1016万例文収録!

「クラッチ圧」に関連した英語例文の一覧と使い方(9ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > クラッチ圧に関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

クラッチ圧の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 2087



例文

車両の手動油クラッチの作動に用いるためのソレノイド制御弁が開示されている。例文帳に追加

This solenoid control valve is used to operate a manual hydraulic clutch of a vehicle. - 特許庁

電気油クラッチを利用するトランスミッションのデフォ—ルトモ—ド検出システムおよびその方法例文帳に追加

DEFAULT MODE DETECTION SYSTEM FOR TRANSMISSION UTILIZING ELECTROHYDRAULIC CLUTCH AND DETECTION METHOD THEREOF - 特許庁

クラッチレス可変容量型縮機におけるクランク室内のオイル抜き構造例文帳に追加

OIL DRAIN STRUCTURE IN CRANK CHAMBER IN CLUTCH-LESS VARIABLE DISPLACEMENT TYPE COMPRESSOR - 特許庁

式のクラッチ遮断装置において、ピストンの動作円滑化を図ること。例文帳に追加

To attain action smoothness of a piston, in a hydraulic clutch cutoff device. - 特許庁

例文

その後、緩ブレーキの場合に比べてゆっくりとクラッチC1を低下させる。例文帳に追加

Then, the clutch C1 pressure is lowered more slowly than the case of slow braking. - 特許庁


例文

パワーアシスト形のペダル操作装置を備えたクラッチのための緊急解除機構を有する液管路例文帳に追加

HYDRAULIC PIPE CONDUIT HAVING EMERGENCY RELEASING MECHANISM FOR CLUTCH COMPRISING POWER ASSIST TYPE PEDAL OPERATING DEVICE - 特許庁

プレッシャプレート4はクラッチ部3のプレート部材を押するためのものである。例文帳に追加

A pressure plate 4 pressurizes the plate members of the clutch member 3. - 特許庁

縮機用電磁クラッチのフィールドコイルアセンブリ及びその製造方法例文帳に追加

FIELD-COIL ASSEMBLY IN ELECTROMAGNETIC CLUTCH FOR COMPRESSORS, AND METHOD OF MANUFACTURING THE SAME - 特許庁

モータ30のパーキングブレーキ46には、一方向クラッチ62が設けられる。例文帳に追加

To the parking brake 46 of a hydraulic motor 30, a one-way clutch 62 is provided. - 特許庁

例文

車両用ロックアップクラッチ付流体式伝動装置の油制御装置例文帳に追加

HYDRAULIC CONTROLLER OF FLUID TYPE TRANSMISSION DEVICE WITH LOCK-UP CLUTCH FOR VEHICLE - 特許庁

例文

クラッチピストンのストロークエンド位置を検出する油制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a hydraulic pressure control device for detecting the stroke end position of a clutch piston. - 特許庁

独立エンジンからの動力を断接する電磁クラッチ28を油ポンプに備える。例文帳に追加

The hydraulic pump includes an electromagnetic clutch 28 making break and contact of power from the independent engine. - 特許庁

ポンプの吐出が低い状態からロックアップクラッチをスムーズに係合する。例文帳に追加

To smoothly engage a lockup clutch from a low state of delivery pressure of a pump. - 特許庁

タービン2の回転数が定格回転数到達後、クラッチ11を締結する。例文帳に追加

After a rotation speed of the intermediate turbine 2 reaches a rated one, the clutch 11 is engaged. - 特許庁

超低抵抗シリコンウエハーによる低駆動電微細スクラッチ駆動アクチュエータの開発例文帳に追加

DEVELOPMENT OF LOW DRIVING VOLTAGE FINE SCRATCH DRIVING ACTUATOR BY SUPER LOW RESISTANCE SILICON WAFER - 特許庁

クラッチ装置において、キャンセラープレートを正しく組み付けできるようにする。例文帳に追加

To correctly attaching a canceller plate, in a hydraulic clutch device. - 特許庁

オイルポンプが吐出するオイルで作動する油クラッチのエア噛みを防止する。例文帳に追加

To prevent the bite-in of air in hydraulic clutches operated by oil discharged from oil pumps. - 特許庁

入力クラッチは、複数の摩擦材とこれらを押する方向に付勢する弾性部材とを有する。例文帳に追加

The input clutch is provided with a plurality of frictional materials and an elastic member for energizing them in a depressing direction. - 特許庁

コントローラには、またタイマーを備える共に、基準となるクラッチの昇パターンを記憶する。例文帳に追加

A controller has a timer and stores the pressure rise pattern of the clutch used as a reference. - 特許庁

このクラッチ機構21は、バッテリ11の電が低下した場合のみ連結される。例文帳に追加

This clutch mechanism 21 is connected only when voltage of a battery 11 reduces. - 特許庁

クラッチディスクを押することによってクラッチディスクにエンジンからの動力を伝達し、または押を解除することによってエンジンからの動力を切断するクラッチディスク押組立体であって、クラッチディスクと着するプレッシャープレートと、プレッシャープレートに押し付け力を与えるダイヤフラムスプリングと、ダイヤフラムスプリングに所定の荷重を加えるリテーナとを備える。例文帳に追加

This clutch disc pressure assembly for pressing the clutch disc to transmit power from an engine to the clutch disc and releasing pressure to cut off power from the engine, is provided with the pressure plate pressure-bonded to the clutch disc; a diaphragm spring for applying pressing force to the pressure plate; and a retainer for applying prescribed load to the diaphragm spring. - 特許庁

より優れた摺動特性の発揮を実現可能なクラッチレス型斜板式縮機を提供する。例文帳に追加

To provide a clutch-less swash plate type compressor capable of exhibiting an excellent sliding characteristic. - 特許庁

特に自動車用オートマチックトランスミッションのクラッチを制御するための力制御弁例文帳に追加

PRESSURE REGULATING VALVE, IN PARTICULAR FOR ACTIVATING CLUTCH IN AUTOMATIC TRANSMISSION FOR AUTOMOBILE - 特許庁

自動車の冷気縮機のクラッチベルトハブ強化構造及びその製造方法例文帳に追加

STRENGTHENING CONSTRUCTION OF CLUTCH BELT HUB IN COLD AIR COMPRESSOR FOR CAR AND ITS PRODUCTION METHOD - 特許庁

流体アクチュエータにより駆動されるクラッチを制御するための方法並びにユニット例文帳に追加

METHOD AND UNIT FOR CONTROLLING CLUTCH DRIVEN BY FLUID-PRESSURE ACTUATOR - 特許庁

簡単な構造で耐久性、動作信頼性に優れた油多板クラッチ用軸受を提供する。例文帳に追加

To provide a bearing for a hydraulic multiple disc clutch, simple in structure, and excellent in durability and operation reliability. - 特許庁

製造コストを最大限に低減することができる油クラッチレリーズ装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a hydraulic clutch release unit capable of reducing maximum manufacturing costs. - 特許庁

ロックアップクラッチの係合を適切にすることにより、装置のコストダウンを可能とすること。例文帳に追加

To reduce the cost of a device by making the engaging pressure of a lock-up clutch appropriate. - 特許庁

クラッチ回転数Nが大きいほど、小さくなる指令油Pが予め設定される。例文帳に追加

The larger the rotational frequency of the clutch N, the smaller command hydraulic pressure P is preset. - 特許庁

簡単な構成で低油によりクラッチ操作を可能とするアクチュエータの提供を目的とする。例文帳に追加

To carry out clutch operation by low hydraulic pressure in simple constitution. - 特許庁

前記クラッチレバー15による操作力を助勢する縮コイルばね34を備える。例文帳に追加

The operation assist device is provided with a compression coil 34 for assisting the operation force by the clutch lever 15. - 特許庁

クラッチレス設計の容量可変型斜板式縮機に適した制御弁の提供。例文帳に追加

To provide a control valve suited for a variable displacement swash plate type compressor of clutch-less design. - 特許庁

そして、左右の油クラッチの係合を解除し、左右の駆動輪の駆動力差を解消する。例文帳に追加

Engagement of right and left hydraulic clutches is released, and a driving force difference of right and left driving wheels is eliminated. - 特許庁

機械式クラッチにより油機械式伝動装置のモード切り換えを滑らかに行う方法及び装置例文帳に追加

METHOD AND DEVICE FOR SMOOTHLY SWITCHING MODE OF HYDRAULIC MACHINE TYPE TRANSMISSION BY MECHANICAL CLUTCH - 特許庁

クラッチ装置のシリンダ装置をクランクケースカバー内に収める。例文帳に追加

To store a cylinder device of a hydraulic clutch device in a crankcase cover. - 特許庁

低速用、高速用各クラッチ7、8の締結を運転状況に応じて適切に規制する。例文帳に追加

To appropriately regulate fastening pressures of a low-speed clutch 7 and high-speed clutch 8 in accordance with an operating condition. - 特許庁

小さな液でメインクラッチを締結させることができる駆動力伝達装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a driving force transmitting device capable of engaging a main clutch with small hydraulic pressure. - 特許庁

第1クラッチ戻し機構11は、スプール回転用のモータ4の逆転によりクラッチオン状態に復帰させる機構であって、少なくともモータの逆転に連動して回転する押部材を有する押機構、及びクラッチ切換機構によりクラッチ機構がクラッチオン状態からクラッチオフ状態に切り換えられると第1位置から第2位置に移動し、移動後の第2位置で押部材による押が可能になりかつモータを正転させると押部材91が連動機構の移動方向と異なる方向から接触可能になり、その状態でモータを逆転させると押部材により押されて押部材が接触不能な第1位置に移動するとともにクラッチ切換機構を介してクラッチ機構をクラッチオン状態にする連動機構を有している。例文帳に追加

The clutch recovery device is such that a 1st clutch returning mechanism 11 is a recovery mechanism functioning to recover to a clutch-on mode by reversing the motor 4 for rotating a spool, and includes a press mechanism having at least a press member rotating interlockingly with the reversion of the motor and an interlocking mechanism. - 特許庁

クラッチの制御補正値は、目標クラッチ容量補正係数導出手段120によって導出される目標クラッチ容量補正係数Hと、無効ストローク詰め油導出手段140によって導出される無効ストローク詰め油Pとを適用して算出される。例文帳に追加

The control correcting value for the clutch is calculated by applying a target clutch capacity correcting coefficient H derived by a target clutch capacity correcting coefficient deriving means 120 and invalid stroke filling hydraulic pressure P derived by an invalid stroke filling hydraulic pressure deriving means 140. - 特許庁

モータ&クラッチユニットM/Cを連結接続することで、シリンダーハウジング81に有する第1クラッチ圧油路85に対し連通状態になる第2クラッチ圧油路47を有するエンドプレート45が、変速機ユニットT/Mに設けられる。例文帳に追加

An end plate 45 having a second clutch pressure oil passage 47 which is communicated with the first clutch pressure oil passage 85 provided in the cylinder housing 81, when the motor & clutch unit M/C is coupled to the transmission unit T/M, is provided in the transmission unit T/M. - 特許庁

具体的には、発進時スリップ制御におけるクラッチ圧指令値S_LUFFが比較的小さく且つ実スリップ量N_Sが比較的小さいときに発生し易くなるロックアップクラッチ33の急係合ショックの発生を抑制するように、LUクラッチ圧指令値S_SLUを設定することができる。例文帳に追加

In particular, the LU clutch instruction value S_SLU can be set so as to suppress the generation quick engaging shock of the lock up clutch 33 which can easily occur when the clutch pressure instruction value S_LUFF in the slip control when starting is relatively small and the practical slip quantity is relatively small. - 特許庁

係合側クラッチに供給する油の学習値が第2閾値X1以上であり(ST31:YES)、且つ、解放側クラッチに供給する油の学習値が第1閾値X2以上(ST32:YES)である場合に、係合側クラッチが劣化していると診断する(ST33)。例文帳に追加

When a learning value of the hydraulic pressure supplied to the engaging-side clutch is a second threshold value X2 or more (ST31:YES) and the learning value of the hydraulic pressure supplied to the releasing-side clutch is a first threshold value X1 or more (ST32:YES), the engaging-side clutch is diagnosed to be deteriorated (ST33). - 特許庁

係合側クラッチに供給する油の学習値が第4閾値X1未満であり(ST31:NO)、且つ、解放側クラッチに供給する油の学習値が第3閾値X3以上である場合に(ST34:YES)、解放側クラッチが劣化していると診断する(ST35)。例文帳に追加

When the learning value of the hydraulic pressure supplied to the engaging-side clutch is less than a fourth threshold value X1 (ST31:NO) and the learning value of the hydraulic pressure supplied to the releasing-side clutch is a third threshold value X3 or more (ST34:YES), the releasing-side clutch is diagnosed to be deteriorated (ST35). - 特許庁

1速クラッチ21および2速クラッチ22の係合制御を行う制御装置が、2速クラッチへの作動油供給を切換制御する2NDコントロールバルブ70と、第1および第2シフトバルブ53,56と、ライン供給油路100と、第1リニアソレノイドバルブ45とを備える。例文帳に追加

A control device performing engagement control of a first speed clutch 21 and a second speed clutch 22 is provided with a second control valve 70 changing over and controlling supply of operating oil pressure to the second speed clutch, first and second shift valves 53, 56, a line pressure supply oil path 100, and a first linear solenoid valve 45. - 特許庁

また、ステータシャフト10を、ポンプカバー4のシャフト挿嵌孔4Aに入される入軸部11と、トルクコンバータ22のステータ22Aを支持するステータ支持部12と、リバースクラッチ27のクラッチドラム27Aを回転可能に支持するクラッチドラム支持部13とによって構成する。例文帳に追加

The stator shaft 10 is composed of a press-in shaft part 11 pressed in a shaft inserting fitting hole 4A of the pump cover 4, a stator support part 12 for supporting a stator 22A of a torque converter 22, and the clutch drum support part 13 for rotatably supporting a clutch drum 27A of a reverse clutch 27. - 特許庁

駆動力伝達装置であるクラッチ機構71は、第2回転軸72上に駆動要素としての第4歯車73、クラッチ要素としてのクラッチ体74、支持要素としてのバネ受部材75及び受要素としての受キャップ76が組み付けられて構成されている。例文帳に追加

A clutch mechanism 71 served as the driving force transmission device is constituted by assembling a fourth gear 73 served as a driving element on a second rotary shaft 72, a clutch body 74 served as the clutch element, and a spring receiving member 75 served as a supporting element, and a pressure receiving cap 76 served as a pressure receiving element. - 特許庁

縮機本体50の入力側に電動機10を連結すると共に、遠心クラッチ、電磁クラッチ等のクラッチ手段62を介して水車40を連結し、前記電動機10の出力と前記水車40の出力を合成して縮機本体50に入力可能とする。例文帳に追加

An electric motor 10 is connected to an input side of a compressor main unit 50, also a water turbine 40 is connected through a clutch means 62 of centrifugal clutch, electromagnetic clutch, etc., outputs of the electric motor 10 and the water turbine 40, synthesized, can be input to the compressor main unit 50. - 特許庁

走行駆動系17の主クラッチ18に油クラッチを用いたトラクタにおいて、走行ブレーキ22の操作力を検出するブレーキ力センサ27を設け、走行ブレーキ22の操作力に基づいて主クラッチ18の作動を制御する。例文帳に追加

This tractor having a hydraulic clutch as the main clutch 18 of a traveling and driving system 17 is provided with a brake force sensor 27 for detecting operation force of the traveling brake 22, and controls operation pressure of the main clutch 18 based on the operation force of the traveling brake 22. - 特許庁

低速、高速両モード切換時、シフト用切換弁74の切り換えに基づき、低速クラッチ用、高速クラッチ用両切換弁66、70を切り換え、低速、高速両クラッチ用油室60、61内への油の給排を制御する。例文帳に追加

When switching both modes of the low speed and the high speed, supply-discharge of pressure oil in hydraulic chambers 60 and 61 for both clutches of the low speed and the high speed, is controlled by switching both selector valves 66 and 70 for the low speed clutch and the high speed clutch on the basis of switching of a shifting selector valve 74. - 特許庁

例文

したがって、クラッチ板15と力板16との間を通る油の量が過大になることがなくて、クラッチ板15と力板16とに対する油の粘性抵抗および撹拌抵抗によるクラッチ機構の空転損失が少なくなる。例文帳に追加

Therefore, an amount of oil passed between the clutch plate 15 and pressure plate 16 may not be excessively increased, and racing loss of this clutch mechanism caused by viscosity resistance and agitation resistance of oil to the clutch plate 15 and pressure plate 16 is reduced. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS