例文 (60件) |
"エラー制御"を含む例文一覧と使い方
該当件数 : 60件
本発明に記載の方法は、その復調規則を改修した復調テーブルにより、余分に更正回路を増設せずに、ランレングス制限コードのエラーを更正して正確なシーケンスを取得し、エラー制御コードのエラー率を下げ、データ復調の正確性を増す。例文帳に追加
The present invention discloses a method for acquiring an accurate sequence by correcting the error of the RLL code without extending a correction circuit excessively while using a demodulation table with modified demodulation rules, to reduce the error rate of an error control code and to improve accuracy of data demodulation. - 特許庁
ピッチ・ビットの1つ以上を、発声ビットの1つ以上および利得ビットの1つ以上と組み合わせて第1パラメータ・コードワードを作成し、これをエラー制御コードでエンコードして第1FECコードワードを生成し、これをフレームのビット・ストリームに含ませる(225)。例文帳に追加
A 1st parameter code word is generated by combining one or more pitch bits with one or more voicing bits and one or more gain bits, and encoded with an error control code to generate a 1st FEC code word, which is included in the bit stream of frames (225). - 特許庁
エラー制御部13は、入力部9での選択入力に基づき選択されたエラー情報であって当該装置の動作によって発生した障害に係るエラー情報一覧を作成制御して表示部9に表示制御し、解除入力によって障害状態を解除制御する。例文帳に追加
An error control part 13 controls to generate a list of the error information related to the fault caused by the operation of the apparatus, being the error information selected based on the selective input in the input part 9, to display it on the display part 9, and to recover from the state of the fault by the recover input. - 特許庁
この画像記録装置においては、異常発生時に、表面処理部内の記録シートの有無・種類を検出し、その結果に応じて表面処理部上流および下流ユニットの駆動を制御することにより的確なエラー制御を行うことができる。例文帳に追加
In the image recording device, at generation of abnormality, existence/kind of the recording sheet in the surface treatment part is detected and driving of the upstream and downstream units of the surface treatment part is controlled according to the result, thereby, appropriate error control can be performed. - 特許庁
第3段階では、付加的白色ガウス雑音チャネル 上の実際のエラー制御コードのフレームエラー率を指定する単一基準曲線の参照テーブルを用いることによってフレームエラー率を決定するために、実効SNRが用いられる。例文帳に追加
In the third step, the effective SNR is used in order to determine a framing error ratio by using a reference table of a single reference curve which specifies the framing error ratio of an actual error control code on an additional white gaussian noise channel. - 特許庁
テストアドレス情報(TEST_ADDR)はエラーを発生させたいアドレス(メモリモジュール131上の番地)を指定するためのものであり、これが有効メモリアドレス(MEM_ADDRESS)の値と一致した時に、エラー制御モジュール132によってデータ変更処理動作が実行される。例文帳に追加
Test address information (TEST ADDR) is for designating an address (address on memory module 131) where an error is desired to be generated, and when the test address information coincides with the value of the address (MEM ADDRESS), the module 132 executes a data change processing operation. - 特許庁
そして、解釈情報、構成情報、エラー制御情報、コード方向情報を第1コードイメージまたは/及び第2コードイメージにエンコーディングし、第1コードイメージ及び第2コードイメージを所定の色相及び輝度差が生じるように設定して、二つのコードイメージを結合することによって混合コードを生成する。例文帳に追加
The mixed code is produced by encoding interpretation information, construction information, error control information, and code direction information into the first code image and/or the second code image, setting a predetermined difference in color and brightness between the first and second code images, and combining the first and second code images. - 特許庁
ホスト機器からの設定により複数の転送モードを切り替える記憶装置であって、リアルタイムデータ転送モードと非リアルタイムデータ転送モードの少なくとも2つの転送モードに応じてエラー制御およびスタンバイ制御を変更する転送制御部104を有することを特徴とする。例文帳に追加
This storage device configured so as to switch a plurality of transfer modes according to setting from host equipment, is provided with a transfer control part 104 for changing error control and stand-by control according to at least two transfer modes, that is, a real time data transfer mode and a non-real time data transfer mode. - 特許庁
遊技機は、スタートスイッチ30に係る操作信号とスタートスイッチ30以外のいずれかのスイッチに係る信号との入力間隔であって、連続して入力される2個の信号の入力間隔が、予め定められた所定時間以内である場合に、エラー処理を行うためのエラー制御手段210を備える。例文帳に追加
The game machine includes an error controlling means 210 for processing an error when an input interval of two signals sequentially input is a predetermined time or shorter, wherein the input interval consists of an interval of an operative signal referring to a start switch 30 and a signal referring to any switch other than the switch 30. - 特許庁
パチンコ遊技機は、所定数の遊技球の払出が完了したことを条件に、払出が行われた遊技球の検出が行われてから、再度、払出が行われた遊技球の検出が行われることなく払出監視時間(B2=0.3秒)が経過したときに、遊技球の払出におけるエラーに関する所定のエラー制御を行う。例文帳に追加
On condition that the putout of a prescribed number of game balls is completed, this Pachinko game machine detects the putout game balls and, again when elapsing a putout monitoring time (BS=0.3 second) without detecting the putout game balls, executes a prescribed error control related to the error in the putout of the game balls. - 特許庁
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