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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > fighting gameの意味・解説 > fighting gameに関連した英語例文

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fighting gameの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 121



例文

This game progresses with the break value changing means 34 subtracting break values in accordance with the attacks received, and when a character's break value becomes zero the character temporarily loses his fighting ability falling into the state of break, and the break level becomes higher by one.例文帳に追加

本ゲームでは、受けた攻撃に応じてブレイク値変更手段34がブレイク値を減算し、ゼロになるとそのキャラクタはブレイク状態となって一時的に戦闘不能になり、ブレイクレベルが1つ高くなる。 - 特許庁

To appropriately suppressing increase of waiting time while giving priority to establishment of matching suitable for the purpose of a participation mode in a fighting game having preparation of a plurality of participation modes.例文帳に追加

複数の参加モードが用意された対戦ゲームにて、参加モードの趣旨に適ったマッチングの成立を優先しつつ、待ち時間の増大を適度に抑える。 - 特許庁

In the system, each of a plurality of data transmitting and receiving devices 2 individually operated respectively by a plurality of players is connected to a server 1, and in each data transmitting and receiving device 2, a fighting game is executed.例文帳に追加

本システムでは、複数のプレイヤそれぞれによって個別に操作される複数のデータ送受信装置2それぞれが、サーバ1に接続され、各データ送受信装置2において、対戦ゲームが、実行される。 - 特許庁

To improve the amusement of a versus fighting game by devising a process of determining a character in an offense side in particular.例文帳に追加

対戦ゲームの興趣性を向上させることであり、特に攻撃側のキャラクタの決定の過程を工夫することによって新たな興趣を喚起させること。 - 特許庁

例文

To provide a game machine having a refreshing feeling unexperienced in the past and capable of offering fun even on a normal screen other than a ready-to-win state by correlatively displaying a fighting animation presentation and a stop of identification information.例文帳に追加

格闘動画演出と識別情報の停止とが互いに関係しあうような演出を行うことによって、従来にない爽快感がありリーチ状態以外の通常画面にあったも面白さを提供できる遊技機を提供する - 特許庁


例文

The fighting game device has a front facing state keeping part 65 to keep the direction of a character C from suddenly deviating from the enemy character C when an operation lever 31 is operated, so that the character can attack the enemy character C with a complicated attacking skill such as a deathblow.例文帳に追加

正対状態維持部65を設け、操作レバー31を操作しても、キャラクタCの向きが敵キャラクタCから不意にそれないようにし、必殺技等の複雑な攻撃技で敵キャラクタCを攻撃できるようにする。 - 特許庁

The fielding average deciding players playing the game good/bad in fielding and the meeting average deciding the players good/bad in batting are corrected based on the fighting spirit.例文帳に追加

ゲームに登場する競技者の守備の巧拙を決める守備率、およびそれらの競技者の打撃の巧拙を決めるミート率を、士気に基づいて補正する。 - 特許庁

To enable a competitive fighting game in which tactics of 'waiting' condition, 'escape' condition or player's intention of ring-out are difficult by producing ring images surrounding plural characters, and controlling so that the ring images move according to movement of the plural characters.例文帳に追加

「待ち」状態、「逃げ」状態あるいは、遊戯者がリングアウトを狙うような戦法を困難とするような制御を可能とする対戦格闘ゲームを実行するゲーム装置を提供する。 - 特許庁

To provide a fighting game machine for an air fight such that a number of variations on an attack can be obtained simply by increasing slightly the amount of software and the working time for program generation while the contents of the attack are enriched.例文帳に追加

空中戦の格闘ゲーム機において、ソフト量およびプログラム作成の作業時間を僅かに増加させるだけで攻撃のバリエーションを多数得ることができ、さらに攻撃内容を充実させたゲーム機を提供する。 - 特許庁

例文

To enhance the amusement of a fighting game, particularly to evoke new amusement by devising a process of determining a character on an offensive side.例文帳に追加

対戦ゲームの興趣性を向上させることであり、特に攻撃側のキャラクタの決定の過程を工夫することによって新たな興趣を喚起させること。 - 特許庁

例文

For instance, when an attack from an opponent unit is received by the start of a fighting game and player's own unit is destroyed, the cost value of the destroyed unit is subtracted from the re-sally gauge 100 and a display length is shortened.例文帳に追加

例えば、対戦ゲーム開始により相手ユニットから攻撃を受けて自分のユニットが破壊された場合には、再出撃ゲージ100から破壊された当該ユニットのコスト値を減算して表示長さを短くする。 - 特許庁

To enable a player to conduct an attack on the basis of quick judgment by quickly recognizing a fighting situation in a game for conducting the attacks by using a plurality of weapons aiming them at a target.例文帳に追加

標的に照準を合わせ、複数の武器を使用して攻撃を行うゲームで、プレイヤが戦闘状況を素早く認識して、迅速な判断のもとで有効な攻撃を行えるようにする。 - 特許庁

Thus, the player can safely enjoy the game with the body sense fighting game device even punched.例文帳に追加

力強よそうな人形がパンチを打ってきても競技者の子供や老人等が打ち傷や転倒等の怪我を起こさないように人形のアーム部分をスポンジ等の柔らかくて軽い素材を使い、アームは突っ張らないように少しの力を加えるだけで曲がるように作ることにより、パンチを打たれても安全にゲームを楽しむことができる。 - 特許庁

The prize money giving server 13 determines the prize money point count given to the fighting game user based upon the commission point count payed by the bet game user, and adds the prize money point count to the point remainder of the point bank account DB 14.例文帳に追加

賞金付与サーバ13は、賭けゲーム利用者が支払った手数料ポイント量に基づいて、対戦ゲーム利用者に付与する賞金ポイント量を決定し、ポイント口座DB14のポイント残高に賞金ポイント量を加算する。 - 特許庁

To provide an unprecedented expression of terror in a game device displaying an opponent character controlled by a computer on a screen as a game picture and fighting with the opponent character by a player's operation of an operation means.例文帳に追加

コンピュータによって制御される敵キャラクタをゲーム画像として画面上に表示させ、遊戯者が操作手段を操作して敵キャラクタとの戦闘を行うゲーム装置において、今までにない恐怖の表現をゲーム映像上で実現することが可能なゲーム装置を提供する。 - 特許庁

The change of the movement and direction of a virtual camera is controlled based on virtual camera setting for distribution which is looser than the standard setting applied in the commercial game device 1300 when regenerating the play based on operation codes when fighting and playing in a replay server 1420.例文帳に追加

リプレイサーバ1420で対戦プレイ時の操作コードに基づいてプレイを再現する際に、仮想カメラの移動や向きの変化を業務用ゲーム装置1300で適用される標準の設定よりも緩やかとなる配信用仮想カメラ設定に基づいて制御する。 - 特許庁

From an initial state, when a character operated by a player during a game receives an attack from a fighting opponent, at the time of rotating a rotary cam 32 in a direction θ1 by a driving motor of large start torque, a rod 30 is powerfully pushed out in a direction X1.例文帳に追加

図2Aに示す初期状態から、ゲーム中にプレーヤが操作するキャラクターが対戦相手から攻撃を受けたときに、始動トルクの大きい駆動モータM1で回転カム32をθ1方向に回転させると、ロッド30が図示X1方向に勢いよく押し出される。 - 特許庁

To provide a game program capable of providing players with unpredictable and indefinite environment by changing appearance methods of opponent characters fighting with a player character; a storage medium storing the program; and a computer apparatus for executing the program.例文帳に追加

プレイヤキャラクタと戦う敵キャラクタの出現方法に変化があり、遊戯者に予測不可能な不定環境を提供することができるゲームプログラムおよびこのプログラムを記憶した記憶媒体、このプログラムを実行するコンピュータ装置を提供する。 - 特許庁

To provide a gage system of a game machine capable of not only grasping the conditions of characters but also taking unprecedented configurations such as an attack and defense by increasing or decreasing a gage indicating the physical strengths of the characters corresponding to a gage showing increase and decrease in energy for using lethal techniques in a fighting game machine, or the like.例文帳に追加

格闘ゲーム機などにおいて必殺技を出すためのエネルギー増加,減少を示すゲージに対応してキャラクタの体力を示すゲージを増減させることにより、単にキャラクタの状態を把握するだけでなく、従来にない攻撃,防御などの態様を取ることができるゲーム機のゲージシステムを提供する。 - 特許庁

To provide a game machine and a control program therefor which can offer highly enjoyable games instead of stereotyped games such as those in which fighting characters are displayed in turns according to a predetermined order by enabling a player to carry out the contest games continually without being easily felt bored even when playing such contest games many times.例文帳に追加

予め決められた順序で対戦キャラクタが入れ替わり表示され対戦ゲームを行うといった画一的なゲームの流れではなく、遊技者に対して対戦ゲームを複数回行ってもすぐに飽きを感じにくく継続して楽しく対戦ゲームを行わせることが可能であり、非常に面白みのあるゲームを提供し得るゲーム機及びゲーム機用制御プログラムを提供することを課題とする。 - 特許庁

例文

A plurality of cards comprising the deck 1 includes a plurality of fighting type damage absorbing power display cards CH and M displaying an offensive power and a defensive power, a plurality of display effect exhibiting type damage absorbing power display cards I exhibiting displayed effects when being used, and simple type damage absorbing power display cards D exhibiting a function only when being placed on a card game field 7.例文帳に追加

デッキ1を構成する複数枚のカードに、攻撃力と守備力とが更に表示された複数枚の対戦タイプのダメージ吸収力表示カードCH,Mと、使用されたときに表示されている効果を発揮する複数枚の表示効果発揮タイプのダメージ吸収力表示カードIと、カードゲーム用フィールド7上に置かれている場合にのみ機能を発揮する単純タイプのダメージ吸収力表示カードDとを含める。 - 特許庁

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