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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > "Complaint handling"に関連した英語例文

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"Complaint handling"を含む例文一覧と使い方

該当件数 : 18



例文

a. Complaint Handling Measures 例文帳に追加

a.苦情処理措置 - 金融庁

COMPLAINT HANDLING METHOD AND DEVICE例文帳に追加

クレーム処理方法及び装置 - 特許庁

. Use of a corporation which can fairly and accurately perform complaint handling operations 例文帳に追加

・ 苦情処理業務を公正かつ的確に遂行できる法人を利用 - 金融庁

. Use of a corporation which can fairly and accurately perform complaint handling operations 例文帳に追加

・ 紛争解決業務を公正かつ的確に遂行できる法人を利用 - 金融庁

例文

A product complaint handling system for pharmaceutical products comprises the following processes.例文帳に追加

医薬品の製品クレーム対処システムで、以下の工程を含む。 - 特許庁


例文

Has the Manager developed a system for appropriate cooperation with external institutions, to enable prompt complaint handling and dispute resolution? 例文帳に追加

また、迅速な苦情処理・紛争解決のため、外部機関等に対し適切に協力する態勢を整備しているか。 - 金融庁

. Use of advice and guidance from consumer consultants, etc. to people engaged in complaint handling 例文帳に追加

・ 苦情処理に従事する従業員への助言・指導を消費生活専門相談員等に行わせること - 金融庁

With this in mind, the FSA will examine the status of efforts being made by insurance companies from the following perspectives, and encourage them to build appropriate query and complaint-handling systems. 例文帳に追加

保険会社等が自主的な業務改善を行っていくためには、契約者等からの相談や苦情を組織として的確に把握した上で適切な対応を行うとともに、その内容や発生原因等を分析することが重要である。 - 金融庁

The FSA will examine whether an adequate system has been built for compliance-related divisions to monitor branches and for audit divisions to conduct verification in order to ensure the effectiveness of the query and complaint- handling system. 例文帳に追加

相談・苦情について、その内容を的確に把握・分析した上で、契約者等に対して誠実かつ公正に対応するための態勢が構築されているか検証する。 - 金融庁

例文

(a) Considering the size and characteristics of the business, is one or several of the following items appropriately selected as a complaint handling measure and dispute resolution measure? Is a system developed for the selected measures to function appropriately? 例文帳に追加

(イ) 業務の規模・特性等を踏まえ、以下の各事項のうち一つ又は複数を苦情処理措置・紛争解決措置として適切に選択し、選択した措置が適切に機能する態勢を整備しているか。 - 金融庁

例文

Improve consumer awareness of communications complaint handling mechanisms, service prices and substitute technologies through the publication of reports and other awareness raising activities.例文帳に追加

コミュニケーション苦情処理メカニズム、サービス価格、代替技術に関して、報告書の公開やその他の意識向上活動を通じて、消費者意識を向上させる。 - 経済産業省

The “Complaint handling team for foreign companies,” which is a body handling grievances from foreign companies, sendsHome Doctors”, consisting of experts in various fields, to provide one-to-one service and support, until the issue is resolved.例文帳に追加

外国人投資の苦情処理機構である「外国企業苦情処理チーム」は、各分野の専門家で構成されたホームドクター(Home Doctors)が、外国人投資企業に関する1対1のサービスを提供し、問題が解決するまでサポートしている。 - 経済産業省

The financial services alternative dispute resolution (ADR) system was introduced in October 2010. This aims to enhance user protection and user convenience, by working for fast, simple, neutral, fair complaint handling and dispute resolution for problems with financial institutions. 例文帳に追加

金融機関とのトラブルに関し、迅速・簡便・中立・公正な苦情処理・紛争解決を図ることにより、利用者保護の充実・利用者利便の向上を目的とする金融ADR(裁判外紛争解決)制度が本年 10月に導入されたところである。 - 金融庁

The complaint handling supporting device 100 is provided with a dispatch position terminal information storage part which stores visiting area information indicating a visiting area allocated to each of the dispatch position terminals 200-1 to 200-n in such a manner that the information is associated with an address of dispatch position terminal.例文帳に追加

クレーム処理支援装置100は、出動拠点端末200−1〜200−n毎に、その出動拠点端末に割り当てられている訪問エリアを示す訪問エリア情報と、その出動拠点端末のアドレスとが関連付けて記録された出動拠点端末情報記憶部を備えている。 - 特許庁

The financial ADR system is, by introducing a system of designating dispute resolution agencies for each business category, intended to ensure, naturally, the fairness and impartiality in dispute resolution, as is evident from the involvement of experts, and also to ensure the effectiveness in dispute resolution by requesting financial institutions to, among other things, agree on procedures and respect a proposed settlement, as you know. In view of the purpose of the ADR system, which is to provide a means of quick, simple and flexible complaint handling for usersin other words, to facilitate impartial and fair out-of-court complaint handling and work toward a mutually satisfactory resolution – the FSA is hoping that each authorized dispute resolution agency will perform appropriate operational functions so that complaints and disputes should be resolved successfully, and trust from users and effectiveness should be ensured in complaint handling and dispute resolution procedures. 例文帳に追加

金融ADRの制度は、業態ごとに紛争解決機関の指定制を導入することにより、ADRというのは専門家も入っていますから、当然、紛争解決の公正性・中立性を確保するとともに、金融機関に手続応諾・和解案の尊重等を求めることにより、紛争解決の実効性を確保することを目的としたものであるということはご存じのとおりでございますが、金融庁としては利用者にとって迅速・簡便・柔軟な苦情処理、これは裁判、法廷外の苦情処理を公平・公正にやろう、なおかつ、お互いに納得していこうという制度でございますから、苦情・紛争の解決が行われるとともに、苦情処理・紛争解決に関する利用者の信頼性と実効性が確保されるように、各指定紛争解決機関において適切な業務運営が行われることを期待いたしております。 - 金融庁

We therefore call on the FSB to undertake an ongoing monitoring and public reporting on compensation practices focused on remaining gaps and impediments to full implementation of these standards and carry out an on-going bilateral complaint handling process to address level playing field concerns of individual firms. 例文帳に追加

したがって,我々は,FSBに対して,これらの基準を完全に実施する上で依然として残るギャップや障害に焦点を当てた継続的なモニタリングと対外公表を実施すること,個別の金融機関が有する公平な競争条件上の懸念に対処するための二者間の継続的な苦情処理プロセスを実施することを要請する。 - 財務省

When a request for complaint handling is sent by a customer terminal 400, the device searches the dispatch position terminal information storage part for an address of a dispatch position terminal whose visiting area includes the visit destination indicated by the visit destination information, and transmits a visit instruction containing failure type information, failure generation position information and visit destination information to the searched address.例文帳に追加

そして、顧客端末400からクレーム処理要求が送られてくると、出動拠点端末情報記憶部から上記訪問先情報によって示される訪問先を訪問エリアに含む出動拠点端末のアドレスを検索し、この検索したアドレスに対して不具合種別情報、不具合発生位置情報および訪問先情報を含んだ訪問指示を送信する。 - 特許庁

例文

Article 19 When a business operator receives a complaint from a Part-Time Worker with regard to any of the matters prescribed in paragraph 1 of Article 6, paragraph 1 of Article 8, paragraph 1 of Article 10, Article 11, paragraph 1 of Article 12 and Article 13, the business operator shall endeavor to achieve a voluntary resolution by such means as entrusting the handling of said complaint to a complaint handling organ (which means an organ for handling complaints from workers at said place of business which is composed of the representative(s) of the business operator and the representative(s) of the workers at said place of business). 例文帳に追加

第十九条 事業主は、第六条第一項、第八条第一項、第十条第一項、第十一条、第十二条第一項及び第十三条に定める事項に関し、短時間労働者から苦情の申出を受けたときは、苦情処理機関(事業主を代表する者及び当該事業所の労働者を代表する者を構成員とする当該事業所の労働者の苦情を処理するための機関をいう。)に対し当該苦情の処理をゆだねる等その自主的な解決を図るように努めるものとする。 - 日本法令外国語訳データベースシステム

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