意味 | 例文 (14件) |
bullet characterとは 意味・読み方・使い方
追加できません
(登録数上限)
意味・対訳 行頭文字とは、段落の先頭やテキストの行頭に付く文字・記号のことである。、行頭文字
「bullet character」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 14件
The character pattern of a normal train is used when the identification code is an even number and the character pattern of the Shinkansen (bullet train) is used when it is an odd number.例文帳に追加
識別符号が偶数であれば普通電車のキャラクタ図柄が、奇数であれば新幹線のキャラクタ図柄が用いられている。 - 特許庁
If an opponent character 26 exists in an aimed frame 24 when a bullet is shot, the shooting angle is corrected to easily hit the opponent character 26.例文帳に追加
弾を発射したときに照準の枠24内にある敵キャラクタ26がいる場合には、当たりやすくなるように発射角度を補正する。 - 特許庁
This computer program has a scheme that when a player outputs a slow reproduction request signal under a situation in which an enemy character (31) moves to launch a bullet (40) soon, the enemy character (31) and a bullet (40) launched by the enemy character (31) are reproduced in a slow manner.例文帳に追加
エネミキャラクタ(31)がまもなく弾丸(40)を発射する状態に遷移した場合に、プレイヤがスロー再生要求信号を出力すると、エネミキャラクタ(31)と、当該エネミキャラクタ(31)が発射する弾丸(40)はスロー再生される。 - 特許庁
The correction value of the shooting angle is calculated from the position, moving speed, and moving direction of the opponent character 26, the position of a player, and the speed of the bullet so that the bullet hits the expected position of the object when it reach there, and the bullet is shot after the shooting angle is corrected in the calculated direction.例文帳に追加
敵キャラクタ26の位置、移動速度、移動方向と、自分の位置、弾の速度から「弾が到達した時の対象物の予想位置」に当たるように角度の補正値を計算し、計算した方向に角度補正して弾を発射する。 - 特許庁
When a bullet 5 hits an enemy character 2, a type of defeat presentation is selected/set on the basis of the evaluation result of the operation input by which the bullet is shot.例文帳に追加
弾5が敵キャラクタ2に着弾したら、当該弾が発射された操作入力の評価結果に基づいて、撃破演出の種類を選択・設定する。 - 特許庁
When the fired bullet 14 hits an enemy character 20, a predetermined damage is given to the enemy character 20, the bullet 14 further bounces (ricochets) and hits the other object (wood box 32) in the vicinity, and the other object is destroyed by this damage.例文帳に追加
発射された弾丸14が敵キャラクタ20に命中すると、該敵キャラクタ20に所定のダメージが与えられるとともに、この弾丸14が跳ね返り(跳弾)、近傍の他のオブジェクト(木箱32)に命中し、このダメージによって破壊される。 - 特許庁
When a player pulls a gun controller 2 off a holster 3 and shoots a virtual bullet toward an enemy character 51 shown on a display screen 19a of a monitor 19, the scores are calculated from the time to the shooting of the virtual bullet after the gun controller 2 is taken out of the holster 3 and the location where the virtual bullet hits.例文帳に追加
遊技者がホルスター3からガンコントローラ2を抜いて、モニタ19の表示画面19aに表示されている敵キャラクタ51に向かって仮想弾を発射すると、ガンコントローラ2がホルスター3から取り出されてから、仮想弾が発射されるまでに要した時間と、仮想弾が命中した箇所とに基づいて得点が算出される。 - 特許庁
-
履歴機能過去に調べた
単語を確認! -
語彙力診断診断回数が
増える! -
マイ単語帳便利な
学習機能付き! -
マイ例文帳文章で
単語を理解!
「bullet character」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 14件
When the gun unit 56 is operated to launch the bullet to the other character, the CPU 511 makes a display apparatus 52 display a figure to show the indeterminacy whether the bullet hits the other character or not in a period from the sensing of an operational signal until the acquisition of the information showing the judgment result from the other game apparatus 5.例文帳に追加
また、CPU511は他のキャラクタに向けて弾を発射するようにガンユニット56が操作されると、操作信号を検知してから他のゲーム装置5から判定結果を示す情報を取得するまでの期間において、他のキャラクタに弾が命中したか否かが不確定となる画像を表示装置52に表示させる。 - 特許庁
A CPU 511 of a game apparatus 5 generates the trajectory information when the player launches a bullet to the other character by operating a gun unit 56 and transmits the same to a specific echo server.例文帳に追加
CPU511は、プレイヤーがガンユニット56を操作して他のキャラクタに向けて弾を発射すると弾道情報を生成し、特定のエコーサーバに送信する。 - 特許庁
A CPU 511 of a game device generates information on the trajectory when a player shoots a bullet toward another character by operating a gun unit 56, and transmits the information to an echo server.例文帳に追加
CPU511は、プレイヤーがガンユニット56を操作して他のキャラクタに向けて弾を発射すると弾道情報を生成し、エコーサーバに送信する。 - 特許庁
The handwriting guide can comprise a writing area, a writing guide portion, a bullet guide, an indent marker, character notches, a gesture guide or a sacrifice guide to constitute a meaningful structure in the outline object of the electronic document.例文帳に追加
手書きガイドは、ライティングエリア、ライティングガイド部分、ブリットガイド、インデントマーカ、文字ノッチ、ジェスチャガイド、または犠牲ガイドを有し、電子文書のアウトラインオブジェクト内に意味のある構造を作成する。 - 特許庁
In a first-person gun shooting game, for example, when a player performs shooting operation, a bullet 14 is fired from a gun 12 of a player character.例文帳に追加
例えば一人称視点のガンシューティングゲームにおいて、プレーヤが射撃操作を行うと、プレーヤキャラクタの銃12から弾丸14が発射される。 - 特許庁
When the CPU 511 receives the trajectory information from the echo server, it generates the information to indicate the judgment result whether the bullet hits a target or not on the basis of the positional information of the own character and the received trajectory information.例文帳に追加
エコーサーバから弾道情報を受信すると、CPU511は自己のキャラクタの位置情報と受信した弾道情報に基づいて命中か否かの判定結果を示す情報を生成する。 - 特許庁
A first game apparatus comprises: a means for deciding a track of a bullet object 306; and a display means of the virtual three-dimensional space from the view point of a first player character object.例文帳に追加
弾丸オブジェクト306の軌道を決定する手段と第1プレイヤキャラクタオブジェクトの視点から仮想3次元空間の表示手段とを含む。 - 特許庁
|
意味 | 例文 (14件) |
|
ピン留めアイコンをクリックすると単語とその意味を画面の右側に残しておくことができます。 |
ログイン |
Weblio会員(無料)になると 検索履歴を保存できる! 語彙力診断の実施回数増加! |
「bullet character」のお隣キーワード |
weblioのその他のサービス
ログイン |
Weblio会員(無料)になると 検索履歴を保存できる! 語彙力診断の実施回数増加! |