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3軸船の英語
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「3軸船」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 53件
船尾構造体4は、船尾船体3から後方に伸び、船体中心線Cに対し外側に広がり、複数のプロペラ軸12、22のうち船尾船体3から後方に伸びた部分を内包する。例文帳に追加
The stern structural body 4 extends backward from a stern 3 and expands outward relative to a vessel center line C to include portions which extend backward from the stern 3 out of the plurality of propeller shafts 12, 22. - 特許庁
右舷プロペラ軸12は、船尾船体3から後方に伸び、右舷プロペラ10に接続される。例文帳に追加
The starboard propeller shaft 12 extends backward from the stern 3 and is connected to the starboard propeller 10. - 特許庁
左舷プロペラ軸22は、船尾船体3から後方に伸び、左舷プロペラ20に接続される。例文帳に追加
The port propeller shaft 22 extends backward from a stern 3 and is connected to the port propeller 20. - 特許庁
風と海は3本の直交軸に沿って船の重心を動かすかもしれない例文帳に追加
wind and sea may displace the ship's center of gravity along three orthogonal axes発音を聞く - 日本語WordNet
オーバーラッピングプロペラを装備した一軸船型の船尾船体を有する船舶において、船尾端より前方の船尾船体両舷から突出したプロペラ軸3,4が挿通する船尾管3a,4aと船尾船体との間隙を水平方向に突出したブラケットフィン8で塞いだことを特徴とする。例文帳に追加
This ship has a stern hull of a uniaxial ship shape with the overlapping propeller, and is characterized in that the clearance between the stern hull and stern pipes 3a and 4a for inserting propeller shafts 3 and 4 projected from both boards of the stern hull in front of the stern end is blocked by a bracket fin 8 projecting in the horizontal direction. - 特許庁
船首側,船尾側の気胴3,3の左右気胴部21,21は、気胴部軸心Pを中心に船内側から船外側に向けて回転力Fを付与された状態が維持される。例文帳に追加
Right and left air-filled body portions 21, 21 of the air-filled bodies 3, 3 on the bow and stern sides is maintained to be under such a condition that a rotational force F is applied from the inside of the canoe to the outer side of the canoe with a body portion shaft center P centered. - 特許庁
サドル3は、軸受8が船尾から中央部に寄った位置、好ましくは船尾から艇体長の1/4程度中央部に寄った位置に取り付ける。例文帳に追加
The saddle 3 is mounted at a position, where the bearing near a central part from a stern, preferably at a position near the central part of 1/4 of the hull length from the stern. - 特許庁
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「3軸船」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 53件
加えて、動揺防止枠桁25の船体3側の端部は船体3に設けられたブラケット27に軸支されており、動揺防止枠桁25は船体3の左右方向の軸29を回転軸として一定範囲で回転可能である。例文帳に追加
In addition, an end on the hull 3 side of the vibration preventive frame girder 25 is journaled by a bracket 27 arranged in a hull 3, and the vibration preventive frame girder 25 can rotate in a specific range with a shaft 29 in the lateral direction of the hull 3 as a rotary shaft. - 特許庁
船舶3と同体的に縦軸方向に揺動する減衰構造体4は、自己が持つ減衰性能により、船舶3の縦軸方向の運動エネルギーを減衰させる。例文帳に追加
The damping structural body 4 oscillating in a vertical shaft direction together with the vessel 3 damps the motion energy of the vertical shaft direction of the vessel 3 by its own damping performance. - 特許庁
ロープ取付け器ホルダー5を押すと支点は支点3に変わり、係船施設を軸に下げながらロープ取付け器ホルダー5を手前に引くと自船のロープ1は係船施設の周りを回り、離れた位置からでも係船ロープ掛けすることが出きる。例文帳に追加
When the rope mounting device holder 5 is pressed, the fulcrum 3 is used as the fulcrum, and the rope 1 of the self-ship is turned around the mooring equipment in drawing the rope mounting device holder 5 to this side while lowering the mooring equipment to a shaft, whereby the mooring rope can be hung from a separated position. - 特許庁
船尾の船底2に左右一対のツイン・スケグを備えているツイン・スケグ船において、左右一対のスケグ3よりなるツイン・スケグが、プロペラの軸中心位置付近で下端部側を船体幅方向外側に広げるように折曲した折曲部5を備えている。例文帳に追加
In the twin skeg vessel provided with a pair of right and left twin skegs on the vessel bottom 2 of a stern, the twin skeg comprising the pair of right and left skegs 3 is provided with a bent part 5 bent so as to enlarge a lower end side outward in a hull width direction near the axis of a propeller. - 特許庁
公共スペースに境界をつける左舷および右舷の長手方向船楼は、船舶の軸方向長手面から離れ、したがって長手方向船楼および公共スペースを組合せた幅の、水線における船舶の幅に対する比率は1.3から3である。例文帳に追加
The superstructures of the port side and the bow side in the longitudinal direction which bound the public space are apart from the longitudinal surface in the axial direction, whereby the ratio of combined width of the superstructures in the longitudinal direction and the public space to the ship width at a water level is from 1.3 to 3. - 特許庁
船体外板5を船体内部3から船体外部4にわたり貫通して設置されてフィン9を支持するリギング軸2を、フィン9の上側及び下側で回動可能に支持するフィンスタビライザ用軸受け装置1を前提とする。例文帳に追加
A fin stabilizer bearing device 1 is constructed in such a manner that a rigging shaft 2 installed by putting a vessel body outer board 5 from a vessel body inner part 3 through a vessel body outer part 4 to support a fin 9 is supported rotatably in the upper and lower sides of the fin 9. - 特許庁
本発明の船舶の推進装置は、船体1に設けられた舵2(支持体)と、舵2に略水平方向の回転軸を中心に回転可能に配置された反転台3(回転体)と、反転台3に回転軸と駆動軸とが偏芯するように接続された推進器4と、を備えている。例文帳に追加
The propulsion device for the marine vessel is provided with a rudder 2 (support) provided on a hull 1; a reversal base 3 (rotation body) rotatably arranged on the rudder 2 making a rotation shaft in an approximately horizontal direction as a center; and a propulsion unit 4 connected to the reversal base 3 such that the rotation shaft and a drive shaft are made eccentric. - 特許庁
船舶推進装置は、船舶に設けられた旋回筒9と、連動する推進軸3、垂直駆動軸4及び推進軸5と、推進軸の端部に設けられた推進器翼1と、推進器翼のピッチを設定する駆動機構14を有する。例文帳に追加
This marine propulsion apparatus has a swinging tube 9 provided on a ship, an interlocking propeller shaft 3, a vertical driving shaft 4 and a propeller shaft 5, a propeller blade 1 provided at the end of the propeller shaft, and a driving mechanism 14 for setting a pitch of the propeller blade. - 特許庁
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