例文 (33件) |
division and privatization of the jnrの部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 33件
April 1, 1987: Umekoji Station became a stop of JR Freight due to the division and privatization of JNR. 例文帳に追加
1987年(昭和62年)4月1日-国鉄分割民営化によりJR貨物の駅となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
April 1, 1987: JR East succeeded the station due to the division and privatization of JNR. 例文帳に追加
1987年(昭和62年)4月1日-国鉄分割民営化によりJR東日本が継承。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
After the division and privatization of JNR, West Japan Railway Company succeeded it. 例文帳に追加
-国鉄分割民営化により西日本旅客鉄道が継承。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
West Japan Railway Company succeeded it from the division and privatization of JNR. 例文帳に追加
-国鉄分割民営化により西日本旅客鉄道が継承。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
April 1, 1987: The station became part of the West Japan Railway Company (JR West) due to the division and privatization of JNR. 例文帳に追加
1987年(昭和62年)4月1日-国鉄分割民営化によりJR西日本の駅となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
April 1, 1987: The station became part of the West Japan Railway Company (JR West) due to the division and privatization of JNR. 例文帳に追加
1987年(昭和62年)4月1日-国鉄分割民営化により、JR西日本の駅となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
April 1, 1987: The station became part of the West Japan Railway Company (JR West) due to the division and privatization of JNR. 例文帳に追加
1987年(昭和62年)4月1日国鉄分割民営化により、JR西日本の駅となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
April 1, 1987: The station became a facility of the West Japan Railway Company (JR West) due to the division and privatization of Japan National Railway (JNR). 例文帳に追加
1987年(昭和62年)4月1日-国鉄分割民営化により、西日本旅客鉄道の駅となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
April 1, 1987: The station became a facility of the West Japan Railway Company due to the division and privatization of JNR. 例文帳に追加
1987年(昭和62年)4月1日-国鉄分割民営化により西日本旅客鉄道の駅となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
April 1, 1987: The station became a stop of the West Japan Railway Company due to the division and privatization of JNR. 例文帳に追加
1987年(昭和62年)4月1日-国鉄分割民営化により、西日本旅客鉄道の駅となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
April 1, 1987: The station became a facility of JR West, due to the division and privatization of JNR. 例文帳に追加
1987年(昭和62年)4月1日-国鉄分割民営化によりJR西日本の駅となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
April 1, 1987: The station became a facility of JR West due to the division and privatization of JNR. 例文帳に追加
1987年(昭和62年)4月1日-国鉄分割民営化により、JR西日本の駅となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
April 1, 1987: The station came to be operated by JR West as a result of the division and privatization of JNR. 例文帳に追加
1987年(昭和62年)4月1日-国鉄分割民営化により、JR西日本の駅となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
April 1, 1987: Yamashina Station came to be operated by JR West as a result of the division and privatization of the JNR. 例文帳に追加
1987年(昭和62年)4月1日-国鉄分割民営化により、JR西日本の駅となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
April 1, 1987: Due to the division and privatization of JNR, it became a facility of the West Japan Railway Company (JR West). 例文帳に追加
1987年(昭和62年)4月1日国鉄分割民営化により、西日本旅客鉄道(JR西日本)の駅となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
April 1, 1987: It was placed under the control of JR West due to the division and privatization of JNR. 例文帳に追加
1987年(昭和62年)4月1日国鉄分割民営化により、JR西日本の駅となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
April 1, 1987: Hanazono Station became a stop of JR West because of the division and privatization of JNR. 例文帳に追加
1987年(昭和62年)4月1日-国鉄分割民営化により、JR西日本の駅となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
April 1, 1987: This station became a facility of West Japan Railway Company (JR West) due to the division and privatization of Japan National Railways (JNR). 例文帳に追加
1987年(昭和62年)4月1日-国鉄分割民営化により西日本旅客鉄道の駅となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
April 1, 1987: This station became a facility of JR West, due to the division and privatization of JNR. 例文帳に追加
1987年(昭和62年)4月1日-国鉄分割民営化により、JR西日本の駅となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
April 1, 1987: Due to the division and privatization of JNR, it became a station of JR West. 例文帳に追加
1987年(昭和62年)4月1日-国鉄分割民営化により、JR西日本の駅となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
April 1, 1987: Due to the division and privatization of JNR, it became a station of JR West. 例文帳に追加
1987年(昭和62年)4月1日国鉄分割民営化により、JR西日本の駅となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
April 1, 1987: It became a stop of JR West due to the division and privatization of JNR. 例文帳に追加
1987年(昭和62年)4月1日国鉄分割民営化により、JR西日本の駅となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
April 1, 1987: The station became a JR West stop due to the division and privatization of JNR. 例文帳に追加
1987年(昭和62年)4月1日国鉄分割民営化により、JR西日本の駅となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
April 1, 1987: Division and privatization of JNR gave birth to West Japan Railway Company, which took over the Maizuru Line. 例文帳に追加
1987年(昭和62年)4月1日-国鉄分割民営化により西日本旅客鉄道が承継。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
April 1, 1987: Due to the division and privatization of JNR, it became a station of the West Japan Railway Company and the Japan Freight Railway Company. 例文帳に追加
1987年(昭和62年)4月1日-国鉄分割民営化により、西日本旅客鉄道・日本貨物鉄道の駅となる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
However, since JR started after the division and privatization of JNR, nonmember companies of the Center Committee were also allowed to sell box lunch within station precincts. 例文帳に追加
しかし、国鉄分割民営化されJRとなって以降、中央会非加盟の業者にも駅構内での販売を認めるようになった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
April 1, 1987: After the division and privatization of JNR, the operation of the Shinkansen at JNR Kyoto Station was succeeded by Central Japan Railway Company (JR Central) and the operation of the conventional lines was succeeded by West Japan Railway Company (JR West). 例文帳に追加
1987年(昭和62年)4月1日-国鉄分割民営化に伴い、国鉄京都駅の新幹線部分を東海旅客鉄道、在来線部分を西日本旅客鉄道が継承。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
However, with the burden of the construction of these Shinkansen lines added as well, the finance of JNR reached a catastrophic situation, leading to the division and privatization of JNR in 1987 the by Yasuhiro NAKASONE Cabinet. 例文帳に追加
だが、国鉄財政はそれら新幹線の建設費負担も重なって遂に破局的状態となり、中曽根康弘内閣の下で断行された1987年の国鉄分割民営化に至るのである。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
As the result of the division and privatization of JNR, JR Central became the operator of the Nagoya-Kameyama section (59.9km), and JR West became the operator of the Kameyama-Minatomachi section (115.2km) as well as the Yao-Ryuge Signal Station-Sugimotocho section (11.3km). 例文帳に追加
国鉄分割民営化により、名古屋-亀山間(59.9km)を東海旅客鉄道が、亀山-湊町間(115.2km)、八尾-竜華信号場-杉本町間(11.3km)を西日本旅客鉄道が承継。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
At the beginning of the operation, it merely consisted of ordinary cars so a first-class car wasn't connected with it, but half of its front car was converted into a first-class section ("Kuroha 481") right after that, and the conversion of the entire rolling stock was completed until the division and privatization of JNR. 例文帳に追加
運転開始当初は普通車のみの編成で、グリーン車は連結されていなかったが、直後に先頭車を半室グリーン車(クロハ481)に改造しており、国鉄分割民営化までに全編成の改造を完了した。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
After that, the electrified sections did not extend for a long time and diesel trains ran between Kizu and Nagao one to two times in the afternoon, but in 1989 after the division and privatization of the JNR the line between Kizu and Nagao was electrified and many trains started to run. 例文帳に追加
その後は、長らく電化区間が延びず、木津-長尾間は気動車が昼間以降1-2時間間隔で運転されるだけであったが、国鉄分割民営化後の1989年に木津-長尾間が電化され、多数の電車が運転されるようになった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
In the division and privatization of JNR, it was decided that the Tohoku and Joetsu Shinkansen lines should be operated by JR East, the Tokaido Shinkansen line by JR Tokai, and the Sanyo Shinkansen line by JR West. 例文帳に追加
国鉄の分割・民営化後、東北・上越新幹線は東日本旅客鉄道、東海道新幹線は東海旅客鉄道、山陽新幹線は西日本旅客鉄道の運営とされた。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
After the division and privatization of JNR, however, this name has seldom been used because JR West designated the names 'Biwako Line,' 'JR Kyoto Line' and 'JR Kobe Line,' and definitions became vague due to the fact that the section of operations expanded near the end of the JNR era and direct trains started to run into the Fukuchiyama Line and the JR Tozai Line after the JR Tozai Line came into operation. 例文帳に追加
しかし、国鉄分割民営化後はJR西日本において「琵琶湖線」や「JR京都線」、「JR神戸線」などの線名の愛称が定められたことをはじめ、国鉄末期からの運行区間の拡大や、JR東西線の開業に伴い、福知山線やJR東西線などとの直通運転の開始によって定義があいまいになってきたことから、最近ではあまり聞かれなくなってきている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
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