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クラッチ圧の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 2087



例文

減速から加速への移行にあわせて指示されるロックアップクラッチ指令油を学習する際に、チップイン制御終了時点から実スリップ率が所定の目標値又はそれに近い所定値に到達するまでの到達時間を計測し、該到達時間の長短に基づいて前記指令油の学習値を更新する。例文帳に追加

When lock-up clutch command oil pressure which is instruced in accordance with transition from deceleration to acceleration is learned, a reaching time from a chip-in control completion point of time until a real slip rate reaches a prescribed target value or a prescribed value close thereto is measured and the learned value of the command oil pressure is updated on the basis of the length of the reaching time. - 特許庁

複数のピストンと摩擦材のうちの隣接するピストン4と摩擦材7との間を除く各ピストンとそれらに対応する摩擦材との間に、クラッチドラムの内周面に形成された凹部11cを通して他の摩擦材を跨いでピストンの押力を伝える押力伝達手段3b,61bを配設した。例文帳に追加

Thrust transmission means 3b, 61b are arranged between each of the pistons and the friction material corresponding thereto, except between the piston 4 and the friction material 7 adjacent thereto out of the plurality of pistons and the plurality of friction materials, through a recess 11c formed in the inner peripheral face of the clutch drum across other friction materials for transmitting thrusts of the pistons. - 特許庁

クラッチ倍力装置10は、液ピストン32を収容したシリンダ31と、リレーバルブ34と、互いに直列に配置された第1および第2シェル部35,36と、第1シェル部35に収容された第1パワーピストン37と、第2シェル部36に収容された第2パワーピストン38と、液ピストン32と一体に軸線方向に移動するロッド部材50を備えている。例文帳に追加

The clutch booster 10 comprises a cylinder 31 housing a hydraulic piston 32, a relay valve 34, first and second shells 35 and 36 disposed with each other in series, a first power piston 37 housed in the first shell 35, a second power piston 38 housed in the second shell 36, and a rod member 50 integrally moving together with the hydraulic piston 32 to an axial direction. - 特許庁

平行軸式変速機構TM内に配設されて動力伝達経路を選択設定する複数のクラッチ11〜15と、これらへの作動油の供給制御を行う複数のシフトバルブ60〜68等と、ラインの給排制御を行う複数のソレノイドバルブ81〜85とを有し、ソレノイドバルブによりシフトバルブの作動を制御して変速制御を行う。例文帳に追加

This control device comprises multiple clutches 11-15 provided in a parallel shaft type transmission mechanism TM for selecting and setting a power transmission path, multiple shift valves 60-68 and the like for controlling supply of working oil hydraulics thereto, and multiple solenoid valves 81-85 for controlling supply/discharge of a line pressure, and the solenoid valves control operation of the shift valves to control speed change. - 特許庁

例文

フライホイール33を備えたクランクシャフト19の回転により駆動されるスライド駆動機構20を設け、該スライド駆動機構20の直下に油駆動のラム駆動機構22を設け、該ラム駆動機構に前記スライド機構のスライド41の加力を伝達または遮断可能なクラッチ機能を設けたことを特徴とするプレス機械。例文帳に追加

The press machine is characterized in that it is provided with a slide drive mechanism 20 driven by the rotation of a crankshaft 19 equipped with a flywheel 33, a hydraulic ram drive mechanism 22 right below the slide drive mechanism 20, and a clutching device capable of transmitting or blocking pressure applied to the hydraulic ram drive mechanism from a slide 41 on the slide drive mechanism. - 特許庁


例文

エンジンのスロットル開度を検出してその変化率を求め、変速指示がダウンシフト指示であるときに、スロットル変化率検出手段により検出されたスロットル開度変化率が予め設定された閾値を超えるときには、ダウンシフト指示に従って解放されるクラッチの係合制御油をベースPiGA(2)まで直ちに低下させる制御を行う。例文帳に追加

This control device for the automatic transmission detects a throttle opening of an engine to find its change rate, if the throttle opening change rate detected by a throttle change rate detecting means exceeds a preset threshold when a transmission command is a downshift command, this device controls to immediately lower an engagement control hydraulic pressure of a clutch to be released according to the downshift command to a base pressure PiGA(2). - 特許庁

燃料遮断制御機能を有するエンジンに直結クラッチ付のトルクコンバータを備えた自動変速機を組み合わせ、更に、発電機の電制御を行って車両制動時の制動エネルギの回生を図る場合において、減速移行時の発電電の増大に伴う減速ショックの発生を抑制し、また、制動エネルギの回生効率をより高める。例文帳に追加

To inhibit generation of deceleration shocks due to an increase in generated power when a vehicle changes to a deceleration state, if an engine having a fuel shutoff control function is combined with an automatic shift, having a torque converter with a direct coupling clutch and the braking energy is regenerated, by controlling voltage from a power generator, when the vehicle is braked, and to improve the regeneration efficiency of braking energy. - 特許庁

の作用に応じて接続状態となる油クラッチが、エンジンのクランクシャフトおよび主軸間に設けられ、選択的に確立可能な複数変速段のギヤ列がいずれのギヤ列も非確立の状態となることを可能として変速機出力軸および主軸間に設けられる車両用変速機において、ニュートラル状態からの発進時に変速ショックが生じないようにする。例文帳に追加

To prevent gear change shock when starting from a neutral state, in a transmission for a vehicle provided between a transmission output shaft and a main shaft wherein a hydraulic clutch which becomes a connected state according to oil pressure action is provided between a crank shaft of an engine and a main shaft and any of selectively establishable gear trains of a plurality of shifting stages can be a not-established state. - 特許庁

駆動軸12とオーガ出力軸14との間に、クラッチ作動用の油を内部で発生させるポンプと解除用のリリーフバルブを有したトルクリミッタ13を配置し、このリリーフバルブにリセット用プランジャ15を連結し、このプランジャ15をリセットするための可動リング16を配置した。例文帳に追加

A torque limiter 13, having a pump for generating oil pressure for operating a clutch and a relief valve for releasing pressure, is arranged between a drive shaft 12 and an auger output shaft 14, a resetting plunger 15 is connected to the relief valve, and a movable ring 16 for resetting the plunger 15 is arranged. - 特許庁

例文

ワンウエイクラッチを有するテンショナ1は、レバー部材2が基端部に設けられた基軸3を介して基台4に回動可能に取付けられ、レバー部材2が縮ばね15により付勢されて回動し、チェーン又はベルト16に摺動接触するテンショナレバー17をレバー部材2で押する。例文帳に追加

In this tensioner 1 with the one-way clutch, a lever member 2 is turnably mounted to a base 4 through a base shaft 3 provided at a base end, and the lever member 2 turns energized by a compression spring 15 to press a tensioner lever 17 coming in sliding contact with the chain or belt 16, by the lever member 2. - 特許庁

例文

単一のピストンにより摩擦結合要素と機械結合要素とを作動させる機械結合式湿式多板クラッチにおいて、単一のピストンよる所定荷重以下の押により摩擦係合要素が作動し、単一のピストンによる所定荷重以上の押により、摩擦係合要素及び機械結合要素が作動することを特徴とする。例文帳に追加

In the mechanical joint type multiplate wet clutch for operating the friction engagement elements and the mechanical joint elements by the single piston, the friction engagement elements are operated by pushing the single piston by a prescribed load or a smaller load, and the friction engagement elements and the mechanical joint elements are operated by pushing the single piston by the prescribed load or a larger load. - 特許庁

エンジン水温Tw(或いは排気温度)が予め設定しておいた触媒の活性化を示す設定温度Tcに達しない場合で、且つ、バッテリ電VBが設定電値Vc以上で、バッテリ11の充電容量は十分と判定された場合は、クラッチを解放したままエンジンには無負荷運転を行わせる。例文帳に追加

When an engine water temperature Tw (or an exhaust gas temperature) does not reach a predetermined set temperature Tc indicating activation of the catalyst, battery voltage VB is the same or more than a predetermined voltage value Vc, and a charge capacity of a battery 11 is determined to be sufficient, the engine is driven in a no-load state, with a clutch released. - 特許庁

レリーズシャフト15回りに揺動自在に支持されたレリーズフォーク10は、先端部によりクラッチ30のレリーズベアリング31を押して開閉操作する押アーム12と、レリーズシャフト15と同心に円弧状のセクタ歯14aが形成されたセクタギヤ14が先端部に一体的に設けられた駆動アーム13を有している。例文帳に追加

In the clutch control system, a release fork 10 swingably supported around a release shaft 15 has: a press arm 12 for pressing and performing the opening and closing operation a release bearing 31 of the clutch 30 by the end portion; and a drive arm 13 provided in a sector gear 14 having circular sector teeth 14a formed concentrically with a release shaft 15. - 特許庁

エンジン10を始動するときは、クラッチ24を解放した状態で、アキュムレータ28から油ポンプモータ22の入口22aへの作動油のエネルギーの供給を許容する状態に切換弁30及び開閉弁32を切り換えることで、アキュムレータ28に蓄えられた作動油のエネルギーを利用して油ポンプモータ22を駆動する。例文帳に追加

When starting the engine 10, a hydraulic pump motor 22 is driven by using the energy of the hydraulic fluid stored in an accumulator 28, by switching a directional control valve 30 and an opening-closing valve 32 in a state of allowing supply of the energy of the hydraulic fluid to an inlet 22a of the hydraulic pump motor 22 from the accumulator 28 in a state of releasing a clutch 24. - 特許庁

レリーズフォークからの押力を受けるアンビル2を一体成形した樹脂製円筒状スリ−ブ1と、ダイヤフラムスプリングと当接する転がり軸受3と、を備えたクラッチレリ−ズ軸受装置の前記スリーブ1の外周側の転がり軸受3とアンビル2との間に、バックアップリング5を配置する。例文帳に追加

A backup ring 5 is disposed between a roller bearing 3 and an anvil 2 on the outer circumferential side of the sleeve 1 of the clutch release bearing device comprising the resin cylindrical sleeve 1 integrated with the anvil 2 to receive the pressure from a release fork. - 特許庁

自動変速機の変速制御装置において、リバースインヒビットバルブとニュートラルコントロールバルブの作動を制御するソレノイドを共用化した場合に、リバースインヒビット制御の開始条件が整ったとしても、ロークラッチの締結を適正に制御可能な自動変速機の変速制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a speed change control system for an automatic transmission capable of appropriately controlling joint force of a low clutch even if conditions for starting the reverse inhibit control are met in a case where solenoid valves controlling operation of the reverse inhibit valve and a neutral control valve are commonized. - 特許庁

一対のピストンアッセンブリはスリーブ内で摺動可能なピストンとスピンドルとスピンドルに螺合するナットとからなると共に揺動可能にキャリパボディの孔部に支持され、カムピンによりクラッチを押動することによりスピンドルとナットとピストンとの押動を介してプラグによりブレーキパッドを押するようにする。例文帳に追加

A pair of piston assemblies respectively includes a piston slidable in a sleeve, a spindle and a nut screwed with the spindle, and are supported in hole portions in a caliper body to oscillate therein, whereby a brake pad is pressed by a plug after the cam pins press the clutch to press the spindle, nut and piston. - 特許庁

制御装置2は、第1、第2シフトバルブ83、84からそれぞれ第1、第2クラッチ21、22の油室21a、22aに供給する油路108、112から分岐して、対応する第1、第2リニアソレノイドバルブ81、82のフィードバックポート81c、82cに接続されるフィードバック油路109、113を備えている。例文帳に追加

The hydraulic control device 2 includes feedback oil passages 109, 113 branching off from oil passages 108, 112 for supply to oil chambers 21a, 22a of first and second clutches 21, 22 respectively from first and second shift valves 83, 84, and connected to feedback ports 81c, 82c of corresponding first and second linear solenoid valves 81, 82. - 特許庁

入力軸にそれぞれクラッチを介して接続される出力軸とギヤ選択機構を介して選択可能に配置される変速段ギヤで構成される駆動力伝達経路を備える自動変速機において車両周囲の環境によるギヤ選択機構への油供給に対する影響を可能な限り回避する自動変速機の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for an automatic transmission, avoiding an influence on supply of hydraulic pressure to a gear selection mechanism caused by an environment around a vehicle as much as possible, in the automatic transmission including driving force transmission paths composed of output shafts respectively connected to input shafts through clutches and shift stage gears selectably arranged through the selection mechanism. - 特許庁

電磁クラッチは、ウォームホイール13と、ウォームホイール13に板ばね14を介して連結されるアーマチャ部材と、アーマチャ部材と対向するロータと、磁力によって板ばね14を撓ませながらアーマチャ部材をロータ側に吸引(接)させてロータと一体回転可能に駆動連結させるコイル部材とを備える。例文帳に追加

The electromagnetic clutch includes a worm wheel 13, an armature member connected to the worm wheel 13 via a leaf spring 14, a rotor facing the armature member, and a coil member which attracts (press-fits) the armature member to the rotor side by a magnetic force while bending the leaf spring 14 and drives and connects the armature member so as to be integrally rotatable with the rotor. - 特許庁

タレットをリフト方式にせず、一つの駆動装置(アクチェータ)によってクラッチ装置によるタレットの係止固定が行え、且つクサビ効果を生じさせることで切削時の負荷に直接対抗できる大きな駆動力がなくても済む構成として、エアでもモータによる小さい駆動力でもタレットを係止固定でき油レス化にできる工作機械の自動旋回型タレット装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a hydraulic-free automatic revolving type turret device for a machine tool, capable of anchoring a turret by air or a low drive force with a motor, using a structure which allows locking of the turret with a clutch device by one drive (actuator) without use of a lift type of turret and which directly resists a load during cutting by generating a wedge effect for elimination of the necessity of a large drive force. - 特許庁

変速機コントローラ12は、マニュアルモードが選択されており、副変速機構30への入力トルクが正、かつ、副変速機構30をダウンシフトさせる場合には、変速開始時に副変速機構30のHighクラッチ33の油を低下させ、かつ、この低下量を入力トルクが大きいほど小さくする。例文帳に追加

A transmission controller 12 reduces hydraulic pressure of a High clutch 33 of the sub-transmission mechanism 30 when starting a shift and reduces this reduction amount as input torque increases when the manual mode is selected, the input torque to the sub-transmission mechanism 30 is positive and the sub-transmission mechanism is shifted down. - 特許庁

過給機ユニットTは、タービン部Sと、タービン部Sと一体回転する回転軸16と、タービン部Sの回転によって駆動されて燃焼室Eaに供給する気体の力を高めるコンプレッサ部Rと、内燃機関Eの回転を回転軸16に伝達又は遮断するための電磁クラッチ30と、を備える。例文帳に追加

A supercharger unit T is provided with: a turbine part S; a rotary shaft 16 integrally rotating with the turbine part S; the compressor part R driven by the rotation of the turbine part S and increasing the pressure of gas supplied to a combustion chamber Ea; and an electromagnetic clutch 30 transmitting or intercepting the rotation of the internal combustion engine E to a rotary shaft 16. - 特許庁

フルトロイダル式の無段変速装置及びロー・ハイ切換え機構を備え、クラッチ切換えで入力・出力ディスク間でトルク伝達方向が変わる構成を有するものにあって、油サーボが出力する反力方向の切換えを従来に比して早く行う等で、応答性を向上し得るようにした無段変速機を提供する。例文帳に追加

To provide a continuously variable transmission capable of improving response characteristics by quickly switching a reaction force direction outputted by a hydraulic servo, in a structure wherein a fully toroidal type continuously variable transmission and a low or high switching mechanism are provided and the torque transmitting direction is changed between input or output disks by clutch switching. - 特許庁

制御状態検出部69が異常状態を検出した際、油モータ22のトルク移動量を無くす方向に制御させる一方、トランスファクラッチ18のトランスファトルクを前後等配分の方向に制御させ、予め設定した時間、この制御を行った後は、トランスファトルクを下降させる。例文帳に追加

When a control state detection part 69 detects the abnormal state, control is performed in a direction eliminating the torque movement amount of the hydraulic motor 22, the transfer torque of the transfer clutch 18 is controlled in a direction of distribution of front and rear sides, and after the control is performed for a previously set time, the transfer torque is reduced. - 特許庁

