1016万例文収録!

「クラッチ圧」に関連した英語例文の一覧と使い方(11ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > クラッチ圧に関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

クラッチ圧の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 2087



例文

電動油ポンプ23は、電磁開閉弁23とC1クラッチ11aとの間の油経路21に接続され、電磁開閉弁23のオン時には、C1クラッチ11aに油を供給する。例文帳に追加

The electric hydraulic pump 23 is connected to the hydraulic path 21 between the solenoid valve 23 and the C1 clutch 11a and supplies hydraulic pressure to the C1 clutch 11a when the solenoid valve 23 is on. - 特許庁

複数の油モータの駆動により走行する油式走行車両において、クラッチの切断・結合に伴う油モータの破損、ショックの発生及びクラッチの破損を抑制する。例文帳に追加

To suppress damage to a hydraulic motor, generation of shock and damage to a clutch according to disconnection/connection of the clutch, in a hydraulic type traveling vehicle traveled by driving a plurality of hydraulic motors. - 特許庁

等速動力伝動経路のスプリング作動型油クラッチを入り/切りさせるタイミングと、増速動力伝動経路の油作動型油クラッチを入り/切りさせるタイミングとの適正化を可能にする。例文帳に追加

To provide a traveling vehicle for working capable of adequately realizing the timing of coupling/uncoupling a spring-actuation type hydraulic clutch of a constant velocity power transmission path and the timing of coupling/uncoupling a hydraulic-actuation type hydraulic clutch of an acceleration power transmission path. - 特許庁

エンジンの始動時に、油ポンプから供給される油で駆動される複数の油クラッチの駆動準備を適切に実行できる変速機のクラッチ制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a clutch control device for a transmission capable of properly carrying out driving preparation of a plurality of hydraulic clutches driven by oil pressure supplied from a hydraulic pump at starting of an engine. - 特許庁

例文

変速制御中に、油クラッチが予め記憶された設定時間よりも短時間に接続が完了した場合には、次の変速制御では、この短縮された時間を前記設定時間に置き換えて前記油クラッチを昇する。例文帳に追加

When the connection of the hydraulic clutch is completed in a shorter time than a prestored set time during shift control, the shortened time is substituted for the set time to carry out the pressure rise of the hydraulic clutch in the following shift control. - 特許庁


例文

縮機等に異常が発生した場合には、確実にしかも迅速に適切な措置を講ずることができ、電磁クラッチ縮機を確実に保護し、しかも無駄な電力消費を防止できる縮機用電磁クラッチを提供する。例文帳に追加

To provide an electromagnetic clutch for a compressor capable of reliably, rapidly and adequately taking countermeasures when an abnormality occurs in the compressor or the like, reliably protecting the electromagnetic clutch and the compressor, and preventing wasteful power consumption. - 特許庁

制御手段は、第1クラッチCL1の締結時、クラッチ締結状態を維持しつつ、油シリンダ14のピストン室42に、リップシール43によるシール性を保つ油を加える。例文帳に追加

When the first clutch CL1 is engaged, the pressure holding control means applies hydraulic pressure to the piston chamber 42 of the hydraulic cylinder 14 in order to keep the sealability by the lip seal 43 while maintaining the clutch engagement state. - 特許庁

通常制御時には入力トルクTiに基づき目標クラッチ圧Pchを設定する一方(ステップS5)、下限制御時には下限セカンダリPsBに基づき目標クラッチ圧Pchを設定する(ステップS7,S8)。例文帳に追加

During normal control, the target clutch Pch is set based on the input torque Ti (Step S5), and at lower limit control, the target clutch pressure Pch is set based on the lower limit secondary pressure PsB (Steps S7, S8). - 特許庁

このクラッチ吸収エネルギーEと目標係合時間tとを用いて、次式から目標差時間変化量Yを算出し、算出した目標差時間変化量Yにしたがってロックアップクラッチの差を制御する。例文帳に追加

