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試作実験の英語
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「試作実験」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 13件
試作品を作っては,流水でそれらをくりかえし実験しました。例文帳に追加
We made trial products and tested them repeatedly in flowing water.発音を聞く - 浜島書店 Catch a Wave
試作実験をせずに、工具摩耗に対する鋼材成分の影響を定量的に予測する方法を得る。例文帳に追加
To quantitatively predict influence of a steel material component on tool abrasion without an experiment. - 特許庁
試作機等の実験設備を用いることなく、構造物の温熱快適性能を評価する。例文帳に追加
To evaluate thermal comfort performance of a structure without using laboratory equipment such as a prototype. - 特許庁
試作機等の実験設備を用いることなく、構造物の温熱快適性能を評価する。例文帳に追加
To evaluate warmth amenity performance of a structure without using an experiment facility such as a prototype. - 特許庁
上記構成の半導体装置1に対して大きな熱応力が作用しても、素子破壊が発生しないことを試作と実験により確認した。例文帳に追加
That the device is not damaged is confirmed by a prototype and experiment, even if a large thermal stress is applied to the device 1 of the configuration. - 特許庁
企画が承認されて試作車が完成した段階において、実験研究部門には仮想試験結果や過去の実車試験結果などに基づいて試作車を用いた実車試験項目が提示される。例文帳に追加
In a step that planning is approved, and a trial vehicle is completed, real vehicle test items using a trial vehicle are presented in an experiment/research department based on a virtual test result or a past real vehicle test result. - 特許庁
光学設計が容易で所定の性能を達成することができ、試作・実験も短期間で費用負担も少なくできる車両用前照灯の提供。例文帳に追加
To provide a vehicle headlamp, capable of facilitating optical design and achieving designated performance, and capable of reducing burden on cost while performing trial production and experiments for a short period. - 特許庁
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「試作実験」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 13件
多くの試作と実験データの蓄積を行わずに最もコギングトルクが小さいDCモータのマグネットの最適形状を導き出し、それによって、DCモータのコギングトルクを容易に低減させる。例文帳に追加
To easily reduce the cogging torque of a DC motor, by deriving the optimum waveform of the magnet of a DC motor where the cogging torque is smallest, without performing a large number of manufacture trials and accumulation of experimental data. - 特許庁
仮想試験結果と既存の実車試験結果に基づいて、実験研究部門に対して試作車とそれを用いた実車試験項目を提示すべく表示する。例文帳に追加
A trail vehicle and real vehicle test items using this are presented so as to be displayed in an experiment/research department based on a virtual test result and an already existing real vehicle test result. - 特許庁
次に、算出された共振器間距離を用いてフィルタの試作を行い(ステップ205)、試作したフィルタの特性が所望の特性に一致しない場合、実験的に求めた値に基づく関数fex(x)を求め(ステップ207)、結合係数調整用の関数である単位関数fe(x)を算出する(ステップ208)。例文帳に追加
Then the trial manufacture of the filter is performed, by using the calculated distances among the resonators (step 205), and when the characteristics of the trial product do not agree with the desired characteristics, a function fex(x), based on experimentally found values, is found (step 207) and a unit function fe(x) which is a function for adjusting the coupling coefficients is calculated (step 208). - 特許庁
これらのエネルギー節約型技術の紹介及びアクセスの拡大のプロセスにおける重要な部分は,適切なレベルの安全性を確保しつつ,製造企業の能力のために,それぞれのエコノミーにおいて,製造企業がこれらの自動車の走行実験の試作品や初期の型を試験することである。例文帳に追加
An important part of the process of introducing and expanding access to these energy-saving technologies is through the ability of manufacturers to test demonstration prototypes or early versions of these vehicles in individual economies, while ensuring an adequate level of safety.発音を聞く - 経済産業省
これによって、非線形性のタイヤを含めた車両の振動シミュレーションを高精度に行うことが可能となり、試作品を実車に装着して走行試験を行う前に大まかなスクリーニングが可能になることによって実験工数が大幅に減少し、したがって、開発期間の短縮を図ることができる。例文帳に追加
Therefore, it becomes possible to implement vibration simulations of vehicles including nonlinear tires with a high degree of accuracy, experiment man-hour is reduced significantly as roughcast screening is available prior to doing shakedown by attaching trial products to real vehicles, and reduction can be achieved of development period. - 特許庁
上記構成におけるゴム硬度並びに形状規制は、バネ構体の性質が、ゴムの硬度、弾性率、ゴム板一層の暑さt、ゴム板の厚さtと直径Dとの比D/t(一次形状率)、ゴム板の総厚hと直径Dとの比D/h(二次形状率)等によって決定されることに着目し、各種試作例に対する実験によって、上記目的が達成される範囲を調べた結果見出したものである。例文帳に追加
Based on the viewpoint of the restriction on the hardness and the form of the rubber plates in the aforementioned spring structure, since the physical characteristics of the spring structure can be determined by way of specific factors including hardness, elastic modulus, the thickness of each rubber plate layer “t,” the ratio “D/t” (primary form ratio) between the thickness “t” and the diameter “D” of each rubber plate, and the ratio “D/h” (secondary form ratio) between the total thickness “h” and the diameter “D” of the rubber plates, after having conducted various experiments on trial samples, the inventors eventually discovered the practical extent of the factors above to which the aforementioned object could be achieved.発音を聞く - 特許庁
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