低コスト化・軽量化・コンパクト化を達成しながら、増速比を含む高い変速比の設定自由度を持つ変速機能と、トルク伝達/遮断を切り替えるクラッチ機能を併せて発揮することができると共に、変速比に応じた最適な挟持押力の付与により耐久性の向上を図ることができる変速機を提供すること。例文帳に追加

To provide a transmission exerting both a speed change function having a high set degree of freedom of the gear ratio including a speed increasing ratio, and a clutch function for change-over between torque transmission and shutting-off while a low-cost, lightweight and compact construction is achieved, and enhancing the durability by giving an optimum pinching/pressing force according to the gear ratio. - 特許庁

アイドル運転停止車両の変速装置にベルト式無段変速機構と直列に設ける発進クラッチの制御装置において、エンジン停止状態からの発進に際し、無段変速機構のドライブプーリやドリブンプーリの側が立上る前に無段変速機構に負荷がかかり、ベルトスリップを生ずることを防止する。例文帳に追加

To prevent generation of belt slip caused by a load applied on a belt type continuously variable transmission mechanism before side pressure of a drive pulley or a driven pulley of the continuously variable transmission mechanism starts up in starting from an engine stopped state in a control device for a starting clutch serially provided with the continuously variable transmission mechanism on a transmission of an idling operation stopped vehicle. - 特許庁

このため、K0クラッチ34の油指令値SPK0に応じてモータジェネレータMGによるトルク補償を行うことにより、エンジン12の点火時期のばらつきに拘らずフリクショントルク等による回転抵抗トルクによる駆動力変動をモータジェネレータMGのトルク補償によって適切に抑制できる。例文帳に追加

Therefore, the driving force fluctuation by the rotational resistance torque by the friction torque etc. can be appropriately controlled by the torque compensation of the motor generator MG regardless of the variation of the ignition timing of engine 12 by carrying out the torque compensation by the motor generator MG according to an oil pressure command value SPK0 of the K0 clutch 34. - 特許庁

クラッチハウジング7に回転一体であるプライマリードリブンギヤ3に、キックレバー軸31の回転力をプライマリードリブンギヤ3側に伝達するキックドリブンギヤ4を入してプライマリードリブンギヤ3とキックドリブンギヤ4とを回転一体に結合させてギヤアッセンブリー5を構成した。例文帳に追加

A gear assembly 5 is constituted by press-fitting the kick driven gear 4 which transmits rotating force of a kick lever shaft 31 toward the primary driven gear 3 to the primary driven gear 3 integrally rotatable with a clutch housing 7 and mutually connecting the primary driven gear 3 and the kick driven gear 4 to be integrally rotatable. - 特許庁

変速機構1およびコントロールバルブ2の油源として用いるオイルポンプ(例えば、ベーンポンプ)3と、オイルポンプ3の駆動源として用いる電動モータ4とを具え、そのオイルポンプ3の作動を停止させるオイルポンプの停止装置が、オイルポンプ3の逆転を阻止するワンウェイクラッチ5を具える。例文帳に追加

The stop device for an oil pump which is provided with a transmission mechanism 1, the oil pump (for example a vane pump) 3 used as hydraulic pressure source of a control valve 2, and an electric motor 4 used as drive power source of the oil pump 3 and which stops operation of the oil pump 3 is provided with a one-way clutch preventing reverse rotation of the oil pump 3. - 特許庁

従来の、クッション層の上に研磨層を積層した研磨パッドの、比較的柔らかい材料の表面を研磨した場合に、被加工物表面にスクラッチが入りやすいという問題を解決するためのもので、その目的とするところは、特に低で研磨する場合においても、均一性の高い高速研磨が実現可能な研磨パッドに用いられる研磨用積層体を提供すること。例文帳に追加

To provide a laminated element for polishing, which can be used in a polishing pad capable of high speed polishing for giving high uniformity particularly in the case of low pressure polishing, and to solve the problem that in a conventional polishing pad having a polishing layer laminated on a cushion layer, scratches are easily formed on the surface of a workpiece when the surface of a comparatively soft material is polished. - 特許庁

により制御されるロックアップクラッチ機構を有する自動変速機を備える内燃機関の制御方法であって、燃料カット復帰回転数を機関温度が低くなるほど高く設定し、ロックアップ解除回転数を燃料カット復帰回転数よりも所定回転数高く設定し、所定回転数を機関温度が低くなるほど小さく設定する。例文帳に追加

In this method of controlling an internal combustion engine including an automatic transmission having a lockup clutch mechanism controlled by hydraulic pressure, a higher fuel cut recovery rotation speed is set as the engine temperature decreases, a lockup release rotation speed is set higher than the fuel cut recovery rotation speed by a predetermined rotation speed, and the predetermined rotation speed is set to be lower as the engine temperature decreases. - 特許庁

前方車両との車間距離情報14aを取得する情報取得手段14を備え、車間距離情報14aに基づいて解放された各摩擦部材6同士の押力を増大させるようにして、ブレーキペダル12がリリースされてアクセルペダルが踏動される際には、既にクラッチ3が接続状態となるようにした。例文帳に追加

This transmission for the vehicle comprises an information acquiring means 14 for acquiring the vehicular gap information 14a with respect to a car in front, and the relieved pressing force of the frictional members 6 to each other is increased on the basis of the vehicular gap information 14a to bring the clutch 3 in a connected state in advance, when a brake pedal 12 is released and an accelerator pedal is worked. - 特許庁

モータ4のOFFでポンプ3を駆動停止させた時、変速機構1およびコントロールバルブ2内の残でオイルがポンプ3に逆流してポンプ3を逆転させようとするが、この逆転をワンウェイクラッチ5が阻止し、ポンプ3の逆転により異音が発生したり、ポンプ3内の部品が破損するのを防止することができる。例文帳に追加

Although oil flows reversely to the pump 3 due to residual pressure in the transmission mechanism 1 and the control valve 2 to reversely rotate the pump when the motor 4 is turned off and drive of the pump 3 is stopped, the reverse rotation is obstructed by the one-way clutch 5 to prevent generation of noise due to reverse rotation of the pump 3 and damage of parts in the pump 3. - 特許庁

摩擦板と該摩擦板が接する相手板とが交互に配設されている湿式クラッチ装置において、摩擦板の摩擦フェーシングが炭素繊維クロスに熱硬化性樹脂を含浸、加熱硬化してなる炭素繊維強化樹脂板で構成され、相手板は表面に油溝を設けた鋼板で構成されている。例文帳に追加

In the wet clutch device structured so that friction plates and opposed plates against which the friction plates come into press contact are alternately arranged, the friction facing of the friction plates is composed of a carbon fiber reinforced resin plate formed from a carbon fiber cloth impregnated with a thermosetting resin and subjected to heat curing, and the opposed plate is made from a steel plate with oil grooves formed on the surface thereof. - 特許庁

調弁として機能する電磁弁50のスプリング室59に連通する第2ドレンポート52dにスプリング室用油路46aを接続し、このスプリング室用油路46aに吸入用逆止弁70を介して吸入用油路48を接続する共に吐出用逆止弁80を介してクラッチ用油路49bを接続する。例文帳に追加

A spring chamber oil path 46a is connected to a second drain port 52d communicated with a spring chamber 59 of a solenoid valve 50 which functions as a pressure control valve, and a suction oil path 48 is connected to the spring chamber oil path 46a via a suction check valve 70 and a clutch oil path 49b is also connected thereto via a discharge check valve 80. - 特許庁

自動変速機内のクラッチを制御し、運転状況に応じて変速時における駆動源側へのトルクダウン要求量を演算する変速機ECU40を設けると共に、運転状況に応じてエンジン1とモータ2のトルク配分量を演算して、その演算結果をエンジン制御部45とモータECU43に出力するトルク管理ECU41を設ける。例文帳に追加

A transmission ECU 40 that controls hydraulic pressure inside an automatic transmission and calculates a torque-down request amount for a drive source side at the time of a gear change according to operation state is provided, and a torque control ECU 41 that calculates torque distribution amount between an engine 1 and motor 2 according to operation state and outputs the calculation result to an engine control part 45 and a motor ECU 43 is also provided. - 特許庁

