1016万例文収録!

「"fighting game"」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > "fighting game"に関連した英語例文

セーフサーチ:オフ

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

"fighting game"を含む例文一覧と使い方

該当件数 : 53



例文

FIGHTING GAME MACHINE例文帳に追加

格闘ゲーム機 - 特許庁

FIGHTING GAME DEVICE例文帳に追加

格闘ゲーム装置 - 特許庁

PROTECTOR FOR FIGHTING GAME例文帳に追加

格闘技用プロテクター - 特許庁

FIGHTING GAME PROGRAM例文帳に追加

対戦ゲームプログラム - 特許庁

例文

MATCH-TYPE FIGHTING GAME MACHINE例文帳に追加

対戦型格闘ゲーム機 - 特許庁


例文

BODY SENSE FIGHTING GAME DEVICE例文帳に追加

体感格闘ゲーム装置 - 特許庁

FIGHTING GAME PROGRAM, GAME DEVICE, AND FIGHTING GAME CONTROL METHOD例文帳に追加

対戦ゲームプログラム、ゲーム装置及び対戦ゲーム制御方法 - 特許庁

FIGHTING GAME SYSTEM AND METHOD OF SELECTING OPPONENT IN FIGHTING GAME SYSTEM例文帳に追加

対戦ゲームシステム及び対戦ゲームシステムにおける対戦相手選定方法 - 特許庁

FIGHTING GAME MACHINE HAVING GALLERY CHEERING DISPLAY FUNCTION例文帳に追加

観客応援表示機能を有する対戦ゲーム機 - 特許庁

例文

To provide a game machine and a game server for making it possible to play a fighting game by fetching the original result of the fighting game and providing tension.例文帳に追加

対戦ゲーム本来の結果を取り込んで緊張感を持たせて対戦ゲームを行えるようにした遊技機および遊技サーバを提供する。 - 特許庁

例文

To attract the players of a network fighting game for a long period.例文帳に追加

ネットワーク対戦ゲームのプレイヤを長期間ゲームに惹きつける。 - 特許庁

FIGHTING GAME SYSTEM BY INFORMATION TERMINAL, ITS METHOD, INFORMATION TERMINAL AND PROGRAM例文帳に追加

情報端末による対戦ゲームシステム及びその方法、情報端末、プログラム - 特許庁

PHYSICAL EXERCISE GAME SYSTEM PROVIDING FIGHTING GAME USING PHYSICAL EXERCISE QUANTITY例文帳に追加

身体運動量を用いた対戦ゲームを提供する身体運動ゲームシステム - 特許庁

This fighting game machine is actuated to provide a screen as shown in figure 1 with a character selected.例文帳に追加

格闘ゲーム機が起動され、キャラクタが選択されて1)のような画面となる。 - 特許庁

In the game system 1 for matching players in a lobby server 25, on condition that a predetermined permission condition is satisfied in a fighting game executed on the basis of a first matching result, a game machine 2 transmits a new participation request to the lobby server, and a new fighting game different from the already executed fighting game is executed on the basis of a matching result by that.例文帳に追加

ロビーサーバ25にてプレイヤをマッチングするゲームシステム1において、最初のマッチング結果に基づいて実行される対戦ゲームにて所定の許可条件が満たされたことを条件として、ゲーム機2が、新たな参加要求をロビーサーバに送信し、それによるマッチング結果に基づいて既に実行されている対戦ゲームと異なる新規の対戦ゲームを実行する。 - 特許庁

To provide a program for executing a fighting game with high amusement properties in which an attack is actively performed.例文帳に追加

攻撃が積極的に行われる興趣性の高い対戦ゲームを実行するためのプログラムを提供する。 - 特許庁

The fighting game device also has a turn-around operation button 36 to compulsorily reverse the direction of the character C from the present direction to the opposite facing backward by the operation of the button.例文帳に追加

また、振り向き操作ボタン36を設け、その操作により、キャラクタCの向きを現在の向きから真後ろに強制的に反転させるようにする。 - 特許庁

To provide a game system for enabling players to enjoy a fighting game even when there is an ability difference between both of them.例文帳に追加

