意味 | 例文 (121件) |
fighting gameの部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 121件
FIGHTING GAME PROGRAM, GAME DEVICE, AND FIGHTING GAME CONTROL METHOD例文帳に追加
対戦ゲームプログラム、ゲーム装置及び対戦ゲーム制御方法 - 特許庁
a game of dogs fighting each other 例文帳に追加
イヌ同士をたたかわせる競技 - EDR日英対訳辞書
FIGHTING ARITHMETIC CARD GAME例文帳に追加
対戦型算数カードゲーム - 特許庁
FIGHTING VIDEO GAME APPARATUS, FIGHTING MANAGEMENT SERVER, PROGRAM, AND RECORDING MEDIUM例文帳に追加
画像対戦遊戯装置、対戦管理サーバ、プログラム及び記録媒体 - 特許庁
FIGHTING GAME SYSTEM AND METHOD OF SELECTING OPPONENT IN FIGHTING GAME SYSTEM例文帳に追加
対戦ゲームシステム及び対戦ゲームシステムにおける対戦相手選定方法 - 特許庁
Fighting spirits of both teams to play the game are set respectively.例文帳に追加
対戦する両チームの士気をそれぞれ設定する。 - 特許庁
To provide a game machine and a game server for making it possible to play a fighting game by fetching the original result of the fighting game and providing tension.例文帳に追加
対戦ゲーム本来の結果を取り込んで緊張感を持たせて対戦ゲームを行えるようにした遊技機および遊技サーバを提供する。 - 特許庁
NETWORK GAME-FIGHTING SYSTEM, SERVER DEVICE AND STORAGE MEDIUM STORED WITH COMMUNICATION FIGHTING PROGRAM例文帳に追加
ネットワーク対戦システム、サーバ装置、通信対戦プログラムが記憶された記憶媒体 - 特許庁
GAME APPARATUS AND OPPOSING TEAMS ARRANGEMENT METHOD IN FIGHTING TYPE GAME例文帳に追加
ゲーム装置および対戦型ゲームにおけるチーム分け方法 - 特許庁
To enrich variations of fighting characters and to increase the interest of the fighting by adding an element of contingency in a fighting game.例文帳に追加
対戦キャラクタのバリエーションを豊富にするとともに、対戦ゲームに偶然性という要素を加えて対戦の面白みを増大させる。 - 特許庁
GROUP CHARACTER FIGHTING METHOD, RECORDING MEDIUM, AND GAME DEVICE例文帳に追加
集団キャラクタ戦闘方法、記録媒体及びゲーム装置 - 特許庁
To attract the players of a network fighting game for a long period.例文帳に追加
ネットワーク対戦ゲームのプレイヤを長期間ゲームに惹きつける。 - 特許庁
To raise a fighting mood between players in a music oriented game.例文帳に追加
音楽志向型ゲームにおいてプレイヤ間の対戦ムードを盛り上げる。 - 特許庁
To provide a game system which realizes a simulated fighting game with an actually existing player, which realizes bodily sensation of a real-time fighting game with a player at a remote place, and by which the fighting came can be carried out even when a fighting opponent is not in front of a terminal device.例文帳に追加
実在するプレイヤとの擬似的な対戦ゲームを可能とし、遠隔地にいるプレイヤとのリアルタイム対戦ゲームを体感でき、かつ対戦相手が端末装置前にいないときであっても対戦ゲームを実行できるゲームシステムを提供する。 - 特許庁
PHYSICAL EXERCISE GAME SYSTEM PROVIDING FIGHTING GAME USING PHYSICAL EXERCISE QUANTITY例文帳に追加
身体運動量を用いた対戦ゲームを提供する身体運動ゲームシステム - 特許庁
To provide a technique which gives impact to a fighting picture of a role playing game and gives variation to fighting.例文帳に追加
ロールプレイングゲームの戦闘画面に迫力を持たせるとともに、戦闘に変化を与えることのできる技術を提供する。 - 特許庁
A fighting control part 56 limits the provision of a fighting game based on the continuous win frequency stored in the continuous win frequency storage means by linking with the player identification information related to the players in a fighting combination of the fighting game.例文帳に追加
対戦制限部56は、対戦ゲームの提供を、該対戦ゲームの対戦組み合わせに係るプレイヤに係るプレイヤ識別情報に対応づけて前記連続勝利回数記憶手段に記憶される連続勝利回数に基づいて制限する。 - 特許庁
To provide a fighting game device allowing a player to speedily cope with an enemy character behind and to perform the operation of a complicated attacking skill in the irregular fighting such as two-to-one fighting.例文帳に追加
2対1等の変則的な対戦を行っても、背後の敵のキャラクタへの迅速な対処が可能となるうえ、複雑な攻撃技の操作も行える格闘ゲーム装置の提供。 - 特許庁
In that manner, the noticed character to be the fighting object is judged in the fighting image so as to switch the game to the generation of the fighting image comprising only the noticed character in one side character group and the other opposing character group.例文帳に追加
これにより、ロール・プレイング・ゲームにおける戦闘の不自然さを解消するとともに、プイレヤが気に入ったプイレヤキャラクタのみで戦闘をすることができるようになる。 - 特許庁
To enable a player to taste the mood of participating in fighting more by not only watching fighting and avoiding actions in the fighting part of a simulation game but reflecting the will and action of a player in the result of fighting to improve the interactive property.例文帳に追加
シミュレーションゲームの戦闘パートにて戦闘、回避行動をただ見ているのではなく、プレーヤーの意思行動を戦闘結果に反映させることでインタラクティブ性を高め、より戦闘に参加している気分をプレーヤーに味わってもらうことを可能とする。 - 特許庁
FIGHTING GAME SYSTEM BY INFORMATION TERMINAL, ITS METHOD, INFORMATION TERMINAL AND PROGRAM例文帳に追加
情報端末による対戦ゲームシステム及びその方法、情報端末、プログラム - 特許庁
EXPRESSION METHOD, RECORDING MEDIUM AND SYSTEM OF FIGHTING VIDEO GAME例文帳に追加
対戦型ビデオゲーム表示方法、記録媒体および対戦型ビデオゲームシステム - 特許庁
This fighting game machine is actuated to provide a screen as shown in figure 1 with a character selected.例文帳に追加
格闘ゲーム機が起動され、キャラクタが選択されて1)のような画面となる。 - 特許庁
To enable a singer to enjoy a fighting type scoring game up to the end of playing.例文帳に追加
対戦型採点ゲームにおいて、演奏終了まで歌唱者が楽しめるようにする。 - 特許庁
To change the fighting spirit of an opponent team according to the assessed contents of a pitcher and reflect the fighting spirit on the tendency of the game in a game device executing a baseball game.例文帳に追加
本発明は野球ゲームを実行するためのゲーム装置に関し、投手の査定内容に応じてチームの士気を変化させ、更に、その士気を試合の流れに反映させることを目的とする。 - 特許庁
To change the fighting spirit of an opponent team according to the superiority/inferiority of a pitcher and reflect the fighting spirit on the tendency of the game in a game device executing a baseball game.例文帳に追加
本発明は野球ゲームを実行するためのゲーム装置に関し、投手の善し悪しに応じて相手チームの士気を変化させ、更に、その士気を試合の流れに反映させることを目的とする。 - 特許庁
To provide a game system allowing players to confirm a game state in a game area even when displaying a fighting picture.例文帳に追加
対戦映像を表示している間も遊技領域におけるゲーム状況が確認可能とするゲームシステムを提供すること。 - 特許庁
To significantly fight with a non-player character and to secure a continuous game property for repeating a fighting game in a game machine and a game system for playing a player fighting game in which a plurality of players fight by players.例文帳に追加
複数の遊技者がプレイヤによって対戦するプレイヤ対戦ゲームが行える遊技機および遊技システムにおいて、ノンプレイヤキャラクタとの対戦が有意義に行え、対戦ゲームを繰り返し行わせる連続遊技性を確保できるようにすることを目的とする。 - 特許庁
In the game system 1 for matching players in a lobby server 25, on condition that a predetermined permission condition is satisfied in a fighting game executed on the basis of a first matching result, a game machine 2 transmits a new participation request to the lobby server, and a new fighting game different from the already executed fighting game is executed on the basis of a matching result by that.例文帳に追加
ロビーサーバ25にてプレイヤをマッチングするゲームシステム1において、最初のマッチング結果に基づいて実行される対戦ゲームにて所定の許可条件が満たされたことを条件として、ゲーム機2が、新たな参加要求をロビーサーバに送信し、それによるマッチング結果に基づいて既に実行されている対戦ゲームと異なる新規の対戦ゲームを実行する。 - 特許庁
To provide a game device giving a player a purpose other than winning to a character in a fighting type Mahjong game.例文帳に追加
対戦形式の麻雀ゲームでキャラクタに勝利する以外の目的を遊技者に与えることができるゲーム装置を提供すること。 - 特許庁
FIGHTING TYPE VIDEO GAME SYSTEM BY PLURAL PLAYERS, HAND DISPLAY MANIPULATOR USING THE SYSTEM, AND GAME PROGRAM RECORDING MEDIUM例文帳に追加
複数の遊技者による対戦型のビデオゲームシステム、そのシステムに使用する手表示操作器およびゲームプログラム記録媒体 - 特許庁
To provide a game system for enabling players to enjoy a fighting game even when there is an ability difference between both of them.例文帳に追加
対戦するプレイヤ間に実力差がある場合においても双方が対戦ゲームを楽しむことができるゲームシステムを提供する。 - 特許庁
To provide a game system that prevents a player from having a complaint about the end of a fighting game without any attack.例文帳に追加
何もできずに対戦が終わってしまうという不満をプレイヤに感じさせないように図ることが可能なゲームシステムを提供すること。 - 特許庁
To quickly and smoothly progress a tournament fighting game consisting of a plurality of rounds in a network game.例文帳に追加
ネットゲームにおいて複数の回戦からなるトーナメント方式の対戦ゲームを迅速且つ円滑に進行する。 - 特許庁
To provide a hitting toy for ball game which can obtain a ball-hitting sense and enables several players to play a game fighting for mastery.例文帳に追加
球を打撃したような感触を得るとともに、複数人で優劣を競う遊戯をすることのできる球技用打撃玩具を提供する。 - 特許庁
To solve the problem that a fighting type game keeps a fighting style of a character controlled by a player ordinarily unified during a match and makes it impossible for the player to arbitrarily change the fighting style in accordance with a stream of the match and to visually confirm the present style after changing.例文帳に追加
対戦型のゲームでは、プレーヤが制御するキャラクタの対戦スタイルは試合中は統一されているのが一般であり、試合の流れに応じて対戦スタイルをプレーヤの任意に変更したり、変更後の現在のスタイルをプレーヤが視覚的に確認することはできない。 - 特許庁
This fighting type damage absorbing power display card includes a main fighting type damage absorbing power display card absorbing the damage received by the fighting by the damage absorbing power displayed on the damage absorbing power display card arranged on the card game field.例文帳に追加
対戦タイプのダメージ吸収力表示カードに、カードゲーム用フィールド上に並べられたダメージ吸収力表示カードに表示されたダメージ吸収力により、対戦により受けたダメージが吸収されるメインの対戦タイプのダメージ吸収力表示カードを含める。 - 特許庁
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