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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > "想空"に関連した英語例文

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"想空"を含む例文一覧と使い方

該当件数 : 1612



例文

ゲーム装置44bは、表示している視野画像に対する書込み26を受け付けて、受け付けた座標を仮想空間1の領域座標46に変換し、変換した領域座標46を、ネットワーク43を介して、ゲーム装置44aに転送する。例文帳に追加

The game device 44b receives writing 26 on the displayed visual field image to convert a received coordinate into a region coordinate 46 of the virtual space 1, and the converted region coordinate 46 is transferred to the game device 44a through a network 43. - 特許庁

移動速度がakm/hより小さい場合には、HMDの移動に基づいて更新した仮想空間画像を生成して表示させ(ステップS114、S118)、逆に、移動速度がakm/h以上の場合には、現在撮像されている映像をそのまま表示させる(ステップS115、S118)。例文帳に追加

When the moving speed is slower than a km/h, a virtual space image updated on the basis of the movement of HMD is generated and displayed (steps S114, S118), but when the moving speed is slower than a km/h, on the other hand, currently imaged video is displayed as it is (steps S115, S118). - 特許庁

企画車両を3次元データで表した企画車両モデルを構築し、企画車両モデルを、仮道路を含む仮想空間上で走行させ、企画車両モデルの運転手の視点から見た映像を表す2次元動画像データを生成し、シミュレーション表示する。例文帳に追加

A planned-vehicle model representing a planned vehicle with three-dimensional data is built, and the planned-vehicle model is run on a virtual space including a virtual road, and then a two-dimensional moving picture representing a picture seen from the viewpoint of a driver of the planned-vehicle model is generated and simulatively displayed. - 特許庁

また、案内手段(72)は、基準タイミングまでの時間が所定時間になった場合、プレイヤが基準タイミングにおいてとるべき模範姿勢に対応する姿勢をとるオブジェクトを、仮想空間内に設定される基準位置とは異なる位置に配置する。例文帳に追加

When a period of time from current time before the reference timing to the reference timing becomes equal to a predetermined period of time, the guide section (72) places an object retaining a posture corresponding to the exemplary posture that the player should retain at the reference timing, in a position different from a reference position set in the virtual space. - 特許庁

例文

そして、携帯型画像表示装置は、第1撮像部および第2撮像部によって撮像された実世界画像に、第1仮カメラおよび第2仮カメラに基づいて描画した仮想空間画像を合成して、立体表示装置に裸眼立体視可能な画像を表示させる。例文帳に追加

Then, the portable image display device combines the real world image taken by the first imaging unit and the second imaging unit with a virtual space image drawn on the basis of the first virtual camera and the second virtual camera to display an image stereoscopically viewed by the naked eye on the stereoscopic display device. - 特許庁


例文

記録モードが解除された後、操作対象仮物体と同じ仮想空間中に存在する複数の仮要素のうち、操作対象仮物体との干渉判定の対象とする仮要素を、操作履歴に基づいて選択する(S303)。例文帳に追加

A virtual element serving as an interference determination object with respect to the operation-objective virtual object is selected based on the operation history, out of the plurality of virtual elements existing in the virtual space same to that of the operation-objective virtual object (S303), after the recording mode is released. - 特許庁

六角形画像情報生成部12は仮想空間に配置したバッキーボールと撮影画像の視線との交点を求め、それを平面展開、階層分割して六角形画像を作成し、それを構成する六角形画素と撮影画像の対応付けを行なう。例文帳に追加

A hexagonal image information formation part 12 finds an intersection between a buckyball arranged in an imaginary space and a photographed image and develops it in the plane and divides it hierarchically for forming a hexagonal image, and then, associates hexagonal pixels constituting the hexagonal image with the photographed image. - 特許庁

演出制御基板102は、3次元オブジェクトを読み出して仮想空間内に配置し、3次元オブジェクトのレンダリング処理時の負荷を判定し、次フレームのレンダリング処理に先立って、当該負荷が所定の許容値よりも大きい場合はより簡易に表現したものに置き換える。例文帳に追加

A performance control board 102 reads a three-dimensional object, disposes it in a virtual space, determines a load in the performance processing of the three-dimensional object, and prior to the performance processing of the next frame, when the load is larger than a prescribed tolerance, replaces it with an image expressed simply. - 特許庁

