1016万例文収録!

「double piston engine」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > double piston engineに関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

double piston engineの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 36



例文

DOUBLE PISTON ENGINE例文帳に追加

ダブルピストンエンジン。 - 特許庁

DOUBLE-PISTON GASOLINE ENGINE例文帳に追加

ダブルピストンのガソリンエンジン - 特許庁

DOUBLE PISTON CYCLE ENGINE例文帳に追加

ダブルピストンサイクル機関 - 特許庁

DOUBLE ACTING PISTON ENGINE例文帳に追加

ダブルアクティングピストンエンジン - 特許庁

例文

ENGINE WITH DOUBLE-LINK TYPE PISTON CRANK MECHANISM例文帳に追加

複リンク式ピストンクランク機構を備えたエンジン - 特許庁


例文

INTERNAL COMBUSTION ENGINE WITH DOUBLE-LINK PISTON CRANK MECHANISM例文帳に追加

複リンク式ピストンクランク機構を備えた内燃機関 - 特許庁

DOUBLE LINK TYPE PISTON-CRANK MECHANISM FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINE例文帳に追加

内燃機関の複リンク式ピストン−クランク機構 - 特許庁

DOUBLE LINK TYPE PISTON CRANK MECHANISM FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINE例文帳に追加

内燃機関の複リンク式ピストンクランク機構 - 特許庁

PISTON FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINE SUBJECTED TO DOUBLE LAYER FILM COMPOSITION AND PISTON SURFACE TREATMENT METHOD例文帳に追加

複層被膜組成物が施された内燃機関のピストン及び該ピストンの表面処理方法 - 特許庁

例文

LUBRICATING DEVICE FOR DOUBLE ACTING PISTON TYPE COMPRESSOR FOR ENGINE SUPERCHARGING例文帳に追加

エンジンの過給用復動ピストン型コンプレッサの潤滑装置 - 特許庁

例文

LUBRICATING DEVICE FOR DOUBLE LINK TYPE PISTON CRANK MECHANISM IN INTERNAL COMBUSTION ENGINE例文帳に追加

内燃機関における複リンク式ピストンクランク機構の潤滑装置 - 特許庁

DOUBLE-LINK TYPE PISTON CRANK MECHANISM OF INTERNAL COMBUSTION ENGINE, CONTROL SHAFT OF DOUBLE-LINK TYPE PISTON CRANK MECHANISM, OR MANUFACTURING METHOD OF CONTROL SHAFT OF DOUBLE-LINK TYPE PISTON CRANK MECHANISM例文帳に追加

内燃機関の複リンク式ピストン−クランク機構、複リンク式ピストン−クランク機構の制御軸、または複リンク式ピストン−クランク機構の制御軸の製造方法 - 特許庁

DOUBLE LINK TYPE PISTON-CRANK MECHANISM OF MULTI-CYLINDER INTERNAL COMBUSTION ENGINE AND ADJUSTING METHOD OF ITS COMPRESSION RATIO例文帳に追加

多気筒内燃機関の複リンク式ピストン−クランク機構及びその圧縮比調整方法。 - 特許庁

To obtain and provide a circular rotary internal combustion engine without using a piston double acting crank mechanism.例文帳に追加

ピストン複動式のクランク機構を用いない真円回転内燃機関の実現とその提供。 - 特許庁

This engine comprises the double-link type piston crank mechanism 30 so formed that a piston motion where the acceleration of a piston 3 near the top dead center is smaller than the acceleration of the piston 3 near the bottom dead center can be provided.例文帳に追加

エンジンは、上死点付近におけるピストン3の加速度が下死点付近におけるピストン3の加速度よりも小さくなるピストンモーションとなるように構成された複リンク式ピストンクランク機構30を備える。 - 特許庁

To provide a double piston cycle engine that is more efficient than a conventional combustion engine and capable of reducing harmful exhaust emissions.例文帳に追加

従来の燃焼機関より効率的で有害な排気放出物を低減可能なダブルピストンサイクル機関を提供する。 - 特許庁

To provide a piston cooling structure for an internal combustion engine capable of further improvement of piston cooling efficiency for an engine employing a double cooling channel structure for cooling pistons.例文帳に追加

