1016万例文収録!

「橋和駅」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 橋和駅に関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

橋和駅の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 58



例文

京都-二条-亀岡-園部-(日吉(京都府))-()-綾部-福知山-大江(京都府)-宮津-天例文帳に追加

Kyoto Station - Nijo Station - Kameoka Station - Sonobe Station - (Hiyoshi Station (Kyoto Prefecture)) - (Goma Station) - Ayabe Station - Fukuchiyama Station - Oe Station (Kyoto Prefecture) - Miyazu Station - Amanohashidate Station  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

高田-大新庄-御所-掖上-吉野口-北宇智-五条(奈良県)-大二見-隅田-(歌山県)-高野口-妙寺-笠田-名手-粉河-紀伊長田-打田-岩出-船戸-布施屋-田井ノ瀬-紀例文帳に追加

Takada (Station), Yamato-Shinjo Station, Gose Station, Wakigami Station, Yoshinoguchi Station, Kita-Uchi Station, Gojo Station (Nara Prefecture), Yamato-Futami Station, Suda Station, Hashimoto Station (Wakayama Prefecture), Koyaguchi Station, Myoji Station, Kaseda Station, Nate Station, Kokawa Station, Kii-Nagata Station, Uchita Station, Iwade Station, Funato Station, Hoshiya Station, Tainose Station, Kiwa Station  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1945年(昭20年)9月15日観月、御陵前休止。例文帳に追加

September 15, 1945: Kangetsukyo Station and Goryomae Station suspended operations.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1932年(昭7年)10月蒲生を京近くに移転。例文帳に追加

October 1932: Gamo Station was relocated to the vicinity of Kyobashi Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

1955年(昭30年)1月1日野田を片町に改称。例文帳に追加

January 1, 1955: Nodabashi Station changed its name to Katamachi Station  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス


例文

(至京都)←上鳥羽口-竹田(京都府)-伏見(京都府)-近鉄丹波-桃山御陵前-向島→(至大西大寺例文帳に追加

(from/to Kyoto Station) - Kamitobaguchi Station - Takeda Station (Kyoto Prefecture) - Fushimi Station (Kyoto Prefecture) - Kintetsu-Tanbabashi Station - Momoyamagoryo-mae Station - Mukaijima Station - (from/to Yamato-Saidaiji Station)  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1945年(昭20年)11月8日観月営業再開。例文帳に追加

November 8, 1945: Kangetsukyo Station restarted its operation.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1945年(昭20年)8月14日空襲で野田が全焼。例文帳に追加

August 14, 1945: Nodabashi Station burned down during an air raid.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1987年(昭62年)2月-舎に改築。例文帳に追加

February 1987: The station building on the bridge was completed.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

1988年(昭63年)10月9日舎となる。例文帳に追加

October 9, 1988: The station house was rebuilt on the bridge.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

1971年(昭46年)8月15日化。例文帳に追加

August 15, 1971: The work of constructing the over-track station house was completed.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1949年(昭24年)10月1日蒲生を京に、枚方を枚方公園に、枚方東口を枚方市に改称。例文帳に追加

October 1, 1949: Gamo Station's name was changed to Kyobashi Station, Hirakata Station became Hirakata-koen Station and Hirakata-higashiguchi Station became Hirakatashi Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1970年(昭45年)3月1日近畿日本丹波を近鉄丹波に改称。例文帳に追加

March 1, 1970: The name of Kinki Nihon Tanbabashi Station was changed to Kintetsu-Tanbabashi Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1962年(昭37年)12月22日京阪で初めて自動券売機が京・天満に設置される。例文帳に追加

December 22, 1962: Automatic ticket vending machines were installed at Kyobashi Station and Tenmabashi Station for the first time on the Keihan lines.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1970年(昭45年)3月1日近畿日本丹波を近鉄丹波に改称。例文帳に追加

March 1, 1970: "Kinki Nippon Tanbabashi Station" was renamed as "Kintetsu-Tanbabashi Station."  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

(京都・近鉄丹波・大久保(京都府)方面~)新田辺・興戸・三山木・近鉄宮津(~高の原・大西大寺・近鉄奈良・橿原神宮前方面)例文帳に追加

(to Kyoto St. - Kintetsu Tanbabashi St. - Okubo St. - (Kyoto)) Shin-Tanabe St. - Koudo St. - Miyamaki St. - Kintetsu Miyazu St. (to Takanohara St. - Yamato Saidaiji St. - Kintetsu Nara St. - Kashiharajingumae St.)  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

65系統:木津~鹿背山~加茂(京都府)~恭仁大~井平尾~束河原~二ノ瀬~束町小杉例文帳に追加

Route 65: Kizugawa Station - Kaseyama - Kamo Station (Kyoto Prefecture) - Kuni Ohashi - Ibirao - Wazuka Kawahara - Ninose - Wazuka-cho Kosugi  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1967年(昭42年)3月29日旧堀内を復活し、現在位置の近鉄丹波設置。例文帳に追加

March 29, 1967: Former Horiuchi Station was restored and Kintetsu-Tanbabashi Station was placed on the actual site.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1934年(昭9年)3月15日天満~枚方東口間に区間急行を新設。例文帳に追加

March 15, 1934: The section express train was introduced on the section between Tenmabashi and Hirakata-higashiguchi stations.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1949年(昭24年)11月25日-三条大を京阪本線の三条に統合。例文帳に追加

November 25, 1949: Sanjo-Ohashi Station was integrated into Sanjo Station of the Keihan Main Line.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1970年(昭45年)10月1日、「丹波(上り)3号」豊岡→天間を普通列車に格下げ。例文帳に追加

October 1, 1970: 'Tanba (inbound train) No. 3' running from Toyooka Station to Amanohashidate Station was downgraded to a local train.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1968年(昭43年)12月20日伏見~丹波~桃山御陵前間廃止。例文帳に追加

December 20, 1968: The operation between Fushimi, Tanbabashi and Momoyama Goryo-mae was discontinued.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1932年(昭7年)3月30日天満改築工事竣工使用開始。例文帳に追加

March 30, 1932: The reconstruction of Tenmabashi Station was completed and started functioning.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1945年(昭20年)6月7日空襲で天満、天満運輸事務所、同保線事務所が全焼。例文帳に追加

June 7, 1945: Attacked from the air, Tenmabashi Station, the Tenmabashi Transportation Office and the Tenmabashi Railway Maintenance Office were burned down.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

近鉄京都線:(京都・近鉄丹波方面)-木津川台-山田川(精華町との境界上に存在)-(高の原・大西大寺・近鉄奈良・橿原神宮前方面)例文帳に追加

Kintetsu Kyoto Line: (the area of Kyoto Station - Kintetsu Tanbabashi Station) - Kizukawadai Station - Yamadagawa Station (located across a boundary with Seika-cho) - (the area of Takanohara Station - Yamato Saidaiji Station - Kintetsu Nara Station - Kashiwarajingu-mae Station)  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1967年(昭42年)3月29日南口の舎および近鉄丹波との連絡通路使用開始。例文帳に追加

March 29, 1967: The elevated station house at the south exit and the walk-through between the south exit and Kintetsu-Tanbabashi Station opened.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

市西部は歌山県本市にある南海高野線・林間田園都市を利用することが多い。例文帳に追加

In the western part of the city, many people use Hashimoto Station, Rinkandenentoshi Station of the Nankai Koya Line located in Hashimoto City, Wakayama Prefecture.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

路快速:大阪環状線大阪-鶴-天王寺間、歌山線内は全に停車例文帳に追加

Yamatoji Rapid Service trains: stop at every station between Osaka, Tsuruhashi and Tennoji on the Osaka Loop Line and at every station on the Wakayama Line  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1944年(昭19年)11月21日-三条大~山科前間の折り返し列車運転のため、山科に亘り線を新設。例文帳に追加

November 21, 1944: In order to operate shuttle train service between Sanjo-Ohashi Station and Yamashinaeki-mae Station, a connecting track was set at Yamashinaeki-mae Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1949年(昭24年)11月25日京津線の三条大を京阪本線三条と統合し三条に改称。例文帳に追加

November 25, 1949: Keishin Line's Sanjo-Ohashi Station merged with Keihan Main Line's Sanjo Station, and renamed Sanjo Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

近鉄京都線(京都・丹波・大久保方面-)山田川-新祝園-狛田(-高の原・大西大寺・奈良・橿原神宮前方面)例文帳に追加

Kintetsu Kyoto Line: (from/to Kyoto Station, Kintetsu-Tanbabashi Station and Okubo Station) - Yamadagawa Station - Shin-Hosono Station - Komada Station (form/to Takanohara Station, Yamato-Saidaiji Station, Kintetsu-Nara Station and Kashiharajingu-mae Station)  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1955年(昭30年)6月25日天満~塩小路間の貨物営業を廃止、(貨)塩小路廃止。例文帳に追加

June 25, 1955: The freight operation between Tenmabashi Station and Shiokoji Station was discontinued, and Shiokoji (freight) Station was closed.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1968年(昭43年)12月20日丹波での近鉄京都線との相互乗り入れを廃止。例文帳に追加

December 20, 1968: Mutual operation with the Kintetsu Kyoto Line at Tanbabashi Station was discontinued.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1945年(昭20年)12月21日京阪電気鉄道の丹波に乗り入れ開始。例文帳に追加

December 21, 1945: The train of the Kintetsu Kyoto Line began the direct connection with KER Tanbabashi Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1968年(昭43年)12月20日京阪電気鉄道の丹波への乗り入れ廃止。例文帳に追加

December 20, 1968: The train of the Kinki Nippon Railway ended its direct connection with KER Tanbabashi Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

南方には京奈自動車道の高架がそびえ、開発の進展を実感させられる。例文帳に追加

To the south of the station there is a prominent viaduct of the Keinawa Expressway, which represents the development progress that the station has witnessed.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1947年(昭22年)4月1日京阪電車が丹波から奈良電に乗り入れ、京都まで直通運転開始。例文帳に追加

April 1, 1947: Keihan Electric Railway started the direct operation to Kyoto Station, using the shared track with Nara Electric Railway from Tanbabashi Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1945年(昭20年)12月21日奈良電気鉄道(現在の近鉄京都線)の電車が丹波から三条まで乗り入れ開始。例文帳に追加

December 21, 1945: The trains on the Nara Electric Railway (currently the Kintetsu Kyoto Line) started sharing the track from Tanbabashi Station to Sanjo Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1947年(昭22年)4月1日京阪線の電車も丹波から奈良電気鉄道京都まで乗り入れ開始。例文帳に追加

April 1, 1947: The Keihan Line also started the through operation to Kyoto Station of Nara Electric Railway from Tanbabashi Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1934年(昭9年)4月2日-三条・三条大経由の京阪本線・京津線の直通運転が開始。例文帳に追加

April 2, 1934: Direct train service between the Keihan Main Line and the Keishin Line via Sanjo Station and Sanjo-Ohashi Station commenced.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1965年(昭40年)3月1日、大阪~天間を運行する準急列車「はしだて」が運行を開始する。例文帳に追加

March 1, 1965: The Semi Express 'Hashidate' started operating in the section between Osaka Station and Amanohashidate Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

次の加茂(京都府)は2面3線ので、天王寺・大阪方面への大路快速と接続している。例文帳に追加

The next station, Kamo Station(Kyoto Prefecture), is located on the overpass and has two platforms and three tracks, and the line connects with the Yamatoji Rapid train bound for Tenoji/Osaka at this station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1988年(昭63年)9月1日地下線の7(三条・四条・五条・七条・天満・北浜・淀屋)で「終日禁煙」を実施。例文帳に追加

September 1, 1988: All seven stations on the underground-line section (Sanjo, Shijo, Gojo, Shichijo, Tenmabashi, Kitahama and Yodoyabashi) adopted the 'all-day ban on smoking.'  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

