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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > crankshaft bearing capに関連した英語例文

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crankshaft bearing capの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 22



例文

A crankshaft 14 is supported at the bearing part 5 by the crank cap 10.例文帳に追加

軸受部5にクランクキャップ10によりクランクシャフト14を支持する。 - 特許庁

This internal combustion engine E is provided with a crankshaft 5 and a bearing cap 8 for rotatably supporting the crankshaft 5.例文帳に追加

内燃機関Eは、クランク軸5と、クランク軸5を回転自在に支持するベアリングキャップ8とをそなえる。 - 特許庁

To provide a bearing cap which can reduce stress acting on a bulk head from a crankshaft via the bearing cap while securing the rigidity of the bearing cap.例文帳に追加

ベアリングキャップの剛性を確保しつつ、クランクシャフトからベアリングキャップを介してバルクヘッドに作用する応力を低減し得るベアリングキャップを提供する。 - 特許庁

A main bearing cap 24 is fixed to a bulkhead 22 of a cylinder block 21, and a bearing hole 25 for a crankshaft is formed between them.例文帳に追加

シリンダブロック21のバルクヘッド22にメインベアリングキャップ24が固定され、両者間にクランクシャフト用軸受孔25が構成される。 - 特許庁

例文

To avoid an increase of the dimension of a main bearing cap 24, and to fasten the main bearing cap with a bolt at a position near a bearing hole 25 for a crankshaft, in a double link type piston-crank mechanism including a control shaft.例文帳に追加

コントロールシャフトを具備した複リンク式ピストン−クランク機構において、メインベアリングキャップ24の大型化を回避するとともに、クランクシャフト用軸受孔25に近い位置でボルト締結できるようにする。 - 特許庁


例文

A cap 25 is positioned below a main bearing 22 which supports the crankshaft 13, and provided with oil supply passages 26 opened to a sliding face 25a.例文帳に追加

クランクシャフト(13)を支持する主軸受(22)の下側に位置するキャップ(25)は摺動面(25a)に開口する給油路(26)を有する。 - 特許庁

Thus, the connecting rod body 12 is connected to the semi-circular cap 25 on both sides of a bearing section 31 eccentric to the axial line of a crankshaft.例文帳に追加

これにより、クランク軸の軸線から偏心した軸受部31を挟んでコンロッド本体12とキャップ25とが結合されている。 - 特許庁

In mounting the oil pump 11 of a crankshaft directly driving type to the engine 1, the oil pump 11 is mounted with a bolt B (Bb) not only to a cylinder block 2 for supporting a crankshaft 7 but also to an integrated bearing cap 10 having bearing cap parts interconnected through beam parts.例文帳に追加

クランク軸直接駆動型のオイルポンプ11をエンジン1に取り付ける際、オイルポンプ11を、クランク軸7を支えるシリンダブロック2に加えてベアリングキャップ部が互いにビーム部で連結された一体型ベアリングキャップ10にもボルトB(Bb)で取り付ける。 - 特許庁

This connecting rod connects a piston and a crankshaft of an internal combustion engine wherein a connecting rod body 1 and a cap 2 are fastened by a pair of bolts 3 to form a bearing hole 4 to connect the crankshaft.例文帳に追加

このコンロッドは、内燃機関のピストンとクランクシャフトとを連結するものであって、コンロッド本体1と、キャップ2とを一対のボルト3によって締結され、クランクシャフトを連結する軸受孔4を形成している。 - 特許庁

例文

To improve the durability of a lower thrust bearing 9 mounted between the balance weight 2c of a crankshaft 2 and a crank cap 5 to stably support the crankshaft 2 over a long period of time in the structure in which the crank journal 2a of the crankshaft 2 is sandwiched between the cylinder block 1 and crank cap 5 of an engine to support it rotatably.例文帳に追加

クランクシャフト2のクランクジャーナル2aをエンジンのシリンダブロック1とクランクキャップ5とで挟んで回転可能に支持する構造において、クランクシャフト2のバランスウェイト2cとクランクキャップ5との間に介装されるロアスラストベアリング9の耐久性を向上可能とし、クランクシャフト2を長期にわたって安定的に支持可能とする。 - 特許庁

例文

A semi-cylindrical shape main bearing part 25 rotatably gripping a main journal part of a crankshaft 4 is formed on the main mating surfaces 23 of the main bearing cap 24 and the bulkhead 12 of the cylinder block 21.例文帳に追加

シリンダブロック21のバルクヘッド12と、主ベアリングキャップ24と、の主合わせ面23に、クランクシャフト4の主ジャーナル部36を回転可能に挟持する半円筒状の主軸受部25を形成する。 - 特許庁

Within the crankcase 4, permanent magnets 20 to be magnetic generating materials are provided in a balance weight part W2a of a crank web W2 of the crankshaft 5, coils 21 are provided in a bearing cap main body A2 of the bearing cap 8 and generating electric motor M2 is constituted of the permanent magnets 20 and the coils 21.例文帳に追加

クランク室4内において、クランク軸5のクランクウェブW2のバランスウエイト部W2aには、磁気発生部材である永久磁石20が設けられ、ベアリングキャップ8のベアリングキャップ本体A2にはコイル21が設けられ、永久磁石20とコイル21とにより発電電動機M2が構成される。 - 特許庁

To provide a crankshaft supporting structure capable of preventing the generation of assembling stress at the time of assembling a bearing cap and a bed plate to a cylinder block and at the same time, capable of not lowering workability when a piston and a connecting rod are assembled in the crankshaft of the inside of the cylinder block.例文帳に追加

ベアリングキャップ及びベッドプレートをシリンダブロックに組み付ける際の組付応力の発生を防止できると共に、ピストン及びコンロッドをシリンダブロックの内部のクランクシャフトに組み付ける際の作業性を低下させることがないクランクシャフト支持構造を提供する。 - 特許庁

A ladder frame fastening bolt 3 close to the gasket is fastened with a predetermined torque first, and then a cap bolt 4 close to a main bearing of the crankshaft is fastened.例文帳に追加

このとき、ガスケットに近いラダーフレーム締結ボルト3と、クランク軸のメインベアリングに近いキャップボルト4とのうち、ラダーフレーム締結ボルト3から先に所定のトルクで締め付け、続いてキャップボルト4を締め付ける。 - 特許庁

A journal 18d of a crankshaft 17 is rotatably supported by a journal supporting part 11d of a cylinder block 11 and a bearing cap 14d.例文帳に追加

シリンダブロック11のジャーナル支持部11dとベアリングキャップ14dとによりクランクシャフト17のジャーナル18dを回転自在に支持する。 - 特許庁

Since the center O2 of the control shaft is offset with respect to one side from a position immediately below the center O1 of the crankshaft, an interface 35 between the main bearing cap 23 and the bulkhead 22 is inclined correspondingly.例文帳に追加

コントロールシャフトの中心O2がクランクシャフトの中心O1の直下から一方にオフセットしているので、これに対応して、メインベアリングキャップ23とバルクヘッド22との接合面35が傾斜している。 - 特許庁

A crankshaft 1 and at least one control shaft 5R are rotatably gripped by a bulkhead part 18 of a cylinder block 10 and a main bearing cap part 13 attached on a cap attachment surface 12a of the bulkhead part 18.例文帳に追加

シリンダブロック10のバルクヘッド部18と、このバルクヘッド部18のキャップ取付面12aに取り付けられるメインベアリングキャップ部13とによって、クランクシャフト1と、少なくとも一方のコントロールシャフト5Rと、を回転可能に狭持する。 - 特許庁

To provide a bearing device for an internal combustion engine for supporting a crankshaft, which smoothly operates the crankshaft during operation of the internal combustion engine and achieves high output of the internal combustion engine without increasing the displacement even if a cylinder pressure in combustion is set to be high, and a high rigid type bearing cap is applied as a component.例文帳に追加

燃焼の際の筒内圧力が高筒内に設定され且つ高剛性タイプ軸受けキャップが構成要素として適用されたとしても、内燃機関稼働中においてクランク軸を円滑に作動させることができ、排気量を増大させることなく内燃機関の高出力化を図ることを可能とするクランク軸を軸支する内燃機関の軸受け装置を提供すること。 - 特許庁

With this simple arrangement in which the flange part 20 formed in the bearing cap side part 8 is fitted in the groove part 13 formed in the bulkhead extension part 9, a deflection of the bearing cap 4 in the axial direction of a crankshaft can be restrained, thereby it is possible to reduce vibration and noise of the engine.例文帳に追加

このように構成することで、ベアリングキャップ側部8に形成されたツバ部20をバルクヘッド延出部9に形成された溝部13に嵌合させるといった簡単な構造で、ベアリングキャップ4のクランク軸方向の振れ挙動を規制することができ、エンジンの振動および騒音を低減することができる。 - 特許庁

An internal combustion engine 100 has a crankshaft 2 rotatably supported by a cylinder block 1 and a crank cap 5, integrally mounted on the cylinder block 1, by means of a bearing metal composed of an upper metal 7 and a lower metal 8.例文帳に追加

内燃機関100のクランクシャフト2は、アッパーメタル7およびロアーメタル8からなる軸受メタルを介して、シリンダブロック1およびこのシリンダブロック1に一体的に取り付けられるクランクキャップ5に回転可能に支持されている。 - 特許庁

A journal cap 14 is fastened and fixed to the fixing portion 12 of a cylinder block 102 by a bolt 116, a needle bearing 15 is mounted on a cylindrical retaining surface 13 formed with semicylindrical recessed surfaces 12a, 14a in an opposed relationship, and the journal portion 100a of the crankshaft 100 is rotatably retained.例文帳に追加

シリンダブロック102の固定部12にジャーナルキャップ14をボルト116で締付け固定し、半筒状凹面12a、14aが対面して形成される円筒状の保持面13にニードルベアリング15を装着し、クランク軸100のジャーナル部100aを回転可能に保持する。 - 特許庁

例文

A baffle plate 10 is provided between a crankshaft 40 supported rotatably by a cylinder block 60 and a bearing cap 70 and an oil pan 50 storing lubricating oil supplied to each part in an engine for a vehicle.例文帳に追加

バッフルプレート10は、シリンダブロック60およびベアリングキャップ70により回転自在に軸支されたクランクシャフト40と車両用エンジン内の各部に供給された潤滑油を貯蔵するオイルパン50との間に設置される。 - 特許庁

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