例文 (13件) |
ステンシルバッファを含む例文一覧と使い方
該当件数 : 13件
ステンシルバッファは、少なくとも指定されたサイズを超えるが、できるだけ少ないことが望ましい。例文帳に追加
The smallest stencil buffer of at least the specified size is preferred. - XFree86
指定された値が 0 ならば、ビジュアルはステンシルバッファを持たないことが望ましい。例文帳に追加
If the desired value is zero, visuals with no stencil buffer are preferred. GLX_ACCUM_RED_SIZE - XFree86
こうして配置された部分シャドウボリュームをステンシルバッファ16に描画した後、ステンシルバッファ16の値に基づいて地形オブジェクト上に落ちるキャラクタオブジェクトの影を描画する。例文帳に追加
After the partial shadow volume disposed in this way is drawn on a stencil buffer 16, the shadow of the character object cast on the landform object is drawn based on the value of the stencil buffer 16. - 特許庁
1 つのデプスバッファ、ステンシルバッファ、アキュームレーションバッファや 1 つ以上の補助カラーバッファは、持つかもしれないし持たないかもしれない。例文帳に追加
It may or may not have one or more auxiliary color buffers,a depth buffer, a stencil buffer, or an accumulation buffer. - XFree86
光源ダミーオブジェクト23が他のオブジェクトより手前にあると判断されたピクセルのみステンシルバッファ22−4に“1”を書き込み、その他の部分は“0”とし、ステンシルバッファ22−4には光の当たっている領域のマスクが作成される。例文帳に追加
Only the pixels of the light source dummy object 23 which is judged to be present in front of another object are written with '1', and the other pixels are written with '0' in a stencil buffer 22-4 so that the mask of an area to which light beams are emitted can be prepared in the stencil buffer 22-4. - 特許庁
これらのバッファには、背面カラーバッファや補助カラーバッファ、デプスバッファ、ステンシルバッファ、カラーアキュームレーションバッファが含まれる。 これらの一部あるいは全ては、OpenGL をサポートしているそれぞれの X ビジュアルに含まれる。例文帳に追加
These buffers include back and auxiliary color buffers, a depth buffer, a stencil buffer, and a color accumulation buffer.Some or all are included in each X visual that supports OpenGL. - XFree86
ステンシルバッファを使用しないで、肌色領域に対するCG描画の禁止を実現するとともに、実写映像とCG映像との境界における画像品質の向上を図る。例文帳に追加
To realize inhibition of CG drawing for a complexion region not using a stencil buffer, and at the same time, to improve image quality in a boundary of a real photographed image and a CG image. - 特許庁
3次元描画エンジン9は、フレームバッファ11のステンシルバッファ11cに予め設定されたステンシル値と当該優先度を所定の比較関数の下で比較し、カラーバッファ11aに優先度に合致した各タスクのオブジェクトを書き込む。例文帳に追加
The three-dimensional drawing engine 9 compares the priority with a stencil value preset to a stencil buffer 11c of a frame buffer 11 under a prescribed comparison function, and writes an object of each the task according with the priority into a color buffer 11a. - 特許庁
ステンシルバッファに所定のステンシルパターンを格納する過程と、視点番号とRGB成分のうちの1成分とから、ステンシル参照値を決定する過程と、1成分をフレームバッファに描画するようにカラーマスクを決定する過程とからなる。例文帳に追加
The method comprises a process for storing a predetermined stencil pattern in a stencil buffer, a process for determining a stencil reference value based on the number of a viewing point and one of RGB components, and a process for determining a color mask so that the one component is drawn in a frame buffer. - 特許庁
.PGLX の実装では GL レンダリングをサポートするビジュアルをたくさんエクスポートすることができるが、少なくとも 1 つの RGBA ビジュアルをサポートしていなければならない。 このビジュアルは少なくとも 1 つのカラーバッファ、少なくとも 1 ビットであるステンシルバッファ、少なくとも 12 ビットであるデプスバッファ、1 つのアキュームレーションバッファを持たなければならない。例文帳に追加
Although a GLX implementation can export manyvisuals that support GL rendering, it must support at least one RGBA visual.This visual must have at least one color buffer, a stencil buffer of at least 1 bit, a depth buffer of at least 12 bits, and an accumulation buffer.Alpha bitplanes are optional in this visual. - XFree86
このビジュアルは少なくとも 1 つのカラーバッファ、少なくとも 1 ビットであるステンシルバッファ、少なくとも 12 ビットであるデプスバッファを持たなければならない。 このビジュアルは、レベル 0 でサポートされている\\f3PseudoColor\\fP ビジュアルと \\f3StaticColor\\fP ビジュアルのうち深さが大きい方と同じだけのカラービットプレーンを持っていなければならない。例文帳に追加
It must have at least one color buffer, astencil buffer of at least 1 bit, and a depth buffer of at least 12 bits.This visual must have as many color bitplanes as the deepest PseudoColoror StaticColor visual supported on level 0. - XFree86
フラグメント処理部114は、3Dグラフィックスではデプスバッファ、ベクターグラフィックスではマスクバッファとして用いる第1の補助バッファ116と、3Dグラフィックスではステンシルバッファ、ベクターグラフィックスではシザーバッファとして用いる第2の補助バッファ117と、共通に用いるカラーバッファ115を用いて、フラグメント処理を行う。例文帳に追加
A fragment processing part 114 performs fragment processing using a first auxiliary buffer 116 which is used as a depth buffer in the 3D graphics and as a mask buffer in the vector graphics, a second auxiliary buffer 117 used as a stencil buffer in the 3D graphics and as a scissor buffer in the vector graphics, and a shared color buffer 115. - 特許庁
ステンシルバッファ22−6の値“1”のピクセルのみフレームバッファ21−6を更新し、光跡部分のみ追加でアルファブレンドを用いてレンダリングし、フレームバッファ21−7には処理済のレンダリング画像に光跡が合成された画像が書き込まれ、外部表示装置4に表示される。例文帳に追加
A frame buffer 21-6 is updated only by the pixels whose values is '1' of a stencil buffer 22-6, and rendering is executed by using alpha blend by adding only the light trace part, and a picture obtained by compositing the light trace and the processed rendering picture is written in a frame buffer 21-7, and displayed at an external display device 4. - 特許庁
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この対訳コーパスは独立行政法人情報通信研究機構の研究成果であり、Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unportedでライセンスされています。 |
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