A target differential pressure time variation Y is calculated from the expression: Y=aE/t^n+b by using the clutch absorption energy E and the target engaging time t, and a differential pressure of the lock-up clutch is controlled according to the calculated target differential pressure time variation Y. - 特許庁

例文

手動油切換弁32のクラッチ用ドレンポート40を介して、接続を断つべきクラッチの油室と油溜28とが連通する事により構成される油排出経路(矢印ハの経路)の抵抗を大きくする。例文帳に追加

Resistance on a hydraulic pressure discharge route (route indicated by an arrow mark C) formed by connecting a hydraulic pressure chamber of a clutch to be disconnected and an oil reservoir 28 is enlarged via a drain port 40 for a clutch of a manual hydraulic pressure selector valve 32. - 特許庁

例文

油路3a,3bは、前輪駆動軸2に設けられた2つの異なる油路と連結し、標準用油クラッチC1及びクイックターン用油クラッチC2に、オイルポンプからの油を供給する。例文帳に追加

The oil paths 3a, 3b are connected to two different oil paths provided to a front driving shaft 2, and supplies a hydraulic pressure from an oil pump to a standard hydraulic clutch C1 and a hydraulic clutch C2 for quick turn. - 特許庁

一方、第1クラッチアプライリレーバルブ121は、クラッチC−2の係合に基づき前進1〜3速段で第1予備油を出力し、前進4〜6速段で第2予備油を出力する。例文帳に追加

On the other hand, a first clutch apply relay valve 121 outputs a first preparatory oil pressure at the first to third forward speeds on the basis of the application pressure of a clutch C-2, and outputs a second preparatory oil pressure at the fourth to sixth forward speeds. - 特許庁

左右のサイドプレート28_L ,28_R の外側に左右のベーンポンプP_L ,P_R の吐出により作動する油クラッチP_L ,P_R を配置し、この油クラッチP_L ,P_R で左右のロータシャフト14_L ,14_R をケーシング24に締結する。例文帳に追加

Hydraulic clutches PL, PR exerted by the delivery pressure of the right/left vane pumps PL, PR are arranged on the outside of the right/left side plates 28L, 28R and the right/left rotor shafts 14L, 14R are tightened to the casing 24 by this hydraulic clutches PL, PR. - 特許庁

クラッチの係合・解放及び油モータの0傾転量の固定・解除のシーケンスを確実に行い、変速ショックや油モータの負荷抜けを防止できる複数の油モータとクラッチの制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for a plurality of motors and clutches surly executing a sequence of engagement/disengagement of clutches and fixing/ release of 0 tilting amounts of hydraulic motors, and preventing a shift shock and a hydraulic motor load release. - 特許庁

クラッチをオフからオンする際には、ソレノイド部30だけを駆動してクラッチ圧を徐々に大きくし、クラッチが係合すると、ソレノイド部30の駆動を継続しつつソレノイド部40の駆動を開始し、ソレノイド部40の駆動によりクラッチの係合を維持すると共にソレノイド部30を停止させる。例文帳に追加

When turning a clutch from ON to OFF, the solenoid 30 is only driven to gradually increase the clutch pressure, and when the clutch is engaged, drive of the solenoid 40 is started, maintaining driving the solenoid 30, and clutch engagement is maintained by driving the solenoid 40, and the solenoid 30 is stopped. - 特許庁

クラッチカバー(11)、該カバーに取り付けられたプレッシャプレート(12)、該プレッシャプレートを前記カバーから離れる方向に偏倚させてクラッチを係合させるダイアフラムスプリング(14)、クラッチリリースレバー(16)、及びサポートベアリング(20)を介して前記カバーに取り付けた環状油スレーブシリンダ(17)を有するクラッチアセンブリ。例文帳に追加

This clutch assembly is provided with the clutch cover 11, a pressure plate 12 attached to the cover, a diaphragm spring 14 engaging the clutch by biasing the pressure plate in a direction separating from the cover, a clutch release lever 16, and the annular hydraulic slave cylinder 17 attached to the clutch cover through a support bearing 20. - 特許庁

クラッチ機構20は、筒状のケース30と、外周円筒部33a及び内周円筒部33cを有し内周円筒部33cがタービンハブ17に支持されたクラッチ出力部材33と、ケース30に連結された第1クラッチプレート31及び外周円筒部33aに連結された第2クラッチプレート32と、両プレート31,32を互いに押するためのピストン26とを有している。例文帳に追加

The clutch mechanism 20 has a cylindrical case 30, a clutch output member 33 having an outer peripheral cylindrical part 33a, and an inner peripheral cylindrical part 33c supported by a turbine hub 17, a first clutch plate 31 connected to the case 30, a second clutch plate 32 connected to the outer peripheral cylindrical part 33a, and a piston 26 for pressing the plates 31, 32 to each other. - 特許庁

前進クラッチまたは後退ブレーキの作動を上記のごとく低下させるため、ワンウェイクラッチへの入力が極端に大きい場合も、入力過大分が前進クラッチまたは後退ブレーキのスリップにより逃がされるため、ワンウェイクラッチを頑丈にしなくてよく、その小型化が可能である。例文帳に追加

Since the working pressure of the forward clutch or the reverse brake is decreased as mentioned above, the one way clutch needs not to be built robust, and the downsizing thereof is possible, because, even when the input to the one way clutch is extremely high, the excessive portion of the input is relieved by the slip of the forward clutch or the reverse brake. - 特許庁

エンジン4によりクラッチ3を介して駆動される縮機2を有するエンジン駆動式ヒートポンプ1において、前記クラッチ3をОFFとして前記エンジン4を起動後、クラッチ3をОNとしたときに、前記エンジン4がエンストしたときは、クラッチ3をОNとして再起動する起動手段を設けたエンジン駆動式ヒートポンプ1を構成する。例文帳に追加

In the engine-driven heat pump 1 having a compressor 2 driven by an engine 4 via a clutch 3, a starting means for restart for switching the clutch 3 on is provided to cope with the failure of the engine 4 occurs when the clutch 3 is switched on, after the clutch 3 has been switched off and the engine 4 has been started. - 特許庁

人為的に操作されるもので操作指令を出すクラッチ操作具17が遮断位置から伝動位置に操作される際において、クラッチ操作具17の操作速度に比例してPTOクラッチ6の作動が操作されて、PTOクラッチ6が遮断状態から伝動状態に操作されるように、制御装置19を構成する。例文帳に追加

When a clutch operation tool 17 which is artificially operated to give an operation command is operated from an interruption position to a transmission position, a control device 19 is constituted so that working pressure of the PTO clutch 6 may be operated in proportion to operation speed of the clutch operation tool 17 and the PTO clutch 6 may be operated from the interruption state to the transmission state. - 特許庁

動力伝達装置10において、入力軸11と中間回転体21の間に配設されるサブクラッチ装置20と、中間回転体21と出力軸12の間に配設されるメインクラッチ装置30と、サブクラッチ装置20の摩擦係合力をメインクラッチ装置30のための押力に変換するカム装置40とを有してなるもの。例文帳に追加

This power transmission device 10 has the sub clutch device 20 disposed between an input shaft 11 and a middle rotor 21, the main clutch device 30 disposed between the middle rotor 21 and an output shaft 12, and a cam device 40 converting friction engagement force of the sub clutch device 20 into pressing force for the main clutch device 30. - 特許庁

回生制動制御手段(図4)は、回生制動制御中、第2クラッチCL2が滑り状態であることを検出したら、第2クラッチCL2の差回転を小さくするようにモータジェネレータMGの回転数を制御し、第2クラッチCL2の差回転を小さくした後、第2クラッチCL2への油指令値を増大させる。例文帳に追加

The regenerative braking control section (Fig.4) controls the number of rotations of the motor generator MG so that differential rotation of the second clutch CL2 is reduced when it is detected during regenerative braking control that the second clutch CL2 is in a slip state, and, after reducing the differential rotation of the second clutch CL2, increases an oil pressure instruction value for the second clutch CL2. - 特許庁

モータ1とウインチドラム3との間に動力伝達系に介装した遊星歯車式減速機2のリングギヤ11に穿設したクラッチ凹部11aとクラッチ軸23の下端に形成したクラッチ凸部23dとが離間している状態では、動力の伝達が遮断されたクラッチ開放状態にある。例文帳に追加

A clutch is in an open condition with the power transmission is shut off under a condition where a clutch recessed part 11a cut in a ring gear 11 of a planetary gear type reduction gear 2 interposed on a power transmission system between a hydraulic motor 1 and a winch drum 3 is uncoupled from a clutch projecting part 23d formed on a lower end of a clutch shaft 23. - 特許庁

この発明は、クラッチピストンの助走期間中にアプライ力を高めのプリチャージ力に設定することにより助走時間の短縮を図るロックアップクラッチ付きトルクコンバータを提供する。例文帳に追加

To provide a torque converter with a lockup clutch capable of shortening the warm-up time by setting the apply pressure during the warm-up time of a clutch piston at a high pre-charge pressure. - 特許庁

ロックアップクラッチピストンを係合開始位置までストロークさせる係合準備P1を算出し、クラッチピストンを係合開始位置に保持するために必要な係合待機P2をエンジントルクに応じて算出する。例文帳に追加

Engagement preparation pressure P1 at which a lock-up clutch piston is stroked to an engagement start position is calculated, and engagement waiting pressure P2 necessary for retaining the clutch piston at the engagement start position is calculated according to engine torque. - 特許庁

クラッチ接続時には、油側電磁弁14をデューティ制御し、スレーブシリンダ12からの油の戻りを制御して滑らかにクラッチ10の接続を行う。例文帳に追加

When the clutch is connected, the duty control is performed on the hydraulic pressure side solenoid valve 14 to smoothly connect the clutch 10 by controlling the returning of the hydraulic pressure from the slave cylinder 12. - 特許庁

このFF車用自動変速機ATにおいて、切り換えバルブ26とハイクラッチH/Cとの間に、DレンジPDを信号とするハイクラッチインヒビターバルブ28を配置した。例文帳に追加

The automatic transmission AT for an FF vehicle is arranged with a high-clutch inhibitor valve 28 using D-range pressure PD as signal pressure, between the switching valve 26 and the high clutch H/C. - 特許庁

接力を解除した時に接状態にある両クラッチ板を積極的に離間させて、潤滑剤による引きずりトルクを効果的に除去する湿式摩擦クラッチ板を提供する。例文帳に追加

To provide a wet friction clutch plate enabling both clutch plates being in pressure contact state between them to be positively separated when the pressure contact force is released, to thereby effectively remove the dragging torque caused by lubricant. - 特許庁

クラッチの精確な制御、油機構部品の連続冷却性能、2つの別々の油回路を使用する場合のラテラルトルク制御、車両クラッチの重量及びコスト低減、及び他の車両機能と特性を提供する。例文帳に追加

To provide a hydraulic vehicle clutch mechanism for accurately controlling clutches, performing continuous cooling performance of hydraulic mechanism components, controlling lateral torque when using two separate hydraulic circuits, reducing the weight and cost of vehicle clutches, and developing other vehicle functions and properties. - 特許庁

前記スイッチ操作具をONする毎に、前記PTOクラッチへの油を段階的に上昇させることで、任意のタイミングで昇を開始させ、半クラッチ継続時間を調整する。例文帳に追加

The pressure rising is started at an arbitrary timing to adjust the half clutch duration time by raising oil pressure to the PTO clutch in stages at every switching-on of the switch type operation tool. - 特許庁

力媒体によって操作可能なクラッチにおいて、無状態からの操作時にもトルクを迅速に伝達することができるクラッチを提供する。例文帳に追加

To provide a clutch capable of rapidly transmitting torque even at the time of operation starting from a non-pressure condition in the clutch capable of being operated by a pressure medium. - 特許庁

クラッチ圧弁のパイロット室にパイロットを供給する機能と、ロックアップクラッチの誤作動防止機能とを有するリバースシグナル弁を廃止する。例文帳に追加

To abolish a reverse signal valve, having the function for supplying pilot pressure to a pilot chamber of a clutch pressure valve and the function for preventing misoperations of a lockup clutch. - 特許庁

車両が停止しているときにロックアップクラッチ解放を高に設定することにより、ロックアップクラッチとフロントカバーとの隙間が大きく確保され、車両が停止しているときの引き摺りトルクを低減することができる。例文帳に追加

By determining the high lock-up clutch releasing pressure when the vehicle is stopped, a large clearance between the lock-up clutch and the front cover is secured, and the dragging torque can be reduced when the vehicle is stopped. - 特許庁

また、デフケース21とピニオンキャリヤ31との間に設けられる摩擦クラッチ41と、摩擦クラッチ41を軸方向に押する押部材51とを備えた。例文帳に追加

A friction clutch 41 provided between the differential case 21 and the pinion carrier 31, and a press member 51 pressing the friction clutch 41 axially are also included in the rear differential 10. - 特許庁

入力クラッチクラッチ圧と、ブレーキ装置で発生する制動力(ブレーキ)との関係を所望の関係に調整するに際して、その調整を、簡易な構成で容易に行えるようにする。例文帳に追加

To easily adjust a relationship between clutch pressure of an input clutch and braking force (brake pressure) generated by a brake device to a desired relationship, by a simple structure. - 特許庁

スプールバルブを持つバルブアッセンブリが係合力に応答し、加された流体の一部をクラッチプレートからサンプチャンバ及びトランスミッションに排出し、これにより、クラッチプレートに溜まった屑をパージできる。例文帳に追加

A valve assembly with a spool valve responds to the engaging pressure and discharges a part of pressurized fluid from the clutch plate to a sump chamber and a transmission and the waste which is collected on the clutch plate is thereby purged. - 特許庁

低温により各クラッチ制御弁のスプール17がハウジング等に貼り付いていても、指示が上昇することにより、各クラッチ圧制御弁のスプール17は貼り付きを解除して移動する。例文帳に追加

Even if a spool 17 of the respective clutch control valves sticks to a housing by the low temperature, since the indication pressure increases, the spool 17 of the respective clutch pressure control valves moves by releasing sticking. - 特許庁

該学習値に基づいて元のチップイン制御初期指令を補正し、該補正後のチップイン制御初期指令に従って減速フィードバック制御中からのロックアップクラッチクラッチ制御を開始する。例文帳に追加

Original chip-in control initial command pressure is corrected on the basis of the learned value and the clutch control of the lock-up clutch under deceleration feedback control is started according to corrected chip-in control initial command pressure. - 特許庁

縮機20と電動機7とは、縮機用クラッチ8Cを介して接続され、また、ウォーターポンプ10と電動機7とは、ウォーターポンプ用クラッチ8Wを介して接続される。例文帳に追加

The compressor 20 and the motor 7 are connected via a clutch 8C for the compressor, and the water pump 10 and the motor 7 are connected via a clutch 8W for the water pump. - 特許庁

新世代4速/5速及びクラッチクラッチの制御方式を有する自動変速機で運転条件によってラインを可変制御することのできる車両用自動変速機のライン制御装置及びその方法を提供する。例文帳に追加

To provide a line pressure control device for a vehicle automatic transmission and a method therefor capable of variably controlling a line pressure by a driving condition in the automatic transmission having a new generation fourth speed/fifth speed and a clutch to clutch control system. - 特許庁

第一主変速装置の油クラッチを電磁比例弁で制御し、第二主変速装置の油クラッチを電磁方向切換え弁で制御する場合であっても、変速ショックを軽減可能とする。例文帳に追加

To alleviate a gear change shock even in the case that a hydraulic clutch of a first main change gear is controlled by an electromagnetic proportional valve, and a hydraulic clutch of a second change gear is controlled by an electromagnetic direction switching valve. - 特許庁

環状ピストンにカップシールを一体化させ、シール性を確保すると共に、組み付け性の向上を図ることのできる液クラッチレリーズ装置並びに液クラッチレリーズ装置の環状ピストンの製造方法を提供する。例文帳に追加

To provide a hydraulic clutch release device and a method for manufacturing an annular piston for the hydraulic clutch release device, which integrates a cup seal with the annular piston to secure sealing performance and to improve assembling properties. - 特許庁

第1クラッチ摩擦板42は、第1ピストンディスク36と押ディスク38との間に配設され、また第2クラッチ摩擦板44は、押ディスク38と第2ピストンディスク40との間に配設されている。例文帳に追加

The first clutch friction plate 42 is arranged between the first piston disk 36 and the pressing disk 38, and the second clutch friction plate 44 is arranged between the pressing disk 38 and the second disk 40. - 特許庁

回転部材の回転速度に応じて、クラッチを押する押部材にクラッチから離間する方向の力を与えることができるトルク伝達装置を提供する。例文帳に追加

To provide a torque transmission device giving, to a pressure member for pressing a clutch, force in a direction separating from the clutch according to rotation speed of a rotating member. - 特許庁

エンジン自動停止状態からの再始動時であって、かつ発進クラッチの係合指令が出た時、発進クラッチの係合制御を、初期制御、インギヤ突入制御、昇制御の順に実施する。例文帳に追加

When an engaging command of a starting clutch is issued during restarting from the engine automatic stop state, engaging control of the starting clutch is performed in the following order; initial pressure control, in-gear inrush control, and pressure rise control. - 特許庁

縮機構20の縮機構側回転軸22および電磁クラッチ機構30のクラッチ機構側回転軸38をロータ31の回転方向と同一方向のトルクによって緩むネジ部22a、38aによって連結する。例文帳に追加

A compression mechanism side rotary shaft 22 of the compression mechanism 20 and a clutch mechanism side rotary shaft 38 of an electromagnetic clutch mechanism 30 are connected by screw parts 22a and 38a loosening by torque in the same direction as the rotational direction of a rotor 31. - 特許庁

パワーオンアップシフト時に、解放側クラッチに供給する油をNT吹き量に基づいて学習補正し、係合側クラッチに供給する油をイナーシャ相の勾配に基づいて学習補正する。例文帳に追加

At the time of power-on upshift, a hydraulic pressure supplied to a releasing-side clutch is processed through learning correction based on an NT blowing capacity, and the hydraulic pressure supplied to an engaging-side clutch is processed through learning correction based on a gradient of inertia phase. - 特許庁

クラッチユニット専用の油源を設置する必要が無く、簡単な構成にて変速機ユニットの油クラッチユニットに供給すること。例文帳に追加

To eliminate the need of installing an oil pressure source for exclusive use of a clutch unit, and supply an oil pressure of a transmission unit to the clutch unit in a simple configuration. - 特許庁

回路(7,8)に接続する可変容量型油ポンプ・モータ(10)とポンプ(4)との連結軸上に第1クラッチ(14)を設け、ポンプ・モータ(10)とモータ(5)との連結軸上に第2クラッチ(16)を設ける。例文帳に追加

A first clutch (14) is provided at a connecting shaft of the pump (4) and a variable capacity type hydraulic pump motor (10) connected to the hydraulic circuits (7, 8), and a second clutch (16) is provided at a connecting shaft of the pump motor (10) and the motor (5). - 特許庁

例文

上記手動切換弁32aを上記Rレンジに切り換えた状態では、これら両ポート70、71同士を連通させて、上記高速クラッチ用油室内の油を排出し、上記高速用クラッチの接続を断つ。例文帳に追加

In the condition wherein the manual selector valve 32a is switched to the range R, both the ports 70 and 71 are communicated with each other to discharge the oil pressure inside the high-speed clutch oil chamber to disconnect the high-speed clutch. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS