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油圧式調速機の英語
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「油圧式調速機」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 16件
油圧制御装置は、ベルト式無段変速機40と各部の油圧の元圧となるライン油圧PLを調圧するプライマリレギュレータバルブ110とベルト式無段変速機40の駆動側プーリ41へ変速油圧PINを供給する変速油圧コントロールバルブ120とを備える。例文帳に追加
The hydraulic control device comprises a primary regulator valve 110 adjusting in pressure a line oil pressure PL, an initial pressure of a belt type continuously variable transmission 40 and each oil pressure, a shift hydraulic control valve 120 supplying a shifting hydraulic pressure PIN to a drive side pulley 41 of the belt type continuously variable transmission 40. - 特許庁
自動変速機7は、エンジン1により駆動される機械式油圧ポンプ9と、油圧を調節する油圧制御ユニット13と、エンジン自動停止時に油圧を供給する電動油圧ポンプ17と、電動油圧ポンプ17への逆流を防止する逆止弁19と、油圧経路21を開閉する電磁開閉弁23とを備えている。例文帳に追加
An automatic transmission 7 is provided with a mechanical hydraulic pump 9 driven by the engine 1, a hydraulic control unit 13 for adjusting a hydraulic pressure, an electric hydraulic pump 17 for supplying the hydraulic pressure at automatic stop of the engine, a check valve 19 for preventing a counter flow to the electric hydraulic pump 17, and a solenoid valve 23 for opening/closing a hydraulic path 21. - 特許庁
油圧ポンプを駆動する電動機の速度制御により油圧ポンプから吐出される圧油の流量を直接調節するインバータ制御方式の油圧エレベータ装置でのエネルギー利用効率を向上し、安定性を図り得る油圧エレベータ装置を提供する。例文帳に追加
To improve energy utilization efficiency and stability in an inverter control type hydraulic elevator directly regulating the flow of pressure oil discharged from a hydraulic pump by controlling the speed of a motor for driving the hydraulic pump. - 特許庁
旋回用の静油圧式無段変速装置の油圧モータの容量を自動的に調節して自動方向制御を行えるように構成できるなどによって、作業能率を向上させると共に旋回用の静油圧式無段変速装置の操作機構を簡素化して安価に提供できるものとする。例文帳に追加
To provide an inexpensive running driving device for a working machine capable of constituting it by adjusting capacity of a hydraulic motor of a hydrostatic continuously variable transmission for turn automatically to control direction automatically and improve work efficiency and simplifying an operation mechanism of the hydrostatic continuously variable transmission for turn. - 特許庁
油圧制御装置は、ベルト式無段変速機40と、トルクコンバータ20に設けられるロックアップクラッチ26と、車両の走行に際して動力伝達経路を成立させるために係合させられる油圧式の前進用クラッチC1と、各部の油圧の元圧となるライン油圧PLを調圧するプライマリレギュレータバルブ110とを備える。例文帳に追加
The oil pressure control device is provided with a belt type continuously variable transmission 40, a lock up clutch 26 provided in a torque converter 20, an oil pressure type forward travel clutch C1 engaged to form power transmission route in travel of a vehicle, and a primary regulator valve 110 regulating the line oil pressure PL which is the source pressure of oil pressures at each part. - 特許庁
油圧式ポンプを変更調節する主変速レバー47を運転操縦空間内に配置し、ギヤ式副変速機構を切換調節する副変速レバー28を運転操縦空間外に配置してある。例文帳に追加
A main shift lever 47 for varying and adjusting the speed of the hydraulic pump is arranged in the driving and operating space and a sub-shift lever 28 for switching and adjusting the gear type sub-shift mechanism is arranged outside the driving and operating space. - 特許庁
リニヤソレノイド弁の特性および油圧式摩擦係合要素の係合特性のばらつきに拘わらず自動変速機の変速ショックを好適に抑制できる車両用自動変速機の調整方法を提供する。例文帳に追加
To provide an adjusting method of a vehicular automatic transmission capable of appropriately preventing gear shift shock of the automatic transmission, irrespective of variations in characteristics of linear solenoid valves and engagement characteristics of hydraulic frictional engagement elements. - 特許庁
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「油圧式調速機」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 16件
脚高調節機構は、油圧式、空気圧式、段階式等の機構を用いることにより、載置板上にポンプが載せられた状態でも迅速に、且つ、軽い操作で載置板を水平にすることが可能となる。例文帳に追加
The leg height adjusting mechanism is of a hydraulic type, a pneumatic type, a stair type or the like and can quickly level the mounting plate with light operation even in a state that the pump is mounted on the mounting stand. - 特許庁
油圧制御装置は、ベルト式無段変速機40と、ロックアップクラッチ26と、走行用摩擦係合要素としての前進用クラッチC1と、各部の油圧の元圧となるライン油圧PLを調圧するプライマリレギュレータバルブ110と、ロックアップクラッチ26の係合・解放制御の際に切り換えられるロックアップコントロールバルブ140とを備える。例文帳に追加
This oil pressure control apparatus has a belt-driven continuously variable transmission 40, the lockup clutch 26, an advancing clutch C1 as the frictional engaging element for travel, a primary regulator valve 110 that regulates a line oil pressure PL that becomes a source pressure of oil pressure of various parts, and a lockup control valve 140 switched when controlling engagement/release of the lockup clutch 26. - 特許庁
油圧制御装置は、ベルト式無段変速機40と、トルクコンバータ20に設けられるロックアップクラッチ26と、各部の油圧の元圧となるライン油圧PLを調圧するプライマリレギュレータバルブ110と、ロックアップクラッチ26の係合・解放制御の際に切り換えられるロックアップコントロールバルブ140とを備える。例文帳に追加
This oil pressure control apparatus has a belt-driven continuously-variable transmission 40, a lockup clutch 26 provided in a torque converter 20, a primary regulator valve 110 that regulates line oil pressure PL that becomes the source pressure of the oil pressure of various parts, and a lockup control valve 140 switched when controlling the engagement or release of the lockup clutch 26 as indicated in Fig.3. - 特許庁
操向ハンドル体15又はその近傍に、油圧式無段変速機80の変速出力を増減速する操作と、変速出力を変速ペダル18のペダル位置に対応する値に保持する操作との2種類の操作が実行可能な車速調節レバー23を配置する。例文帳に追加
A vehicle speed adjustment lever 23 capable of performing two kinds of operations of operation for accelerating/decelerating a shift output of a hydraulic continuously variable transmission 80 and operation for retaining the shift output to a value corresponding to a pedal position of a shift pedal 18 is arranged on a steering wheel body 15 or a neighborhood to it. - 特許庁
プライマリプーリシリンダ室10cおよびセカンダリプーリシリンダ室11cに供給する油圧が所定の温度以上であり、かつ車両の速度が所定の速度以上である場合に、エンジンの出力トルクに制限を加えてトルクを低下させ、さらにベルト式無段変速機に入力される入力トルクに応じて油圧を調圧する。例文帳に追加
When hydraulic pressure supplied to a primary pulley cylinder chamber 10c and a secondary pulley cylinder chamber 11c is a prescribed temperature or more and a vehicle speed is a prescribed speed or more, torque is reduced by restricting output torque of an engine, and the hydraulic pressure is also adjusted according to input torque inputted to a belt type continuously variable transmission. - 特許庁
エンジンの動力を走行用の油圧式無段変装置16と差動機構50を介して車軸37,37’へ伝達すべく構成すると共に、操向操作具60の操作によって出力調節可能な旋回用の油圧式無段変速装置61を介して旋回に必要な差動動力を前記差動機構50に付与するように構成したことを特徴とする作業車両の構成とする。例文帳に追加
This work vehicle is constituted so as to transmit power of an engine to axles 37 and 37' via a hydraulic continuously variable-speed drive 16 for traveling and a differential mechanism 50, and so as to apply differential power necessary for turning to the differential mechanism 50 via a hydraulic continuously variable-speed drive 61 for turning capable of adjusting output by an operation of a steering operation tool. - 特許庁
変速操作軸11を中立状態に位置決めする位置決め機構20を備えた静油圧式無段変速装置10を、無段変速装置10の付近に障害物がある場合でも、位置決め機構20の調節が行いやすい状態に得る。例文帳に追加
To allow a hydrostatic non-stage transmission 10 equipped with a positioning mechanism 20 for positioning a gear-shifting operation shaft 11 in a neutral state to be provided in a state where the positioning mechanism 20 to be easily adjusted even when there is an obstacle in the vicinity of the non-stage transmission 10. - 特許庁
前記走向用及び旋回用の両油圧式駆動手段の出力調節にて左右走行クローラの駆動速度及び駆動方向を任意に調節可能とする一方、駆動手段32からの動力を一対の遊星変速機構よりも伝達上流側からPTO軸52に分岐する。例文帳に追加
The both hydraulic motors respectively for running and turning are controlled their output powers to make driving speed and driving direction of the left and right crawlers arbitrarily adjustable, while driving power from the drive means 32 is separated to the PTO shaft 52 from a transmitting upper flow side of the pair of the planetary transmission mechanisms. - 特許庁
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