自動車用のブレーキランプの点検治具であって、左右の一端部1BがアクセルペダルAの下面に当接し、他端部1CがクラッチペダルCの下面に当接することにより中間部1AがブレーキペダルBの上面を押してブレーキランプを点灯させる横長の板状の本体1を備えている。例文帳に追加

This inspection jig for automotive brake lamps has a rectangular plate-shaped main body 1 with one horizontal end 1B abutting the lower surface of an accelerator pedal A and with the other end 1C abutting the lower surface of a clutch pedal C so that the middle part 1A of the main body 1 presses the upper surface of a brake pedal B to turn on brake lamps. - 特許庁

作動油ポンプ3の吐出部から前後進切換弁13を介して切換可能に前、後進用クラッチ1,2に接続する作動油経路と、上記作動油経路から作動油調弁17を介して分岐して、作動油を潤滑油として被潤滑個所に供給する潤滑油経路とを備えている。例文帳に追加

An operating oil passage ranging from a discharge portion of an operating oil pump 3 via a forwarding/reversing gear change valve 13 to forwarding and reversing clutches 1, 2 in a changeable manner and a lubricant passage branching from the operating oil passage via the operating oil pressure governor valve 17 for supplying an operating oil as a lubricant to a lubricated point. - 特許庁

アイドル運転停止車両の変速装置に、エンジンからの動力を油作動式摩擦要素を組込んだ動力伝達機構を介して入力するベルト式無段変速機構と直列に設ける発進クラッチの制御装置において、エンジン停止状態からの発進を応答性良くスムーズに行い得られるようにする。例文帳に追加

To smoothly conduct starting from an engine stopped state at favorable responsiveness in a control device for a starting clutch serially provided with a belt type continuously variable transmission mechanism to receive input of power from an engine through a power transmission mechanism including a hydraulic actuation type friction element on a transmission of an idling operation stopped vehicle. - 特許庁

誘導電動機の回転速度を所定の回転速度に維持するために該誘導電動機への給電の断続制御において、給電開始初期には、電波形を位相制御することにより、電動機の回転を洗濯兼脱水槽2に伝達する噛み合いクラッチ機構47の回転力伝達面の当り音を低減する。例文帳に追加

In intermittent feed control over an induction motor to maintain a preset rotating speed thereof, the initial stage of a feed controls the phase of the voltage waveform to reduce working noise by the torque transmitting surfaces of a positive clutch mechanism 47 for transmitting the motor rotation to a washing and dehydrating drum 2. - 特許庁

常用ブレーキ手段2とバネブレーキ手段3の両方が作動可能なブレーキシリンダ装置1において、バネブレーキ手段3の第2作用室24に力流体が作用しなくなり、第1ピストン21がロッド111に対して作動し始めると、ロッド111と第2ピストン21とを連結するクラッチ手段4を設ける。例文帳に追加

A brake cylinder device 1 capable of operating both of an ordinary brake means 2 and a spring brake means 3 is provided with a clutch means 4 for connecting a rod 111 to a second piston 21 when the apply of the pressure fluid to a second working chamber 24 of the spring brake means 3 is stopped and a first piston 21 starts to work to a rod 111. - 特許庁

ECT_ECU1020は、エンジンECU1010により制御されるエンジン100の稼働気筒数を検知する回路と、検知回路により検知された結果エンジン100が部分気筒稼働されている場合においてニュートラル制御を実行する場合には、入力クラッチC1の目標油を低減させる回路とを含む。例文帳に追加

The ECT_-ECU 1020 includes a circuit for sensing the number of the operating cylinders of the engine 100 controlled by the engine ECU 1010, and a circuit for reducing a target hydraulic pressure of the input clutch C1 when a sensing result by a sensing circuit shows that the engine 100 is operated in the partial cylinder. - 特許庁

同時に、力発生部23の媒体24の熱膨張に伴いクラッチプレート22が各第2のアウタービスカスプレート21を挟持すると、各第2のアウタービスカスプレート21は外側回転部材13と一体に回転することにより、インナービスカスプレート20と相対回転し、トルク伝達が行われる。例文帳に追加

Simultaneously, when a clutch plate 22 holds each second outer viscous plate 21 following thermal expansion of a medium 24 in a pressure generating part 23, by integrally rotating each of the second outer viscous plate 21 with an outside rotational member 13, torque is transmitted by relative rotation with an inner viscous plate 20. - 特許庁

内燃機関の停止段階中、オートマチック・トランスミッション内のシステム力は、オートマチック・トランスミッションのクラッチ要素およびブレーキ要素をある所定位置に導くために、および/または、それらを少なくとも近似的に停止段階後に自動車両を始動するのに必要とされる所定位置に保持するために十分低いレベルに維持される。例文帳に追加

During stop stage of the internal combustion engine, a system pressure in the automatic transmission is held to a sufficiently low level so as to load a clutch element and a brake element of the automatic transmission in prescribed positions and/or to hold them in the prescribed positions necessary for starting the automobile after at least, approximate stop stage. - 特許庁

軸方向荷重を受けることによって入力側要素13と出力側要素12が締結し、動力を伝達する発進クラッチ10において、軸方向荷重を常時与える機械的押手段41と、入力側要素及び出力側要素を軸方向荷重から解放する解放手段18,30,31,33を備えている。例文帳に追加

The starting clutch 10 in which an input side element 13 and an output side element 12 are coupled by receiving an axial load and then power is transmitted comprises a mechanical pressing means 41 to provide the axial load constantly and release means 18, 30, 31, 33 to release the input side element and the output side element from the axial load. - 特許庁

ECU100は、モータ50を選択使用するモータ走行中において、ブースタ負が判定値以下に減少したと判定された場合には、第1及び第2クラッチ21,22のうち少なくとも一方を係合状態又は半係合状態にして、内燃機関5の機関出力軸8を回転させる。例文帳に追加

When it is decided that the booster negative pressure has decreased to a decision value or less during motor traveling selectively using the motor 50, an ECU 100 rotates an engine output shaft 8 of the internal combustion engine 5 by putting at least one of the first and second clutches 21 and 22 in an engaged state or a semi-engaged state. - 特許庁

セレクト位置を検出するマニュアルバルブ8と、マニュアルバルブ8でのセレクト位置が走行位置となった際に、フォワードクラッチ1を締結する発進用摩擦締結要素回路6と、締結の際の油の立ち上がりを制御可能なNDアキュームレータ12とを有する自動変速機の制御装置である。例文帳に追加

A control device for an automatic transmission has a manually operated valve 8 for sensing a select position, a starting frictional fastening element circuit 6 for fastening a foreward clutch 1 when the position selected by the manually operated valve 8 is a running position, and an ND accumulator 12 which can control starting operation of hydraulic pressure at the time of fastening. - 特許庁

このため、同時係合を規制する切換えバルブを可及的に廃止した簡素な回路構成としながらも、フェールセーフを行うための数少ない切換えバルブである上記バルブ21,22を、前進3速段に変速してから低電故障発生が確定判定されるまでの間、係合すべきでないクラッチの係合を回避するように制御できる。例文帳に追加

Consequently, even with the simple circuit configuration eliminating as much as possible the selector valve for regulating simultaneous engagement, the valves 21, 22 which are a few selector valves for performing fail-safe can be controlled to avoid the engagement of the clutch not to be engaged until the occurrence of the low voltage failure is determined after shifting to the forward third gear speed stage. - 特許庁

例文

変速レバーのグリップ部に設けたスイッチ式変速操作部のアップダウン操作により、油クラッチ式の第1変速装置とシンクロメッシュ式の第2変速装置とを連携して切り換える場合に、多段化した変速位置を違和感なく且つ確実に変速操作できるとともに、必要に応じて変速時間を短縮して作業効率の向上を図る。例文帳に追加

To shorten shift time if necessary to improve work efficiency while allowing the positive shift operation of multistage shift positions without a sense of incongruity when shifting with the cooperation of a hydraulic clutch type first transmission and a synchromesh type second transmission by the up-down operation of a switch type shift operating part provided at a grip part of a shift lever. - 特許庁

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