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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 化工駅に関連した英語例文

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化工駅の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 20



例文

2002年3月 JR三山木の高架化工事が完成例文帳に追加

March, 2002: The work to move JR Miyamaki Station to an elevated location was completed.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1981年(昭和56年)7月31日-浜大津の移設・統合化工事が完成。例文帳に追加

July 31, 1981: The relocation and integration work of Hamaotsu Station was completed.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

その後高架化工事中の仮舎として使用が続けられたが、1996年に高架化工事と新舎の完成に伴って舎としての役割を終えた。例文帳に追加

Subsequently, it was used as the temporary station house during the track elevation work, but it ended its role as a station house in 1996 when the work of elevating the tracks and building the new station house was completed.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

茨木市・高槻市高架化工事のため、特急のスピードダウンを実施。例文帳に追加

Due to the elevation work of the tracks at Ibarakishi Station and Takatsukishi Station, the limited express trains were operated at reduced speed.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

JR旧撤去の後、引き続き高架化工事にかかり、一体化する。例文帳に追加

The KTR station will be integrated with the elevated JR station by continuing the elevating construction after the old JR station building is demolished.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス


例文

を北側に出た高架下に、京都-二条間高架化工事竣工の記念碑がある。例文帳に追加

Under the elevated structure on the north side of this station, there is a monument to the completion of the work of elevating the line between Kyoto Station and Nijo Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

その後小浜線電化工事の際に鉄道信号機や分岐器を撤去し棒線になった。例文帳に追加

Subsequently, with the electrification of the Obama Line, the station became a straight "through-track" station after its railway signals and turnouts were removed.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

2004年7月 近鉄京都線三山木の高架化工事が完成(京都方面のみ)。例文帳に追加

July, 2004: The work to move Miyamaki Station on the Kintetsu Kyoto Line to an elevated location was completed (only in the direction for Kyoto).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

さらに2010年春完成予定で京都~園部間の完全複線化工事が進行中であり、都市近郊路線としての性格を強めている。例文帳に追加

In addition, the project of double-tracking the entire route between Kyoto Station and Sonobe Station, scheduled to be completed in spring 2010, is underway, and the line's character as a city outskirts route is strengthened.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

戦中(1943年)に建てられた舎が(2006年2月まで現存)あったが、橋上化工事のため取り壊された。例文帳に追加

The old station building (existent until February 2006), which was constructed during wartime (1943), was demolished due to the construction work of a new station building on the bridge.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

福知山の高架化工事に伴い、現在の線路配置とは異なっており、地上時代の福知山を模型で保存したものとなっている。例文帳に追加

The current railway layout is different from the past layout, due to construction for elevating the Fukuchiyama Station; the Fukuchiyama Station on the ground at that time was saved as a model.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

のち、天満橋~野江信号所間の高架複々線化工事のために、京都方に移設、国鉄とは若干離れるようになった。例文帳に追加

Due to the construction work of the elevated quadruple track in the Tenmabashi - Noe signal station section, the station was relocated toward the Kyoto side and became slightly farther from the station of Japan National Railways (JNR).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

後に10両対応化工事により8両にも対応できるようになり、当でのドアカットは消滅した。例文帳に追加

The platform was later rebuilt to correspond to trains comprised of ten cars, thus making it unnecessary to keep the doors of any train closed at the station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1990年10月に二条-花園間の高架化工事に伴う仮線に支障するため、旧舎の建物を東側に15m移動させる曳屋工事が行われた。例文帳に追加

Becoming an obstacle to lay temporary tracks for the work of elevating the railway between Nijo and Hanazono, in October 1990 the station house was moved, as it was, 15 meters eastward.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

2007年(平成19年)3月31日伏見稲荷バリアフリー化工事完了(スロープ改良・車イス対応券売機・幅広自動改札機・点字運賃表と点字構内図、多目的トイレ、事務所にAED設置)。例文帳に追加

March 31, 2007: The work to make the premises of Fushimi-inari Station barrier-free was completed (the slopes were reformed, and ticket vending machines supporting wheelchair users, wide automatic ticket-checking machines, Braille fare tables and station maps, multipurpose lavatories, and AED in the station office were installed).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

上牧(大阪府)前後から大山崎にかけて一部高架区間があるが、これは並行する東海道新幹線の建設に併せて造られたもので、高架化工事中の1963年4月から12月までの間、先に完成していた東海道新幹線の高架線路を借りて列車の運行を行っていたことがある。例文帳に追加

From around Kanmaki Station (Osaka Prefecture) to Oyamazaki Station, there is an elevated section, which was made in connection with the construction of the Tokaido Shinkansen running in parallel, and during the period of the elevation work from April to December 1963 the company hired the elevated tracks of the Tokaido Shinkansen, which had already been constructed at that time, in order to operate the trains using them.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

直流化工事は長浜~虎姫間、永原~近江塩津間にあったデッドセクションを敦賀~南今庄間(敦賀~北陸トンネル敦賀口間)に移設し、北陸線長浜~敦賀間、湖西線永原~近江塩津間を直流き電とするもので、2006年9月24日に完成した。例文帳に追加

In the construction for DC electrification, the dead sections between Nagahama Station and Torahime Station and between Nagahara Station and Omi-Shiotsu Station were transferred to the section between Tsuruga Station and Minami-Imajo Station (between Tsuruga Station and Hokuriku tunnel, Tsuruga exit), and the section on the Hokuriku Line, between Nagahama Station and Tsuruga Station and the section on the Kosei Line between Nagahara Station and Omi-Shiotsu Station were DC electrified, all of which were completed on September 24, 2006.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

加えて沿線人口の減少傾向と住民の高齢化など輸送需要の低下が進んできた中、1989年の京阪電鉄京阪鴨東線開業や1997年の地下鉄烏丸線の全通(北山(京都府)~国際会館間延伸)、JR山陰本線(嵯峨野線)の新開業や鉄道の電化・部分複線化(更に現在、京都~園部間の完全複線化工事が進行中である)などで、通勤・通学客が所要時間の短縮や他の交通機関との接続等の利便性から電車利用へ移行する結果となり、旅客輸送人員は1975年(昭和50年)度をピークに年々減少の一途をたどっている。例文帳に追加

In addition to the above, such factors as the decrease of population along the routes, the aging of residents, the opening of the Keihan Oto Line of the Keihan Electric Railway in 1989, the full opening of the Karasuma Line in 1997 (by which the Kitayama Station (Kyoto Prefecture) - Kokusaikaikan Station section was extended), the opening of a new station and the completion of electrification and partial double-tracking of the JR Sanin Main Line (Sagano Line) (the work required for full double-tracking is continuing between Kyoto Station and Sonobe Station) promoted the shift of passengers to electric trains because of the reduced travel time and the convenience of transfer to other means of public transportation, and under such circumstances the company's number of passengers has continued to decrease since its peak period of 1975.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

路線名が京都本線に改称されてからも、京都本線の起点は長らく天神橋のままであったが、いわゆる三複線(宝塚本線の梅田-十三間複々線化工事)が完成したのを機に、天神橋-淡路間を千里山線に変更するとともに、京都本線は十三支線を編入し十三が起点となった。例文帳に追加

Even after the line's denomination was changed to "Kyoto Main Line," Tenjinbashi Station was for a long time maintained as the starting station; however, following the completion of the so-called sextuple-track work (quadruple-track work between Umeda Station and Juso Station on the Takarazuka Line), the section between Tenjinbashi Station and Awaji Station became known as the Senriyama Line, and the Kyoto Main Line, incorporating the Juso Line, designated Juso Station as its starting point.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

地下鉄舎乗降場に設けられる乗降場スクリーンドアの設置工法のうち、モジュール化工法を適用する時に乗降場スクリーンドアモジュールを垂直及び前後方向に効率良く移動させながら設置作業が進行できる乗降場スクリーンドアモジュール設置用装置を提供する。例文帳に追加

To provide a device for installing a platform screen door module, carrying on installation work while efficiently moving the screen door module in vertical and fore-and-aft directions when a modularizing construction method is adopted out of installation construction methods of a platform screen door arranged at a platform of a subway station house. - 特許庁

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