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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > ローラ減速機に関連した英語例文

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ローラ減速機の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 114



例文

トロリ線Tの終端部で台車が停止前に減速していく途上の予め設定した速度に至ったら、砥石16をトロリ線Tから十分離れた高さ位置に下降させるようにコントローラが位置調整構18を動作させる。例文帳に追加

The controller actuates a position adjustment mechanism 18 so as to lower the grinding wheel 16 to a height position sufficiently separated from the trolley wire T when the carriage reaches previously set speed on the way to reduce the speed before stopping on the terminal part of the trolley wire T. - 特許庁

波動歯車装置ユニット1は、円筒状ハウジング2の内部に波動歯車減速3が配置され、その出力要素であるコップ形状の可撓性外歯歯車6がクロスローラベアリング4を介してハウジング2に支持されている。例文帳に追加

A wave motion gear device unit 1 has a wave motion gear reducer 3 arranged in a cylindrical housing 2 and a cup shaped flexible external gear 6 as an output element supported by the housing 2 through a cross roller bearing 4. - 特許庁

モータ100は、回転子111に固定された回転軸101を有し、減速200は、ローラギヤカム212が設けられた入力軸211と、ローラギヤカム212に順次係合するカムフォロア222が外周に設けられるとともに入力軸211に対し垂直な方向に伸びる出力軸221とを有する。例文帳に追加

The motor 100 has a rotation shaft 101 fixed to a rotor 111, and the speed reducer 200 has an input shaft 211 provided with a roller gear cam 212 and an output shaft 221 which is provided with a cam follower 222, located on an outer periphery of the output shaft 221 and sequentially engaging with the roller gear cam 212, and extends in a direction perpendicular to the input shaft 211. - 特許庁

左右一対のクローラ走行装置7を備えるクローラ走行車であって、直進用動力を変速する直進用HST16と、旋回用動力を変速する旋回用HST17とを備え、直進時には、直進用HST16の出力回転を左右のクローラ走行装置7に伝動し、旋回時には、直進用HST16及び旋回用HST17の出力回転を遊星減速構42で合成し、これを旋回内側のクローラ走行装置7に伝動する。例文帳に追加

When traveling straight, output rotation of the straight traveling HST 16 is transmitted to the right and the left crawler traveling devices 7, and when turning, output rotation of the straight traveling HST 16 and the turning HST 17 are synthesized by a planetary reduction gear mechanism 42, and transmitted to the crawler traveling device 7 inside a turn. - 特許庁

例文

ハーモニックドライブ減速のウェーブジェネレータの能を、入力軸4の外径に置かれた2個のローラ5の外接円側に、その外接円径Dcよりも小さい内径Diを持つ撓み歯車3を嵌合し、入力軸4の回転によって撓み歯車3を連続的に撓み変形させることで代替する。例文帳に追加

The function of a wave generator of the harmonic drive reduction gear is substituted by fitting a flexible gear 3 having an inside diameter Di smaller than the diameter of a circumscribed circle of a roller 5 to the circumscribed circle side of two rollers 5 disposed on the outside diameter of an input shaft 4 and continuously bending and deforming the flexible gear 3 by rotation of the input shaft 4. - 特許庁


例文

作業139の下降時には、車軸回転数センサ112より作業車両の実際の走行速度を検出し、設定された車速との偏差からダッシングの発生を検知して、制御コントローラ110によって自動制御された無段変速構23を用いて予め走行速度を減速する。例文帳に追加

Actual traveling speed of the working vehicle is detected by a sensor 112 for detecting the number of revolutions per unit time of axle shaft when an implement 139 is lowered and the occurrence of a dashing is detected from deviation from the set vehicle speed and traveling speed is previously decelerated by using a continuously variable mechanism 23 automatically controlled by a controller 110. - 特許庁

本発明は、摩擦伝達による遊星減速に関するものであり、キャリヤーには摩擦力を伝える能を負担させないことで不要な摩擦力を排除し、遊星ローラーの形状によってその運動を安定化し、極めて安定した回転力と大幅な伝達効率向上を可能とすることを課題とするものである。例文帳に追加

To provide a planetary reduction gear by the friction transmission, which eliminates any unnecessary friction force without any load of transmitting the friction force on a carrier, stabilizes the motion by the shape of a planetary roller, and enables the very consistent rotational force and the extensively improved transmission efficiency. - 特許庁

燃料噴射ポンプ199のラック位置から燃料供給量を検出するラック位置センサ200と、自動車速制御を実行するコントローラ190と、自動車速制御において先の減速動作終了時点から次の復帰増速動作開始時点までの待時間Twを手動設定するための待時間設定器98とを備える。例文帳に追加

This working vehicle comprises a rack position sensor 200 for detecting the amount of a supplied fuel from a rack position of a fuel injection pump 199, a controller 190 for performing the automatic vehicle velocity control, and a waiting time-setting device 98 for manually setting a waiting time period Tw from a previous reduction operation finish time to the next return increase operation start time. - 特許庁

運転者の操作によりパーキング指示が出されたときの車速が所定車速以上の場合には、ブレーキ手段(ブレーキアクチュエータ6及びブレーキ構7)による制動力によって所定車速以下まで減速した後、パーキング手段(パーキングアクチュエータ9及びパーキング構10)を作動させるパーキングロック制御手段(パーキングコントローラ8)と、を備えたこととした。例文帳に追加

The parking mechanism includes a parking lock control means (parking controller 8) operating a parking means (a parking actuator 9 and the parking mechanism 10) after decelerating to a predetermined vehicle speed or less through the braking force of a brake means (a brake actuator 6 and a brake mechanism 7) if the vehicle speed when a parking command is generated through the operation of a driver is the predetermined vehicle speed or more. - 特許庁

例文

発進に際しコントローラ32は、副変速20を高速段選択クラッチ24の解放により低速段(減速段)選択状態にしておき、前後進切り換え構4の前進クラッチ4aおよび後進ブレーキ4bを共に解放させておいた中立状態から、前進クラッチ4aの締結進行制御により発進を行わせる。例文帳に追加

When starting, a controller 32 selects an auxiliary transmission 20 in the low-speed (speed reduction) stage state by releasing a high-speed stage selecting clutch 24, and starts by controlling a forward clutch 4a from the neutral condition for disconnecting the forward clutch 4a and a backward clutch 4b. - 特許庁

例文

環状部材の保管装置1であって、中心軸10から放射状に延びた放射軸12と、前記放射軸12に取り付けた前記環状部材の把持装置14と、前記中心軸10は、移動台車4の支持フレームに取り付けられた減速付きモータにより回転駆動される一対のローラ20、21上に載置される。例文帳に追加

In a storage device 1 for an annular member, a radial axis 12 extending from the central axis 10 in a radial direction, a holding device 14 for the annular member attached to the radial axis 12 and the central axis 10 are placed on a pair of rollers 20, 21 which is driven in a revolving state by a motor with a reduction gear attached to a supporting frame of a moving bogie 4. - 特許庁

逆トルク信号が標準的なモータコントローラMC4に与えられて、これが電子電流を逆にして制動を開始する技術と、散逸性負荷R5がDC電圧バスと大地との間で切り替えられて、モータM3が減速するにつれて回生電流を散逸させるようにする技術とを組み合わせて使用する。例文帳に追加

This method employs a combination of a technique in which a counter torque signal supplied to a standard motor controller MC4 reverses armature current for braking start, and a technique in which a dissipative load R5 is switched between a DC voltage bus and the ground, and regenerative current dissipates with the deceleration of a motor M3. - 特許庁

減速器12を介してモータ10と接続された械負荷11の速度を制御する速度制御装置の場合、負荷速度コントローラ16は、負荷速度指令値と負荷速度の算出値との差に基づいて負荷軸トルク指令値を算出し、算出された値を基にねじり角指令値θrefを出力する。例文帳に追加

When the speed controller, which controls the speed of a mechanical load 11 connected to the motor 10 via a decelerator 12, a load speed controller 16 computes a load axis torque command, based on the difference between the load speed command and the computed value of the load speed, and outputs a twist angle command θref, based on the computed value. - 特許庁

例文

電動モータの駆動により、減速を介してステアリングシャフトに補助操舵力を付与する電動パワーステアリング装置において、前記電動モータの作動を制御するためのコントローラを収容するコントロールユニット(ECU)と、前記ステアリングギアを収容するギアボックスとを備え、前記コントロールユニット(ECU)と前記ギアボックスの間に、該ギアボックス内の電装部品を保護する役目をする蓋を設けた。例文帳に追加

The electric power steering to give the auxiliary steering force to a steering shaft via a reduction gear by driving an electric motor comprises a control unit (ECU) to store a controller to control the operation of the electric motor and a gear box to store the steering gear, and a lid to protect the electric equipment in the gear box is provided between the control unit (ECU) and the gear box. - 特許庁

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