ピストンを冷却するためのダブルクーリングチャネル構造を採用したものに対し、ピストン冷却効率の更なる向上を図ることができる内燃機関のピストン冷却構造を提供する。 - 特許庁

An internal combustion engine is provided with the turbosupercharger and the variable compression ratio device using a double-link type piston-crank mechanism.例文帳に追加

内燃機関は、ターボ過給機を備えているとともに、複リンク式ピストン−クランク機構を利用した可変圧縮比装置を備えている。 - 特許庁

A double-link type piston crank mechanism of an internal combustion engine has a cylindrical eccentric sleeve 20 press-fitted in an eccentric shaft section 7.例文帳に追加

内燃機関の複リンク式ピストン−クランク機構は、偏心軸部7に圧入された筒状の偏心スリーブ20を有している。 - 特許庁

A double link type piston crank mechanism 2 of an internal combustion engine 1 is provided with a tubular eccentric sleeve 21 press-fitted in an eccentric shaft 9.例文帳に追加

内燃機関1の複リンク式のピストンクランク機構2は、偏心軸部9に圧入された筒状の偏心スリーブ21を有している。 - 特許庁

This internal combustion engine comprises the piston 30 and a crank shaft 40 connected together via a double link type connection rod mechanism 50.例文帳に追加

ピストン30とクランクシャフト40とが複リンク式コンロッド機構50により連結されている。 - 特許庁

To provide an engine with high thermal efficiency and excellent fuel economy by making use of the characteristics of a double-link type piston crank mechanism.例文帳に追加

複リンク式ピストンクランク機構の特性を生かして、熱効率が良く燃費の良いエンジンを提供する。 - 特許庁

To provide a double cylinder engine for efficiently converting linear motion of a piston operated by a high pressure fluid into rotary motion.例文帳に追加

高圧流体により稼動するピストンの直線運動を効率良く回転運動に変換するダブルシリンダーエンジンを提供する。 - 特許庁

This internal combustion engine is equipped with a double link type variable compression ratio mechanism having a plurality of links 1 and 8 including a connecting rod 4 rockably connected to the piston 3.例文帳に追加

ピストン3に揺動可能に連結されるコンロッド4を含む複数のリンク7,8を備えた複リンク式の可変圧縮比機構を備える。 - 特許庁

To provide a piston temperature control device which is capable of appropriate control of piston temperature in a direct-injection gasoline engine employing a double-lift cam.例文帳に追加

二段カムを採用した直噴ガソリンエンジンにおいて適切なピストンの温度制御を行うことが可能なピストン温度制御装置を提供する。 - 特許庁

This internal combustion engine is equipped with a double-link type piston crank mechanism to connect a piston to a crankshaft, and a turbo type supercharger 80 to perform supercharge by using energy of exhaust air.例文帳に追加

ピストンとクランクシャフトとを連結する複リンク式のピストン−クランク機構と、排気のエネルギーを利用して過給を行うターボ式の過給機80と、を備える。 - 特許庁

To provide a piston of an internal combustion engine allowing, for example, visual inspection to determine application of a predetermined double layer coating film from the appearance of the piston.例文帳に追加

ピストンの外観から所定の複層皮膜が施されていることを、例えば視認によって判断することができる内燃機関のピストンを提供する。 - 特許庁

This lubricating device of a double-link type combustion engine includes a double link type piston-crank mechanism having an upper link, the lower link 13, and a control link, and lubricating oil is supplied through the inside of a crankshaft 3.例文帳に追加

アッパリンクとロアリンク13とコントロールリンクとを備えた複リンク式ピストン−クランク機構を備え、クランクシャフト3内部を通して潤滑油が供給される。 - 特許庁

This double acting piston engine has the crankshaft 60 integrally having a crankpin 61; cylinders 1, 2 having left and right cylinder chambers 15, 25 opposedly disposed with the crankshaft held in between; and a piston assembly 3 slidingly fitted in the left and right cylinder chambers and connected to the crankpin.例文帳に追加

クランクピン61を一体に有してなるクランクシャフト60と、クランクシャフトを挟んで対向配設された左右シリンダ室15,25を有するシリンダ1,2と、左および右シリンダ室内に摺合するとともにクランクピンに連結されたピストンアセンブリ3とを有する。 - 特許庁

This engine is provided with: a variable valve gear 31 variably controlling open and close timing of an intake valve; and a variable compression ratio mechanism 32 changing geometrical compression ratio by using the double link type piston-crank mechanism connecting the piston and the crankshaft.例文帳に追加

吸気弁の開閉時期を可変制御可能な可変動弁装置31と、ピストンとクランクシャフトとを連結する複リンク式ピストン−クランク機構を利用して幾何学的な圧縮比を変更可能な可変圧縮比機構32と、を備える。 - 特許庁

To provide a double-link type piston crank mechanism of an internal combustion engine, which can fine-tune a compression ratio between cylinders without worsening lubricating performance of a sliding part between an eccentric sleeve and a control link.例文帳に追加

偏心スリーブとコントロールリンクとの間の摺動部分の潤滑性能を悪化させることなく気筒間の圧縮比の微調整が可能な内燃機関の複リンク式ピストン−クランク機構を提供する。 - 特許庁

In the method for generating the squish flow in the internal combustion engine, the piston 5 is reciprocally arranged in a cylinder block 1, and an exhaust valve 18 and an intake valve 15 of double pipe structures are arranged on the cylinder head 10.例文帳に追加

シリンダブロック1にはピストン5を往復動可能に配置し、シリンダヘッド10には、二重管構造の吸気バルブ15と排気バルブ18とを配置する。 - 特許庁

The layout of a link train formed of a rocker arm 31, a first link 32 and a second link 33 of the double link type piston-crank mechanism 30 connecting a piston and a crank pin of the crankshaft 4 is made of an upward channel-like U-shape, thereby the crankshaft 4 is disposed on a side of a cylinder 6 and the total height of an engine is shortened.例文帳に追加

ピストンとクランクシャフト4のクランクピンとを連係する複リンク式ピストン−クランク機構30のロッカアーム31,第1リンク32及び第2リンク33からなるリンク列を、上向きチャンネル状・U字状のレイアウトとすることで、シリンダ6の側方にクランクシャフト4を配置して機関全高を短縮する。 - 特許庁

This piston ring for an internal combustion engine comprises composite coat with a double structure consisting of a nitrided layer 2 and a silicon nitride particle dispersed nickel-cobalt-phosphorus alloy composite plating layer 3 formed thereon at least on an outer circumferential sliding surface.例文帳に追加

本発明の内燃機関用ピストンリングは、少なくともその外周摺動面に、窒化処理層とその窒化処理層の上に形成された窒化珪素粒子分散ニッケル−コバルト−燐合金複合めっき層からなる二重構造の複合皮膜を有する。 - 特許庁

In this double-acting piston supercharger, a pair of pistons 62U, 62L integrally operated by a crank shaft 52 are slidably supported on a common cylinder 54a mounted on a cylinder block 54, and compression chambers 69U, 69L formed on both ends of the cylinder 54a are connected to a combustion chamber of an engine through an exhaust chamber 71U and the accumulator 71L.例文帳に追加

複動式ピストン過給機は、クランクシャフト52により一体に作動する一対のピストン62U,62Lをシリンダブロック54に形成した共通のシリンダ54aに摺動自在に支持し、そのシリンダ54aの両端に形成した圧縮室69U,69Lを排出室71Uおよび蓄圧室71Lを介してエンジンの燃焼室に接続してなる。 - 特許庁

例文

This double link type variable compression ratio internal combustion engine includes: an upper link 3 connected to a piston 2; a lower link 7 connected to a crank shaft 9 through a crank pin 8; an upper pin 5 connecting the upper link 4 and the lower link 7 to each other; and a control link 10 connected to the lower link 7 through the control pin 11.例文帳に追加

複リンク式可変圧縮比内燃機関はピストン2に連結したアッパリンク3と、クランクシャフト9にクランクピン8を介して連結したロアリンク7と、アッパリンク4とロアリンク7を連結するアッパピンと5、ロアリンク7にコントロールピン11を介して連結するコントロールリンク10とを備える。 - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS