1016万例文収録!

「"車体中心線"」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > "車体中心線"に関連した英語例文

セーフサーチ:オフ

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

"車体中心線"を含む例文一覧と使い方

該当件数 : 15



例文

車体中心線に対する車幅方向左右の重量バランスを整えることができる電動車両を提供する。例文帳に追加

To provide an electric vehicle optimizing the balance of weight in the right and left of the vehicle width direction relative to the vehicle body center line. - 特許庁

高電圧バッテリ31の重心位置G1が、車体中心線Cに対して車幅方向にオフセットして設定されており、そのオフセット方向を、電動モータ50の車体中心線Cに対するオフセット方向と反対方向とする。例文帳に追加

The center of gravity G1 of the high voltage battery 31 is set offsetting in the vehicle width direction relative to the vehicle body center line C, and the offsetting direction is made the opposite direction of the offsetting direction of the electric motor 50 relative to the vehicle body center line C. - 特許庁

【解決手段】メインフレーム13の気化器39に対向する側面に、気化器39を車体中心線C側に近接させることを可能とする凹部44が形成される。例文帳に追加

A recessed part 44 free to make the carburetor 39 approach the side of the central line C of the car body is formed on a side surface facing against the carburetor 39 of the main frame 13. - 特許庁

アクスルケースの強度・剛性を向上し得て、車体中心線に対する左右等速ジョイントの配設位置を均等位置に近づけ得て、トルクステアを改善する。例文帳に追加

To improve a torque stair by improving the strength and rigidity of an axle case and bringing the setup position of right and left constant velocity universal joints to a body center line near to an equidistance. - 特許庁

例文

高電圧バッテリ31より小型な低電圧バッテリ30を、車体中心線Cに対する電動モータ50のオフセット方向と反対方向にオフセットさせて配置する。例文帳に追加

A low voltage battery 30 smaller than the high voltage battery 31 is arranged offsetting to the opposite direction of the offsetting direction of the electric motor 50 relative to the vehicle body center line C. - 特許庁


例文

車体の傾斜を検出する傾斜センサの配置構造において、車体中心線上に傾斜センサを配置した上で他の機能部品の配置や形状への影響を抑える。例文帳に追加

To suppress influence to arrangement and a shape of the other functional part by arranging an inclination sensor on the center line of a vehicle body in the arrangement structure of the inclination sensor for detecting the inclination of the vehicle body. - 特許庁

そして、フットレストボードの下方に、盗難防止具151を引っ掛けるためのフック150を配置し、このフックは、サイドスタンドとは車体中心線OWを挟んだ反対側においてフットレストボードの下方に向けて突出されている。例文帳に追加

A hook 150, on which a theft preventing tool 151 is to be hooked, is arranged under the footrest board, and this hook 150 is projected downward of the footrest board at an opposite side of the side stand in relation to a car body center line OW. - 特許庁

第1および第2軸受手段39,40のうちドライブシャフト23側に配置される第1軸受手段39が前後に延びる車体中心線Cを跨ぐように配置される。例文帳に追加

The first bearing means 39 arranged on the side of the drive shaft 23 out of the first and second bearing means 39, 40 is arranged so as to straddle over a car body central line C extending in the longitudinal direction. - 特許庁

動弁制御装置221および変速制御装置191が、クランクシャフトの軸線に沿う方向で車体中心線CBに対してクラッチ装置102とは反対側でエンジン本体33に取付けられる。例文帳に追加

The valve control device 221 and the shift control device 191 are mounted on the engine body 33 on the opposite side to the clutch device 102 across a vehicle body center line CB in the direction along the axis of the crankshaft. - 特許庁

例文

その場合、車体に対するレーダー装置Srの取付角を手動で左右に調整するマニュアルエイミングを実行し、物体検知軸Arが車体中心線L上に重なるように調整する。例文帳に追加

Manual aiming is executed therein to adjust laterally an attaching angle of the radar system Sr with respect to the vehicle body by an manual operation, so as to adjust the object detecting axis Ar to be overlapped on the vehicular body center line L. - 特許庁

例文

各校正用画像上の4つの特徴点の座標値に基づき、車体中心線232と画像中心線231を一致させるための画像変換パラメータを求めて、画像変換パラメータを用いて出力画像を得る。例文帳に追加

An image conversion parameter for matching a body center line 232 with an image center line 231 is calculated based on coordinate values of the four featured points on each image for calibration, and an output image is acquired by using the image conversion parameter. - 特許庁

その際、車体1を支持する車体受機構部5、6が、車体の移動に追従して移動可能であると共に、車体の移動量が押付部37の移動位置により規制されるため、車体中心線Cbが装置中心線Caに一致し、車体の位置決め(センタリング)が完了することになる。例文帳に追加

Because at this time, body receiving mechanism parts 5 and 6 can move in following-up after the movement of the body and its moving amount is restricted by the moving position of the pressing part 37, the body center line Cb is positioned identical to the device center line Ca, and the location of the vehicle body (centering) is established. - 特許庁

車輪4のトウ角を車輪長手方向断面A内のトウ角回動中心OTと垂直な線が車体中心線と垂直になるまで回動させた時に、トウ角可変装置1の第二アーム部材20は車輪4と干渉しない位置に配置されることを特徴とする。例文帳に追加

When the toe angle of the wheel 4 is turned until a line perpendicular to a toe angle turning center OT in a cross section A in a wheel longitudinal direction becomes perpendicular to a vehicle body center line, a second arm member 20 of the toe angle variable device 1 is arranged at a position not interfering with the wheel 4. - 特許庁

左右の車輪Wと共に上下動する左右のロアアーム12にトーションバー27の外端部を接続し、車体中心線Lを挟んで同軸に対向する左右のトーションバー27の内端部を、各々対応するアクチュエータ28で捩じるように駆動する。例文帳に追加

The outer ends of right and left torsion bars 27 are connected to right and left lower arms 12 vertically moving with the right and left wheels W, an inner ends of the torsion bars 27 coaxially facing to each other on both sides of car body center line L are driven by corresponding actuators 28 while being twisted. - 特許庁

例文

前輪が操向可能に懸架されるとともに乗車用シートが設けられる前車体と、左右の後輪が懸架される後車体とが車幅方向での車体中心線上に配置されるとともに後下がりに傾斜した揺動連結機構を介して連結される揺動式小型三輪車において、停車時の前車体の姿勢を簡単な構造で制御可能とする。例文帳に追加

To control the attitude of a front vehicle body during stopping by a simple structure in a rocking type small tricycle connecting the front vehicle body in which a front wheel is steerably suspended and a saddle seat is installed, and a rear vehicle body in which right and left rear wheels are suspended, through a rearwardly-downward inclined rocking connection mechanism disposed on a vehicle body centerline in a vehicle width direction. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS