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葦田の英語
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「葦田」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 18件
豊田郡大葦原に居を構えていた事から「大葦原四郎」と称す。例文帳に追加
He called himself 'Shiro OASHIHARA' because he lived in Oashihara, Toyota County.発音を聞く - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
池田遥邨―『南禅寺』1926、『雨の大阪』1935、『寂』1970、『囁』1972、『雪田』1979、『葦風』1981例文帳に追加
Yoson IKEDA, "Nanzen-ji" (南禅寺) (Nanzen-ji Temple) 1926, "Ame no Osaka" (雨の大阪) (Rainfall in Osaka) 1935, "Jaku" (寂) 1970, "Sasayaki" (囁) (Whisper) 1972, "Setsuden" (雪田) (Snow-covered Field) 1979, "Ashikaze" (葦風) 1981発音を聞く - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
なお近年、葛城氏を北部の葦田宿禰系(葦田宿禰─蟻臣)と南部の玉田宿禰系(玉田宿禰─円大臣)の2系統に峻別して考える見解もある。例文帳に追加
Recently, some prefer to view the Katsuraki clan as two separate lineages: the line of Ashita no sukune (Ashita no sukune - Ariomi) in the north and the line of Tamada no sukune (Tamada no sukune - Tsubura no Okimi) in the south.発音を聞く - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
『古事記』・『日本書紀』履中紀が父を履中天皇/母を葦田宿禰(葛城襲津彦の子。例文帳に追加
In "Kojiki" and "Nihonshoki" and Richuki, her father was Emperor Richu and her mother was ASHIDA Sukune's (a child of KATSURAGI no Sotsuhiko.発音を聞く - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
履中天皇の第1皇子で、母は葛城葦田宿禰(あしたのすくね)の女・黒媛である。例文帳に追加
Prince Ichinobe no Oshiha was the first Imperial Prince of the Emperor Richu; the mother of Prince Ichinobe no Oshiha was Kurohime, a daughter of Ashita no Kusune.発音を聞く - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
(黒媛とは、羽田矢代宿禰の娘、葦田宿禰の娘の2説があり、履中5年に神の祟りで急死したと言われるが定かでない。)例文帳に追加
(Kurohime is considered to have been a daughter of either HATA no Yashiro no Sukune or ASHIDA no sukune, and she is believed to have died abruptly in 404, allegedly due to god's curse.)発音を聞く - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
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「葦田」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 18件
重忠はその後の源義仲入京に際して上洛し、一族の高田重家や葦敷重隆らと共に京中の守護の任に就くなどした。例文帳に追加
Shigetada went to Kyoto afterward following MINAMOTO no Yoshinaka, and assumed positions of Shugo (military governor) in the capital along with his relatives such as Shigeie TAKADA and Shigetaka AJIKI.発音を聞く - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
宿禰の語は、野見宿禰、葦田宿禰や武内宿禰のように、大和朝廷初期(1世紀~4世紀ごろ)では名前として使われていた様である。例文帳に追加
It seemed that Sukune was used as a name such as NOMI no Sukune, ASHIDA no Sukune, TAKEUCHI no Sukune in the early Yamato Dynasty (the first century - the fourth century).発音を聞く - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
襲津彦以降の氏人としては、葛城葦田宿禰・玉田宿禰・円大臣・蟻臣の名が知られ、その系譜は断片的に復元可能である(系図参照)。例文帳に追加
After the death of Sotsuhiko, records of the notable people from this clan, such as Katsuraki no ashita no sukune, Tamada no sukune, Tsubura no Okimi and Ariomi, enable us to partially recover their genealogy (See the genealogical chart).発音を聞く - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
同様に円大臣についても、『公卿補任』は玉田宿禰の子とするが、『紀氏家牒』には葦田宿禰の子であることを示唆した記述があって、やはり互いに矛盾している。例文帳に追加
Similarly, Tsubura no Okimi is recorded as the son of Tamada no sukune in "Kugyobunin" (directory of court nobles); however, in "Kishi Kacho" (Lineage of the Kishi clan), there is a description that suggests that he was the son of Ashita no sukune which reveals an inconsistency between the two records.発音を聞く - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
大土巡回:津長・新川・石井・大水・川相・熊淵・饗土橋姫・大山祇・子安・宇治山田・那自売・芦原・大土御祖・宇治乃奴鬼・国津御祖・葦立弖神社神社例文帳に追加
Otsuchi Junkai: Tsunaga, Niikawa, Iwai, Omizu, Kawaai, Kumabuchi, Aedohashihime, Oyamatsumi, Koyasu, Ujiyoda, Najime, Ashihara, Otsuchimioya, Ujinonuki, Kunitsumioya, and Ashidate jinja Shrines発音を聞く - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
『延喜式』諸陵寮によれば、片岡葦田墓(かたおかのあしたのはか)に葬られたとされ、塚口氏は奈良県香芝市の平野塚穴山古墳(方墳・辺18m、国史跡)をそれに当てている。例文帳に追加
According to the "Engishiki" (an ancient book for codes and procedures on national rites and prayers), he was buried in Kataoka no Ashitaka graveyard and Mr. Tsukaguchi guesses that to be Hirano Tsukaanayama Tumulus (square tumulus, 18 m sides, national historical site).発音を聞く - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
九州の平氏家人である原田種直を2月に葦屋浦の戦いで打ち破り、長門国彦島(下関市)に最後の拠点を置く平氏の背後を遮断する。例文帳に追加
He won against Tanenao HARADA, a retainer of the Taira clan at the battle of Ashiyaura in February and isolated the Taira clan who built their last foothold at Hiko-jima Island in Nagato Province.発音を聞く - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
邇邇芸尊らが無事に葦原中国に着くと、邇邇芸尊は天宇受売神に、その名を明らかにしたのだから、猿田彦を送り届けて、その名前をつけて仕えるようにと言った(日本書紀では、猿田彦が天鈿女命(あめのうずめ)に自分を送り届けるように頼んだとなっている)。例文帳に追加
When Ninigi-no-mikoto and others arrive at Ashihara no nakatsukuni safely, Ninigi-no-mikoto instructs Amenouzume to accompany the god (Sarutahiko) to Kunitsukami and serve him by calling him Sarutahiko now that the god revealed his name (According to Nihonshoki, Sarutahiko asks Amenouzume to accompany him to Kunitsukami).発音を聞く - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
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