例文 (999件) |
クラッチ圧の部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 2087件
自動車空調用圧縮機の電磁クラッチ例文帳に追加
ELECTROMAGNETIC CLUTCH FOR COMPRESSOR IN AUTOMOBILE AIR CONDITIONER - 特許庁
自動変速機のクラッチ油圧特性値設定方法例文帳に追加
CLUTCH OIL PRESSURE CHARACTERISTIC VALUE SETTING METHOD FOR AUTOMATIC TRANSMISSION - 特許庁
可変容量型クラッチレス圧縮機例文帳に追加
VARIABLE DISPLACEMENT TYPE CLUTCH-LESS COMPRESSOR - 特許庁
変速機のクラッチ圧制御方法及びその制御装置例文帳に追加
CLUTCH PRESSURE CONTROL METHOD FOR TRANSMISSION AND ITS CONTROL DEVICE - 特許庁
自動車用空調装置圧縮機の電磁クラッチ例文帳に追加
ELECTROMAGNETIC CLUTCH FOR AUTOMOBILE AIR CONDITIONER COMPRESSOR - 特許庁
クラッチレス圧縮機の動力伝達装置例文帳に追加
POWER TRANSMISSION DEVICE FOR CLUTCH-LESS COMPRESSOR - 特許庁
電磁クラッチ及びこれを備えた圧縮機例文帳に追加
ELECTROMAGNETIC CLUTCH AND COMPRESSOR HAVING THE SAME - 特許庁
ロックアップクラッチの油圧供給装置例文帳に追加
電磁クラッチ及びこれを備えた圧縮機例文帳に追加
ELECTROMAGNETIC CLUTCH AND COMPRESSOR EQUIPPED THEREWITH - 特許庁
クラッチ式可変容量型圧縮機の制御弁例文帳に追加
CONTROL VALVE FOR CLUTCH TYPE VARIABLE DISPLACEMENT COMPRESSOR - 特許庁
自動車のクラッチの油圧制御装置例文帳に追加
動力伝達系における油圧式クラッチの制御装置例文帳に追加
CONTROL DEVICE FOR HYDRAULIC CLUTCH IN POWER TRANSMISSION SYSTEM - 特許庁
多段自動変速機用2連油圧クラッチ装置例文帳に追加
DOUBLE HYDRAULIC CLUTCH DEVICE FOR MULTISTAGE AUTOMATIC TRANSMISSION - 特許庁
クラッチを備えた圧縮機の起動方法例文帳に追加
METHOD FOR STARTING COMPRESSOR WITH CLUTCH - 特許庁
油圧式クラッチレリーズ軸受装置例文帳に追加
クラッチレス圧縮機の動力伝達装置例文帳に追加
POWER TRANSMISSION UNIT OF COMPRESSOR WITHOUT CLUTCH - 特許庁
クラッチ作動装置における油圧機器の配設構造例文帳に追加
ARRANGEMENT STRUCTURE OF HYDRAULIC EQUIPMENT IN CLUTCH OPERATING DEVICE - 特許庁
自動車用の油圧式クラッチ操作装置例文帳に追加
HYDRAULIC CLUTCH OPERATION DEVICE FOR AUTOMOBILE - 特許庁
ロックアップクラッチの油圧制御装置例文帳に追加
HYDRAULIC CONTROLLER OF LOCK-UP CLUTCH - 特許庁
クラッチレス圧縮機の動力伝達装置例文帳に追加
POWER TRANSMISSION OF CLUTCH-LESS COMPRESSOR - 特許庁
可変容量型斜板式クラッチレス圧縮機例文帳に追加
VARIABLE DISPLACEMENT TYPE SWASH PLATE CLUTCHLESS COMPRESSOR - 特許庁
動力伝達装置及びクラッチレス圧縮機例文帳に追加
POWER TRANSMISSION DEVICE AND CLUTCHLESS COMPRESSOR - 特許庁
ロックアップクラッチの油圧制御装置例文帳に追加
空気圧を利用したコンプレッサ用クラッチ例文帳に追加
PNEUMATIC CLUTCH FOR COMPRESSOR - 特許庁
クラッチ圧制御弁10と電磁弁12、クラッチ圧制御弁14と電磁弁16、クラッチ圧制御弁20と電磁弁22、クラッチ圧制御弁26と電磁弁28、クラッチ圧制御弁32と電磁弁34はそれぞれR/C1以外の各摩擦要素に加える油圧を制御する。例文帳に追加
A clutch pressure control valve 10 and a solenoid valve 12 a clutch pressure control valve 14 and a solenoid valve 16, a clutch pressure control valve 20 and a solenoid valve 22, a clutch pressure control valve 26 and a solenoid valve 28, and a clutch pressure control valve 32 and a solenoid valve 34 control oil control the pressures applied to respective friction elements other than R/C1, respectively. - 特許庁
又、回転加速度が滑り判定値を超える間は、進行側である例えば前進用クラッチ18のクラッチ圧を最大クラッチ圧から制限クラッチ圧Pfcl 0に制限する。例文帳に追加
Further, while the rotation acceleration exceeds the slide decision value, the clutch pressure of, for example, a clutch 18 for forward being the forward side is limited to a limit clutch pressure Pfcl 0 from a maximum clutch pressure. - 特許庁
変速機構17とこれに動力を伝達する変速入力軸16との間には入力クラッチC0が設けられ、この入力クラッチC0に供給されるクラッチ圧はクラッチ圧制御弁54を介して調圧される。例文帳に追加
An input clutch C0 is provided between the transmission mechanism 17 and a transmission input shaft 16 for transmitting power and clutch pressure provided for the input clutch c0 is adjusted via a clutch pressure control valve 54. - 特許庁
押圧力伝達プレートは外周端部においてクラッチドラム内周に係止されるとともに内周部においてクラッチピストンに押圧され、中間部においてクラッチプレートおよびクラッチディスクを軸方向に押圧する。例文帳に追加
The pressing force transmission plate is locked to an internal periphery of the clutch drum in an external peripheral end part, also pressed to the clutch piston in an internal peripheral part, to press in an axial direction the clutch plate and the clutch disc in an intermediate part. - 特許庁
マイコンは、シフト位置Psが前進位置とされると、前進用クラッチのクラッチ圧Pfcl を「0」から車両が少し動き出す初期クラッチ圧とした後、この初期クラッチ圧を維持する。例文帳に追加
A microcomputer sets the clutch pressure Pfc1 of a forward clutch from '0' to an initial clutch pressure for slightly starting a vehicle and then keeps this initial clutch pressure, when the shift position Ps is set for forward. - 特許庁
クラッチピストン面積を大きくすることなく、クラッチ枚数を多くすることなく、係合中の残りの油圧クラッチ手段側のクラッチ圧の低下を防止して、スリップを防止できる。例文帳に追加
Thus, the clutch pressure on the remaining hydraulic clutch means side in engagement can be prevented from being lowered without increasing the area of a clutch piston and increasing the number of clutches to prevent a slippage. - 特許庁
前記クラッチスリップ制御は、前記モータートルク方向が転換されると、自動変速機内の変速用クラッチに油圧指令値を下げてクラッチ制御油圧を減少させる段階と、前記クラッチ制御油圧の減少により、自動変速機内クラッチのスリップが行われる段階と、前記自動変速機内クラッチスリップ量が一定値に到達すると、クラッチをロックアップする段階と、を含むことを特徴とする。例文帳に追加
The clutch slip control includes steps of: lowering a hydraulic pressure instruction value to have the clutch element in the automatic transmission reduce a clutch control hydraulic pressure when the motor torque direction is changed; slipping the clutch in the automatic transmission by reducing the clutch control hydraulic pressure; and locking up the clutch when a clutch slip amount in the automatic transmission reaches a predetermined value. - 特許庁
摩擦型のクラッチを流体圧アクチュエータで断接駆動すると共に、この流体圧アクチュエータに対する流体圧の給排制御を行って上記クラッチを断接制御するクラッチ制御装置において、クラッチ分断時に半クラッチ領域におけるクラッチ断速度をクラッチストロークに応じて変更するための断速度制御手段を備える。例文帳に追加
This clutch control device for driving a friction clutch to be connected/disconnected by a hydraulic actuator and controlling the supply and discharge of hydraulic pressure to and form the hydraulic actuator to control the connection/disconnection of the clutch, is provided with a disconnecting speed control means for changing clutch disconnecting speed in a semi-clutch region according to a clutch stroke when disconnecting the clutch. - 特許庁
プライマリクラッチが締結されると、プライマリクラッチと嵌合しているカム機構が、プライマリクラッチを介して入力軸から入力される駆動力を利用して、ピストンの押圧力よりも増幅した押圧力でメインクラッチを押圧し、その結果、メインクラッチが締結される。例文帳に追加
When the primary clutch is engaged, a cam mechanism that is fitted to the primary clutch presses a main clutch with a press-contact force amplified more than the press-contact force of the piston by utilizing the driving force inputted from an input shaft through the primary clutch, so as to engage the main clutch. - 特許庁
クラッチピストン52の押力をクラッチプレート56およびクラッチディスク57に伝達する押圧力伝達プレート60がクラッチドラム51内に配設される。例文帳に追加
A pressing force transmission plate 60 transmitting pressing force of a clutch piston 52 to a clutch plate 56 and a clutch disc 57 is arranged in a clutch drum 51. - 特許庁
圧縮機がロックしたときにクラッチを切る保護機構を有する電磁クラッチにおいて、電磁クラッチの消費電力を小さくしつつ、電磁クラッチの製造原価低減を図る。例文帳に追加
To reduce a manufacturing cost of an electromagnetic clutch while reducing electric power consumption of the electromagnetic clutch in the electromagnetic clutch having a protective mechanism for disengaging the clutch when a compressor is locked. - 特許庁
機械式クラッチ4の油圧レリーズ機構45のレリーズベアリング453とレリーズピストン452とは、クラッチスプリング43の前方に配置され、クラッチスプリング43を引っ張ってクラッチスプリング43をレリーズする。例文帳に追加
A release bearing 453 and a release piston 452 of a hydraulic release mechanism 45 of the mechanical clutch 4 are disposed in front of a clutch spring 43 and the clutch spring 43 is released by pulling the clutch spring 43. - 特許庁
油圧式クラッチ66は、出力側クラッチ部材57の回転に伴って回転する入力側クラッチ部材67と、出力側クラッチ部材68を有する。例文帳に追加
The hydraulic clutch 66 has an input-side clutch member 67 rotating with the rotation of the output-side clutch member 57 and also has an output-side clutch member 68. - 特許庁
クラッチドラム16にクラッチシュ30が圧接することにより遠心クラッチ10が接続状態では、クラッチボス24は捩りコイルバネ15を介して原動軸12から伝動される。例文帳に追加
By pressing the clutch shoe 30 onto the clutch drum 15, the clutch box 24 receives power from the driving shaft 12 through the torsional coil spring 15 in a connecting state of the centrifugal clutch 10. - 特許庁
クラッチペダル操作及びモータによってクラッチの断接を行えるようにした油圧式クラッチ操作装置において、クラッチペダル操作の踏力を軽減する。例文帳に追加
To reduce the leg-power in a clutch pedal operation in a hydraulic clutch operating device capable of connecting and disconnecting a clutch by the clutch pedal operation and a motor. - 特許庁
クラッチドラム21には2つのバイパスクラッチ24,25と入力クラッチ5が設けられており、2つのバイパスクラッチ24,25は油圧アクチュエータ29によって係合状態と非係合状態とに切換えられる。例文帳に追加
A clutch drum 21 is provided with the two by-pass clutches 24 and 25 and the input clutches 5, wherein the two by-pass clutches 24 and 25 are switched between engaged and disengaged states by a hydraulic actuator 29. - 特許庁
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