例文 (20件) |
slow-speed engineの部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 20件
This controlled slow-down method is started, preferably, when engine speed exceeds activity speed for predetermined rotational speed of the engine.例文帳に追加
制御されたスローダウン法は、好ましくはエンジン速度が所定のエンジン回転数に対する活性速度を超えた時に開始される。 - 特許庁
To provide a slow-down device and a slow-down method controlled when a light-duty combustion engine enters an excess speed condition or a spontaneous ignition condition.例文帳に追加
軽量燃焼機関が超過速度又は自然発火状態に入った時の制御されたスローダウン装置及び方法を提供する。 - 特許庁
To correct a speed change time constant so that a speed change speed becomes slow, when the output torque of an engine is reduced.例文帳に追加
エンジンの出力トルクが低減された場合に、変速速度が遅くなるように変速時定数を補正する。 - 特許庁
Prohibiting slow down control and controlling engine speed according to load condition are also good when it is judged that remaining buttery capacity is low.例文帳に追加
バッテリ残量が少ないと判断されたときには、スローダウン制御を禁止して負荷に応じたエンジン回転数とするだけでもよい。 - 特許庁
An engine speed control part 25 controls engine speed to a target value Netgt determined according to load by adjusting a throttle valve TH and has a slow down function slowing down engine speed lower under a no-load or light load condition.例文帳に追加
回転数制御部25は負荷に応じて決定される目標値Netgtによってスロットル弁THを調節してエンジン回転数を制御するとともに、無負荷ないし軽負荷時はエンジン回転数をさらに低くするスローダウン機能を有する。 - 特許庁
Consequently, since the engine operation parameter at which change speed is slow is a value close to a value obtained after engine output torque is changed when driver's engine output change demand occurs actually, engine output torque is changed in a short time in accordance with driver's engine output change demand.例文帳に追加
これにより、実際に運転者の機関出力変更要求が生じた時点では、変化速度の遅い機関運転パラメータも機関出力トルク変更後に近い値となっているため、運転者の機関出力変更要求に応じて短時間で機関出力トルクが変化する。 - 特許庁
To solve a problem that response of torque increase of an engine in relation to increase of load is slow by employing an engine equipped with an electronic control fuel injection device as an internal combustion engine, detecting engine speed and fuel injection quantity, detecting load from change of engine speed and increasing engine speed and torque at a time of increase of load.例文帳に追加
従来負荷の増加に対するエンジンのトルク増加の応答が遅かったので、内燃機関として電子制御式燃料噴射装置を具備したエンジンを採用して、その回転数と燃料噴射量を検知して、回転速度の変化から負荷を検出し、負荷が増大した時に回転数を上げてトルクの増加を図ろうとする。 - 特許庁
To provide a fuel injection control device of an internal combustion engine capable of attaining high output by proper fuel injection even if a CPU having a slow processing speed is applied to a high rotation type engine.例文帳に追加
処理速度の遅いCPUを高回転型エンジンに適用しても、適切な燃料噴射による高出力を達成することができる内燃機関の燃料噴射制御装置を提供すること。 - 特許庁
Specified maps respectively corresponding to three kinds of running modes (normal mode, high-speed mode and slow-speed mode) are stored in an EEPROM of ECU (engine control device).例文帳に追加
ECU(エンジン制御装置)のEEPROMには、3種類の走行モード(標準モード、機敏モード、緩やかモード)のそれぞれに対応する規定マップが記憶されている。 - 特許庁
Specified maps corresponding to three kinds of running modes (normal mode, high-speed mode and slow-speed mode) are stored in an EEPROM of an ECU (engine control device).例文帳に追加
ECU(エンジン制御装置)のEEPROMには、3種類の走行モード(標準モード、機敏モード、緩やかモード)のそれぞれに対応する規定マップが記憶されている。 - 特許庁
To restrict a rise of a engine speed and to allow slow running when operating the quick acceleration in the remarkably low speed condition immediately after starting the traveling of a vehicle.例文帳に追加
車両走行開始直後等、極めて低速の状態で急加速操作が行われたときにエンジン回転数の上昇を抑制してゆっくり走れるようにする。 - 特許庁
To prevent the phenomenon that an engine speed is increased without releasing a partial clutch engagement mode, and a clutch slipping state is continued, when the load is suddenly reduced by that a road surface becomes suddenly flat or declined in the traveling direction in very slow traveling or very slow backward traveling.例文帳に追加
微速走行あるいは微速後退走行を行うときに、路面が急に平坦になる、あるいは進行方向に下り坂になるなどにより、負荷が急に小さくなるときに、半クラッチ・モードが解除されないまま、エンジン回転が上昇しクラッチが滑る状態が継続する現象を回避する。 - 特許庁
Maintaining of engine in high rotational speed state is suppressed, when the power of the battery 43 is restored, if the hybrid vehicle is in the state of slow acceleration.例文帳に追加
ハイブリッド型車両が緩加速状態にあると、バッテリ43の電力を回復させるに当たり、エンジン回転速度を高い状態に維持するのが抑制される。 - 特許庁
To make the valve opening speed of a choke valve fast immediately after the start of engine warm-up operation and slow as coming to the end of warm-up operation in an auto choke device of a carburetor.例文帳に追加
気化器のオートチョーク装置において,チョーク弁の開弁速度を,エンジンの暖機運転開始直後に早く,暖機運転終了に近づくにつれて遅くすることを可能にする。 - 特許庁
To provide a communication protocol processor that can attain ample network performance, while using a low power consuming and low-cost offload engine, even if it is small scaled and has a slow operating speed.例文帳に追加
小規模で動作スピードが遅くても、低消費電力で安価なオフロードエンジンを使用して充分なネットワークパフォーマンスを実現できる通信プロトコル処理装置を提供する。 - 特許庁
To solve a problem in an engine tester for simulating a load by using a controller having a vehicle model part and a torque control part, that an unstable phenomenon appears in engine speed when a response is slow in a closed loop of a shaft torque control system relative to a closed loop of the model part.例文帳に追加
車両モデル部及びトルク制御部を持った制御装置を用いて負荷を模擬するエンジン試験装置においては、車両モデル部の閉ループに対して軸トルク制御系の閉ループの応答が遅い場合、エンジン速度に不安定現象が発生する。 - 特許庁
At the sudden acceleration start time (a) from the idle state of an acceleration pedal, a throttle valve opening is decided by an engine speed (b) independently from the stepping-on of the acceleration pedal and at the acceleration start time, the release of the throttle valve opening is slow and thereafter such control that the release speed of the throttle valve is raised is carried out.例文帳に追加
アクセルペダルのアイドル状態からの急加速開始時(イ) に、スロットル弁開度をアクセルペダルの踏み込みとは独立に機関回転数(ロ) によって決定し、加速開始時にスロットル弁開度の開放が遅く、その後スロットル弁の開放速度を上げてゆく制御を行う。 - 特許庁
When a gear selection mode of the automatic transmission is in an automatic shift mode, a movement control amount of the indicator is determined by using a filter constant B with which the response speed of a change in an instruction position of the indicator for the change of the number of rotations of the engine is relatively slow.例文帳に追加
自動変速機のギア選択のモードがオートマチックシフトモードである場合は、エンジン回転数の変化に対する指針の指示位置の変化の応答速度が相対的に遅くなるフィルタ定数Bを用いて、指針の移動制御量を決定する。 - 特許庁
If an actual ignition time lag disagrees with the command value making ignition time lag due to abnormal conditions (if no ignition time angle lag occurs at all against a lag command or if the lag speed is slow compared with such as commanded), ignition timing is faster and engine torque can be less reduced, as that engine revolutions become much higher than the target revolution during usual engine idling time.例文帳に追加
点火時期を遅角化する制御指令に対して、異常発生により実際の点火時期が指令値通りに遅角されない場合(点火時期遅角の制御指令に対して全く遅角されない場合や、点火時期遅角の制御指令に対して遅角速度が遅い場合)には、点火タイミングが早くエンジントルクの低下が少ないため、エンジン回転数が通常のアイドル運転時の目標回転数よりも大きく上昇してしまう。 - 特許庁
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