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英和・和英辞典で「Tail to engine.」に一致する見出し語は見つかりませんでしたが、
下記にお探しの言葉があるかもしれません。

「Tail to engine.」の部分一致の例文検索結果

該当件数 : 30



例文

To provide an excellent productivity muffler for an internal combustion engine connected with a long tail pipe.例文帳に追加

ロングテールパイプが接続される生産性のよい内燃機関用マフラを得る。 - 特許庁

To provide a tail pipe structure of an exhaust system of an engine capable of improving mountability to a vehicle body frame by reducing the arrangement space of a tail pipe while reducing a pressure loss of an exhaust gas by ensuring a passage cross sectional area of the tail pipe.例文帳に追加

テールパイプの通路断面積の確保により排ガスの圧損を低減した上で、テールパイプの取回しスペースを縮小して車体フレームへの架装性を向上できるエンジンの排気系のテールパイプ構造を提供する。 - 特許庁

To secure an enough function for receiving soot while avoiding increase in mass causing increase in stress by vibration of a tail pipe, in an engine exhaust system leading exhaust of an engine which is installed in an engine room to the outside through the tail pipe of a muffler and an exhaust tube.例文帳に追加

エンジンルームに設置されたエンジンの排気を、マフラーのテールパイプ及びエキゾーストチューブを介して外部に導くエンジン排気装置において、テールパイプの振動による応力増加の原因となる質量増加を避けながら、十分な煤受け機能を確保する。 - 特許庁

The turbine engine 22 has a center body 38 in a gas flow path, a downstream tail cone 58, and a pilot 56 proximate to the upstream end of the tail cone 58.例文帳に追加

タービンエンジン22は、ガス流路内のセンターボディ38と、下流テールコーン58と、このテールコーン58の上流端部にあるパイロット56とを有する。 - 特許庁

A muffler 13 having a tail pipe 15 constructed of a flexible pipe is connected to the exhaust side of an engine 11.例文帳に追加

また、エンジン11の排気側にはフレキシブルパイプからなるテールパイプ15を有するマフラ13を接続する。 - 特許庁

To provide a construction machine capable of preventing introduction of rain water and the like into an exhaust tail pipe at the time of stoppage of an engine.例文帳に追加

エンジンの停止時に排気尾管に雨水等が侵入するのを防止できる建設機械を提供する。 - 特許庁

To provide an exhaust muffler with a tail pipe suppressing pulsation waves, increasing an engine output and improving fuel economy.例文帳に追加

脈動波を抑制し、エンジン出力の増大や燃費の改善効果を図るテールパイプ付き排気マフラーを提供する。 - 特許庁

To finely adjust the size of an exhaust port of a tail pipe, in an exhaust system of an internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の排気装置において、テールパイプの排気口の大きさを細かに調整できるようにする。 - 特許庁

The exhauster 41 of the combine harvester 11 is equipped with: an exhauster silencer 51 connected to an engine 23 in an engine room 21; a tail pipe 61 arranged at the upper part of a machine body and discharges an exhaust gas from the engine 23; and an open air induction part 71 for introducing open air in the engine room 21 to the tail pipe 61.例文帳に追加

コンバイン11の排気装置41に、エンジンルーム21内でエンジン23に接続された排気サイレンサ51と、機体上方に配管されてエンジン23からの排気ガスを排出するテールパイプ61と、エンジンルーム21内の外気をテールパイプ61内に導入させる外気導入部71とを備える。 - 特許庁

In this dealing system 100, the calculation engine 103 of financial engineering is applied to an option price evaluation method, and the features of Leptokurcity and Fat-Tail are expressed in linear Boltzmann equations for defining the probability measure that is unique with neutral risk.例文帳に追加

ディーリングシステム100において、金融工学におけるボルツマンモデル103をオプション価格評価法に用い、線形ボルツマン方程式でLeptokurcityとFat-Tailの特徴を表現することにより、リスク中立でかつ一意的な確率測度を定義する。 - 特許庁

To provide an exhaust device for an internal combustion engine making installation of a sub-muffler to a tail pipe and installation of a muffler having a large volume resonance chamber unnecessary, suppressing increase of sound pressure by air-column resonance of the tail pipe even in deceleration of the internal combustion engine by a simple structure, and reducing weight and manufacturing cost.例文帳に追加

テールパイプへのサブマフラの介装や、大容量の共鳴室を有する消音器の設置を不要にして、内燃機関の減速時においてもテールパイプの気柱共鳴による音圧の増大を簡単な構造で抑制することができ、重量や製造コストを低減することができる内燃機関の排気装置を提供すること。 - 特許庁

An attaching bracket 35 is fastened to a frame member 7 fixed to a vehicular body frame attached with an engine, and an attaching flange 33 fixed to the tail pipe 30 is fastened to the attaching bracket 35.例文帳に追加

エンジンを取着した車体フレームに固設したフレーム部材7に取付ブラケット35を締着し、取付ブラケット35にテールパイプ30に固設した取付フランジ33を締着する。 - 特許庁

The exhaust device includes an exhaust pipe 13 connected to the engine, a silencer 10 connected to the exhaust pipe 13, and a tail pipe 14 connected to the downstream end of the silencer 10.例文帳に追加

エンジンに接続されるエキゾーストパイプ13と、エキゾーストパイプ13に接続されるサイレンサ10と、サイレンサ10の下流端に接続されるテールパイプ14とを有する。 - 特許庁

To provide an exhaust emission control system for an internal combustion engine capable of utilizing NOx purification function by a second selective reduction catalyst at a downstream side to the maximum while suppressing discharge of a reduction agent from a tail pipe.例文帳に追加

テールパイプからの還元剤の排出を抑制しつつ、下流側の第2選択還元触媒によるNOx浄化性能を最大限に活かしきることができる内燃機関の排気浄化システムを提供すること。 - 特許庁

To efficiently cool a midway part of a muffler pipe by using cooling air of a cooling fan, even when extending a tail pipe to the rear side of an engine.例文帳に追加

テールパイプをエンジンの後部側方に延出する場合でも、冷却ファンの冷却風を利用してマフラパイプの中途部を効率よく冷却できるようにする。 - 特許庁

To provide an exhaust system of an internal combustion engine which suppresses increase in sound pressure level due to the air column resonance of a tail pipe without need for complex control with a simple constitution while suppressing increase in weight and production costs.例文帳に追加

重量の増大や製造コストの増大を低減しつつ、複雑な制御が不要で簡素な構成で、テールパイプの気柱共鳴によって音圧レベルが増大してしまうことを抑制する内燃機関の排気装置を提供する。 - 特許庁

To provide an exhaust device for an internal combustion engine which surely suppresses increase in sound pressure level due to air-column resonance of a tail pipe by a simple construction, while reducing the increase in weight and the increase in manufacturing costs.例文帳に追加

重量の増大や製造コストの増大を低減しつつ、簡素な構成で、テールパイプの気柱共鳴によって音圧レベルが増大してしまうことを確実に抑制することができる内燃機関の排気装置を提供すること。 - 特許庁

To provide a spiral tail for an energy saving type exhaust muffler suppressing pulsation wave generated when exhaust gas is discharged to atmosphere from an exhaust muffler outlet as much as possible, increasing engine output, and improving fuel economy.例文帳に追加

排気マフラー出口から大気中に放出される際に生じる脈動波を極力防止し、エンジン出力の増大や燃費の改善効果を図る省エネ型排気マフラー用スパイラルテールを提供する。 - 特許庁

To provide a method and a device for conducting eddy current flaw detection inspection for a metal post having an unevenness in one dimensional direction such as a turbine engine tab tail post.例文帳に追加

本発明は、総括的にはタービンエンジンダブテールポストのような、一方向に起伏のある金属ポストを渦電流探傷検査するための方法及び装置に関する。 - 特許庁

To provide a rotor speed control system with large attenuation of the resonance frequency of a main rotor and a tail rotor, while improving the engine response by the speedy responsiveness of the fuel flow.例文帳に追加

