1016万例文収録!

「"想空"」に関連した英語例文の一覧と使い方(33ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > "想空"に関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

"想空"を含む例文一覧と使い方

該当件数 : 1612



例文

アバター制御システムは、サーバ2において、クライアント、例えば、ユーザAのクライアント6aからネットワーク4を介して送信されたテキスト情報及びユーザAが用いるアバターAの仮想空間内での位置を示すアバター位置情報を受信し、受信したテキスト情報の文字数をカウントする。例文帳に追加

In the avatar control system, a server 2 receives text information transmitted from a client, for example, a client 6a of a user A through a network 4 and avatar location information showing a location in a virtual space of an avatar A used by the user A and counts the number of characters of received text information. - 特許庁

ネットワーク上に構築された共有仮想空間内に複数の情報端末のプレイヤがそれぞれ操作するキャラクタを参加させ、該キャラクタにより隊列を編成しゲームを行う通信ゲームシステムにおいて、該隊列内のキャラクタ間での会話に各プレイヤが感情移入を容易とすることのできる技術を提供する。例文帳に追加

To provide an art capable of facilitating empathy of respective players in conversations between characters in each rank in a communication game system participating the characters operated by players of a plurality of information terminals respectively in a common virtual space constructed on a network, forming the ranks by the characters, and playing the game. - 特許庁

CGにおいて、ユーザの操作によって仮想空間における環境やキャラクタ(登場人物等)が変化したときに、そのビジュアル表現の変化に対応して “臨場感のある”音響をリアルタイムで与えるシステムを、より小さな演算処理負荷で実行できる音響効果の自動生成システムを提供すること。例文帳に追加

To provide an automatic generation system of sound effects in CG, when environment and characters in a virtual space are changed by a user's operation, capable of executing a system providing sound having "realistic sensation" accommodated to a change in the visual expression, at a further minimal arithmetic processing load. - 特許庁

三次元仮想空間で表示される人体モデルの作製方法であって、該人体モデルは剛直部分と、この剛直部分の少なくとも一端部を回転自在に連結する関節部分とから組み立てられ、現実人体が動作できない動作領域に上記人体モデルの関節部分が回転するときは警告を発生させる手段を有する。例文帳に追加

The method for producing a human body model to be displayed in the 3D space has a means for assembling the human body model by solid parts and joint parts capable of rotatably connecting at least one end part of each solid part and generating an alarm when the joint part of the model is rotated to an operation area to which a real human body can not operate. - 特許庁

例文

三次元の仮想空間の中でオブジェクト204、ボール208、バルーン210が変化する過程で、球出しマシーン214から打ち出されたボール208がオブジェクト204が保持しているラケット206の操作によってバルーン210に向けて打ち返されると、ボール208がバルーン210に衝突した際に、バルーン210に付加された矢印212の方向に向かってボール208が跳ね返される。例文帳に追加

While varying an object 204, a ball 208, and a balloon 210 within a three-dimensional virtual space, when the ball 208 ejected from a ball dispensing machine 214 is hit toward the balloon 210 by manipulating a racket 206 held by the object 204 such that the ball 208 collides with the balloon 210, the ball 208 is returned in the direction of an arrow 212 attached to the balloon 210. - 特許庁


例文

遊技媒体を用いた遊技における演出図柄の変動による抽選の先読み結果に基づき、3次元オブジェクトを最適な3次元仮想空間上に配置するとともに、配置した位置を的確に報知できるようにして高い興趣性を得られるようにした遊技機、演出制御方法および演出制御プログラムを提供する。例文帳に追加

To provide a game machine, a performance control method and a performance control program for obtaining high amusement by arranging a three-dimensional object on an optimal three-dimensional virtual space on the basis of a read-ahead result of drawing by variation of performance symbols in a game using game media, and enabling the arranged position to be exactly notified. - 特許庁

ステップS1の処理として、ゲームアプリケーションプログラムの実行中に特定の事象の発生の有無を判定し、特定の事象が発生したとき、ステップS2及びステップS3の処理として、ゲームアプリケーションプログラムの実行により構築されたゲーム仮想空間上の所定の対象オブジェクトについて、その時間進行速度を変更する。例文帳に追加

As the process of a step S1, a determination is made as to whether or not a specific event will occur during execution of a game application program; if the specific event has occurred, the rate at which time elapses for a predetermined object on a virtual game space constructed by the execution of the game application program is varied as the process of steps S2 and S3. - 特許庁

3次元顔モデル位置算出処理部67は、その画像データの顔画像の歪みを補正する為に用いられる3次元顔モデルを生成し、3次元仮想空間において、カムコーダとその3次元顔モデルの位置関係を算出し、テクスチャ設定処理部68は、3次元顔モデルに対するテクスチャとして、被写体の顔画像を設定する。例文帳に追加

A three-dimensional (3D) face model position calculation processing part 67 generates a 3D face model to be used for correcting the distortion of the face image in the picture data and calculates positional relation between a camcorder and the 3D face model in 3D virtual space and a texture setting processing part 68 sets the face image of the object as texture to the 3D face model. - 特許庁

表示画面上のコンテンツに埋め込まれた選択対象に対する操作の入力を受け付ける操作入力ステップと、その操作の入力に応じた位置であって、コンテンツが表示されている領域より広い仮想空間内の位置にコンテキストを配置するコンテキスト配置ステップと、選択対象の表示内容を配置されたコンテキストにバックグラウンドで描画する表示内容描画ステップとを有する方法を提供する。例文帳に追加

This method includes: an operation input step of receiving input of operation to a selection target embedded in the contents on a display screen; a context arrangement step of arranging a context in a position corresponding to the input of the operation inside a virtual space wider than an area displayed with the contents; and a display content drawing step of drawing display contents of the selection target in the arranged context in a background. - 特許庁

例文

以上の課題を解決するため、本発明においては、画面内部の3次元仮想空間11においてひとつ分の画像13を注視する領域12を画面中央から見て一方の側によった状態で設け、仮線14に沿った順送り処理(例えば、GUIボタン15に対する操作入力に応じた順送り処理)によりこれから注視しようとする画像のグループの画面中に占める割合を多くする構成からなる画像表示装置などを提案する。例文帳に追加

In the image display device, an area 12 for gazing one image 13 is prepared in a three-dimensional virtual space 11 in a screen is formed on one side of the center, and the occupation rate of a group of images to be gazed in the screen is increased by shift processing (e.g. shift processing through an operation input to a GUI button 15) along a virtual line 14. - 特許庁

例文

プリミティブ70aおよび72aを有するガンユニット68のモデルをシミュレーション動作によって仮想空間上で移動させる際に、プリミティブ70aまたは72aが規定作業範囲110または120内に入っている間、プリミティブ70aおよび72aを干渉確認対象から除外することにより、プリミティブ70aまたは72aが溶接ポイントP1に接触しても無視してシミュレーション動作を続行する。例文帳に追加

By excluding the primitives 70a and 72a from interference confirmation targets while the primitives 70a and 72a are within the specific work ranges 110 and 120 when moving a model of a gun unit 68 having the primitives 70a and 72a in the virtual space by the simulation operation, contact of the primitives 70a and 72a to the welding point P1 is ignored and the simulation operation is carried on. - 特許庁

例文

エージェントプログラム009というソフトウェアを交通情報サーバに設けた仮想空間上に配置し、そのエージェントプログラムがネットワークに接続された移動体相互間を自律的に移動できるようにすることにより、必要な情報をその情報を持っている対象から収集者が直接に収集可能にし、必要とされていない情報を交通情報サーバに保存しなくて済むようにした分散情報収集システム。例文帳に追加

This distributed information collection system enables a collector to directly collect necessary information from an object having the information, so that information which are not needed have to be stored in a traffic information server, by arranging software called an agent program 009 in a virtual space, provided in the traffic information server and enabling the agent program to autonomously move among traveling objects connected to a network. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS