transferred from other lines. 例文帳に追加
更に、京阪神緩行線の輸送力増強もこれらの転入車でまかなわれることになった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
意味 | 例文 (230件) |
本サービスで使用している「Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス」はWikipediaの日本語文を独立行政法人情報通信研究機構が英訳したものを、Creative Comons Attribution-Share-Alike License 3.0による利用許諾のもと使用しております。詳細はhttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ および http://alaginrc.nict.go.jp/WikiCorpus/ をご覧下さい。 |
ログイン |
Weblio会員(無料)になると 検索履歴を保存できる! 語彙力診断の実施回数増加! |
ログイン |
Weblio会員(無料)になると 検索履歴を保存できる! 語彙力診断の実施回数増加! |