運行経路としては福知山で綾部・天経由編成と山陰本線田山経由編成を分割・併結する経路を採った。例文帳に追加

Its operation route diverged at Fukuchiyama Station into two directions--the direction of Ayabe Station and Amanohashidate Station, and the direction of Wadayama Station on Sanin Main Line--and the division or connection of the train cars was done at Fukuchiyama Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1959年(昭34年)9月22日、京都~天・東舞鶴/福知山間を気動車で運行する準急列車として「丹後」(たんご)が新設される。例文帳に追加

September 22, 1959: The service of 'Tango,' a diesel semi-express train operated between Kyoto Station and Amanohashidate Station, Higashi-Maizuru Station or Fukuchiyama Station, commenced.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

東京八重洲南口(到着は日本口)-新宿新南口-池尻大<上り便のみ停車>-向ヶ丘バスストップ-江田バスストップ-大バスストップ-厚木バスストップ-御殿場バスストップ-富士バスストップ-静岡バスストップ-浜松北バスストップ-土山サービスエリア-京都烏丸口例文帳に追加

Yaesu Minami Exit, Tokyo Station (Nihonbashi Exit for arriving buses) - Shin Minami Exit, Shinjuku Station - Ikejiriohashi Station (a stop only for inbound buses) - Mukaigaoka bus stop - Eda bus stop - Yamato bus stop - Atsugi bus stop - Gotenba bus stop - Fuji bus stop - Shizuoka bus stop - Hamamatsukita bus stop - Tsuchiyama service area - Karasuma Exit, Kyoto Station  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1934年(昭9年)4月17日-山科の待避線が完成し、三条大~浜大津間の急行運転が開始され、三条大~浜大津間の所要時間を最速21分に短縮。例文帳に追加

April 17, 1934: As the siding situated in front of Yamashina Station was completed, express trains between Sanjo-Ohashi and Hamaotsu started running and the travel time between Sanjo-Ohashi and Hamaotsu was reduced to 21 minutes in the case of the fastest train.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

特にJR西日本の福知山はJR西日本が掲げる北近畿ビッグXネットワークの中心部を担い、山陰本線、福知山線、北近畿タンゴ鉄道宮福線の合流点でもあり京都、大阪、宮津、天田山、豊岡(兵庫県)、城崎温泉へは特別急行列車で乗り換えなしに行くことができる。例文帳に追加

In particular, Fukuchiyama Station of JR West plays a key role in the North Kinki Big X Network promoted by JR-West, and since it is a junction of Sanin Main Line, Fukuchiyama Line, and Miyafuku Line of Kitakinki Tango Railway; people can travel to Kyoto Station, Osaka Station, Miyazu Station, Amanohashidate Station, Wadayama Station, Toyooka Station (Hyogo Prefecture) and Kinosaki Station by limited express train without transferring.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1945年(昭20年)12月21日奈良電気鉄道の電車が丹波に乗り入れ、同から京阪電車の三条(京都府)まで直通運転開始。例文帳に追加

December 21, 1945: The trains of Nara Electric Railway started sharing the track to Kintetsu-Tanbabashi Station, and from this station the through-operation to Sanjo Station (Kyoto Prefecture) of Keihan Electric Railway began.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

1963年(昭38年)4月20日、福知山発着の「きのさき」の名称を「丹後」とし、「丹後」増発した天・豊岡発着1往復を含めて4往復となる。例文帳に追加

April 20, 1963: The trains called 'Kinosaki,' which arrived at and departed from Fukuchiyama Station, had their names changed to 'Tango' and the number of round-trip services of 'Tango' increased to four a day, including a round trip in which the train arrived at and departed from Amanohashidate Station or Toyooka Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

索引トップ用語の索引



  
本サービスで使用している「Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス」はWikipediaの日本語文を独立行政法人情報通信研究機構が英訳したものを、Creative Comons Attribution-Share-Alike License 3.0による利用許諾のもと使用しております。詳細はhttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ および http://alaginrc.nict.go.jp/WikiCorpus/ をご覧下さい。
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS