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航空機雷の英語
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「航空機雷」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 13件
航空機から投下する魚雷例文帳に追加
a torpedo that is released by a warplane, called an aerial torpedo発音を聞く - EDR日英対訳辞書
耐雷ファスナ、航空機組立品、航空機組立部品の製造方法例文帳に追加
LIGHTNING PROTECTION FASTENER, AIRCRAFT ASSEMBLY, AND METHOD OF MANUFACTURING AIRCRAFT ASSEMBLY COMPONENT - 特許庁
耐雷性や、静電気拡散性が良好な航空機の機体構造用積層複合材料及び航空機の機体構造を提供する。例文帳に追加
To provide a laminar composite for a machine body structure of an aircraft and a machine body structure of aircraft superior in thunder resistance and electrostatic diffusivity. - 特許庁
雷電流によって容易に破壊されずに信頼性の高い耐雷構造を備えた航空機組立品を提供することを目的とする。例文帳に追加
To provide an aircraft assembly having a thunder resistance structure which can not be easily broken by a lightning current and is highly reliable. - 特許庁
着雷の頻度の高いファスナ皿頭周辺部で、着雷の前駆フェーズであるストリーマの発生を抑制することができて、ファスナへの着雷を抑制することができる航空機組立品を提供すること。例文帳に追加
To provide an aircraft assembly that can suppress thunderstroke on a fastener by suppressing the occurrence of a streamer which is a precursor phase of the thunderstroke at a fastener plate head peripheral part high in the frequency of the thunderstroke. - 特許庁
繊維で強化された樹脂材料で構成されていても、雷撃による高電圧の発生を確実に抑制し、かつ、燃料タンクへの雷電流の流れ込みを低減することができる航空機の翼を提供する。例文帳に追加
To provide an aircraft wing surely suppressing the generation of high voltage due to a lightning strike, and reducing the inflow of thunder current to a fuel tank even if the wing is formed of a resin material reinforced with fibers. - 特許庁
航空機運用中の絶縁キャップピールオフを確実に防止することができて、ファスナへの着雷防止効果および信頼性を向上させることができる耐雷ファスナを提供すること。例文帳に追加
To provide an attachment avoidance fastener, surely preventing peel-off of an insulating cap while the airplane is flying to improve the lightening attachment preventing effect to the fastener and the reliability. - 特許庁
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「航空機雷」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 13件
工具を掛けても絶縁性を十分に確保することのできる耐雷ファスナ、航空機組立品、ファスナ部材、プラグキャップを提供することを目的とする。例文帳に追加
To provide a lightning-resisting fastener, an aircraft assembly, fastener member, and plug cap for sufficiently ensuring insulation properties even when a tool is hung. - 特許庁
被雷電流がファスナを通って流れたとしても内部でスパークが発生するのを抑制でき、安全性を向上し得るキャップ、これを用いた締結構造およびこの締結構造を有する航空機を提供する。例文帳に追加
To provide a cap capable of improving safety by suppressing the occurrence of sparks therein even when any lightening shock current runs through a fastener, and to provide a fastening structure using the same, and an aircraft having the fastening structure. - 特許庁
耐雷性を高めるとともに、翼の製作を効率よくかつ高精度に行うことのできるベントストリンガ、航空機の主翼を提供することを目的とする。例文帳に追加
To provide a vent stringer which has improved lightning protection capability and by which a wing can be manufactured efficiently and accurately, and to provide an aircraft main wing. - 特許庁
航空機は複合構造と、構造領域の落雷検出カバー範囲を与えるための複数の小さい軽量のポーリング可能な通信装置を具備している。例文帳に追加
The aircraft includes a composite structure and two or more small lightweight pollable communication devices for providing lightning strike detection coverage of a region of the structure. - 特許庁
太平洋戦争末期の1945年3月21日の九州沖航空戦の際、「神風特別攻撃隊第一神雷桜花隊・第一神雷攻撃隊」(ロケット特攻機「桜花(航空機)」と、その母機である一式陸上攻撃機で編成された攻撃隊)は、九州南方沖に迫った米海軍高速空母機動部隊に対する攻撃に出撃したものの、敵の艦上戦闘機部隊の迎撃により全滅した。例文帳に追加
During the air battle off Kyushu of March 21, 1945 in the closing days of the Pacific War, the 'First Jinrai Oka Kogekitai and First Jinrai Kogekitai' (attack units comprised of rocket powered 'Oka' (aircraft) and their carrier aircraft, the Type 1 Attack bomber) launched attacks on the US Navy high-speed aircraft carrier task force which was closing in on the southern offshore, but were intercepted and destroyed by enemy carrier-based fighter units.発音を聞く - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
二 第百三十二条の二第一項第一号、第二号及び第五号に掲げる物件(支線を除く。)で百五十メートル以上の高さのもの(地形若しくは既存物件との関係又は当該物件の設置状況から高光度航空障害灯を設置することが不適当であると国土交通大臣が認めたものを除く。)には、次に掲げる位置(第百三十二条の二第一項第三号に掲げる物件を支持する物件(避雷針を除く。以下「支持物件」という。)にあつては、イを除く。)に、すべての方向の航空機から当該物件を認識できるように高光度航空障害灯を一個以上設置すること。例文帳に追加
(ii) In the case of objects listed under paragraph (1) items (i), (ii) and (v) of Article 132-2 (except branch lines) and those at elevations of 150 meters or more (except those certified by the Minister of Land, Infrastructure, Transport and Tourism that it is difficult to install a high intensity obstacle lights due to topological reasons, relationships with existing objects, or installed conditions of said object), in the locations listed below (such an object (except lightening arresters; hereafter called "supporting object") that supports the objects listed under paragraph (1), item (ii) of Article 132-2, sub-item (a) is excluded), one or more high intensity obstacle light(s) shall be installed so that said object can be recognized by aircraft in all the directions.発音を聞く - 日本法令外国語訳データベースシステム
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