対戦するプレイヤ間に実力差がある場合においても双方が対戦ゲームを楽しむことができるゲームシステムを提供する。 - 特許庁

To provide a game system that prevents a player from having a complaint about the end of a fighting game without any attack.例文帳に追加

何もできずに対戦が終わってしまうという不満をプレイヤに感じさせないように図ることが可能なゲームシステムを提供すること。 - 特許庁

To enrich variations of fighting characters and to increase the interest of the fighting by adding an element of contingency in a fighting game.例文帳に追加

対戦キャラクタのバリエーションを豊富にするとともに、対戦ゲームに偶然性という要素を加えて対戦の面白みを増大させる。 - 特許庁

To quickly and smoothly progress a tournament fighting game consisting of a plurality of rounds in a network game.例文帳に追加

ネットゲームにおいて複数の回戦からなるトーナメント方式の対戦ゲームを迅速且つ円滑に進行する。 - 特許庁

To provide a fighting game machine in which the direction of the attack of a lethal technique can be varied in any directions.例文帳に追加

格闘ゲーム機において必殺技の攻撃方向を任意の方向に変えて攻撃できるゲーム機を提供する。 - 特許庁

A fighting control part 56 limits the provision of a fighting game based on the continuous win frequency stored in the continuous win frequency storage means by linking with the player identification information related to the players in a fighting combination of the fighting game.例文帳に追加

対戦制限部56は、対戦ゲームの提供を、該対戦ゲームの対戦組み合わせに係るプレイヤに係るプレイヤ識別情報に対応づけて前記連続勝利回数記憶手段に記憶される連続勝利回数に基づいて制限する。 - 特許庁

To provide a game system which realizes a simulated fighting game with an actually existing player, which realizes bodily sensation of a real-time fighting game with a player at a remote place, and by which the fighting came can be carried out even when a fighting opponent is not in front of a terminal device.例文帳に追加

実在するプレイヤとの擬似的な対戦ゲームを可能とし、遠隔地にいるプレイヤとのリアルタイム対戦ゲームを体感でき、かつ対戦相手が端末装置前にいないときであっても対戦ゲームを実行できるゲームシステムを提供する。 - 特許庁

To significantly fight with a non-player character and to secure a continuous game property for repeating a fighting game in a game machine and a game system for playing a player fighting game in which a plurality of players fight by players.例文帳に追加

複数の遊技者がプレイヤによって対戦するプレイヤ対戦ゲームが行える遊技機および遊技システムにおいて、ノンプレイヤキャラクタとの対戦が有意義に行え、対戦ゲームを繰り返し行わせる連続遊技性を確保できるようにすることを目的とする。 - 特許庁

The management server 3 determines a group consisting of a plurality of carriers satisfying a prescribed condition based on the identification information, executes a fighting game using the quantities of physical exercise of the carriers among the carriers in the group, and announces the information on the content of the executed fighting game to the carriers in the group.例文帳に追加

また、管理サーバ3は、識別情報に基づいて所定の条件を満足した複数の前記携帯者からなるグループを決定し、グループ内における携帯者間で、各携帯者の身体運動量を用いた対戦ゲームを実行し、対戦ゲームの実行内容の情報をグループ内の携帯者に報知する。 - 特許庁

To provide an image processing apparatus and its method capable of displaying multiple characters on a single screen without causing the deterioration of a processing speed or the stoppage of processing in image processing in a fighting game.例文帳に追加

本発明の目的は、戦闘ゲームなどの画像処理において、処理速度の低下あるいは処理停止を招くことなく、一つの画面上に多くのキャラクタを表示することができる画像処理装置およびその方法を提供することにある。 - 特許庁

To provide a game device and a game program, setting a period enabling a special attack and its attack action according to the action of an opponent object, and making a fighting game more exciting by facilitating its operation.例文帳に追加

敵オブジェクトの動作に応じて特殊な攻撃が可能な期間およびその攻撃アクションを設定し、その操作を容易にすることによって、対戦ゲームをよりエキサイティングにするゲーム装置およびゲームプログラムを提供する。 - 特許庁

To provide a game server that enhances a game element in which strength can be upgraded in a fighting game, more than before to achieve a more entertaining game.例文帳に追加

対戦ゲームにおいて戦力を向上させ得るというゲーム要素を従来よりも拡充することにより、より興趣性の高いゲームを実現させるゲームサーバを提供する。 - 特許庁

In a pinball game machine 10, a presentation determination unit 132 includes battle presentation (fighting game) to be updated in accordance with a mode of operation input via an operation button 82, as a display target.例文帳に追加

ぱちんこ遊技機10において、演出決定手段132は、操作ボタン82を介した操作入力の態様に応じて更新されるバトル演出(対戦ゲーム)を表示対象として含む。 - 特許庁

In this fighting game, each player selects one team from a plurality of teams preliminarily provided in the game, whereby the team selected by each player fights to each other.例文帳に追加

この対戦ゲームでは、各プレイヤが、ゲーム内に予め設けられた複数のチームの中からいずれか1つのチームを選択することによって、各プレイヤが選択したチーム同士が対戦する。 - 特許庁

In the game device, a fighting game is performed using identification information given to a game medium owned by a player and the deck of a corresponding game character.例文帳に追加

遊戯者に所有される遊戯媒体に付された識別情報と対応したゲームキャラクタのデッキを用いて対戦ゲームを実行するゲーム装置である。 - 特許庁

To appropriately suppressing increase of waiting time while giving priority to establishment of matching suitable for the purpose of a participation mode in a fighting game having preparation of a plurality of participation modes.例文帳に追加

複数の参加モードが用意された対戦ゲームにて、参加モードの趣旨に適ったマッチングの成立を優先しつつ、待ち時間の増大を適度に抑える。 - 特許庁

In the system, each of a plurality of data transmitting and receiving devices 2 individually operated respectively by a plurality of players is connected to a server 1, and in each data transmitting and receiving device 2, a fighting game is executed.例文帳に追加

本システムでは、複数のプレイヤそれぞれによって個別に操作される複数のデータ送受信装置2それぞれが、サーバ1に接続され、各データ送受信装置2において、対戦ゲームが、実行される。 - 特許庁

To provide: a game system allowing a player to advance the play fair in a fighting game via a communication network and to easily confirm the state of a character according to the progress of the play; a game program; and a game server.例文帳に追加

通信網を介した対戦プレイにおいて、公正にプレイ進行ができ、またプレイ進行に応じたキャラクタの状態を容易に確認することができるゲームシステム、ゲームプログラム及びゲームサーバを提供する。 - 特許庁

To improve the amusement of a versus fighting game by devising a process of determining a character in an offense side in particular.例文帳に追加

対戦ゲームの興趣性を向上させることであり、特に攻撃側のキャラクタの決定の過程を工夫することによって新たな興趣を喚起させること。 - 特許庁

The server device 30 connects a channel for voice communication corresponding to the terminal equipment 10 executing a fighting game at a set timing, in the middle of the game-fight or at the end of the game-fight for instance, and enables the voice communication.例文帳に追加

サーバ装置30は、対戦ゲームを実行している端末装置10に対応する音声通話のための回線を設定されたタイミング、例えば対局途中や終局時に接続して音声通話できるようにする。 - 特許庁

The fighting game device has a front facing state keeping part 65 to keep the direction of a character C from suddenly deviating from the enemy character C when an operation lever 31 is operated, so that the character can attack the enemy character C with a complicated attacking skill such as a deathblow.例文帳に追加

正対状態維持部65を設け、操作レバー31を操作しても、キャラクタCの向きが敵キャラクタCから不意にそれないようにし、必殺技等の複雑な攻撃技で敵キャラクタCを攻撃できるようにする。 - 特許庁

To enable a competitive fighting game in which tactics of 'waiting' condition, 'escape' condition or player's intention of ring-out are difficult by producing ring images surrounding plural characters, and controlling so that the ring images move according to movement of the plural characters.例文帳に追加

「待ち」状態、「逃げ」状態あるいは、遊戯者がリングアウトを狙うような戦法を困難とするような制御を可能とする対戦格闘ゲームを実行するゲーム装置を提供する。 - 特許庁

To provide a fighting game device allowing a player to speedily cope with an enemy character behind and to perform the operation of a complicated attacking skill in the irregular fighting such as two-to-one fighting.例文帳に追加

2対1等の変則的な対戦を行っても、背後の敵のキャラクタへの迅速な対処が可能となるうえ、複雑な攻撃技の操作も行える格闘ゲーム装置の提供。 - 特許庁

To provide a fighting game machine for an air fight such that a number of variations on an attack can be obtained simply by increasing slightly the amount of software and the working time for program generation while the contents of the attack are enriched.例文帳に追加

空中戦の格闘ゲーム機において、ソフト量およびプログラム作成の作業時間を僅かに増加させるだけで攻撃のバリエーションを多数得ることができ、さらに攻撃内容を充実させたゲーム機を提供する。 - 特許庁

To enhance the amusement of a fighting game, particularly to evoke new amusement by devising a process of determining a character on an offensive side.例文帳に追加

対戦ゲームの興趣性を向上させることであり、特に攻撃側のキャラクタの決定の過程を工夫することによって新たな興趣を喚起させること。 - 特許庁

When playing the fighting game using AI function, the game is played using the game device 14 of the registered store referencing the first table of the store server 14.例文帳に追加

AI機能を利用した格闘ゲームを行うときには、登録された店舗のゲーム装置14において、店舗サーバー14の第1のテーブルを参照して行う。 - 特許庁

For instance, when an attack from an opponent unit is received by the start of a fighting game and player's own unit is destroyed, the cost value of the destroyed unit is subtracted from the re-sally gauge 100 and a display length is shortened.例文帳に追加

例えば、対戦ゲーム開始により相手ユニットから攻撃を受けて自分のユニットが破壊された場合には、再出撃ゲージ100から破壊された当該ユニットのコスト値を減算して表示長さを短くする。 - 特許庁

To provide a rock-paper-scissors game device for a totally new type of rock-paper-scissors game having factors of a fighting game, adopting a stage clearing type in which a player fights and wins opponents one by one to higher stages.例文帳に追加

格闘ゲームの要素を持つ、全く新しいタイプのジャンケンゲームであって、また、上級ステージにおいて、次々と敵と対戦して勝ち進んでいくステージクリア方式を取り入れたジャンケンゲーム機を提供する。 - 特許庁

To provide a game with high interest by changing an image reproduction speed in a fighting game by a game input of a game player and by linking the change with the win/defeat.例文帳に追加

ゲームプレーヤのゲーム入力によって、格闘ゲームにおける映像再生スピードを変化させ、この変化と勝敗とをリンクさせて、より趣向性の高いゲームを提供する。 - 特許庁

To provide a game machine enabling the nature of the attack of a lethal technique to be changed in a fighting game machine and enabling an attack matching the movement of an opponent character.例文帳に追加

格闘ゲーム機において必殺技の攻撃の性質を途中で変えることでき、相手キャラクタの動きに対応した攻撃ができるゲーム機を提供する。 - 特許庁

Thus, the player can safely enjoy the game with the body sense fighting game device even punched.例文帳に追加

力強よそうな人形がパンチを打ってきても競技者の子供や老人等が打ち傷や転倒等の怪我を起こさないように人形のアーム部分をスポンジ等の柔らかくて軽い素材を使い、アームは突っ張らないように少しの力を加えるだけで曲がるように作ることにより、パンチを打たれても安全にゲームを楽しむことができる。 - 特許庁

To provide a game board apparatus having a simple structure to develop various games using pieces on a game board, such as a fighting game or race game, and having a plurality of game boards configured to be incrementally interconnected to expand the game board surface, corresponding to any number of participants.例文帳に追加

本発明は、簡単な構成でゲーム盤上で格闘あるいは競争ゲーム等の駒を使用した多種多様のゲームが展開でき、かつ競技人数にも対応できるようにゲーム盤を複数結合増加させてゲーム盤表面を拡張することを可能にしたゲーム盤装置を提供することを目的とする。 - 特許庁

例文

To provide a match-type fighting game machine having a function of loosening the discretion of a player when, at an attacking action of one character to the other character, allowing the other character to perform an attack avoiding action and allowing mutual players to use diversified and profound diplomacies of the fighting.例文帳に追加

一方のキャラクタの他者攻撃動作に伴って他方のキャラクタに攻撃回避動作を行わせる際の遊戯者の判断力を鈍らせる機能を具備し、遊戯者同志に多彩で奥深い対戦の駆け引きを行わせることの可能な対戦型格闘ゲーム機の提供。 - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS