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SANJOを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 1406



例文

Kyoto Electric Railway and one other company applied for approval to construct the track between the area around 117 Ohashi-cho Sanjo-dori, Shimogyo Ward, Kyoto City and Okura-cho, Otsu City. 例文帳に追加

京都電気鉄道株式会社他1社が京都市下京区三条通大橋町117番地先~大津市御蔵町間の軌道敷設を出願。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Although Furukawacho was the official station of origin, actual operation was conducted starting from Sanjo-Ohashi Station. 例文帳に追加

正式な開業区間は古川町駅が起点であったが、実際には三条大橋駅を起点として運行されていた。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

February 20, 1931: Operation kilometers were reduced by 86 meters because the Furukawacho - Keage section, which had run on the exclusive track, was relocated to the track running on Sanjo-dori Street. 例文帳に追加

1931年(昭和6年)2月20日-専用軌道上の古川町~蹴上間を三条通上の併用軌道に移設したことにより営業キロが86m短縮。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

November 21, 1944: In order to operate shuttle train service between Sanjo-Ohashi Station and Yamashinaeki-mae Station, a connecting track was set at Yamashinaeki-mae Station. 例文帳に追加

1944年(昭和19年)11月21日-三条大橋~山科駅前間の折り返し列車運転のため、山科駅前駅に亘り線を新設。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

December 30, 1953: The alteration work of the Sanjo curve and improvement work of Hamaotsu Station, as necessary for the operation of two-car trains using model 200 electric cars, was completed. 例文帳に追加

1953年(昭和28年)12月30日-200形電車連結運転に伴う三条曲線の変更工事、並びに浜大津駅の改良工事を完了。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス


例文

January 10, 1957: The renewal work of the track situated at the curve near Sanjo Station and the improvement work of Hamaotsu Station started. 例文帳に追加

1957年(昭和32年)1月10日-三条駅入口付近の曲線部軌条更換工事と浜大津駅の改良工事を着工。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

March 15, 1957: The renewal work of the track situated at the curve nearby Sanjo Station was completed at a total cost of 2,130,000 yen. 例文帳に追加

1957年(昭和32年)3月15日-総工費213万円を投じた三条駅入口付近の曲線部軌条更換工事が完了。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

May 10, 2001: The commuter ticket price between Sanjo-keihan and Misasagi was revised as the Kyoto Municipal Subway Tozai Line adopted a special price for this section. 例文帳に追加

2001年(平成13年)5月10日-京都市営地下鉄東西線の特定区間である三条京阪~御陵間との定期旅客運賃を改定。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Higashiyama-Sanjo Station and Keage Station were located at the same place with the current Higashiyama Station (Kyoto Prefecture) and Keage Station of the subway, respectively. 例文帳に追加

東山三条駅と蹴上駅はそれぞれ現在の地下鉄東山駅(京都府)、蹴上駅とほぼ同位置。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

The operation of model 700 electric cars on the Keishin Line was terminated after the sub-express train departed from Keishin-Sanjo Station (time unknown) bound for Hamaotsu. 例文帳に追加

京津三条?時?分発の準急浜大津行を最後に700形電車の京津線内での営業運転を廃止。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

The route between Nishioji-Sanjo and Yamanouchi, plus the vicinity of Kaiko-no-Yashiro Station and Uzumasa Koryu-ji Station, are shared tracks; all other tracks are for exclusive use. 例文帳に追加

西大路三条~山ノ内間と蚕ノ社・太秦広隆寺両駅付近が併用軌道のほかは、すべて専用軌道となっている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

The Randen-Tenjingawa Station was built in Sanjo-dori Street (about 280 meters east of Kaiko-no-Yashiro Station), near the subway Uzumasa-Tenjingawa Station. 例文帳に追加

蚕ノ社駅から約280m東側の三条通上に設置し、地下鉄の太秦天神川駅に近接している。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

In September 2007, each station on the Arashiyama Main Line, except for Shijo-Omiya Station, Nishioji-Sanjo Station and Yamanouchi Station, was posted with a panel. 例文帳に追加

続いて2007年9月には嵐山本線にも四条大宮駅・西大路三条駅・山ノ内駅(京都府)を除く各駅に掲示された - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Next, in September 2007, all stations on the Arashiyama Main Line had panels posted, with the exception of Shijo-Omiya Station, Nishioji-Sanjo Station and Yamanouchi Station (Kyoto Prefecture). 例文帳に追加

続いて2007年9月には嵐山本線にも四条大宮駅・西大路三条駅・山ノ内駅(京都府)を除く各駅に掲示された。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

To the northwest is the downtown area but to the southeast, there is only the Tokaido Road (Sanjo-dori Street), heading over the mountains. 例文帳に追加

北西方向は市街地であるが、南東方向には東海道(三条通)が山を越えていくのみである。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Located in Goken-cho, Higashiyama Ward, Kyoto City, Kyoto Prefecture, Sanjo Station is a station owned by Keihan Electric Railway (KER). 例文帳に追加

三条駅(さんじょうえき)は、京都府京都市東山区五軒町にある、京阪電気鉄道の鉄道駅。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Now, the station is commonly known as 'Sanjo Keihan', so the Kyoto Municipal Subway Tozai Line and the Kyoto City bus terminal, both nearby, use this name. 例文帳に追加

三条京阪という名称で親しまれており、京都市営地下鉄東西線やバスターミナルではこの名称で示されている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Sanjo Station is the terminus for both these lines, but in fact, it functions as an intermediate station because the train schedules are arranged to allow trains to connect. 例文帳に追加

両線とも当駅が終着であるが、当駅を介して一体のダイヤが組まれているため、事実上途中駅となっている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Sanjo Station is an underground stop with two island platforms serving four tracks, and is the largest station on the section between Shichijo Station and Demachiyanagi Station, in central Kyoto. 例文帳に追加

待避設備を備えた配置2面4線のホームを持つ地下駅で、京都市の中心部にある七条駅~出町柳駅間では最も規模が大きい。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

A station was first established at the eastern edge of Sanjo-Ohashi Bridge by Keishin Electric Streetcar (later, Keihan Keishin Line). 例文帳に追加

三条大橋東詰の場所に駅を設けたのは、のちに京阪京津線となる京津電気軌道が先であった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

The station's north entrance was located at the eastern edge of Sanjo-Ohashi Bridge, where the Statue of Hikokuro TAKAYAMA stands, and the south entrance was located on the corner of Wakamatsu-dori Street and Nawate-dori Street, close to the Keishin Line platforms. 例文帳に追加

入口は高山彦九郎像のある三条大橋側と、京津線乗り場に近い若松通縄手通角に開いた南口があった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

There was a message board at the west point of Keishin Sanjo Station's ticket gate, but there was no chalk (the situation before 1994 is unclear). 例文帳に追加

京津三条駅改札の西側に伝言板が設置されていたがチョーク等は置かれていなかった(1994年以前は未確認)。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Platform 4, which is rarely used today, was originally the platform for trains bound for Sanjo Station (or Demachiyanagi Station), providing through-service to the Keihan Main Line from the Uji Line. 例文帳に追加

なお滅多に使われない4番線だが、元々は宇治線から京阪本線に直通する三条(又は出町柳)行き列車用のホームであった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

September 6, 2003: Only one train was to be operated between Chushojima and Sanjo (Demachiyanagi) in the morning of weekdays, and the number of trains arriving at/departing from Platform 4 decreased drastically. 例文帳に追加

2003年(平成15年)9月6日中書島~三条(出町柳)区間運転列車が平日朝の1本のみとなり、4番線発着列車が大幅減少。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Systems 16 and 17: For Sanjo Keihan, Shijo Kawaramachi, Shijo Karasuma and Kyoto Station (System 16 goes only up to Shijo Kawaramachi) 例文帳に追加

17・16系統三条京阪・四条河原町・四条烏丸・京都駅行き(16系統は四条河原町まで) - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Route 55: Buses bound for Shijo Kawaramachi via Ginkakuji-michi, Demachiyanagi Station, Sanjo Keihan-mae and Gion-shijo Station (Keihan) 例文帳に追加

55系号統-銀閣寺道・出町柳駅前・三条京阪前・四条駅(京阪)前経由、四条河原町行き - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Route 17: Buses bound for Kyoto Station via Demachiyanagi Station, Sanjo Keihan-mae, Shijo Kawaramachi and Shijo Karasuma 例文帳に追加

17号系統-出町柳駅前・三条京阪前・四条河原町・四条烏丸経由京都駅前行き - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

January 1957: The Sanjo-bound platform was relocated from the southern side to the northern side of Gojo-dori Street due to the project of reconstructing (widening) Gojo Ohashi Bridge. 例文帳に追加

1957年(昭和32年)1月五条大橋の架け替え(拡幅)工事に伴い、三条行きホームが五条通南側から北側へ移設。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Keihan buses (for Yamashina Station, Sanjo-Keihan, Hino, etc..) and Keihan Uji buses (for Okurayama) leave for their respective destinations from the bus terminal in front of the station. 例文帳に追加

駅前にバスターミナルがあり、京阪バス(山科駅・三条京阪・日野方面など)、京阪宇治バス(御蔵山方面)が出ている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

August 15, 1912: The operation of this station started as Bishamondo Station when Keishin Electric Tramway started running between Furukawacho (later Higashiyama Sanjo) and Fudanotsuji (the use of this station was later discontinued). 例文帳に追加

1912年(大正元年)8月15日京津電気軌道古川町(後の東山三条)~札ノ辻(後に廃止)間開通時に毘沙門道駅として開業。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Such a bus, starting at Kawaramachi Sanjo, runs on Kawaramachi-dori Street and goes directly to Kyoto Station after four stops. 例文帳に追加

河原町通を走行し、起点から4つの停留所を経由した後、終点の京都駅まで直行する。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Until October 1997, local trains starting at Sanjo Station (Kyoto Prefecture) returned from this station except in the early morning or midnight hours. 例文帳に追加

1997年10月までは早朝、深夜を除き、三条駅(京都府)発の普通電車はこの駅で折り返し運転を行っていた。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

August 15, 1912: Keishin Electric Tramway started operating between Furukawacho (later Higashiyama-Sanjo Station) and Fudanotsuji Station (the use of which eventually ceased), and concurrently this station started operating. 例文帳に追加

1912年(大正元年)8月15日京津電気軌道古川町(後の東山三条駅)~札ノ辻駅(後に廃止)間の路線開通時とともに開業。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Nishioji-Sanjo Station, located in Saiin-imayamada-cho, Ukyo Ward, Kyoto City, Kyoto Prefecture, is a stop on the Arashiyama Main Line, which is operated by Keifuku Electric Railroad Co., Ltd. 例文帳に追加

西大路三条駅(にしおおじさんじょうえき)は、京都府京都市右京区西院今山田町にある京福電気鉄道嵐山本線の鉄道駅。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Route No. 5 - For Kyoto Station via Ginkakuji-michi, Heian Jingu Shrine, Sanjo-keihanmae, Shijo-Kawaramachi, Shijo-Karasuma 例文帳に追加

5号系統-銀閣寺道・平安神宮・三条京阪前・四条河原町・四条烏丸経由京都駅行き - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Route No. 17 -- bound for 'Kyoto Station' via Hanazonobashi, Takanobashi, Demachiyanagi Station, Kojinbashi, Sanjo-keihan, Shijo-Kawaramachi, Shijo-Karasuma 例文帳に追加

17系統・・・花園橋、高野橋、出町柳駅、荒神橋、三条京阪、四条河原町、四条烏丸経由「京都駅」行き - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Route No. 18 -- bound for 'Kyoto Station' via Hanazonobashi, Ginkakuji-michi, Hyakumamben, Higashiyama-sanjo, Higashiyama Gojo (Kiyomizu-dera Temple), Shichijo Station 例文帳に追加

18系統・・・花園橋、銀閣寺道、百万遍、東山三条、東山五条(清水寺)、七条駅経由「京都駅」行き - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Route No. 16 -- bound for 'Shijo-Kawaramachi' via Hanazonobashi, Takanobashi, Demachiyanagi Station, Kojinbashi, Sanjo-keihan, Shijo-keihan 例文帳に追加

16系統・・・花園橋、高野橋、出町柳駅、荒神橋、三条京阪、四条京阪経由「四条河原町」行き - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

The station was abandoned when the section between Sanjo Station (Kyoto Prefecture) and Misasagi Station on the Keishin Line ceased operations due to the opening of the Tozai Line, Kyoto Municipal Subway Line, in 1997. 例文帳に追加

1997年の京都市営地下鉄東西線開業に伴い京津線三条駅(京都府)~御陵駅間が廃止されたことで廃駅となった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Only local trains would stop at Higashiyama-sanjo Station, because the facility was adapted only to cars having steps; express trains (discontinued in 1981) and sub-express trains would bypass the station. 例文帳に追加

ステップを備えた車両しか停車できない関係から、普通列車のみの停車駅で、急行(1981年廃止)・準急は通過していた。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

The station was abandoned when the section between Sanjo Station (Kyoto Prefecture) and Misasagi Station on the Keishin Line ceased operations due to the opening of the Tozai Line, Kyoto Municipal Subway Line, in 1997. 例文帳に追加

1997年の京都市営地下鉄東西線開業に伴い京津線三条駅(京都府)~御陵駅間が廃止されたことで、廃駅となった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

For example: Higashiyama Sanjo, Higashiyama Gojo, Higashiyama Shichijo, Higashi-Ichijo (the intersection of Higashi-oji-dori Street and Higashi-Ichijo-dori Street) 例文帳に追加

例:東山三条、東山五条、東山七条、東一条(東大路通と東一条通りの交差点)。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

(from/to Keihan Oto Line Demachiyanagi Station) - Sanjo Station (Kyoto Prefecture) - Keihan Shijo Station - Keihan Gojo Station - Shichijo Station - Tofukuji Station - Toba-kaido Station - (from/to Yodoyabashi Station) 例文帳に追加

(至京阪京阪鴨東線出町柳駅)←三条駅(京都府)-四条駅(京阪)-五条駅(京阪)-七条駅-東福寺駅-鳥羽街道駅→(至淀屋橋駅) - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

The flood in 1935 caused great damage: 83 people were killed or injured, and in addition, the Sanjo Ohashi Bridge and the Gojo Ohashi Bridge were washed away. 例文帳に追加

1935年(昭和10年)の水害では死傷者83名のほか、三条大橋や五条大橋の流失など大きな被害を出した。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Since the riverside between the Sanjo Ohashi and Shijo Ohashi Bridges is close to the downtown area, many people spend time there from the early afternoon through the night on weekends. 例文帳に追加

三条大橋と四条大橋の間の川岸は繁華街から近いこともあり、週末の昼下がりから夜にかけては多くの人がたたずむ。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Since the 1980's Kyoto City has planned to build a new footbridge over the Kamogawa River in the middle between the Sanjo Ohashi and Shijo Ohashi Bridges. 例文帳に追加

京都市は1980年代以降、三条大橋と四条大橋の中間に歩行者専用の新たな橋を架けることを計画している。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Ponto-cho is a narrow stone-paved street running between the Kamo-gawa River and Kiyamachi-dori Street from Sanjo-dori Hitosuji Kudaru to Shijo-dori Street. 例文帳に追加

三条通一筋下ルから四条通まで、鴨川と木屋町通の間を南北に走る、石畳の狭い通りである。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

The basin of the river from central Kyoto to Sanjo and Shijo is one of Kyoto's amusement areas and a famous cherry blossom viewing spot. 例文帳に追加

京都中心部の三条から四条あたりにかけては京都の歓楽街の一つとなっており、またサクラの名所ともなっている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

In particular, the area between Sanjo and Shijo is one of Kyoto's amusement areas, and alive with people until late at night on weekends. 例文帳に追加

特に三条から四条あたりにかけては京都の歓楽街の一つとなっており、週末は夜遅くまで賑わっている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

There is a meeting spot of 'Dogeza-zo' (the statue kneeling down on the ground) (Hikokuro TAKAYAMA statue) known by Kyoto citizens at southeastern part of Sanjo Ohashi Intersection. 例文帳に追加

三条大橋交差点の南東には、京都市民に「土下座像」(高山彦九郎像)として知られる待ち合わせスポットがある。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

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