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Side-valve engineとは 意味・読み方・使い方
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意味・対訳 サイドバルブエンジン
「Side-valve engine」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 599件
SIDE VALVE TYPE FOUR-CYCLE ENGINE例文帳に追加
サイドバルブ式4サイクルエンジン - 特許庁
To achieve the simplification of a structure of a five-valve engine (one side three valve engine), the reduction of the number of components, the lightening of a variable valve device, and the miniaturization.例文帳に追加
5バルブエンジン(片側3バルブエンジン)の構造の単純化、部品点数の削減、動弁装置の軽量化、コンパクト化の達成。 - 特許庁
The valve system V of an internal combustion engine has intake side/exhaust side characteristics variable mechanisms Mi, Me for changing operating characteristics of the intake valve 7/exhaust valve 8.例文帳に追加
内燃機関の動弁装置Vは、吸気弁7・排気弁8の作動特性を変更する吸気側・排気側特性可変機構Mi,Meを備える。 - 特許庁
A valve gear V of the internal combustion engine E is equipped with a suction-side valve gear mechanism Vi and a discharge-side valve gear mechanism Ve.例文帳に追加
内燃機関Eの動弁装置Vは、吸気側動弁機構Viおよび排気側動弁機構Veとを備える。 - 特許庁
In a control device for a variable valve train, the target valve timing of a variable valve timing mechanism VTC on the side of the intake valve is determined based on the engine load and engine speed (S2); meanwhile, the target valve timing upper limit of the VTC is set according to the actual valve lift of a variable valve lift mechanism VEL on the side of the intake valve.例文帳に追加
吸気弁側の可変バルブタイミング機構(VTC)の目標バルブタイミングを、機関の負荷と回転速度より求める一方(S2)、吸気弁側の可変バルブリフト機構(VEL)の実際のバルブリフト量に応じてVTCの目標バルブタイミング上限値を設定する。 - 特許庁
This device is provided with an intake-side variable valve timing mechanism 30 changing the valve timing of an intake valve of the internal combustion engine 10, and an exhaust-side variable valve timing mechanism 40 changing the valve timing of an exhaust valve.例文帳に追加
この装置は、内燃機関10の吸気バルブのバルブタイミングを変更する吸気側可変バルブタイミング機構30と排気バルブのバルブタイミングを変更する排気側可変バルブタイミング機構40とを備える。 - 特許庁
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Weblio英和対訳辞書での「Side-valve engine」の意味 |
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side-valve engine
「Side-valve engine」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 599件
The engine valve resting mechanism is arranged only in one of the front bank or the rear bank, and the actuator on the side having no engine valve resting mechanism is arranged under the actuator at the side having the engine valve resting mechanism.例文帳に追加
上記機関弁休止機構を、上記前バンクまたは後バンクの一方にのみ設け、上記機関弁休止機構のない側の上記アクチュエータを機関弁休止機構のある側のアクチュエータより下方に配置する。 - 特許庁
To provide a valve timing control device for an internal combustion engine enabling suitable operation of an engine even in insufficient supplied oil pressure, in the valve timing control device for an internal combustion engine having two variable valve timing mechanisms on an intake side and an exhaust side.例文帳に追加
吸気側及び排気側の2つの可変バルブタイミング機構を備える内燃機関において、供給油圧の不足時にも好適な機関運転を可能とする内燃機関のバルブタイミング制御装置を提供する。 - 特許庁
To provide an electronic fuel injection type engine which can suppress engine failure due to overshoot on the valve closing side of a throttle valve.例文帳に追加
スロットル弁の閉弁側のオーバーシュートによるエンストを抑制することができる、電子燃料噴射式エンジンを提供する。 - 特許庁
The internal combustion engine 10 is provided with an intake side variable valve train 66 and an exhaust side VVT 74.例文帳に追加
内燃機関10は、吸気側の可変動弁機構66と、排気側のVVT74とを備える。 - 特許庁
To efficiently transport heat of a valve umbrella part on a valve stem side to improve a cooling property of an engine valve and thereby to elongate service life of an engine and improve reliability thereof, reduce a manufacturing cost of an engine valve, and facilitate treatment of the used engine valve.例文帳に追加
バルブ傘部の熱をバルブ軸側に効率良く熱輸送してエンジンバルブの冷却性を高め、エンジンの寿命と信頼性を向上させるとともに、エンジンバルブの製造コストを低減させ、かつ使用済みのエンジンバルブの処理を容易にする。 - 特許庁
To avoid the occurrence of engine stalling even if the valve lift amount of an intake valve is stuck on a low lift side due to the failure of a variable valve train.例文帳に追加
可変動弁機構の故障により吸気バルブのバルブリフト量が低リフト側で固着しても、エンストの発生を回避できるようにする。 - 特許庁
An exhaust side valve stop mechanism 25 for closing an exhaust valve 10 by stopping the lifting operation of the exhaust valve 10 is provided in an engine 1.例文帳に追加
排気バルブ10のリフト動作を停止させることにより排気バルブ10を閉弁状態にする排気側弁停止機構25をエンジン1に設ける。 - 特許庁
The arm ratios of the intake valve side rocker arm and the exhaust valve side rocker arm which are engaged with the intake valve and exhaust valve provided in a cylinder head of the engine, respectively as to be capable of driving the valve system are set to be equal to each other.例文帳に追加
エンジンのシリンダヘッドに設けた吸気弁と排気弁とに各々動弁駆動可能に係合させる吸気弁側ロッカーアームと排気弁側ロッカーアームのアーム比が同一となるよう設定を行う。 - 特許庁
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