本発明によるゲーム装置は、ゲームコントローラの実間における位置情報または姿勢情報を取得する取得部402と、位置情報または姿勢情報を利用して、仮想空間におけるオブジェクトの動作を制御するオブジェクト制御部406とを備える。例文帳に追加

A game device has an obtaining section 402 which obtains position information or posture information in a real space of a game controller and an object control section 406 which controls the action of an object in a virtual space. - 特許庁

例文

本服飾シミュレーション装置は、複数の輪郭線により衣服の1つの型紙の形状を特定する型紙データに基づき型紙上に計算格子を設定し、設定された計算格子を用いつつ、仮想空間内の動作に応じて変形する衣服の着せ付けられた人体を表示する。例文帳に追加

The dress simulation device sets a calculation lattice on a paper pattern based on paper pattern data which specify the shape of a pattern of the clothes with plural border lines; and by using the resulting calculation lattice, a clothes-wearing human body whose shape changes according to the motion in a virtual space, is displayed. - 特許庁

例文

この情報処理装置1900において仮物体形状記憶部1080は、操作部1090の位置を取得し、仮想空間中の、この取得した位置に、仮平面を設定し、仮平面の設定後、操作部1090の移動軌跡を記録する。例文帳に追加

In the information processor 1900, a virtual object shape storage part 1080 acquires the position of an operation part 1090, sets a virtual plane at the acquired position in the virtual space, and, after setting the virtual plane, records a movement locus of the operation part 1090. - 特許庁

3次元仮想空間の情景(シーン)を表示するための3次元データ表示操作装置において、モデルの変形が容易で、モデリングや視点条件変更をより直感的で現実に近い操作感覚で行うことができるようにする。例文帳に追加

To realize an easy deformation of a model and modeling and changing of a view point condition to be conducted more intuitive and actually closer to real situation, in a three-dimensional data display operating device for displaying sight (scene) of a three-dimensional virtual space. - 特許庁

3次元仮想空間上に配置された3次元オブジェクトを被写体として仮カメラによって撮像するときの当該仮カメラの可動情報を対応付けて記憶しておき、遊技媒体を用いた遊技の遊技状態を判別する。例文帳に追加

The game machine correspondingly stores movement information of a virtual camera at the time when a three-dimensional object arranged on a three-dimensional virtual space is imaged as a subject by the virtual camera and determines the game condition of the game using the game mediums. - 特許庁

携帯型画像表示装置は、第1撮像部および第2撮像部の少なくとも一方によって撮像された実世界画像からマーカーを検出し、当該検出結果に基づいて、仮想空間における仮オブジェクトと一対の仮カメラとの相対位置を決定する。例文帳に追加

The portable image display part detects a marker from a real world image taken by at least one of the first imaging part and the second imaging part, and determines from the detection result, a relative relation between a virtual object and a pair of virtual cameras in a virtual space. - 特許庁

接触判定部103は、触覚提示装置10が装着された部位の位置姿勢情報、現実間を構成する各現実物体の位置姿勢、形状を示す第1情報、仮想空間を構成する各仮物体の位置姿勢、形状を示す第2情報、を取得する。例文帳に追加

A contact determination part 103 acquires position attitude information on a portion where a tactile presenting device 10 is attached, first information representing position attitudes and shapes of respective real objects constituting a real space, and second information representing position attitudes and shapes of respective virtual objects constituting a virtual space. - 特許庁

間内のインタラクションに応じて詳細度を変更する衝突検出方法及びその方法を用いた仮想空間生成装置において、物体の衝突を詳細に検出するための計算資源の有効利用と、衝突検出精度及び検出速度の向上とを図る。例文帳に追加

To improve the collision detection accuracy and detection speed and to make effective use of calculation resources in order to detect the collision of objects in detail, for a collision detection method that changes details degree according to the interaction in space and a virtual space generation device using its method. - 特許庁

記憶部201は、3次元仮想空間に配置されるオブジェクトのサーフェス形状、位置、向き、およびテクスチャ情報を記憶する他、仮カメラの位置、投射面の位置、および向きや、オブジェクトのサーフェスに貼り付ける、変形しない定形画像を記憶する。例文帳に追加

A storage part 201 stores not only a surface shape, a position, a direction, and texture information of the object disposed in the three-dimensional virtual space but also a position of a virtual camera, a position and a direction of a projection plane, and an undeformable fixed-form image to be added on the surface of the object. - 特許庁

映像合成手段107にてCG映像と合成される前に、実写映像の歪みを補正手段105により補正することによって、実写間と仮想空間の間座標を一致させ、実写映像とCG映像との合成時の位置ずれを無くす。例文帳に追加

A correction means 105 corrects the distortion of a real projection video image prior to compositing of the real photographing video image with the CG video image by a video image compositing means 107, to make space coordinates of the real photographing space with those of the virtual space coincide, thereby eliminating a positional shift at compositing between the real photographing video image and the CG video image. - 特許庁

指示入力が示す位置が第1表示領域内に設定される周縁領域と第2表示領域内に設定される周縁領域のいずれか1つに含まれる場合、決定部204は、第1の大きさよりも大きい第2の大きさの指示領域を仮想空間内に設定する。例文帳に追加

When the position indicated by the instruction input is in any of the fringe regions set in the first display region and the fringe regions set in the second display region, the determination unit 204 sets, in the virtual space, an pointing region with a second size larger than the first size. - 特許庁

現実間に仮想空間物体を重畳して提示する複合現実感装置において、定されていない現実物体がユーザの視野内に出現した場合であっても、当該現実物体によるオクルージョン問題を回避可能な複合現実感装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a mixed reality device capable of avoiding the occlusion problem caused by a real object even when the real object which is not supposed appears in a user's visual field as to a mixed reality device for superposing a virtual space object to real space and presenting the superposed object. - 特許庁

共有仮想空間内で発生するイベントへユーザの操作するキャラクタを参加させるプロセスに遊戯性を持たせるとともに、希望するユーザ全員に参加のチャンスを与えることのできる通信ゲームシステム、記録媒体およびプログラムを提供する。例文帳に追加

To provide a communication game system capable of providing a game property in the process of making a character operated by a user participate in an event generated inside a shared virtual space and giving a chance to join to all the users who desire, and to provide a recording medium and a program. - 特許庁

フレーム時間毎の視点V、オブジェクトA〜E、X及び書割オブジェクトKoの仮想空間における配置位置を指定することで仮モデルを構築し、この仮モデルを描画することで生成される画像G1からテクスチャ画像Kgを生成して保存する。例文帳に追加

A virtual model is built up by designating an arrangement position in a virtual space of a view point V at every frame time, objects A to E and X, and a stage setting object Ko, and a texture image Kg is created and preserved from an image G1 created by drawing the virtual model. - 特許庁

企画車両を3次元データで表した企画車両モデルを構築し、前記企画車両モデルを、仮道路を含む仮想空間上で移動させ、前記企画車両モデルの運転手の視点から見た動画像をシミュレーション表示する。例文帳に追加

A planned-vehicle model representing a planned vehicle with three-dimensional data is built, and the planned-vehicle model is moved on a virtual space including a virtual road, and then a moving picture seen from the viewpoint of a driver of the planned-vehicle model is simulatively displayed. - 特許庁

導入過程により、利用者11に仮想空間を学習させ、酔い対応過程により、利用者11のVR酔いの検出に応じて、利用者11の状態に合わせたコンテンツ内容に変更でき、利用者11のVR酔いの悪化を防ぐ。例文帳に追加

A user 11 learns a virtual space with an introduction process and a content adjusted to the state of the user 11 can be changed in accordance with the detection of VR sickness of the user 11 so as to prevent the deterioration of the VR sickness of the user 11 by an intoxication corresponding process. - 特許庁

そして、携帯型画像表示装置は、第1撮像部および第2撮像部によって撮像された実世界画像に、第1仮カメラおよび第2仮カメラに基づいて描画した仮想空間画像を合成して、立体表示装置に裸眼立体視可能な画像を表示させる。例文帳に追加

Then, the portable image display part composes a virtual space image drawn on the basis of a first virtual camera and a second virtual camera to the real world image taken by the first imaging part and the second imaging part, and makes the stereoscopic display device display the image stereoscopically visible with the naked eyes. - 特許庁

