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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > アクティブスタビライザに関連した英語例文

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アクティブスタビライザを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 26



例文

アクティブスタビライザ補正装置例文帳に追加

ACTIVE STABILIZER CORRECTION DEVICE - 特許庁

アクティブスタビライザ装置例文帳に追加

ACTIVE STABILIZER DEVICE - 特許庁

減速機および車両用アクティブスタビライザー装置例文帳に追加

REDUCTION GEAR AND VEHICULAR ACTIVE STABILIZER DEVICE - 特許庁

アクティブスタビライザ装置およびその異常判定方法例文帳に追加

ACTIVE STABILIZER DEVICE AND ITS ABNORMALITY DETERMINATION METHOD - 特許庁

例文

アクティブスタビライザの弾性力を可変に制御するアクティブスタビライザ制御手段は、車体に対する左右の車輪の変位を検出する左右のストロークセンサの指示値の差が所定の範囲内にあるときアクティブスタビライザが中立状態にあると判断する。例文帳に追加

In the vehicle, an active stabilizer control means 20 for variably controlling the elastic force of an active stabilizer determines that the active stabilizer is in a neutral state when the difference of the indicated values of right and left stroke sensors 48L, 48R for detecting the displacement of right and left wheels with respect to a vehicle body is within a predetermined range. - 特許庁


例文

アクティブスタビライザの中立状態確認の重要性に鑑み、アクティブスタビライザの中立状態の確認を特にそのために追加の手段を設けることなく行うことのできる車輌を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicle capable of checking the neutral state of an active stabilizer without providing any special means therefor in the light of importance of checking the neutral state of the active stabilizer. - 特許庁

さらに、前輪接地荷重制御部31は、この接地荷重量に基づいて左右前輪のアクティブスタビライザを制御する。例文帳に追加

Based on the grounding load amount, a front wheel grounding load control part 31 controls active stabilizers of the right and left front wheels. - 特許庁

この補正により、アクティブスタビライザが実際に発生する適正な力を考慮して各輪要求減衰力が算出される。例文帳に追加

The respective wheel request damping forces are calculated by taking into consideration proper force actually generated by the active stabilizer by this correction. - 特許庁

アクティブスタビライザ装置とステアリングギヤ比変更装置とを備えた車両の実用性を向上させる。例文帳に追加

To improve practicality of a vehicle including an active stabilizer device and a steering gear ratio changing device. - 特許庁

例文

ステップS13ではスタビライザECUと協調して乗り心地制御により車輪の変位に合わせてアクティブスタビライザ装置を作動させる。例文帳に追加

In a step S13, the ECU cooperates with a stabilizer ECU to operate an active stabilizer device according to the displacement of the wheels by comfort control. - 特許庁

例文

アクティブサスペンション機構20は、アクティブスタビライザバー21、電動モータ22およびスタビリンク23を備える。例文帳に追加

The active suspension mechanism 20 is equipped with an active stabilizer bar 21, an electric motor 22 and a stabilizer link 23. - 特許庁

本発明は、電動機に発生した回生電力の効率的な利用を図ることができるアクティブスタビライザ装置の提供を目的とする。例文帳に追加

To provide an active stabilizer device which can efficiently utilize the regenerative electric power generated in an electric motor. - 特許庁

パワーステアリング/アクティブスタビライザ用DCDCコンバータ12の最大出力電力を、パワーステアリング用インバータ13の最大電力とアクティブスタビライザ用インバータ15の最大電力の合計値より小さな値に設計する。例文帳に追加

The maximum output power of a DC-DC converter 12 for power steering/active stabilizer is designed to a value smaller than the sum of the maximum power of an inverter 13 for power steering and the maximum power of an inverter 15 for active stabilizer. - 特許庁

路面の凹凸による車輪の上下振動が車体に伝わることにより車輌の乗り心地が損なわれることを、アクティブスタビライザの制御により低減するが、車輌の乗り心地の良さよりも車輌の走行性能がより重要となる車輌の運転状態に於いては、その要請に適合したアクティブスタビライザの制御を行う。例文帳に追加

To perform control of an active stabilizer adapted to requirements in the driving state of a vehicle that traveling performance of the vehicle becomes more important than riding comfortability of the vehicle although it is reduced that the riding comfortability of the vehicle is impaired by the fact that vertical vibration of a wheel by irregularity of a road surface is transmitted to a vehicle body by control of the active stabilizer. - 特許庁

アクティブスタビライザ装置は、前輪2及び後輪3のそれぞれに設けられたスタビライザバー6f、6rを捻るアクチュエータ8f、8rを操作することにより車両1のローリングを抑制できる。例文帳に追加

