1016万例文収録!

「carbon rail steel」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > carbon rail steelに関連した英語例文

セーフサーチ:オフ

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

carbon rail steelの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 24



例文

METHOD FOR MANUFACTURING HIGH CARBON STEEL RAIL例文帳に追加

高炭素鋼レールの製造方法 - 特許庁

PEARLITE-BASE HIGH-CARBON STEEL RAIL EXCELLENT IN DUCTILITY例文帳に追加

延性に優れたパーライト系高炭素鋼レール - 特許庁

METHOD FOR PRODUCING HIGH CARBON STEEL RAIL EXCELLENT IN DUCTILITY例文帳に追加

延性に優れた高炭素鋼レールの製造方法 - 特許庁

METHOD OF HEAT-TREATMENT FOR HIGH CARBON STEEL RAIL例文帳に追加

高炭素鋼レールの熱処理方法 - 特許庁

例文

To provide a method for bonding a rail and a bonded rail capable of stably bonding a manganese steel rail and a carbon steel rail and capable of restraining costs by reducing process numbers.例文帳に追加

マンガンレールと炭素鋼レールとの安定した接合が可能で、かつ工程数を低減してコストを低廉に抑える。 - 特許庁


例文

METHOD FOR MANUFACTURING RAIL MADE OF HIGH CARBON STEEL SUPERIOR IN ABRASION RESISTANCE AND DUCTILITY例文帳に追加

耐摩耗性および延性に優れた高炭素鋼レールの製造方法 - 特許庁

By this way, a bonded rail 22 that the manganese crossing rail 10 and carbon steel rail 12 are bonded via the intermediate material 14 is obtained.例文帳に追加

これにより、マンガンクロッシングレール10と炭素鋼レール12とが中間材14を介して接合された接合レール22が得られる。 - 特許庁

When a solid manganese rigid crossing rail 10 and a carbon steel rail 12 are jointed, a clad part 14 is first clad-welded at required thickness on a joint end face of the carbon steel rail 12 by a plasma powder welding method.例文帳に追加

マンガンクロッシングレール10と炭素鋼レール12の接合を行なうに際し、先ず、炭素鋼レール12の接合端面に、プラズマ・パウダー・ウェルディング法により所要厚みで肉盛部14を肉盛溶接する。 - 特許庁

HIGH-CARBON STEEL RAIL SUPERIOR IN SURFACE DAMAGE RESISTANCE AND INTERIOR-FATIGUE-DAMAGE RESISTANCE例文帳に追加

耐表面損傷性および耐内部疲労損傷性に優れた高炭素鋼レール - 特許庁

例文

To accelerate the pulverization of ferrite grain size in the worn face of rail steel, to improve its wear resistance and to prolong the service life of a rail by controlling the average ferrite grain size of the worn face of the rail steel when used to a certain value or below and further increasing the content of carbon in the rail steel.例文帳に追加

使用中のレール鋼の摩耗面の平均的なフェライト粒径をある一定値以下に制御し、更にレール鋼の炭素量を増加させることにより、摩耗面のフェライト粒径の微細化を促進させ、耐摩耗性の向上を図り、レールの高寿命化を達成する。 - 特許庁

例文

To improve the wear resistance of a steel rail and to prolong the life of the rail by increasing the content of carbon in the rail and moreover increasing the hardness of the surface in the rail head.例文帳に追加

鋼レールの炭素量を増加させ、更にレール頭部表面硬度を上昇させることにより、レールの耐摩耗性を向上させ、レールの高寿命化を図る。 - 特許庁

To improve the ductility in the bottom part of a rail by applying a reheating treatment to the bottom part of the rail and at the same time, to improve the resistance to breakage from the bottom part of the rail and against the drop-weight, by controlling the hardness in the bottom part of the rail, in the steel rail having pearlite structure containing high carbon.例文帳に追加

高炭素含有のパーライト組織の鋼レールにおいて、レール底部に再加熱処理を施し、レール底部の延性を向上させ、同時に、レール底部の硬さを制御し、レール底部からの折損に対する抵抗性を改善し、耐落重破壊特性を向上させる。 - 特許庁

To provide a rail in which the generation of pro-eutectoid cementite in a rail columnar part, further, a head part and a foot part, is restrained and the development of brittle fracture and the lowering of fatigue strength and toughness, is prevented and the wear resistance of the rail head part is secured in a high carbon steel rail.例文帳に追加

高炭素レール鋼において、レール柱部、更に頭部、足部の初析セメンタイト組織の生成を抑制し、脆性破壊の発生、疲労強度や靭性の低下を防止し、同時にレール頭部の耐摩耗性を確保したレールを提供する。 - 特許庁

To restrain the generation of pro-eutectoid cementite structure, to prevent the lowering of fatigue strength and toughness and further, to secure wear resistance at a head part of a rail, uniformity of quality in the longitudinal direction of the rail and ductibility at the head part of the rail, in the rail steel having high carbon.例文帳に追加

高炭素含有のレール鋼において、初析セメンタイト組織の生成を抑制し、疲労強度や靭性の低下を防止し、さらに、レール頭部の耐摩耗性、レール長手方向の材質の均一性、レール頭部の延性を確保する。 - 特許庁

Between bonding end surfaces of a manganese crossing rail 10 and a carbon steel rail 12, an intermediate material 14 and a pair of insert materials 16, 18 positioned, pinching the intermediate material 14, intervene.例文帳に追加

マンガンクロッシングレール10と炭素鋼レール12との接合端面間に、中間材14および該中間材14を挟んで位置する一対のインサート材16,18を介在させる。 - 特許庁

Then, an insert material 22 composed of a material with lower melting point than the rails 10, 12 and the clad part 14 intervenes between the end faces of the solid manganese rigid crossing rail 10 and the carbon steel rail 12, to which the clad part 14 is formed.例文帳に追加

次に、マンガンクロッシングレール10と、肉盛部14が形成された炭素鋼レール12との端面同士の間に、両レール10,12および肉盛部14より低融点の材料からなるインサート材22を介在させる。 - 特許庁

To provide a technique capable of improving the wear resistance of a pearlitic structure and the service life of a rail by the addition of a trace amount of Co in a high carbon-containing steel rail with the pearlitic structure,.例文帳に追加

本発明は、高炭素含有のパーライト組織の鋼レールにおいて、微量なCoを添加することにより、パーライト組織の耐摩耗性を向上させ、レールの使用寿命を向上させることができる技術の提供を目的とする。 - 特許庁

The guide rail for the linear guide is manufactured by making a rolling body track groove 13 on a guide rail material 17 made of steel material by the form rolling, and heat treating the guide rail material 17 afterwards, where carbon content of the guide rail material 17 is 0.40 wt.% or over and hardness of the guide rail material 17 is HRC 35 or below.例文帳に追加

鉄鋼材料からなる案内レール素材17に転動体軌道溝13を転造加工した後、案内レール素材17に熱処理を施してリニアガイドの案内レールを製造するときに、案内レール素材17の炭素含有量を0.40重量%以上とし、かつ案内レール素材17の硬さをHRC35以下にして案内レールを製造する。 - 特許庁

To improve the drop fracture resistance in a high carbon-containing steel rail with a pearlitic structure by controlling the number of fine pearlite block grains with a fixed grain size in the rail bottom, further controlling the hardness of the pearlitic structure in the rail bottom, and improving the resistance to breaking from the rail bottom.例文帳に追加

高炭素含有のパーライト組織の鋼レールにおいて、レール底部におけるある一定の粒径を有する微細なパーライトブロック粒の数を制御し、これに加えて、レール底部のパーライト組織の硬さを制御し、レール底部からの折損に対する抵抗性を改善し、耐落重破壊特性を向上させる。 - 特許庁

In the method for manufacturing the linear motion guide rail and the linear motion guide device, a steel W is used, in which a surface carbon amount ratio is made to 0.8 or higher by annealing a material in a recarburization atmosphere.例文帳に追加

本発明の直動案内レールの製造方法及び直動案内装置は、復炭雰囲気中で素材を焼鈍処理することによって表面炭素量比を0.8以上とした鋼材Wを用いる。 - 特許庁

To improve wear resistance and simultaneously resistance to internal fatigue damage and to prolong the service life of a rail by increasing the amount of carbon in steel and properly regulating the total number of alumina inclusions in the cross section in the rolling direction.例文帳に追加

鋼の炭素量を増加させ、圧延方向断面においてアルミナ系介在物の総数を適性化することにより、耐摩耗性を向上させ、同時に耐内部疲労損傷性を向上させ、レールの高寿命化を図る。 - 特許庁

To provide a producing method for a high toughness rail by which toughness is moreover imparted to steel with a pearlitic structure of high carbon excellent in strength and wear resistance by suppressing the growth of recrystallized fine grains γ in the process of rolling and after rolling.例文帳に追加

圧延中および圧延後の再結晶細粒γの粒成長を抑制することで、強度と耐摩耗性に優れた高炭素のパーライト組織を呈した鋼に、さらに靭性を付与した高靭性レールの製造法を提供する。 - 特許庁

To obtain a uniform pearlitic structure in a high carbon steel rail by increasing the content of N in the steel and making the segregation N occur on austenitic crystal grain boundaries to reduce the content of C in the grain boundaries, and reducing the production driving force of pre-eutectoid cementite.例文帳に追加

高炭素鋼レールにおいて、鋼中のN量を高めてオーステナイト結晶粒界にNの偏析を起こすことにより粒界C量を低下させ、初析セメンタイトの生成駆動力を低下させることにより、均一なパーライト組織を得る。 - 特許庁

例文

To provide a method for producing a new and improved composite steel material, the composite steel material and a rail steel obtained by using this composite material which has excellent strength and wear resistance on the surface layer part of the steel material, and also can improve the productivity by stably adding carbon and performing the efficient heating.例文帳に追加

安定して炭素を添加し,かつ,効率の良い加熱を行うことができるようにして,鋼材の表層部の強度や耐磨耗性に優れるとともに,生産性を向上させることが可能な,新規かつ改良された複合鋼材の製造方法,複合鋼材および該複合鋼材を用いて得られる軌条鋼を提供する。 - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS