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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 建設車両用タイヤに関連した英語例文

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建設車両用タイヤの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 49



例文

建設車両用タイヤ例文帳に追加

TIRE FOR CONSTRUCTION VEHICLE - 特許庁

建設車両ラジアルタイヤ例文帳に追加

RADIAL TIRE FOR CONSTRUCTION VEHICLE - 特許庁

建設車両バイアスタイヤ例文帳に追加

BIAS TIRE FOR CONSTRUCTION VEHICLE - 特許庁

建設車両空気入りタイヤ例文帳に追加

PNEUMATIC TIRE FOR CONSTRUCTION VEHICLE - 特許庁

例文

建設車両重荷重空気入りタイヤ例文帳に追加

HEAVY DUTY PNEUMATIC TIRE FOR CONSTRUCTION VEHICLE - 特許庁


例文

建設車両重荷重空気入りラジアルタイヤ例文帳に追加

HEAVY DUTY PNEUMATIC RADIAL TIRE FOR CONSTRUCTION VEHICLE - 特許庁

建設車両空気入りラジアルタイヤ例文帳に追加

PNEUMATIC RADIAL TIRE FOR CONSTRUCTION VEHICLE - 特許庁

建設車両重荷重ラジアルタイヤ例文帳に追加

HEAVY LOAD RADIAL TIRE FOR CONSTRUCTION VEHICLE - 特許庁

建設車両空気入りラジアルタイヤ例文帳に追加

PNEUMATIC RADIAL TIRE FOR CONSTURCTION VEHICLE - 特許庁

例文

建設車両空気入りベルテッド・バイアスタイヤ例文帳に追加

PNEUMATIC BELTED BIAS TIRE FOR CONSTRUCTION VEHICLE - 特許庁

例文

建設車両大型タイヤおよびその製造方法例文帳に追加

LARGE-SIZED TIRE FOR CONSTRUCTION VEHICLE AND PRODUCTION THEREOF - 特許庁

建設車両ラジアルタイヤの製造方法例文帳に追加

MANUFACTURING METHOD OF RADIAL TIRE FOR BUILDING VEHICLE - 特許庁

建設車両空気入りラジアルタイヤ例文帳に追加

PNEUMATIC TIRE FOR CONSTRUCTION VEHICLE - 特許庁

建設車両重荷重ラジアルタイヤ例文帳に追加

HEAVY DUTY RADIAL-PLY TIRE FOR CONSTRUCTION VEHICLE - 特許庁

建設車両ラジアルタイヤの製造方法例文帳に追加

METHOD FOR MANUFACTURING RADIAL TIRE FOR CONSTRUCTION VEHICLE - 特許庁

建設車両用タイヤ及びその製造方法例文帳に追加

TIRE FOR CONSTRUCTION VEHICLE, AND ITS MANUFACTURING METHOD - 特許庁

建設車両または産業車両タイヤおよびその製造方法例文帳に追加

TIRE FOR CONSTRUCTION VEHICLE OR INDUSTRIAL VEHICLE AND ITS PRODUCTION - 特許庁

建設車両用タイヤトレッドパターン選定方法、および、それにいられる建設車両用タイヤトレッドパターン選定支援システム例文帳に追加

TIRE TREAD PATTERN SELECTION METHOD FOR CONSTRUCTION VEHICLE, AND TIRE TREAD PATTERN SELECTION SUPPORT SYSTEM FOR CONSTRUCTION VEHICLE USED FOR IT - 特許庁

タイヤセンター部の放熱性を高めた建設車両用タイヤを提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide a tire for a construction vehicle improved in heat radiating property in a tire center part. - 特許庁

建設車両用タイヤのような大型タイヤの減衰性を測定することができるタイヤダンピング係数測定装置を得る。例文帳に追加

To provide a tire damping coefficient measuring device capable of measuring the damping of a large-scaled tire such as a tire for a construction vehicle. - 特許庁

特に建設車両用タイヤのような大型タイヤの減衰性を測定することができるタイヤダンピング係数測定装置を得る。例文帳に追加

To provide a tire damping coefficient measuring device capable of measuring the damping of a large-scaled tire such as a tire especially for a construction vehicle. - 特許庁

この際、原材料となる古タイヤとしては、建設車両や産業車両の、オフロードタイヤもしくはソリッドタイヤなどの、充分なゴム厚のトレッド部を備える古タイヤいる。例文帳に追加

In this case, as the used tire to become the raw material, a used tire which has a tread part having a sufficient thickness for an off-road tire, a solid tire or the like for a construction machine vehicle or an industrial vehicle is used. - 特許庁

リム滑りやビードセパレーションがない建設車両ラジアルタイヤを提供する。例文帳に追加

To provide a radial-ply tire for a construction vehicle free of the risk of rim slippage or bead separation. - 特許庁

本発明に係る建設車両用タイヤは、タイヤ幅方向両側のトレッドショルダー領域Sに複数本のラグ溝22を有する。例文帳に追加

This tire for the construction vehicle has two or more lug grooves 22 formed in a tread shoulder area S on both sides in a tire width direction. - 特許庁

同じTKPHを有する複数のタイヤ種の中から、タイヤ摩耗ライフにおいて、最も有利なタイヤ種を定量的な予測に基づいて選択することを可能にする建設車両用タイヤスリップ率測定システム、および、これをいた建設車両用タイヤトレッドパターン選定方法を提供する。例文帳に追加

To provide a tire slip ratio measuring system for a construction vehicle allowing the most advantageous tire type to be selected from a plurality of tire types having the same TKPH based on quantitative prediction in a tire abrasion life, and to provide a tire tread pattern selection method for a construction vehicle using this. - 特許庁

車等高速タイヤ建設車両等低速高負荷変動タイヤ等に好適なタイヤブレーカ材の製造方法およびその製造装置を提供する。例文帳に追加

To provide a manufacturing method of a breaker material for tires which is suitable for high speed tires for passenger cars, etc., low speed, high load variation tires for construction vehicles, etc., and so forth, and to provide its manufacturing equipment. - 特許庁

所定のゴム組成物をチェーファー部に使することによってビード部を強化したタイヤ、特にトラック、バス、産業車両建設車両及び航空機等に適できる重荷重タイヤを提供する例文帳に追加

To obtain a tire having a bead part reinforced by using a fixed rubber composition in a chafer part and a heavy-duty tire, especially applicable to trucks, buses, industrial vehicles, construction vehicles, airplanes, etc. - 特許庁

更に、この建設車両用タイヤは、タイヤ赤道面CL上でタイヤ周方向に延びていて最深部の深さがラグ溝22の深さの70〜110%の範囲内とされた赤道上深溝26を有する。例文帳に追加

Further, the tire for the construction vehicle has an on-equator groove 26 extending in a tire circumferential direction on a tire equator surface CL and having depth of the deepest section set within a range of 70 to 110% of the depth of the lug groove 22. - 特許庁

また、この建設車両用タイヤは、タイヤ幅方向Vに略延び両端がトレッド内に終端する複数本の幅方向細溝24をタイヤセンター部Cに有する。例文帳に追加

Also, the tire has two or more cross-the-width narrow grooves 24 extending nearly in the tire width direction V, terminated within the tread in both ends thereof and arranged in the tire center part C. - 特許庁

乗り心地の悪化を抑制しつつ、補強層の耐久性の確保と、車両の安定性の向上とを両立させた空気入りタイヤ、特には、建設車両等に好適に使される重荷重空気入りタイヤを提供する。例文帳に追加

To provide a pneumatic tire that secures durability of a reinforcing layer as well as improves stability of a vehicle while restraining deterioration of ride comfort, and especially the pneumatic tire for a heavy load favorably used for a construction vehicle etc. - 特許庁

乗り心地の悪化を抑制しつつ、補強層の耐久性の確保と、車両の安定性の向上とを両立させた空気入りタイヤ、特には、建設車両等に好適に使される重荷重空気入りタイヤを提供する。例文帳に追加

To provide a pneumatic tire capable of compatibly suppressing degradation of the ride quality, ensuring the durability of a reinforcing layer and enhancing the stability of a vehicle, in particular, a pneumatic tire for heavy duty to be favorably used for a construction vehicle or the like. - 特許庁

特定の使方法において耐摩耗性とトラクション性能を両立できる建設車両用タイヤを提供する。例文帳に追加

To provide a tire for a construction vehicle capable of compatibly achieving the wear resistance and the traction performance in a specified method of use. - 特許庁

トレッドゴムやベルトの発熱を有効に放熱することができる建設車両ラジアルタイヤを提供する。例文帳に追加

To provide a radial tire for a construction vehicle, in which the heat of a tread rubber and a belt is effectively radiated. - 特許庁

最外側ベルト層の端からの亀裂発生及び進展を抑制する建設車両用タイヤを提供する。例文帳に追加

To provide a tire for construction vehicle which controls the occurrence and progress of cracks from the end of the outermost belt layer. - 特許庁

ショルダー剥離による故障を効果的に防止した建設車両重荷重ラジアルタイヤを提供する。例文帳に追加

To provide a heavy load radial tire for a construction vehicle wherein a failure caused by separation of a shoulder is effectively prevented. - 特許庁

大型の建設機械等の車両タイヤのベルト貼付装置に関し、高所の作業をなくし、簡潔な構造で高精度な装置とする。例文帳に追加

To provide a simply structured high precision device which eliminates an operation at an elevated site, in a belt attaching device for a tire to be used on a vehicle such as a large-size construction machine. - 特許庁

タイヤ製造時における作業性及び耐摩耗性が損なわれることなく、発熱性能が著しく改良され、建設車両などに好適にいられる重荷重空気入りタイヤを提供すること。例文帳に追加

To provide a pneumatic tire for heavy load without hindering workability and abrasion resistance during tire production, remarkably improving heat emission performance, and suitable for using in construction vehicles, etc. - 特許庁

タイヤに縦方向の過大荷重が負荷された場合に、タイヤのサイド部からリムクッション部に至る範囲における折り皺の発生を抑制して、不具合を防ぐことができる耐久性を向上した建設車両バイアスタイヤを提供する。例文帳に追加

To provide a bias tire for a construction vehicle having improved durability, capable of preventing defect by suppressing creases from being generated in the range from a side part to a rim cushion part of the tire when an excessive load in the longitudinal direction is applied on the tire. - 特許庁

カーカス巻き上げ端からのセパレーション故障を抑制しながら、タイヤショルダー部からサイドウォール部にかけてのタイヤサイド剛性を落とすことでビードシートバンドの挿入を容易にし、リム組み作業性の向上を可能にした建設車両空気入りラジアルタイヤを提供する。例文帳に追加

To provide a pneumatic radial tire for a construction vehicle, capable of improving a rim assembling workability by suppressing a separation trouble from a carcass winding end and reducing a tire side stiffness from a tire shoulder part to a side wall part to facilitate a bead band insertion. - 特許庁

本発明に係る建設車両用タイヤでは、タイヤ幅方向両側の複数本のラグ溝22と、タイヤ周方向に延びる赤道上溝26と、タイヤ幅方向に略沿っていて赤道上溝26と交差し少なくとも一端ではトレッド内で終端している複数本の幅方向細溝24と、がタイヤセンター部Cに配置されている。例文帳に追加

In the tire for a construction vehicle, a plurality of lug grooves 22 formed on both sides in the tire cross direction, an on-equator groove 26 extended in the tire circumferential direction, and a plurality of cross directional narrow grooves 24 formed nearly along the tire cross direction and crossing the on-equator groove 26 and terminated within the tread in one end thereof are arranged in a tire center part C. - 特許庁

ベルト層端部での亀裂の発生を抑止しベルト耐久性を向上させたトラック、バス及び建設車両の重荷重ラジアルタイヤを提供する。例文帳に追加

To provide a heavy-load radial tire for trucks, buses and construction vehicles in which generation of cracks in an end of a belt layer is suppressed, and the durability of a belt is improved. - 特許庁

特に駆動輪としていられる場合において、高い耐摩耗性を有しつつ、発熱性の悪化を抑制できる建設車両空気入りタイヤを提供することにある。例文帳に追加

To provide a pneumatic tire for a construction vehicle having a high wear resistance and suppressing deterioration of heat build-up, especially when used as a drive wheel. - 特許庁

駆動輪及び操舵輪のいずれにいられる場合であっても、高い耐摩耗性を有し、さらに、発熱性の悪化を抑制できる建設車両空気入りタイヤを提供することにある。例文帳に追加

To provide a pneumatic tire for a construction vehicle having high abrasion resistance, and capable of restraining the deterioration in heating performance, even when used for any of a driving wheel and a steered wheel. - 特許庁

高馬力の入力に対しても早期のセパレーション故障を回避して、ビード部の耐久性を確保することができる建設車両空気入りラジアルタイヤを提供する。例文帳に追加

To provide a pneumatic radial tire for a construction vehicle, capable of avoiding early separation failure also with respect to input of high horse power and ensuring durability of a bead portion. - 特許庁

ベルト層やカーカス層の強力を低下させることなく、エンベロープ特性を改良することを可能にした建設車両空気入りラジアルタイヤを提供する。例文帳に追加

To provide a pneumatic radial tire for a construction vehicle capable of improving the envelope characteristic without degrading the strength of a belt layer and a carcass layer. - 特許庁

クラウン部の総強力やベルト層のコード配置角度を変えることなくエンベロープ特性を改善した建設車両空気入りラジアルタイヤを提供する。例文帳に追加

To provide a pneumatic radial tire for a construction vehicle improving an envelope characteristic without changing total strength of a crown part and a cord arrangement angle of a belt layer. - 特許庁

スチールコードカーカス層を複数層設ける場合でも、カーカス層間の剥離故障を抑制可能にする建設車両空気入りラジアルタイヤを提供する。例文帳に追加

To provide a pneumatic radial tire for a construction vehicle capable of suppressing a peeling failure between steel cord carcass layers, even when the plurality of steel cord carcass layers are provided. - 特許庁

少なくとも2層のスチールコードカーカス層を設ける構成にしても、ビード部周りの剥離故障を抑制可能にした建設車両空気入りラジアルタイヤを提供することにある。例文帳に追加

To provide a pneumatic radial tire for a construction machine enabling to suppress stripping failure around a bead part even if at least two layers of steal cord carcass layers are provided. - 特許庁

例文

少なくとも2層のスチールコードからなるカーカス層5a,5bを層間で互いに交差するように配置し、各カーカス層5a,5bの端部をそれぞれカーカス層毎に独立に設けたビードコア7a,7bの周りにタイヤ内側から外側へ折り返すように係止した建設車両空気入りラジアルタイヤである。例文帳に追加

Carcass layers 5a, 5b which consist of at least two layers of steal cord are arranged to cross each other between layers, and end parts of carcass layers 5a, 5b are turned up around bead cores 7a, 7b independently provided for each carcass layer from an inside of the tire to an outside of the tire and are locked. - 特許庁

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