燃料流の迅速な応答性によってエンジンの応答性を向上させるとともに、主ロータと尾部ロータの共振振動数の減衰が大きいロータ速度制御システムを提供する。 - 特許庁

To provide an engine exhaust structure not affecting displacement of an atmosphere opening end part of a tail pipe of a muffler even if assembly error occurs when connecting an exhaust pipe with the muffler.例文帳に追加

排気パイプとマフラーとの連結の際、組立誤差が生じてもマフラーのテールパイプの大気開放端部の変位に影響しないエンジンの排気構造を提供する。 - 特許庁

To provide a helicopter power transmission device capable of continuously changing the rotational speed of a main rotor or a tail rotor by keeping constant the rotational speed of an engine.例文帳に追加

エンジンの回転数を一定に保持して、主ロータまたはテールロータの回転数を連続的に変化させるヘリコプタの動力伝達装置を提供する。 - 特許庁

In the exhaust system 10, catalyst converters 3, 4, a center pipe 5, a muffler 6, a tail pipe 8 and a gas discharge port 9 are continuously provided on a front pipe connected to an exhaust manifold provided on an engine 1.例文帳に追加

排気系10は、エンジン1に設けられた排気マニホールドに接続されたフロントパイプ2に、触媒コンバータ3,4、センターパイプ5、マフラ6、テールパイプ8、及びガス排出口9が連設されたものである。 - 特許庁

To provide a turning frame structure of construction machine capable of manufacturing a tail frame without requiring a holding fixture for fixedly holding an engine bracket and a frame member each other.例文帳に追加

エンジンブラケットとフレーム部材とを互いに固定保持する保持治具を要することなくテールフレームを製作することができる建設機械の旋回フレーム構造の提供。 - 特許庁

In the exhaust structure 10, exhaust air from an engine is fed out to the outside of a vehicle via respective front pipes 12, a main muffler 16, a rear pipe 38, a sub-muffler 40 and a tail pipe 46.例文帳に追加

排気構造10では、エンジンからの排気が、各フロントパイプ12、メインマフラ16、リヤパイプ38、サブマフラ40及びテールパイプ46を経て車両外へ送出される。 - 特許庁

The system is provided with a flight control computer composed so as to predict torque demanded at a main rotor and a tail rotor, and an engine fuel control system composed so as to acquire a demanded engine acceleration/deceleration ratio by calculating a rate of change of total torque and converting the rate of change of the total torque into the engine acceleration/deceleration ratio.例文帳に追加

このシステムは、主ロータとテールロータで要求されるトルクを予測するように構成された飛行制御コンピュータと、合計トルクの変化率を算出し、合計トルクの変化率をエンジン加速/減速率に換算して、要求されるエンジン加速/減速率を得るように構成されたエンジン燃料制御システムとを備える。 - 特許庁

The pulse detonation engine 1 is equipped with a flow passage connecting a suction port 2, a combustion chamber 3, and a tail pipe 4, fuel supply devices 5, 5a for supplying fuel to the combustion chamber 3, and oxidizer supply devices 6, 6a for supplying an oxidizer to the combustion chamber 3.例文帳に追加

吸気口2と燃焼室3とテールパイプ4を連ねた流路を備えるとともに、燃焼室3へ燃料を供給する燃料供給装置5,5aを備えたパルスデトネーションエンジン1において、燃焼室3へ酸化剤を供給する酸化剤供給装置6,6aを付設して構成する。 - 特許庁

例文

To provide an exhaust system for an internal combustion engine, reducing its weight and also reducing production cost, by providing an on-off valve requiring no complicated control and having a simple structure so that an increase in sound pressure is suppressed by the air column resonance of a tail pipe.例文帳に追加

複雑な制御が不要で簡素な構成の開閉弁を設けることにより、テールパイプの気柱共鳴によって音圧が増大してしまうのを抑制することができるようにして、重量を低減することができるとともに製造コストを低減することができる内燃機関の排気装置を提供すること。 - 特許庁

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Tail /téɪl/
(動物の)尾, しっぽ
to /toː/
…(のほう)へ
NE. /ni/
ネオン

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