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後退歯車軸の英語
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「後退歯車軸」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 17件
このうちの回転伝達軸22aの周囲に、前進用歯車43と、後退用歯車44と、伝達歯車42と、前進クラッチ48と、後退クラッチ49とを設ける。例文帳に追加
A forward gear 43, a reverse gear 44, a transmission gear 42, a forward clutch 48 and a reverse clutch 49 are provided around the rotation transmission shaft 22a. - 特許庁
後退RG用固定歯車13及び1速G1用固定歯車14が軸方向に直接相前後して同じ入力軸5に配置されるか、或いは後退用固定歯車及び1速G1用固定歯車を入力軸5に配置された単一の固定歯車46として形成する。例文帳に追加
This double clutch type transmission is formed as a single fixed gear 46 in which the fixed gear 13 for reverse RG and the fixed gear 14 for 1st G1 are disposed directly on the input shaft 5 positioned in the longitudinal direction or the fixed gear for reversal and the fixed gear for 1st G1 are disposed on the input shaft 5. - 特許庁
後退歯車組GRのうち、リバースアイドラ軸25a上を摺動可能に枢支された歯車であるリバースアイドラギヤ25が、前記の後壁1bに近づく方向へ摺動して、後壁1bに衝接することにより、第1入力軸5上の後退入力歯車23およびカウンターシャフト15上の後退出力歯車24と噛合するための噛合位置を規定する。例文帳に追加
A reverse idler gear 25 which is a gear slidably pivoted on the reverse idler shaft 25a among the reverse gear set GR is slid in a direction approaching the rear wall 1b to dampingly abut on the rear wall 1b so as to specify the engagement position for engaging it with a reverse input gear 23 on the first input shaft 5 and a reverse output gear 24 on the countershaft 15. - 特許庁
又、このキャリア32と、駆動軸21に繋がるリング歯車30との直結する為の後退用クラッチ38を設ける。例文帳に追加
A retraction clutch 38 for connecting the carrier 32 with a ring gear 30 linked to a drive shaft 21 directly is provided. - 特許庁
アイドル歯車44の駆動側歯面44aと従動側歯面44bとを、後退用の駆動歯車41および後退用の従動歯車42との噛み合い方向に向けて徐々に歯厚を増すように、軸方向に対して傾斜角θ_3,θ_4を設けて形成する。例文帳に追加
A driving side tooth flank 44a of the idle gear 44 and a driven side tooth flank 44b of the idle gear 44 is formed to set angles of inclination θ_3, θ_4 with respect to the axial direction, so as to gradually increase the tooth thickness toward the engaging direction of a driving gear 41 for reverse and a driven gear for reverse 42. - 特許庁
本発明は、遊星歯車機構と平行軸式歯車機構で構成された自動変速機において、装置を簡素化させつつ、後退時にエンジンブレーキを作動させることを目的としている。例文帳に追加
To simplify a device and operate engine brake at a time of reverse drive in an automatic transmission composed of a planetary gear mechanism and a parallel shaft type gear mechanism. - 特許庁
歯車変速装置10を左右駆動輪WHLの近くまで後退させ、入力軸11を乾式クラッチ16によりエンジンENGに駆動結合する。例文帳に追加
The gear transmission device 10 is retracted close to right and left driving wheels WHL, and the input shaft 11 is united drivingly to an engine ENG by a dry clutch 16. - 特許庁
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「後退歯車軸」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 17件
トロイダル型無段変速機21aと上記回転伝達軸22aとの間で動力の伝達を行なう為の伝達歯車42を、前後進切換機構31を構成する前進用歯車43と同じく後退用歯車44との間に設ける。例文帳に追加
A transmission gear 42 for carrying out transmission of power between a toroidal type continuously variable transmission 21a and the rotation transmitting shaft 22a between a forward gear 43 and a reverse gear 44 composing a forward/reverse changing mechanism 31. - 特許庁
第2の歯車とストッパーカム輪とを、第2の歯車の方を基板21から離して同軸に配置する一方、ストッパー部材を、基板と第2の歯車との間のスペース内をストッパーカム輪に向けて進退移動可能に設けるとともにばねにより常時後退方向に付勢する。例文帳に追加
The second gear and the stopper cam wheel are coaxially arranged in the state of separating the second gear from a board 21, while the stopper member is provided to be movable back and forth toward the stopper cam wheel in a space between the board and the second gear and energized always in a backward direction by a spring. - 特許庁
従って、入力軸Si、カウンタ軸Scの各軸受部間の距離を長くすることなく後退用変速歯車列7を配設でき、各軸長が長くなることによる大型化、重量増加、シフト操作性の悪化を抑制できる。例文帳に追加
Consequently, the reverse reduction gear train 7 can be provided without making distance between each bearing of the input shaft Si and the counter shaft Sc longer, and increase of size and weight, deterioration of shift operation characteristics due to long shaft length can be inhibited. - 特許庁
また、掛かる負荷の影響が小さい後退用変速歯車列7が片持ち支持されるため、カウンタ軸scの撓みを可及的に抑制でき、ノイズを抑制できる。例文帳に追加
Also, since the reverse reduction gear train 7 receiving small effect of load is supported in the cantilever style, bending of the counter shaft Sc can be inhibited as much as possible and noise can be inhibited. - 特許庁
この結果、上記トロイダル型無段変速機21aの各キャビティに、上記前進用、後退用各歯車43、44並びに前進、後退各クラッチ48、49をそれぞれ対向させる事ができ、上記入力回転軸1aと上記回転伝達軸22aとを互いに近接させられる。例文帳に追加
As a result, in each cavity of the toroidal type continuously variable transmission 21a, each gear 43, 44 for forward and reverse, and each clutch 48, 49 for forward and reverse can be provided facing each other, and the input rotary shaft 1a and the rotation transmitting shaft 22a can be provided adjacently to each other. - 特許庁
航空機の前進時には、ワンウェイクラッチ5によって波動歯車減速機4の出力軸44と車軸7の連結が遮断され、後退時にのみモータ回転力が車軸7に伝達され、車輪6が回転する。例文帳に追加
When the aircraft advances, joint between an output shaft 44 of the wave gear reducer 4 and the axle 7 is cut off by the one-way clutch 5, and only during reversing, the motor rotational force is transmitted to the axle 7 to rotate the wheel 6. - 特許庁
車両の後退走行は、走行用モータジェネレータが逆転することで実現されるが、入力軸42と油圧ポンプ21との間に、遊星歯車機構とワンウェイクラッチ56,59とを用いた逆転防止機構40が設けられていて、後退走行時にも正転方向に駆動される。例文帳に追加
The vehicle is retreated by reversing the traveling motor generator, however, provided with a reversion preventing mechanism 40 using a planetary gear mechanism and a one-way clutch 56 and 59 between the input shaft 42 and the hydraulic pump 21 so as to be driven in the normal rotation direction in the retreating. - 特許庁
入力軸23及び出力軸24と、トロイダル型無段変速機13及び遊星歯車機構25と、第一、第二の動力伝達機構26、27と、第一、第二の両クラッチ46、47並びに後退用クラッチ18とを備える。例文帳に追加
The continuously variable transmission device comprises the input shaft 23 and an output shaft 24, and the toroidal type continuously variable transmission 13 and a planetary gear mechanism 25, first and second power transmission mechanisms 26, 27, both first and second clutches 46, 47, and a reverse travel clutch 18. - 特許庁
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