1016万例文収録!

「衝突時の挙動」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 衝突時の挙動に関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

衝突時の挙動の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 21



例文

衝突試験に要する費用の増大を抑制しつつ、衝突の車両挙動を精度良く再現する。例文帳に追加

To precisely regenerate a vehicle behavior in collision while restraining an expense required for a collision test from being increased. - 特許庁

即ち、微小粒子の挙動解析方法微粒子の挙動計算に、微粒子の物理的な半径とは別に、仮想的な衝突半径を定義し、微粒子の他の物体との衝突を判定する際には、本衝突半径を使用する。例文帳に追加

In calculating the behavior of the minute particles, a behavior analysis method for the minute particles defines a fictive collision radius aside from the physical radius of the minute particles and uses this collision radius in determining the collision of the minute particles with another body. - 特許庁

衝突衝突エネルギー吸収手段の挙動を安定させ、高い衝撃吸収性能を確実に得る。例文帳に追加

To surely obtain high impact absorbing performance by stabilizing behavior of a collision energy absorbing means in a collision. - 特許庁

前面衝突におけるパワーユニットの落下量と落下挙動の安定化を図る。例文帳に追加

To stabilize a drop amount and a drop behavior of a power unit at a front collision. - 特許庁

例文

後部衝突後に、車両の挙動に応じた挙動安定制御を行うことによって、早期に車両の安定性を確保できる衝突制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a collision control device which can early ensure stability of a vehicle, by performing behavior stabilization control in accordance with a behavior of the vehicle after a rear end collision. - 特許庁


例文

この異常挙動にガイド溝24aから浮き上がった状態のカムフォロア25がカム面11aに衝突する。例文帳に追加

At the time of this abnormal behavior, a cam follower 25 in a floating state from a guide groove 24a collides against a cam surface 11a. - 特許庁

ドライブレコーダの機能を低コストで提供すると共に、衝突には車両の挙動を確実に記録し、衝突後にはその記録させたデータを高い確率で回収できるようにする。例文帳に追加

To provide the function of a drive recorder at low cost, and at the same time, to surely record the behavior of a vehicle at the time of a collision, and to collect the recorded data at a high probability after the collision. - 特許庁

衝突におけるステアリングコラムの挙動によらず安定した衝突エネルギの吸収を実現した衝撃吸収式ステアリングコラム装置を提供する。例文帳に追加

To provide an impact absorbing type steering column device realizing the stable absorption of impact energy without depending on the behavior at the occurrence of a collision. - 特許庁

電磁界中における帯電又は磁化した微小粒子の挙動を2次元面内でシミュレーションする方法として、微粒子の挙動計算に、微粒子の物理的な半径とは別に、仮想的な衝突半径を定義し、微粒子の他の物体との衝突を判定する際には、本衝突半径を使用することを特徴とする。例文帳に追加

A method for simulating, in a two-dimensional surface, the behavior of charged or magnetized minute particles in an electromagnetic field, is characterized by defining a fictive collision radius aside from the physical radius of the minute particles in calculating the behavior of the minute particles and using this collision radius in determining the collision of the minute particles with another body. - 特許庁

例文

乗員の頭部と胴体の動きの差を従来エアバッグに比べて低減でき、しかも側突衝突形態による乗員の挙動の違いに対応できる(すなわち、CTC側突にもポール側突にも対応できる)側面衝突用頭部拘束装置の提供。例文帳に追加

To provide a head restraining device for a side collision which reduces a difference in movement between the head and body of an occupant compared with an conventional airbag and which responds to the difference in behaviors of the occupant by collision modes at the time of the side collision (namely which responds to either mode of a CTC side collision and a pole side collision). - 特許庁

例文

そして、傷害値が最小となったとき、或いは衝突までの間的余裕がない場合、衝突シミュレーション解析の解析結果に基づいて、ブレーキや操舵による車両挙動制御を実行し、また、フードエアバッグやアクティブフード等の保護デバイスを作動させる(S9)。例文帳に追加

When a damage value is minimized, or when no time is given until the collision, based on the analysis result of the collision simulation analysis, vehicle behavior control by braking and steering is executed, and the protection devices such as a hood air bag and an active hood are operated (S9). - 特許庁

データセンタ50で乗員情報等を受信すると、データ分析用サーバ54は、受信情報に基づいて車両衝突のエアバッグ3及び乗員100の挙動を推定し、エアバッグ3及び乗員100の挙動を示す画像データを生成する。例文帳に追加

When the data center 50 receives the occupant information, a data analyzing server 54 estimates the behavior of an airbag 3 and an occupant 100 at the time of vehicular collision on the basis of the received information, and produces image data indicating the behavior of the airbag 3 and the occupant 100. - 特許庁

歩行者と自車両との衝突が不可避で衝突までの間的余裕がある場合、衝突シミュレーション解析処理を実行し(S5)、歩行者の傷害を最小限とする保護デバイスの作動タイミングや車両挙動の最適解を探索する処理を、計算条件を変更しながら繰り返す(S5〜S8)。例文帳に追加

When a collision between a pedestrian and a vehicle is inevitable and a time is given until the collision occurs, collision simulation analysis processing is executed (S5), and processing for searching optimal solutions of the operation timing of protection devices and a vehicle behavior to minimize damage to the pedestrian is repeated while calculating conditions are changed (S5-S8). - 特許庁

ステアリングコラムの支持剛性を向上すると同に、車体側との通電性を向上し、加えて、衝突時の挙動安定化し、部品点数を増加することなく簡素化を図ること。例文帳に追加

To provide a vehicular steering device capable of improving the supporting rigidity of a steering column, enhancing the conductivity to a vehicle body side, stabilizing the behavior during a collision, and performing simplification without increasing the number of components. - 特許庁

その結果、側突衝突形態の乗員Pの挙動の違いに対応して乗員の頭部と胴体の動きの差を従来に比べて少なくできる。例文帳に追加

As a result, the difference in movement between the head and body of the occupant can be reduced, compared with a conventional art, responding to the difference in behavior of the occupant P in the collision mode at the time of the side collision. - 特許庁

隣り合う車両用ペダルの相互の変位挙動との関連において前面衝突に車両用ペダルの変位を制御することができる車両用ペダル装置を得る。例文帳に追加

To provide a vehicular pedal device capable of controlling displacement of a vehicular pedal in relation to mutual displacement behavior of adjacent vehicular pedals in front collision. - 特許庁

前面衝突にキャビン部と車台フレームとが分離するタイミングを制御してキャビン部のピッチング挙動を抑えることにより、キャビン部と車台フレームとの剛干渉を低減できる車体構造の提供を図る。例文帳に追加

To provide a vehicle body structure capable of reducing rigid interference of a cabin part and a chassis frame by restraining pitching behavior of the cabin part by controlling timing to separate the cabin part and the chassis frame in frontal collision. - 特許庁

演算値の挙動に応じて展開までの間を制御することで様々な衝突形態に応じた適切な点火判定をすることができるエアバッグシステムの制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an airbag system control device capable of adequately determining the ignition according to various kinds of collision modes by controlling the time to the deployment according to the behavior of the operated value. - 特許庁

チャイルドシートの衝突挙動を改良し、誤用の危険性を最小するのと同に自動車へ簡単に取付けることができるチャイルドシートを提供する。例文帳に追加

To provide a child seat improved in collision behavior, minimized in the risk of misuse, and easy installed on an automobile. - 特許庁

ステアリングシャフトの中間部を車両の正面衝突に後方に引き込む作動部材を設けることにより、ステアリングシャフトの挙動コントロールによる安全性を図ることができる車両のステアリング支持構造を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicular steering supporting structure capable of realizing safety of a steering shaft by the behavior control by providing an operation member to pull in an intermediate portion of the steering shaft backwardly in a head-on collision of a vehicle. - 特許庁

例文

前輪を軸支するフロントフォークを操向可能に支承するヘッドパイプが前端に設けられる車体フレームと、該車体フレームの後部に設けられるシート上の操縦者を拘束し得る拘束装置とを備える小型車両において、前面衝突の車体ピッチング挙動を抑えて、拘束装置の拘束性低下を防止する。例文帳に追加

To prevent the deterioration in restrictiveness of a restricting device by restraining car body pitching behavior upon head-on collision in a small vehicle having a car body frame for arranging a head pipe on the front end for steerably supporting a front fork for journaling a front wheel, and the restricting device for restricting a rider on a seat arranged in a rear part of the car body frame. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS