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「ensigns」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > ensignsに関連した英語例文

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ensignsを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 4



例文

To exactly and easily standardize the dimensions of the respective parts of respective signboards when laying out marking items consisting of ensigns and characters of the same contents on various kinds of the signboard varying in size and proportion ratio.例文帳に追加

大きさやプロポーション比の異なる多種類の看板に同一内容の標章や文字からなる標示事項をレイアウトする際、夫々の看板の各部の寸法を正確にかつ容易にして標準化する。 - 特許庁

An illustration is used as each weather mark 130, and the illustration includes a mark (for example, graphic trademarks, graphic ensigns, logos, image character designs) of displaying an article of a sponsor or business, and of imaging the corresponding meteorological situation (fair, rainy, cloudy, snowy or the like).例文帳に追加

各天気マーク130には、対応する気象状況(晴れ、雨、曇り、雪等)をイメージさせる、スポンサーの商品または営業を表示するマーク(例えば、図形商標、図形標章、ロゴ、イメージキャラクター図案等)を含むイラストが用いられている。 - 特許庁

Concrete examples of (ii) organizational capital include brands (those established in business activities through names, marks, symbols, package designs and other ensigns companies use to identify or differentiate their own products, etc. from products, etc. of competitors ), processes (organizational structures, etc.), networks (raising funds, customer development, etc.) and so on.例文帳に追加

また、②組織資本の具体例としては、ブランド(企業が自社の製品等を競争相手の製品等と識別化または差別化するために用いるネーム、マーク、シンボル、パッケージ・デザイン等の標章を媒介として事業活動により確立されたもの)、プロセス(組織構造等)、ネットワーク(資金調達、顧客開拓等)等が挙げられる。 - 経済産業省

例文

Previously, brands meant marks (emblems, signs) that were used to help consumers distinguish products on the market (Report of the Committee on Brand Valuation (2002) defined brands as names, logos, marks, symbols, package designs and other ensigns companies use to identify or differentiate their own products, etc. from products, etc. of competitors). As these marks were recognized by consumers to form specific images, these marks themselves came to have the value in their own right. Presently, these marks mean a broader range of goods and services and even the whole corporate image.例文帳に追加

従来、ブランドは、消費者が市場で商品を区別できるように付けるマーク(標識、標章)自体を意味していた(ブランド価値評価研究会報告書(2002)では、ブランドを、「企業が自社の製品等を競争相手の製品等と識別化または差別化するためのネーム、ロゴ、マーク、シンボル、パッケージ・デザインなどの標章」と定義している)が、そのようなマークが消費者から認知されて、特定のイメージが形成されると、そのマーク自体が価値を持つようになり、現在では、より広く、商品・サービス、さらには企業そのもののイメージの総体を意味するようになっている。 - 経済産業省


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