クライアント制御装置2、2、・・・は、一のオブジェクトの仮想空間内の位置に関する情報及び移動に関する情報を取得し、移動した場合の一のオブジェクトが含まれる所定の仮領域内に存在する他のオブジェクトを検出する。例文帳に追加

Each of client control devices 2, 2, etc., acquires information related to the position in a virtual space of one object and information related to the movement thereof, and detects other objects present in a predetermined virtual area in which the one object is included when it is moved. - 特許庁

携帯型画像表示装置は、第1撮像部および第2撮像部の少なくとも一方によって撮像された実世界画像からマーカーを検出し、当該検出結果に基づいて、仮想空間における仮オブジェクトと一対の仮カメラとの相対位置を決定する。例文帳に追加

The portable image display device detects a marker from a real world image taken by at least one of the first imaging unit and the second imaging unit, and determines a relative position between a virtual object and a pair of virtual cameras (a first virtual camera and a second virtual camera) in a virtual space on the basis of the detection result. - 特許庁

想空間で敵キャラクタである敵ロボットとプレイヤキャラクタとが戦うビデオゲームにおいて、敵ロボットから逃走する群集を表示することにより、戦闘画面の現実感を高めるとともに敵ロボットの大きさを実感することのできる技術を提供する。例文帳に追加

To provide a technology capable of improving the sense of reality of a fighting picture, and letting a player to recognize the size of an enemy robot with a feeling of reality by displaying the crowd of people escaping from the enemy robot in a video game where an enemy robot being an enemy character is fighting with player characters in a visual space. - 特許庁

3次元仮想空間上に配置されたキャラクタオブジェクトと当該キャラクタオブジェクトを撮像する仮カメラオブジェクトとのオブジェクト間距離を算出し、このオブジェクト間距離が、表示形態変更距離以下となったかを判断する。例文帳に追加

The distance between a character object disposed on a three-dimensional virtual space and a virtual camera object for imaging the character object is calculated to determine whether the distance between the objects is equal to or smaller than a display pattern-changing distance. - 特許庁

歩行者2が画像提示装置7に表示される仮想空間あるいは実間の画像を見ながらベルト機構1上で歩行すると、足先に設けられた反射シール21,22をCCDカメラ4が撮像し、計算機9によって歩行動作が解析される。例文帳に追加

When a pedestrian 2 walks on a belt mechanism 1 while viewing the images in the virtual space displayed on an image presentation device 7 or in an actual space, a CCD camera 4 picks up the images of reflection sheets 21 and 22 disposed at the tips of the toes and walking action are analyzed by a computer 9. - 特許庁

ネットワークで接続される、他の画像再生装置とリアルタイムで視点情報を共有することが可能な、ユーザに仮想空間画像呈示を行う画像再生装置において、ユーザが最初に行う必要のある各種設定を効率的に行えるようにする。例文帳に追加

To provide an image reproducing device capable of sharing visual point information in a real time with another image reproducing device connected through a network, and presenting a virtual space image to a user, and to make it possible for the user to efficiently execute various setting which needs to be performed at first. - 特許庁

広告表示制御部40は、この検出された入力履歴データ50と移動軌跡データ52に基づいて、ユーザが視認し易いように、広告等が表示された看板の表示位置及び表示方向を変更して仮想空間内に表示する。例文帳に追加

According to the detected input history data 50 and movement track data 52, an advertisement display control part 40 changes the display position and display direction of a signboard where advertisement, etc., is displayed and displays the advertisement in the virtual space so that it is easy for the user to see. - 特許庁

想空間を複数のエリア(グリッドG)に分割し、群Faを構成する各個体(ネズミオブジェクトM)を何れかのエリアに対応付け、群Faを構成する多数の個体を常にエリアを単位としたグループとして把握できる状態にする。例文帳に追加

Virtual space is divided into a plurality of areas (grids G), each component (mouse object M) constituting a group Fa is allowed to correspond to any one of the areas and a state capable of always grasping many components constituting the group Fa as a group in each area is obtained. - 特許庁

想空間内にリアリティ性の高い室内間モデルを簡易に構築することができ、住宅の購入希望者等に対してより現実感を持たせたVR映像を提示することができる画像処理方法及びプログラムを提供する。例文帳に追加

To provide an image processing method which easily constructs an indoor space model of high reality in a virtual space and provides a person, who wants to buy a house, with more realistic VR pictures, and also provide a program therefor. - 特許庁

また、企画車両と比較するための比較用車両を3次元データで表した比較車両モデルを構築し、比較車両モデルを、仮想空間上で移動させ、比較車両モデルの運転手の視点からみた映像をシミュレーション表示する。例文帳に追加

In addition, a comparison vehicle model representing a vehicle for comparing it with the planned vehicle with three-dimensional data is built, and the comparison vehicle model is moved on the virtual space, and then a picture seen from the viewpoint of a driver of the comparison vehicle model is simulatively displayed. - 特許庁

これにより、システムのロバスト性を確保しつつ、マスタ1,2およびスレーブ5の位置変位をそれぞれゼロにする位置制御と、マスタ1,2およびスレーブ5が作用・反作用の法則を満たすような力制御を、仮想空間上で各々独立して行なうことが可能になる。例文帳に追加

Therefore, while ensuring the robustness of a system, position control making the position displacement of the masters 1, 2 and the slave 5 zero, and power control making the masters 1, 2 and the slave 5 satisfy the law of action and reaction are independently carried out in a virtual space. - 特許庁

視点から見た仮想空間内の一定の範囲におけるオブジェクトの様子を表示する機能を備えた3次元データ処理システムにおいて、オブジェクトの表示態様を柔軟に制御して表示させることができる技術を提供する。例文帳に追加

To provide a technique capable of flexibly controlling the display style of an object and displaying the object for a three-dimensional data processing system having a function of displaying the state of the object in a certain range in a virtual space viewed from a viewpoint. - 特許庁

想空間において、仮のPC画面上のアイコンを直接指で掴んで移動することにより、所望のアプリケーションソフトウェアを起動して、それを三次元で立体的に表示できる画像処理装置、画像処理方法、画像処理プログラム、その記録媒体を提供する。例文帳に追加

To provide a device and a method for image processing, and an image processing program and a recording medium therefor which can make a three- dimensional display by actuating desired application software by directly nipping an icon on a virtual PC screen with fingers to move it in a virtual space. - 特許庁

各会議端末の参加者は仮的な会議間内で他の会議参加者がどのように見えるかという方向を考慮し、映像選択部22で参加者の映像を選択し、それを仮想空間に合成し、コンピュータグラフィックス映像を各会議端末で、参加者に提示する。例文帳に追加

A video selection section 22 selects the video images of the participants by taking a direction into account in which how each participant sees the other conference participants in a virtual conference space, synthesizes them in the virtual space and each conference terminal exhibits a computer graphic video image on each conference terminal. - 特許庁

コミュニティ・システムへのログイン自体には課金せずに、コミュニティ・サービスの中でユーザに対して特権を付与する仮想空間内への静止画像、動画像、文書画像、音楽等のコンテンツ情報の掲載に対して自動的に課金処理する課金サーバ27を設ける。例文帳に追加

A charging server 27 is provided for automatically carrying out charging processing to the printing of contents information of a static image, a dynamic image, a document image, music, or the like in a virtual space which gives a privilege to a user in community service without charging log-in itself to a community system. - 特許庁

コミュニティに不慣れなユーザを含む全ての登録しているユーザに対し、楽しみ方が分かりやすく、かつ、利用が長期間にわたっても新鮮に楽しめるような仮想空間共有型エンターテインメントコミュニティを提供する。例文帳に追加

To provide a virtual space sharing type entertainment community which is easier for all the registered users, including users unfamiliar with a virtual community, to enjoy easily and use of which can be enjoyed over a long period freshly. - 特許庁

次いで、CPU11は、その検出された移動量から加速度を算出し、検出される加速度を定められた時間領域で積分して移動速度を算出し、同様に、導出される移動速度を時間積分することで仮想空間における移動距離を算出する。例文帳に追加

Following this, a CPU 11 calculates acceleration from the detected moving amount, and calculates a moving speed by time-integrating the detected acceleration in a prescribed time domain, and similarly calculates a moving distance in the virtual space by time-integrating the derived moving speed. - 特許庁

ユーザの視点から見て奥行き方向に直線状のテンポ軸を設定し、そのテンポ軸を法線方向とする平面上に円状のジャンル軸を設定し、音楽データを、それらジャンル及びテンポ2つの属性情報に基づいて仮想空間内に配置する。例文帳に追加

A linear tempo axis is set in a depth direction viewed from a user's viewpoint, a circular genre axis is set on a plane including the tempo axis as a normal direction, and music data are arranged in a virtual space based upon two pieces of property information on the genre and tempo thereof. - 特許庁

これにより,利用者端末がセルアドレスまたはセルに対する別名であるエリアス名を指定してログインすると,該当するセルサーバ11は,その利用者端末に対して,そのセルサーバ11が担当するセル内で閉じた利用者の定義情報に基づく3次元仮想空間の場を提供する。例文帳に追加

Thus, when a user terminal specifies an alias name, namely another name for a cell address or a cell, and logs on, the corresponding cell server 11 supplies a three-dimensional virtual space field to the user terminal based on a defining information of the user closed within the cell charged by the cell server 11. - 特許庁

また、3次元仮想空間上の各キャラクタの位置を演算し、各キャラクタの攻撃値及び/又は防御値が該キャラクタの近傍に存在する他味方のキャラクタとの密集度に基づいて演算され(S130)、陣形全体の攻撃力の強弱箇所の偏在が示される(S132)。例文帳に追加

The position of each of the characters on the three-dimensional virtual space is computed, the attack value and/or defense value of each character is computed on the basis of density with other ally characters present near the character (S130), and the omnipresence of the strength of the attack power of the entire formation is shown (S132). - 特許庁

パチンコ遊技機は、視点位置の移動経路において、仮想空間内に配置されると決定された特定のオブジェクトからの距離が所定距離以内である場合には、所定距離以内ではない場合よりも、単位時間における移動距離が短い視点位置として視点位置を決定する。例文帳に追加

When the distance from the specific object determined to be disposed in a virtual space is within the prescribed distance, in the moving route of the view point location, the Pachinko game machine determines a view point location having a moving distance per a unit time shorter than the case where it is not within the prescribed distance, as the view point location. - 特許庁

オブジェクト配置管理部44は、第1種の要素について、仮想空間内に配置されている他のオブジェクトに関連付けられているパラメータの値と、当該要素に関連付けられているパラメータの値と、の関係に応じて、当該要素の位置又は向きを変化させる。例文帳に追加

For an element of the first type, an object arrangement management part 44 changes a location or a direction of the element according to a relation between a parameter value which is associated with another object arranged in a virtual space and a parameter value which is associated with the element. - 特許庁

物体が配置された仮想空間を3次元画像として表示する第1表示窓及び2次元画像として表示する第2表示窓を並べて表示させる場合に、作業性を向上させる表示調整装置、表示調整方法及びコンピュータプログラムを提供する。例文帳に追加

To provide a display adjusting apparatus, a display adjusting method, and a computer program, which improve workability when a first display window for displaying a virtual space with a virtual object arranged therein as a three-dimensional image and a second display window displaying the virtual space as a two-dimensional image are displayed side by side. - 特許庁

想空間において会話等の通信を行うユーザーAおよびBは、ユーザーAが使用する携帯端末装置10とユーザーBが使用する携帯端末装置20を接近させ、近距離通信装置を用いて、携帯端末装置に固有の固体識別情報を受信する。例文帳に追加

Users A and B communicating in conversation, etc., with each other in the virtual space bring a portable terminal device 10 to be used by the user A and a portable terminal 20 to be used by the user B close to each other and receive solid object identification peculiar to the portable terminal devices 10, 20 by using short-distance communication devices. - 特許庁

例文

現実間の画像の取得時刻に略同じ時刻に取得された位置姿勢に基づく仮想空間の画像を生成すべく、現実間の画像の取得時刻と、位置姿勢の取得時刻とのずれを簡便に求めるための技術を提供すること。例文帳に追加

To provide technology for easily calculating a deviation between the acquisition time of an image in a real space and the acquisition time of position attitude in order to generate an image in a virtual space based on the position attitude acquired at almost the same time as the acquisition time of the image in the real space. - 特許庁

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