This active stabilizer device can restrain rolling of the vehicle 1 by operating actuators 8f and 8r for twisting stabilizer bars 6f and 6r respectively arranged in the front wheel 2 and the rear wheel 3. - 特許庁

そして車体上下加速度の変動の所定の高周波数領域に於ける強さが所定の限界値以上になるとアクティブスタビライザをロックする。例文帳に追加

Further, the active stabilizer is locked when the intensity in a predetermined high frequency area of variation of the vehicle body vertical acceleration becomes a predetermined limit value or more. - 特許庁

この要求に応じて、ECU41は、旋回外側のサスペンションスプリング11のバネ定数を増大させるとともにアクティブスタビライザ21,22のねじり剛性を増大させる。例文帳に追加

According to the requirement, the ECU 41 increases the spring constant of a suspension spring 11 on an outer side of turning and increases the twisting rigidity of active stabilizers 21, 22. - 特許庁

計算された目標アクティブスタビライザ力および要求減衰力に基づいて、スタビライザアクチュエータ23F,23Rの作動および各サスペンションアクチュエータ132FR,132FL,132RR,132RLの作動が制御される。例文帳に追加

The operation of stabilizer actuators 23F, 23R and the operation of each suspension actuator 132FR, 132FL, 132RR, 132RL are controlled based on the calculated target active stabilizer force and the required damping force. - 特許庁

アクティブスタビライザのアクチュエータの作動によるロール剛性制御と減衰力特性変更装置の作動によるダンパの減衰力特性制御の重複を防止すること。例文帳に追加

To prevent the duplication of a roll rigidity control by operation of an actuator in an active stabilizer and a damping force characteristic control of a damper by operation of a damping force characteristic changing device. - 特許庁

先ず車体上下加速度の変動の所定の中周波数領域に於ける強さが所定の限界値以上であるときアクティブスタビライザを解放する。例文帳に追加

The active stabilizer is firstly released when intensity in a predetermined middle frequency area of variation of vehicle body vertical acceleration is a predetermined limit value or more. - 特許庁

ショックアブソーバの減衰力とアクティブスタビライザのロール剛性とを協調させて変更制御する車両の姿勢制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a vehicular attitude control device for changing/controlling damping force of a shock absorber and roll rigidity of an active stabilizer while making them cooperate with each other. - 特許庁

アクティブスタビライザに異常が発生した場合であってもバネ上部材の振動の抑制効果の低下ができるだけ抑えられるようにダンパの減衰力特性を制御する減衰力制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a damping force control device for controlling a damping force characteristic of a damper so as to minimize reduction in the vibration restraining effect of a sprung member, even when failure is caused in an active stabilizer. - 特許庁

車両の前後輪で左右逆相となる路面突起を乗越える際に発生し得る対角車輪の接地力不足を補償できるアクティブスタビライザ装置を提供する。例文帳に追加

To provide an active stabilizer device capable of compensating for a shortage of grounding force of a diagonal wheel apt to be caused when getting over a road surface projection becoming a laterally opposite phase in front-rear wheels of a vehicle. - 特許庁

電動パワーステアリング装置やアクティブスタビライザ装置といった大電力消費タイプの車両状態制御装置が作動したときに電源電圧が低下しないように良好に電力制限を行う。例文帳に追加

To excellently perform power limit in order to prevent a power source voltage from lowering when a large power consumption type vehicle state control device such as an electric power steering device or an active stabilizer is operated. - 特許庁

車両制御装置1は、前輪および後輪の接地荷重を左右輪で異ならせるための接地荷重調節部としてのアクティブスタビライザ装置10と、目標ヨーレートを設定するための目標ヨーレート設定部102と、実ヨーレートを調節するためのヨーレート制御部104と、を備える。例文帳に追加

This vehicle controller 1 includes an active stabilizer device 10 as a tread load regulating part for making tread loads of front wheels and rear wheels get different in left and right wheels, a target yaw rate setting part 102 for setting a target yaw rate, and a yaw rate control part 104 for regulating an actual yaw rate. - 特許庁

例文

アクチュエータ30によってスタビライザバー20の剛性を変化させるアクティブスタビライザシステム10を備える車両において、イモビライザ12を設ける場合に、アクチュエータが有する電動モータに発生する起電力を利用して、例えば、ヘッドライト144,ホーン146による警告を発するようにする。例文帳に追加

In a vehicle having an active stabilizer system 10 for changing the rigidity of a stabilizer bar 20 by an actuator 30, when providing an immobilizer 12, an alarm by, for example, a headlight 144 and a horn 146 is given by using the electromotive force generated in an electric motor of the actuator. - 特許庁

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